HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Mattias_87 »

Klart det påverkar att Ytterell, Odelius och A.Andersson är borta. Tre backar som ska leda oss.
Avskaffa tre mot tre.
Osten östlund
Inlägg: 1693
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Osten östlund »

BigJ skrev: 2023-10-04 20:51:20 Läser på Svenska Fans att man skyller allt på KG hur backsidan ser ut och att man inte använder Hedström och Falk när de ändå är under kontrakt, det sista håller jag absolut med om, både Hedström och Falk platsar ju lätt i detta lag.

Att det sedan är Garpen som vill ha backsidan som den ser ut tycker jag är tydligt. Dock är det KG som är sportchef, har sista ordet och ska ha pondus att tå upp mot Garpen.
Tyvärr är det ett felbeslut. Sen är dom principfasta. VDn och sportchefen (bra att dom är eniga iallafall)!

Men nu när vi ej har ngr backar. Samt 2 friska och tillgängliga. Som vi även betalar lön för.

Då sätter dom inte vad dom är bäst för DIF hockey först!!!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av diftobbe89 »

BigJ skrev: 2023-10-04 20:51:20 Läser på Svenska Fans att man skyller allt på KG hur backsidan ser ut och att man inte använder Hedström och Falk när de ändå är under kontrakt, det sista håller jag absolut med om, både Hedström och Falk platsar ju lätt i detta lag.

Att det sedan är Garpen som vill ha backsidan som den ser ut tycker jag är tydligt. Dock är det KG som är sportchef, har sista ordet och ska ha pondus att tå upp mot Garpen.
Hade ju inte riktigt funkat att kasta in Falk eller Hedström oavsett efter den behandlingen. Dom var ju inte önskvärda och KG var tydlig med det, lät nästan som han ville spöa dom så tydlig var han med att dom inte var önskvärda. Så hade jag varit Falk nu när det saknas folk hade jag bara skrattat och sagt karma ditt jävla svullo. Sen att vi drar på oss skador borde vi förstå innan och att vi skickar folk över atlanten utan att ha täckning för de blir ju lite amatörmässigt. Så får stackars Bergström spela och sitta som ett klistermärke i sargen så fort Mora vill trycka till honom. Allt blir ganska genant.
Spela fult
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev: 2023-10-04 20:57:30
BigJ skrev: 2023-10-04 20:51:20 Läser på Svenska Fans att man skyller allt på KG hur backsidan ser ut och att man inte använder Hedström och Falk när de ändå är under kontrakt, det sista håller jag absolut med om, både Hedström och Falk platsar ju lätt i detta lag.

Att det sedan är Garpen som vill ha backsidan som den ser ut tycker jag är tydligt. Dock är det KG som är sportchef, har sista ordet och ska ha pondus att tå upp mot Garpen.
Problemet är väl att vi inlett säsongen med typ tre ordinarie backar och resten division 1 spelare från Hanviken.
Återigen känns det som Garpens val då det verkar vara en släktgrej att ta just från Hanviken. Sedan är det ju bara idenna match det varit 3 ordinarie...

Hedström höll i SHL men fick aldrig chansen förra året som jag ser det, tycker även Falk får oförtjänt mycket kritik.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2023-10-04 21:07:26
BigJ skrev: 2023-10-04 20:51:20 Läser på Svenska Fans att man skyller allt på KG hur backsidan ser ut och att man inte använder Hedström och Falk när de ändå är under kontrakt, det sista håller jag absolut med om, både Hedström och Falk platsar ju lätt i detta lag.

Att det sedan är Garpen som vill ha backsidan som den ser ut tycker jag är tydligt. Dock är det KG som är sportchef, har sista ordet och ska ha pondus att tå upp mot Garpen.
Hade ju inte riktigt funkat att kasta in Falk eller Hedström oavsett efter den behandlingen. Dom var ju inte önskvärda och KG var tydlig med det, lät nästan som han ville spöa dom så tydlig var han med att dom inte var önskvärda. Så hade jag varit Falk nu när det saknas folk hade jag bara skrattat och sagt karma ditt jävla svullo. Sen att vi drar på oss skador borde vi förstå innan och att vi skickar folk över atlanten utan att ha täckning för de blir ju lite amatörmässigt. Så får stackars Bergström spela och sitta som ett klistermärke i sargen så fort Mora vill trycka till honom. Allt blir ganska genant.
Absolut och som jag sade så känns KG för vek gentemot Garpen för jag tvivlar inte en sekund på att det är Garpen som inte vill ha dessa spelare, dock blir det KG som få vara ansiktet utåt när de lynchas....
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av captcash »

Hemma då... hmm, vi hade 5 i ramen men i stort sett var vi inte med i matchen... man kan ju inte heller säga att det kändes oväntat efter pissiga insatserna på bortaplan två matcher i rad (jaaaa vinst men vafan har vi mött). Mora fick 7-1 i röven av Brynäs, vi blir nollade hemma.

Näe, denna säsong har börjat sämre än förra, trots att vi råkat få med oss lite poäng. MYCKET som behöver ändras till nästa match, detta är inte värdigt DIF, vi är och ska vara SÅ mycket bättre än det här.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Osten östlund
Inlägg: 1693
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Osten östlund »

BigJ skrev: 2023-10-04 21:12:29
diftobbe89 skrev: 2023-10-04 21:07:26
BigJ skrev: 2023-10-04 20:51:20 Läser på Svenska Fans att man skyller allt på KG hur backsidan ser ut och att man inte använder Hedström och Falk när de ändå är under kontrakt, det sista håller jag absolut med om, både Hedström och Falk platsar ju lätt i detta lag.

Att det sedan är Garpen som vill ha backsidan som den ser ut tycker jag är tydligt. Dock är det KG som är sportchef, har sista ordet och ska ha pondus att tå upp mot Garpen.
Hade ju inte riktigt funkat att kasta in Falk eller Hedström oavsett efter den behandlingen. Dom var ju inte önskvärda och KG var tydlig med det, lät nästan som han ville spöa dom så tydlig var han med att dom inte var önskvärda. Så hade jag varit Falk nu när det saknas folk hade jag bara skrattat och sagt karma ditt jävla svullo. Sen att vi drar på oss skador borde vi förstå innan och att vi skickar folk över atlanten utan att ha täckning för de blir ju lite amatörmässigt. Så får stackars Bergström spela och sitta som ett klistermärke i sargen så fort Mora vill trycka till honom. Allt blir ganska genant.
Absolut och som jag sade så känns KG för vek gentemot Garpen för jag tvivlar inte en sekund på att det är Garpen som inte vill ha dessa spelare, dock blir det KG som få vara ansiktet utåt när de lynchas....
Oavsett vem som är ansvarig. Så har man hanterat denna situation idiotiskt. Säger inte att Hedda, Falk och Cam ska vara kvar säsongen ut. Hade varit så mycket bättre att hålla igång dem. Attraktions värdet för andra klubbar hade ju också varit bättre.

Denna situation har man hanterat/ löst under all kritik.

- Spelarna är kvar
- Spelarna är arga
- DIF betalar lön
- Kamrater/ övrig trupp. Kan dom bli behandlad så här. Kanske jag nästa gång!?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av diftobbe89 »

Sen gäller det att agera i tid angående Gradin och inse att det var en dålig värvning och hitta en lösning där. Få till en trejd. Det måste ha blivit något missförstånd att man räknade Liss som förlorad och ville hitta en ersättare, mer förståeligt då. Nu blir det bara en röra av alltihop och vi kan inte erbjuda en lämplig roll och han tar upp en plats som hade varit utmärkt för en tung, rivig grovjobbare för bottom six.

Rätta till den här jävla röran och få rätt spelartyper på rätt platser och få in en stabil erfaren pjäs som kan hjälpa bebisarna på backsidan. VERKSTÄLL.
Spela fult
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Per-Allan »

Fy fan vilken bortkastad kväll på Hovet.
Ska det så ut på detta vis så lär läktarna bli lika glesa som aiks.

Fattade laget att det var match och hur fan har man komponerat årets trupp, nu är till och med aik före oss i målskillnad.

Bedrövligt är det ord jag använder för att inte bli spärrad.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av thelinho »

diftobbe89 skrev: 2023-10-04 21:29:43 Sen gäller det att agera i tid angående Gradin och inse att det var en dålig värvning och hitta en lösning där. Få till en trejd. Det måste ha blivit något missförstånd att man räknade Liss som förlorad och ville hitta en ersättare, mer förståeligt då. Nu blir det bara en röra av alltihop och vi kan inte erbjuda en lämplig roll och han tar upp en plats som hade varit utmärkt för en tung, rivig grovjobbare för bottom six.

Rätta till den här jävla röran och få rätt spelartyper på rätt platser och få in en stabil erfaren pjäs som kan hjälpa bebisarna på backsidan. VERKSTÄLL.
Alldeles för tidigt att dra den slutsatsen om Gradin. Om det är något Garpen ska ha kritik för så är det för att han inte stuvar om i kedjorna med motivationen att få igång spelare som inte lyckats prestera. Det är det jobbet går ut på, att få ut maximalt av varje spelare.
Wikegårds järnkaminer
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Manijock »

thelinho skrev: 2023-10-04 23:29:13
diftobbe89 skrev: 2023-10-04 21:29:43 Sen gäller det att agera i tid angående Gradin och inse att det var en dålig värvning och hitta en lösning där. Få till en trejd. Det måste ha blivit något missförstånd att man räknade Liss som förlorad och ville hitta en ersättare, mer förståeligt då. Nu blir det bara en röra av alltihop och vi kan inte erbjuda en lämplig roll och han tar upp en plats som hade varit utmärkt för en tung, rivig grovjobbare för bottom six.

Rätta till den här jävla röran och få rätt spelartyper på rätt platser och få in en stabil erfaren pjäs som kan hjälpa bebisarna på backsidan. VERKSTÄLL.
Alldeles för tidigt att dra den slutsatsen om Gradin. Om det är något Garpen ska ha kritik för så är det för att han inte stuvar om i kedjorna med motivationen att få igång spelare som inte lyckats prestera. Det är det jobbet går ut på, att få ut maximalt av varje spelare.
Inte då. Det är en skitvärving. Hade fått ut något helt annat och bättre om vi gett Forsberg förlängning istället. Driv, fart och fysik. Perfekt för den rollen som finns. Nu sitter vi med en kirurg på en receptionists roll helt plötsligt. Gradin är bakbunden! Han har inte egenskaperna till att göra det som krävs. Vad ska han göra? Bedrövligt skött. Skeppa!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Praetori »

Att vi skulle åka på en torsk förr eller senare var ju givet. Sådan är idrotten idag. Vi faller på en massa spel i BP, hamnar i osynk och tappar matchbilden. Det blir många individuella insatser istället och där ser man att det blir frustrerat och nästan lite uppgivet när lagspelet, i längre sekvenser i stort sett fallerar som konsekvens.

Men det är ok. Sånt händer. Särskilt med tongivande backar borta och det blir formationer som inte lirat ihop sig med spelare som försöker hitta på grejer på egen hand.

Vad som inte är ok är om det fortsätter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 296
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av agne »

Praetori skrev: 2023-10-05 10:46:27 Att vi skulle åka på en torsk förr eller senare var ju givet. Sådan är idrotten idag. Vi faller på en massa spel i BP, hamnar i osynk och tappar matchbilden. Det blir många individuella insatser istället och där ser man att det blir frustrerat och nästan lite uppgivet när lagspelet, i längre sekvenser i stort sett fallerar som konsekvens.

Men det är ok. Sånt händer. Särskilt med tongivande backar borta och det blir formationer som inte lirat ihop sig med spelare som försöker hitta på grejer på egen hand.

Vad som inte är ok är om det fortsätter.
Väl skrivet. Det är alldeles för många domedagsprofeter här på forumet.
Kom hem Marcus!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Praetori »

agne skrev: 2023-10-05 10:49:56
Praetori skrev: 2023-10-05 10:46:27 Att vi skulle åka på en torsk förr eller senare var ju givet. Sådan är idrotten idag. Vi faller på en massa spel i BP, hamnar i osynk och tappar matchbilden. Det blir många individuella insatser istället och där ser man att det blir frustrerat och nästan lite uppgivet när lagspelet, i längre sekvenser i stort sett fallerar som konsekvens.

Men det är ok. Sånt händer. Särskilt med tongivande backar borta och det blir formationer som inte lirat ihop sig med spelare som försöker hitta på grejer på egen hand.

Vad som inte är ok är om det fortsätter.
Väl skrivet. Det är alldeles för många domedagsprofeter här på forumet.
Jag såg ju bara slutet av matchen igår och vevade lite video på jobbet idag över lunchen och fick då, som väntat, en helt annan bild än den som jag fått förmedlad i text här på forumet. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av captcash »

Det absolut sämsta igår var nog de första 10mins av matchen, tar dock inte udden av att det var en värdelös insats som helhet. Vi var hemma, mot Mora... det varr bara pinsamt.

Uppryckning gånger 100 i nästa match annars ligger vi redan stressat till och hamnar i jaga-läge, något som vi def. inte mår bra av.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar