HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9471
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av Jim Morrison »

diftobbe89 skrev: 2023-10-06 20:11:25
Manijock skrev: 2023-10-06 19:58:47
diftobbe89 skrev: 2023-10-06 19:47:43 Vilka jävla oduglingar. Sorgligaste truppen jag sett på år och dar. En riktig SirDifAlot trupp..
Nåja! Han och Morrison(eller är det samma person?) kämpar på. Grymt spännande med folk som tänker helt tvärtom mot allting. Håller med dem om att KG är underkänd hittils. O andra sidan så är deras lösning att plocka in Cale Makar på alla backar och MacDavid på alla frontplatser. Eller alternativt fler av det som inte fungerar. Det vill säga snorvalpar som aldrig knutit sina egna skridskor, gärna innan puberteten. Helst ska de inte spelat så mycket innan och sånt onödigt. Nej nej, de ska spendera tid vid datorn och samla data. Inget onödigt slösande med tid vid rink här inte Det är framtiden och jäääääätteinnnne.
Dom har ingen aning om hur man bygger ett lag och har aldrig haft. Men det kanske inte är så konstigt när man aldrig varit i närheten av ett omklädningsrum och har noll erfarenheter, det är bara störande när sånt folk försöker låta som experter för att dom lärt sig hantera statistik.
KG är ju motsatsen till statistik och dator :lol:

Jag har förövrigt lirat hockey i Djurgårn :shock:
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-10-06 20:33:37, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av #10 »

captcash skrev: 2023-10-06 20:28:04 Som bonus så lyckades ajk kvittera så nu är tom det packet förbi oss i serien... nepp, vi måste göra en 180 gradare med laget asap annars är det kört. Dock i all ärlighet så tar vi inte Brynäs i ett slutspel iallafall så whatever denna säsong.

Har aldrig gett upp en säsong efter 5 matcher men denna är fan körd, nästa år sparkar vi alla som inte gillar att spela i sunkiga lador (ja, alla ni som är asgrymma på golf och har för många rosa piké tröjjor kan piss off), vi måste ha ett gäng hårda bönder som vi "lånar" en säsong för att spela upp oss i SHL igen.
In med skoterraggare som mig :lol:
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av Praetori »

Hade alla matcher sett ut som de två sista hade jag nog stämt in i kören av flagellanter ovan men jag har premiären i färskt minne. Vi har gjort 5 bra/ok perioder av totalt 15 vilket är underbetyg men inte så katastrof som det låter här.
Gnälla som småglin hjälper inte heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 811
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av Tobbis »

Jaha… missar matchen pga grabbresa i Budapest, verkar som att matchen inte var bra…. igen. Äh tar nog och beställer en runda till och drömmer mig bort.
benganfs
Inlägg: 518
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av benganfs »

benganfs skrev: 2023-10-06 16:08:53 4-1 Östersund ikväll. Dom tar över tillställningen totalt efter 2 minuter i första. Vi spelar medioker andra period. Tredje blir en icing duell då DIF försöker hitta snabba uppspel men misslyckas och Östersund spelar på resultat.
Det som talar för Djurgården är att ja missar matchen.
Undra va de oddset låg på :lol:
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av captcash »

Praetori skrev: 2023-10-06 20:45:38 Hade alla matcher sett ut som de två sista hade jag nog stämt in i kören av flagellanter ovan men jag har premiären i färskt minne. Vi har gjort 5 bra/ok perioder av totalt 15 vilket är underbetyg men inte så katastrof som det låter här.
Gnälla som småglin hjälper inte heller.
Absolut inte, men svenska naiviteten har ju inte direkt gjort succé heller...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2023-10-06 20:45:38 Hade alla matcher sett ut som de två sista hade jag nog stämt in i kören av flagellanter ovan men jag har premiären i färskt minne. Vi har gjort 5 bra/ok perioder av totalt 15 vilket är underbetyg men inte så katastrof som det låter här.
Gnälla som småglin hjälper inte heller.
Nä gnälla hjälper inte, men har man som ambition att kriga om en shl plats så kan det inte se ut som det gjort sista 4 matcherna
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2023-10-06 21:13:31
Praetori skrev: 2023-10-06 20:45:38 Hade alla matcher sett ut som de två sista hade jag nog stämt in i kören av flagellanter ovan men jag har premiären i färskt minne. Vi har gjort 5 bra/ok perioder av totalt 15 vilket är underbetyg men inte så katastrof som det låter här.
Gnälla som småglin hjälper inte heller.
Nä gnälla hjälper inte, men har man som ambition att kriga om en shl plats så kan det inte se ut som det gjort sista 4 matcherna
Så är det. Men vinner gör man genom att göra bra saker, inte att älta dåliga. Alla på den här nivån vet vad som är dåligt. Det är bara glömma och begrava det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av EspenK »

Grejen är att Jocke inte var så dum som alla tror. Sista pret fick han inte igenom det han ville i styrelsen och gjorde ett stort felbeslut med Barry.

Men han visste att ett lag måste byggas bakifrån och fram.

KG har gjort massa prestige och fans värvningar som Jocke aldrig hade gjort.

Trist att vi är ett högst mediokert lag i allsvenskan nu.

Utan chans att gå upp.

Nästa säsong får vi rensa och sedan börja bygga nytt. Får hoppas på en till gyllene kull inom några år som kan fylla en kedja eller två. Då finns chansen men vi kommer troligtvis att få leva på minnen i fortsättningen.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av BigJ »

EspenK skrev: 2023-10-06 21:29:11 Grejen är att Jocke inte var så dum som alla tror. Sista pret fick han inte igenom det han ville i styrelsen och gjorde ett stort felbeslut med Barry.

Men han visste att ett lag måste byggas bakifrån och fram.

KG har gjort massa prestige och fans värvningar som Jocke aldrig hade gjort.

Trist att vi är ett högst mediokert lag i allsvenskan nu.

Utan chans att gå upp.

Nästa säsong får vi rensa och sedan börja bygga nytt. Får hoppas på en till gyllene kull inom några år som kan fylla en kedja eller två. Då finns chansen men vi kommer troligtvis att få leva på minnen i fortsättningen.
Håller inte alls med om att Jocke byggde laget bakifrån, problemen på backsidan började när Jocke blev ensam sportchef. När Johansson var med i bestämmandet, då var det bra.
Senast redigerad av BigJ den 2023-10-06 21:58:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17527
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev: 2023-10-06 19:49:48
diftobbe89 skrev: 2023-10-06 19:47:43 Vilka jävla oduglingar. Sorgligaste truppen jag sett på år och dar. En riktig SirDifAlot trupp..
Corsi vettu
Min åsikt är att DIF hockey typ är svensk hockeys mest misskötta förening och har varit i ett par år.
Expert.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev: 2023-10-06 21:46:30
#10 skrev: 2023-10-06 19:49:48
diftobbe89 skrev: 2023-10-06 19:47:43 Vilka jävla oduglingar. Sorgligaste truppen jag sett på år och dar. En riktig SirDifAlot trupp..
Corsi vettu
Min åsikt är att DIF hockey typ är svensk hockeys mest misskötta förening och har varit i ett par år.
Utveckla gärna.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17527
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av SirDIFalot »

BigJ skrev: 2023-10-06 22:00:21
SirDIFalot skrev: 2023-10-06 21:46:30
#10 skrev: 2023-10-06 19:49:48
diftobbe89 skrev: 2023-10-06 19:47:43 Vilka jävla oduglingar. Sorgligaste truppen jag sett på år och dar. En riktig SirDifAlot trupp..
Corsi vettu
Min åsikt är att DIF hockey typ är svensk hockeys mest misskötta förening och har varit i ett par år.
Utveckla gärna.
Vi spenderade typ mest pengar i SHL och åkte ur, vi spenderade likt ett SHL-lag första året i hockeyallsvenskan och var typ 5:e bästa laget i serien kraftigt boostade av Lindbom, till i år försökte vi göra oss av med fem spelare men lyckades inte dumpa en enda då dom tydligen sitter på löner alla andra lag anser hela orimliga. Inte mycket som har skötts bra sen sommaren 2021. Det är svårt att inte börja ifrågasätta väldigt mycket KG gjort senaste två åren. Detaljer som att jobba med Fagervall från januari till uttåg mot Timrå, ändå besluta att han är rätt man att leda laget i HockeyAllsvenskan, för att typ tio matcher in börja leta efter en ersättare och beklaga sig över att "Jag trodde verkligen han hade en tydligare idé om hur han ville spela". Tim Söderlund må ha varit en problematisk karaktär i gruppen som bidrog till att han fick lämna, men KG skrev alltså inom loppet av 12 månader TRE kontrakt med honom och sen avslut mindre än 12 månader senare. Först skrev han på, sen förlägnde han, sen skrev man ett HA-kontrakt, och sen kommer man på att han kanske inte passar in. Det är så mycket red flags över så många beslut. Hur kan Ludvig Hedström få 45k i månaden? Hur kan man sen tacka nej när Västervik till över halva lönen? Hur kan man då sen arbetsbefria spelare när vi ändå betalar honom och har tre ordinarie backar borta? Man kan alltid ifrågasätta enskilda värvningar eller värdera spelare olika. Men ovanstående exempel är ju bara inkompetens tyvärr.

Vad ställer man hoppet till? Att vi har en i grunden extremt bra kärna i laget (som visserligen kostar multum) men som ska enas och brinna så fort det blir slutspel, som förra säsongen? Ja, det är väl det man får hoppas på.
Expert.
Döden
Inlägg: 1888
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av Döden »

W T F !?!?

Missade matchen… tänkte kolla den nu, men råkade gå in på FB och det första jag ser är ”sämre än gnaget”… snabbspolar igenom och …. Vafan är det frågan om???????
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av Magnutz »

Döden skrev: 2023-10-06 23:23:25 W T F !?!?

Missade matchen… tänkte kolla den nu, men råkade gå in på FB och det första jag ser är ”sämre än gnaget”… snabbspolar igenom och …. Vafan är det frågan om???????
Det var en rätt kass match. Sett till de tre senaste som varit olika sorters skitmatcher blev denna kronan på verket.

Vi kom aldrig in i den och det såg både virrigt och ofokuserat ut.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar