HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev: 2023-10-06 22:19:22
BigJ skrev: 2023-10-06 22:00:21
SirDIFalot skrev: 2023-10-06 21:46:30
#10 skrev: 2023-10-06 19:49:48
diftobbe89 skrev: 2023-10-06 19:47:43 Vilka jävla oduglingar. Sorgligaste truppen jag sett på år och dar. En riktig SirDifAlot trupp..
Corsi vettu
Min åsikt är att DIF hockey typ är svensk hockeys mest misskötta förening och har varit i ett par år.
Utveckla gärna.
Vi spenderade typ mest pengar i SHL och åkte ur, vi spenderade likt ett SHL-lag första året i hockeyallsvenskan och var typ 5:e bästa laget i serien kraftigt boostade av Lindbom, till i år försökte vi göra oss av med fem spelare men lyckades inte dumpa en enda då dom tydligen sitter på löner alla andra lag anser hela orimliga. Inte mycket som har skötts bra sen sommaren 2021. Det är svårt att inte börja ifrågasätta väldigt mycket KG gjort senaste två åren. Detaljer som att jobba med Fagervall från januari till uttåg mot Timrå, ändå besluta att han är rätt man att leda laget i HockeyAllsvenskan, för att typ tio matcher in börja leta efter en ersättare och beklaga sig över att "Jag trodde verkligen han hade en tydligare idé om hur han ville spela". Tim Söderlund må ha varit en problematisk karaktär i gruppen som bidrog till att han fick lämna, men KG skrev alltså inom loppet av 12 månader TRE kontrakt med honom och sen avslut mindre än 12 månader senare. Först skrev han på, sen förlägnde han, sen skrev man ett HA-kontrakt, och sen kommer man på att han kanske inte passar in. Det är så mycket red flags över så många beslut. Hur kan Ludvig Hedström få 45k i månaden? Hur kan man sen tacka nej när Västervik till över halva lönen? Hur kan man då sen arbetsbefria spelare när vi ändå betalar honom och har tre ordinarie backar borta? Man kan alltid ifrågasätta enskilda värvningar eller värdera spelare olika. Men ovanstående exempel är ju bara inkompetens tyvärr.

Vad ställer man hoppet till? Att vi har en i grunden extremt bra kärna i laget (som visserligen kostar multum) men som ska enas och brinna så fort det blir slutspel, som förra säsongen? Ja, det är väl det man får hoppas på.
Mmm, håller med om det mesta, tycker dock det varit illa sedan Johansson försvann som del av sportchefsjobbet.

Fagervall föstod jag aldrig varför vi värvade, han har ju aldrig lyckats och var ju bedrövlig för Malmö, att vi sedan förlängde efter 0-4 mot Timrå var ju....mindre bra...

Att han värvade spelare som kostade skjortan applåderades av nästan alla men flera av dessa spelare levde väl inte riktigt upp till förväntningarna och då blev det ju alla ägg i en korg så att säga där vissa ägg var ruttna. Att laget sedan lyckades ta sig till en sista och avgörande var ju starkt men att där spela skitdåligt efter att ha skaffat sig momentum kan man ju dock inte belasta KG för kan jag tycka. (Kruger var skadad redan innan så det kan man inte skylla på)

Garpen trodde jag på från början men tycker han gör ett konstigt jobb där vissa spelare behandlas illa snabbt efter mindre bra prestationer medan andra verkar kunna spela hur illa som helst utan några repressalier, känns inte som ett bra sätt att leda laget.

När det gäller Hedström och Falk känns allt jättekonstigt. KG förlängde ju med Hedström och då måste han ju ha tyckt att han gjorde ett bra jobb? Likaså signade han Falk inför förra säsongen. Ingen av dem fick ju dock spela när Garpen kom in, Falk iofs pga skada, så här kan jag inte tro att det är KG som egentligen vill ha bort dessa spelare utan antingen Garpen eller backtränaren. Ett stort fel blir det ju dock och det kan inte vara bra för moralen i truppen när dessa spelare behandlas så illa som de gör.
Morwiin
Inlägg: 693
Blev medlem: 2018-09-21

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av Morwiin »

Vi har spelat mot 3 lag som vilka andra i Hockeyallsvenskan vinner mot eftersom dem är "bottenlag" men vi vinner ju knappt emot Västervik eller Tingsryd sen total kollaps emot Mora och nu Östersund vafan är det för skit som går i föreningen? Ingen inte ens garpen verkar ju vilja vinna. Vi ger bort mål, våra "stjärnor" har väl redan bestämt sig för att inte bry sig. Fan vad man skäms för detta lag och än värre att dem har en sjuk jävla lön och inte ens kan åstadkomma något anfall mot ÖSTERSUND! Avgå alla!
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 296
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av agne »

Alla vara gnäller. Vi gjorde iallafall ett mål det är bättre än förra matchen då vi gjorde noll.
Kom hem Marcus!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Östersund - Djurgårdens IF 6/10

Inlägg av Mattias_87 »

Någon annan får testa skapa nästa matchtråd för att se om det skapar ett trendbrott.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar