HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Mattias_87 »

Bortamatch mot säsongens storfavorit Brynäs så en underskattning ska inte kunna hända.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Jim Morrison »


– Norman kommer inte att spela nästa match. Han är skadad, säger Djurgårdens huvudtränare Johan Garpenlöv till HockeyNews.

Det gör att Djurgården möblerar om i kedjorna.

– Ja, igen. Men det är vi vana vid, hehe, säger Garpenlöv.


Wiktor Nilsson går in på Normans plats jämfört med hur det såg ut från start mot Södertälje och David Blomgren fortsätter att spela ihop med Marcus Krüger.

– ”Blomman” har spelat med Krüger och Wiktor så det ska inte vara något problem, menar Johan Garpenlöv.


Jag tycker att det är riktigt konstigt att Garpen gång på gång ska skohorna in Blomgren i förstakedjan. Ruckar ständigt på vår bästa ytterforward Wiktor för att få in Blomman där. Vad ska krävas för att någon annan får chansen där? Speciellt utan att flytta spelare från deras naturliga position?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Tobbis »

Jim Morrison skrev: 2023-10-17 16:25:07
– Norman kommer inte att spela nästa match. Han är skadad, säger Djurgårdens huvudtränare Johan Garpenlöv till HockeyNews.

Det gör att Djurgården möblerar om i kedjorna.

– Ja, igen. Men det är vi vana vid, hehe, säger Garpenlöv.


Wiktor Nilsson går in på Normans plats jämfört med hur det såg ut från start mot Södertälje och David Blomgren fortsätter att spela ihop med Marcus Krüger.

– ”Blomman” har spelat med Krüger och Wiktor så det ska inte vara något problem, menar Johan Garpenlöv.


Jag tycker att det är riktigt konstigt att Garpen gång på gång ska skohorna in Blomgren i förstakedjan. Ruckar ständigt på vår bästa ytterforward Wiktor för att få in Blomman där. Vad ska krävas för att någon annan får chansen där? Speciellt utan att flytta spelare från deras naturliga position?
Jag förstår inte heller, det är jäkligt konstigt att han envisas med det där, vad ser han som andra inte ser? Ingenting?
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Manijock »

Nilsson istället för Liss i PP.... Nog nu, riv Olles kontrakt pronto. Vad har han ens här att göra om han inte är med i PP? Det är ju hans enda usp?

Vårat PP har ju faktiskt, trots skral utdelning, ständigt varit farligt och sett bra ut. Då måste naturligtvis Garpen in där och kladda....Så ruskigt less på det här!

Norman skadad? Hur många månader?
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 296
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av agne »

Manijock skrev: 2023-10-17 16:41:07 Nilsson istället för Liss i PP.... Nog nu, riv Olles kontrakt pronto. Vad har han ens här att göra om han inte är med i PP? Det är ju hans enda usp?

Vårat PP har ju faktiskt, trots skral utdelning, ständigt varit farligt och sett bra ut. Då måste naturligtvis Garpen in där och kladda....Så ruskigt less på det här!

Norman skadad? Hur många månader?
Minst 3.
Kom hem Marcus!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av captcash »

Bara de inte pillar på Brodda/Klasen/Ludde kedjan så är det här biff, enkel vinst!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av thelinho »

Manijock skrev: 2023-10-17 16:41:07 Nilsson istället för Liss i PP.... Nog nu, riv Olles kontrakt pronto. Vad har han ens här att göra om han inte är med i PP? Det är ju hans enda usp?

Vårat PP har ju faktiskt, trots skral utdelning, ständigt varit farligt och sett bra ut. Då måste naturligtvis Garpen in där och kladda....Så ruskigt less på det här!

Norman skadad? Hur många månader?
Garpen som gjort Liss dålig. Bara kolla poängsnitt innan/efter garpens inträde. Tycker det är trist att se hur vissa spelare behandlats. Kevin i fjol är ett annat exempel, men han reste sig ur askan och visade sig bli en av lagets bättre spelare.

Hoppas verkligen Liss börjar smälla in lite pinnar nu, vi vet att han kan.
Wikegårds järnkaminer
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Manijock »

thelinho skrev: 2023-10-17 20:57:13
Manijock skrev: 2023-10-17 16:41:07 Nilsson istället för Liss i PP.... Nog nu, riv Olles kontrakt pronto. Vad har han ens här att göra om han inte är med i PP? Det är ju hans enda usp?

Vårat PP har ju faktiskt, trots skral utdelning, ständigt varit farligt och sett bra ut. Då måste naturligtvis Garpen in där och kladda....Så ruskigt less på det här!

Norman skadad? Hur många månader?

Garpen som gjort Liss dålig. Bara kolla poängsnitt innan/efter garpens inträde. Tycker det är trist att se hur vissa spelare behandlats. Kevin i fjol är ett annat exempel, men han reste sig ur askan och visade sig bli en av lagets bättre spelare.

Hoppas verkligen Liss börjar smälla in lite pinnar nu, vi vet att han kan.

Så är det. Medan vissa får harva runt med otaliga usla/medelmåttiga prestationer och ständigt belönas med mer istid. Tänker på Berglund, Blomgren, Wiktor Nilsson ifjol, Hammarlund stora delar av ifjol också när han uppenbart svajade... Märks direkt vilka han tar under sina vingar där prestation är sekundärt. Vissa andra ska han köra tough love med och fan i mig mobba ut. Kevin ifjol som du säger, Liss, Brodin delvis, Schilling var också ständigt under hård granskning.

I min bok är man antingen väldigt kravställande. Faller du ut på fel sätt så straffas du. Eller så är du tolerant. Den svenska modellen där alla ska känna sig fria att göra vad de vill utan risk för reprimander. Typ svenska domarkåren. Inte lite av varje! Känns knappast ledarskapsmässigt.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av captcash »

Vad är det med Norman? Ska han operera ögonen i 3 månader igen elr nån som vet?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Donkels-3.0 »

Jag har min teori om varför Blomgren får spela så högt upp i hierarkin men det håller jag för mig själv för outar jag det här lär jag bli avstängd av den drakoniska ledningen
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av captcash »

Donkels-3.0 skrev: 2023-10-18 10:58:48 Jag har min teori om varför Blomgren får spela så högt upp i hierarkin men det håller jag för mig själv för outar jag det här lär jag bli avstängd av den drakoniska ledningen
Jag har också en teori, Garpen har ett poängsystem med tre kriterier:
1) Har pappa spelat i DIF? 2) Är någon i familjen kopplad till DIF gruppen? 3) Hur bra stockholmska snackar spelaren?
Utanför det där så får du 0 poäng och hamnar direkt i 4:e linan/extraspelare.

jaaa det är ett skämt givetvis, men tror nog liiiite av det där kan påverka också utöver spelarens skills och hur bra lagmaskin man är. :wink:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Horace
Inlägg: 23
Blev medlem: 2010-04-21
Ort: Gävle

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Horace »

Äntligen.
Ökenvanringen med möten med supersexiga lag som Oskarshamn, Linköping, Rögle och Växjö m.fl.har gjort att man längtat mer och mer att få möta er.
Ser fram emot att äntligen få uppleva lite känslor och nerv i kväll.
Har inga tvivel att det blir tajt match...nöjd med poäng.
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Tellqvist32 »

Fascinerade och en aning märkligt hur det på Garpen låter helt självklart att Blomgren ska gå rakt in med Krüger och Wiktor. Förstår inte hans övertro på denna spelare. Blomgren ska gnugga i en fjärdekedja, allt annat är en bonus.

Varför inte testa någon av de spelarna vi värvat som är tänkta och dessutom avlönade för att producera, exempelvis Magwood eller Gradin?
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Manijock »

Tellqvist32 skrev: 2023-10-18 11:57:08 Fascinerade och en aning märkligt hur det på Garpen låter helt självklart att Blomgren ska gå rakt in med Krüger och Wiktor. Förstår inte hans övertro på denna spelare. Blomgren ska gnugga i en fjärdekedja, allt annat är en bonus.

Varför inte testa någon av de spelarna vi värvat som är tänkta och dessutom avlönade för att producera, exempelvis Magwood eller Gradin?
Måste också agera på backparet Odelius - Ytterell. Oerhört svaga sen de sattes ihop. Kör Lundin istället för Calle till en början och låt Islanders hoppa jämfota en stund.

Vad gäller Gradin så tycker jag att han var som bäst ihop med Grewe och Schlyter sist. Fortsätt med den som tredjelina. Hade dock tagit chansen med Norman borta att testa Magwood ordentligt med bästa förutsättningar.

Hammarlund - Karlsson
Ytterell - Lundin
Johansson - Glad
Odelius

Magwood - Krüger - Nilsson
Brodin - Rensfeldt - Klasen
Gradin - Schlyter - Grewe
Liss - Junis(varva tre centrar) - Blomgren
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Jim Morrison »

Om det blir ett sjuttielfte misslyckat försök med Blomgren i förstakedjan och Wiktor på fel position så måste ju Magwood vara nästa spelare att få chansen? Speciellt med Norman borta några matcher?

Annars känns ju det typ personligt.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-10-18 13:00:05, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar