HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Jimmy Peterson »

Nedsläpp 18:00
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Manijock »

0-8.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Jim Morrison »

Nu ska tydligen Garpen trycka in Wiktor som center igen mellan Klasen och Liss trots att varenda jävel vet att han inte funkar på den positionen.

Varför inte ge Rensfeldt samma roll som han hade mellan Sörensen och Cederqvist om vi nu ska prova en annan center där?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av diftobbe89 »

Man måste ju vara lite dum inuti huvudet om man spelar W.Nilsson som center. Han är en spelare man ska släppa ut och bara låta honom flyga, låt honom göra sin grej så blir det bra. Den absolut sista jag skulle skicka in som center. Han kanske kan göra en ok match där men det förstör många av hans styrkor när han ska behöva åka runt och tänka och vara en ansvarstagande center. Samma gäller hur Blomgren används.

Blomgren ska ner i hierarkin och stanna där. Magwood ska upp.
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Jim Morrison »

Ja, jag är rätt sugen på att testa Magwood med Krüger. Jag tycker han flyger fram och arbetar frenetiskt med bra skridskoåkning varje gång han är inne på isen med sin begränsade speltid. Kan bli två riktiga jobbiga kanter med Wiktor på andra.

Magwood - Krüger - Nilsson
Klasen - Rensfeldt - Brodin
Grewe - Norman - Gradin
Blomgren - Schlyter - Liss

Jag tyckte Grewe och Gradin såg intressanta ut tillsammans senast och kom till rätt mycket lägen. Liss har inte gjort mig glad på länge, jag tror verkligen Brodin har mycket större potential att spela bra tillsammans med en sådan som Klasen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1691
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2023-10-13 15:24:39 Ja, jag är rätt sugen på att testa Magwood med Krüger. Jag tycker han flyger fram och arbetar frenetiskt med bra skridskoåkning varje gång han är inne på isen med sin begränsade speltid. Kan bli två riktiga jobbiga kanter med Wiktor på andra.

Magwood - Krüger - Nilsson
Klasen - Rensfeldt - Brodin
Grewe - Norman - Gradin
Blomgren - Schlyter - Liss

Jag tyckte Grewe och Gradin såg intressanta ut tillsammans senast och kom till rätt mycket lägen. Liss har inte gjort mig glad på länge, jag tror verkligen Brodin har mycket större potential att spela bra tillsammans med en sådan som Klasen.
Det ser bra ut. Både Magwood och Rensfeldt är värvade för topp 6 (även Liss). Hoppas på "ryggrad "nu!
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Flunk »

Hoppas att det lossnar nu. Vår start har nog varit tillräckligt dålig för att ärketönten Videll ska våga sig till Hovet. Jag orkar verkligen inte med att se honom jubla imorgon.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Mattias_87 »

Nu är det verkligen dags att bryta den negativa trenden en lördagkväll med mycket folk.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Manijock »

Wiktor som center.... Numera fullständigt övertygad om Garpens totala inkompetens. Alla ni som kastade skit på Fagervall och hetsade fram ett tränarbyte ifjol, även fast Joakim hade en betydligt mera framgångsrikt CV.... Här har vi resultatet. En DIF-inavlad tränare, helt utan tidigare framgång, som leker klubborna i mitten....

Krüger, Norman, Rensfeldt, Berglund, Schlyter.... Står fast att detta är en bra centersida i SHL.... Det är inte där skon klämmer! För helvete kom in i matchen. Att vaska den för att kasta in våran mest solklara vinge... Tämligen övertygad om att både Klasen och Liss skulle göra ett lika bra/bättre centerjobb som/än Wiktor Nilsson. Han är en klassisk jävla powerforward och en jävla bra sådan.... INGET ANNAT! Ska Krüger bli back?

Finns det inte flera sätt att garanterat göra laget sämre??? Garpen hittar lösningen. Det värsta som kan hända är att någon får något gjort. Då vet man att våran tränare hittar ett sätt att avvärja denna framgång. Snudd på komiskt!

Sluta lek med våran existens och börja ge oss en jävla chans åtminstone. Anställ en tränare!
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Per-Allan »

Vet att detta är fel tråd, men med tanke på fiaskot mot Västerås häromdagen så får vi i kvällse hur vi står oss mot aik med tanke på fredagsmatchen Västerås-aik.

Ska bli trevligt med ett länsderby en lördagskväll, och ölen innan så har man alltid hoppet bland sina blårandiga systrar och bröder på krogarna runt Hovet.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av #10 »

Per-Allan skrev: 2023-10-13 17:35:20 Vet att detta är fel tråd, men med tanke på fiaskot mot Västerås häromdagen så får vi i kvällse hur vi står oss mot aik med tanke på fredagsmatchen Västerås-aik.

Ska bli trevligt med ett länsderby en lördagskväll, och ölen innan så har man alltid hoppet bland sina blårandiga systrar och bröder på krogarna runt Hovet.
0-3 till gnaget efter 9 min……..Ian Blomkvist var inte lika het ikväll som i onsdags
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Manijock »

#10 skrev: 2023-10-13 18:18:19
Per-Allan skrev: 2023-10-13 17:35:20 Vet att detta är fel tråd, men med tanke på fiaskot mot Västerås häromdagen så får vi i kvällse hur vi står oss mot aik med tanke på fredagsmatchen Västerås-aik.

Ska bli trevligt med ett länsderby en lördagskväll, och ölen innan så har man alltid hoppet bland sina blårandiga systrar och bröder på krogarna runt Hovet.
0-3 till gnaget efter 9 min……..Ian Blomkvist var inte lika het ikväll som i onsdags
Brutalt oväntat....

Vi är sämre än Aik! Trodde aldrig denna dag skulle komma igen. Första derbyt på evigheter där Gnaget är favoriter om några veckor.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2023-10-13 18:22:42
#10 skrev: 2023-10-13 18:18:19
Per-Allan skrev: 2023-10-13 17:35:20 Vet att detta är fel tråd, men med tanke på fiaskot mot Västerås häromdagen så får vi i kvällse hur vi står oss mot aik med tanke på fredagsmatchen Västerås-aik.

Ska bli trevligt med ett länsderby en lördagskväll, och ölen innan så har man alltid hoppet bland sina blårandiga systrar och bröder på krogarna runt Hovet.
0-3 till gnaget efter 9 min……..Ian Blomkvist var inte lika het ikväll som i onsdags
Brutalt oväntat....

Vi är sämre än Aik! Trodde aldrig denna dag skulle komma igen. Första derbyt på evigheter där Gnaget är favoriter om några veckor.
5-3 nu😅😅😅
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av #10 »

Har börjat kröka redan nu i förebyggande syfte
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Södertälje 14/10

Inlägg av Wishes »

Kan vi hyra in hela Lövens lag, inklusive tränare och sätta på dem Djurgårdens tröjor? Skulle kunns ta det bytet alla dagar i veckan. Gärna resten av säsongen. Våra glaslirare skulle kunna må bra av att tillbringa lite tid i obygd och norrlandskyla.

Askan är den bästa jorden…
https://music.apple.com/se/album/askan- ... 1443627078
Stolt, men aldrig nöjd
Skriv svar