HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Jim Morrison »

thelinho skrev: 2023-10-19 09:50:18
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Att uppmana Djurgårdare att sluta gå på hemmamatcher är bland det dummaste jag läst i forumet. Om du vill visa ditt missnöje, gör det på plats istället för hemma i soffan.
Jag förstår frustrationen men vad vi gör idag påverkar vad som kommer hända imorgon. Finns inget att jobba med nästa säsong om inte intäkterna kommer in denna säsong. Fortsätt gå på matcher och låt resultaten tala för sig själv till styrelsen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Manijock »

thelinho skrev: 2023-10-19 09:50:18
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Att uppmana Djurgårdare att sluta gå på hemmamatcher är bland det dummaste jag läst i forumet. Om du vill visa ditt missnöje, gör det på plats istället för hemma i soffan.
Folk gör som de vill. Men just nu avlönar vi slashasar som helt och hållet har en pissig inställning. Det handlar om högt spel med vår framtid. Spelare men framförallt ledare mjölkar föreningen och vi supportrar får stå till svars. Garpenlöv och KG ska bort!

Sluta prata om ett förbannat jävla slutspel för helvete. Inse att det handlar om överlevnad.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Donkels-3.0 »

Jim Morrison skrev: 2023-10-19 11:44:10
thelinho skrev: 2023-10-19 09:50:18
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Att uppmana Djurgårdare att sluta gå på hemmamatcher är bland det dummaste jag läst i forumet. Om du vill visa ditt missnöje, gör det på plats istället för hemma i soffan.
Jag förstår frustrationen men vad vi gör idag påverkar vad som kommer hända imorgon. Finns inget att jobba med nästa säsong om inte intäkterna kommer in denna säsong. Fortsätt gå på matcher och låt resultaten tala för sig själv till styrelsen.
Har redan betalat säsongskortet och eftersom jag nästan aldrig köper den skitmat och fulöl som serveras på Hovet så har jag redan pitchat in med mitt ekonomiska bidrag
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Manijock »

När man ser gamla tilltufsade vrak som Brynäs och Hv bara resa sig upp, borsta av sig och prestera..... Allt från spelare till ledare, materialare, sportchef. Man kommer ur aspressade situationer. Storklubbar som mått pyton. De bara kliver ut och gör ALLTING rätt.

Det gör mig så jävla förbannad att vi ska vara så hopplöst urblåsta och inte ens förstå hur snett vi är på det... Jag är inte ledsen längre, jag är inte uppgiven eller frustrerad. Jag är bara uppriktigt jävla vansinnig!
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Döden »

thelinho skrev: 2023-10-19 09:50:18
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Att uppmana Djurgårdare att sluta gå på hemmamatcher är bland det dummaste jag läst i forumet. Om du vill visa ditt missnöje, gör det på plats istället för hemma i soffan.
Håller med, jag är precis lika uppgiven och förbannad som alla andra, men att sluta stötta för att det går dåligt är ju själva definitionen av medgångssupporter. Jag går inte på matcher för KGs, Garpens, Krugers eller Brodins skull, jag går för att stå upp för skölden jag älskar.
ALLTID OAVSETT... eller?
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av thelinho »

Döden skrev: 2023-10-19 13:22:42
thelinho skrev: 2023-10-19 09:50:18
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Att uppmana Djurgårdare att sluta gå på hemmamatcher är bland det dummaste jag läst i forumet. Om du vill visa ditt missnöje, gör det på plats istället för hemma i soffan.
Håller med, jag är precis lika uppgiven och förbannad som alla andra, men att sluta stötta för att det går dåligt är ju själva definitionen av medgångssupporter. Jag går inte på matcher för KGs, Garpens, Krugers eller Brodins skull, jag går för att stå upp för skölden jag älskar.
ALLTID OAVSETT... eller?
100%
Wikegårds järnkaminer
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Manijock »

Döden skrev: 2023-10-19 13:22:42
thelinho skrev: 2023-10-19 09:50:18
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Att uppmana Djurgårdare att sluta gå på hemmamatcher är bland det dummaste jag läst i forumet. Om du vill visa ditt missnöje, gör det på plats istället för hemma i soffan.
Håller med, jag är precis lika uppgiven och förbannad som alla andra, men att sluta stötta för att det går dåligt är ju själva definitionen av medgångssupporter. Jag går inte på matcher för KGs, Garpens, Krugers eller Brodins skull, jag går för att stå upp för skölden jag älskar.
ALLTID OAVSETT... eller?
Alltid Oavsett Djurgården 110%

Det här som pågår nu är en nedmontering av just detta. Djurgården! Leendes! Hade gärna sett en manifestation eller liknande, men vår hockeysektion består tyvärr mycket av Sthlm-Leksingar. Klappa händerna tills dess att föreningen säger åt dig att sluta.... Fint! Jag klarar det inte.

Hade Garpen, Rensfeldt, KG eller vem fan som helst varit lite förbannade hade det åtminstone känns liiite lugnare och bättre. Nu står de med hängande axlar, dum blick och bara "Vadå? Det är väl inte så pjåkigt". "Vi är bra i två perioder iallafall". " Vi är sämre än fuckin Aik I HOCKEY, och inte ens då visar ni lite frustration och ilska. De tjatar om att kravbilden är och ska vara hög i DIF. Vart ser vi det? Den är ju inte hög, den är tvärtom för låg. Vik ner er fullständigt, släng poängen över bord, överge allting ni kommit överens om att göra(får man anta), i 20 minuter och få sen beröm för att ni var "rätt så okej" i 40 minuter. Samma mot Södertälje! Ni är bra i 20 min och hänger baksäte i 40. Jävla starkt, gamla fina Djurgården är tillbaka nu har vi råd med fyra fem pissiga omgångar då det inte är nu vi ska vara bra. Armarna bakom huvudet Brodin!

Det är säkert viss aktivitet på träningarna, men så länge dåligt spel applåderas från spelar och ledarhåll, då avstår jag av hälsoskäl. Så kan du kalla mig medgångare bäst du vill. Kan inte minnas att det någonsin funnits en sån här brist på självinsikt förr? Brukar alltid hetta till när vi varit usla övertid. Progress? Så fan heller. Huvudet i sanden vänder knappast några sjunkande skepp.

Förstå när vi får stryk av Aix nästa vecka och Garpen bara:

"Vi har något bra på gång där i första när de plötsligt gör tre snabba. Sen får vi ett boxplay och släpper in ett till. Förresten varför får vi aldrig PP för? Orättvist! Hursomhelst, sen är det uppförsbacke därifrån. Sen när Kevin sätter en reducering där sista fem får vi ändå lite vittring där, det tar vi med oss. Ett par långa byten och så. Ehh, mycket positivt ändå!

Journalisten: "Ni ligger nu näst sist och har förlorat ett derby, känner du att ditt jobb är hotat?"

"Haha nää asså, lite dumt att dra växlar såhär få omgångar in. Vi ska vara förberedda i slutspelet sen, då är Krüger, Brodin, Norman, Klasen, Rensfeldt jävligt redo det ska du se. Vi tar med oss starten och trycket sista fem så ses vi mot Almtuna på fredag. Tjaa!"

Wiktor Nilsson ropar över Garpens axel "Jag tycker det såg helt okej ut, behöver bara få fler puckar på kassen"....

Höga kravgårdens IF
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Döden »

Manijock skrev: 2023-10-19 16:09:29
Döden skrev: 2023-10-19 13:22:42
thelinho skrev: 2023-10-19 09:50:18
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Att uppmana Djurgårdare att sluta gå på hemmamatcher är bland det dummaste jag läst i forumet. Om du vill visa ditt missnöje, gör det på plats istället för hemma i soffan.
Håller med, jag är precis lika uppgiven och förbannad som alla andra, men att sluta stötta för att det går dåligt är ju själva definitionen av medgångssupporter. Jag går inte på matcher för KGs, Garpens, Krugers eller Brodins skull, jag går för att stå upp för skölden jag älskar.
ALLTID OAVSETT... eller?
Alltid Oavsett Djurgården 110%

Det här som pågår nu är en nedmontering av just detta. Djurgården! Leendes! Hade gärna sett en manifestation eller liknande, men vår hockeysektion består tyvärr mycket av Sthlm-Leksingar. Klappa händerna tills dess att föreningen säger åt dig att sluta.... Fint! Jag klarar det inte.

Hade Garpen, Rensfeldt, KG eller vem fan som helst varit lite förbannade hade det åtminstone känns liiite lugnare och bättre. Nu står de med hängande axlar, dum blick och bara "Vadå? Det är väl inte så pjåkigt". "Vi är bra i två perioder iallafall". " Vi är sämre än fuckin Aik I HOCKEY, och inte ens då visar ni lite frustration och ilska. De tjatar om att kravbilden är och ska vara hög i DIF. Vart ser vi det? Den är ju inte hög, den är tvärtom för låg. Vik ner er fullständigt, släng poängen över bord, överge allting ni kommit överens om att göra(får man anta), i 20 minuter och få sen beröm för att ni var "rätt så okej" i 40 minuter. Samma mot Södertälje! Ni är bra i 20 min och hänger baksäte i 40. Jävla starkt, gamla fina Djurgården är tillbaka nu har vi råd med fyra fem pissiga omgångar då det inte är nu vi ska vara bra. Armarna bakom huvudet Brodin!

Det är säkert viss aktivitet på träningarna, men så länge dåligt spel applåderas från spelar och ledarhåll, då avstår jag av hälsoskäl. Så kan du kalla mig medgångare bäst du vill. Kan inte minnas att det någonsin funnits en sån här brist på självinsikt förr? Brukar alltid hetta till när vi varit usla övertid. Progress? Så fan heller. Huvudet i sanden vänder knappast några sjunkande skepp.

Förstå när vi får stryk av Aix nästa vecka och Garpen bara:

"Vi har något bra på gång där i första när de plötsligt gör tre snabba. Sen får vi ett boxplay och släpper in ett till. Förresten varför får vi aldrig PP för? Orättvist! Hursomhelst, sen är det uppförsbacke därifrån. Sen när Kevin sätter en reducering där sista fem får vi ändå lite vittring där, det tar vi med oss. Ett par långa byten och så. Ehh, mycket positivt ändå!

Journalisten: "Ni ligger nu näst sist och har förlorat ett derby, känner du att ditt jobb är hotat?"

"Haha nää asså, lite dumt att dra växlar såhär få omgångar in. Vi ska vara förberedda i slutspelet sen, då är Krüger, Brodin, Norman, Klasen, Rensfeldt jävligt redo det ska du se. Vi tar med oss starten och trycket sista fem så ses vi mot Almtuna på fredag. Tjaa!"

Wiktor Nilsson ropar över Garpens axel "Jag tycker det såg helt okej ut, behöver bara få fler puckar på kassen"....

Höga kravgårdens IF
Jag hör dig och håller med, men att överge som supporter går ju emot allt, S U P P O R T E R, alltid oavsett osv… det är i motgångar det behövs stöd inte medgångar. Jag vill inte bli ett nytt ajk där läktarna gapar tomma.
Ja, något är helt åt helvete fel i den här föreningen just nu, men är vi bäst någonstans så är det på läktaren och det ska vi fortsätta vara. Tack för mig 🤗
STINGRAY71
Inlägg: 150
Blev medlem: 2021-02-21

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av STINGRAY71 »

Ja man kan inte häva naturlagarna..Garpen / KG har försökt dölja / blunda för verkligheten och inser att bollen nu rullar ditåt det lutar..hur mycket dom än försökte trycka bollen fram i uppförsbacken..
Att tro att samma hjärnor som skapat detta "fake bygge" skall vända det på rätt köl.. anses nog att vara tappad på sitt huvud som liten..
Det kommer alltid att finnas skador på spelare som uppstår men kanske oftare hos oss med lite äldre mätta och "slitna" hemvändare..
Men ett sittande system / spel skall man alltid klara av att "vila" i när det inte sitter på bladen ex..men tydligen inte om man ser till backarnas prestation i senaste matcherna och så även mot Brynäs..
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev: 2023-10-19 09:29:44
-daniel- skrev: 2023-10-19 08:22:21
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Det är inte i oktober säsongen avgörs. Sen ser det långtifrån bra ut men vi har tid att jobba ihop något som måste kunna bli bra mycket bättre än det här.
Exakt den inställningen som gör att vi totalt suger och gillar det. Leendes åker på spö och som ett mantra rabblar: "det är inte nu vi behöver va bra"...

Vad tjänar det till att vara som bäst när vi inte ens spelar längre? Slutspel blir det inte, det tror jag nog att de flesta inser nu. Det är för många lag som tar grundserien på liiite allvar.

Brynäs försöker knappt ens och tar redan poäng. Hur kommer det se ut när de spänner musklerna?
Det blir intressant att se, oavsett. Det som i övrigt är intressant här är att allt är så inihelvete svart eller vitt; antingen suger vi eller så är det SM-guld nästa. Finns aldrig något mellanting.
Bild
Skriv svar