HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Flunk »

Sämsta passningsspelet någonsin? KGs lär signa Ahnelöv nu. Tveksamt om det hjälper….
benganfs
Inlägg: 513
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av benganfs »

agne skrev: 2023-10-04 20:29:38
BigJ skrev: 2023-10-04 20:27:19
benganfs skrev: 2023-10-04 20:25:56 Vidrigt att garpen låter typ nöjd.
Ja och där har du nog svaret på varför det ser ut som det gör....
Fast Garpen har nog mer koll på hockey än många andra här tror sig ha.
Va inte det ja sa? Är du seriöst nöjd med hur det sett ut mot Tingsryd / Mora?
Användarvisningsbild
Doyle 1
Inlägg: 117
Blev medlem: 2023-08-23

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Doyle 1 »

Matchen påminner mycket om MoDo-Leksand igår. MoDo var helt vilsna o såg knappt ut som dom tagit på grillorna. Vi är bättre o kommer bli bättre..Var en ”Shit Happen match som laget får skämmas över ikväll. Men upp på pållen sen igen.. o vinn…
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av BigJ »

agne skrev: 2023-10-04 20:29:38
BigJ skrev: 2023-10-04 20:27:19
benganfs skrev: 2023-10-04 20:25:56 Vidrigt att garpen låter typ nöjd.
Ja och där har du nog svaret på varför det ser ut som det gör....
Fast Garpen har nog mer koll på hockey än många andra här tror sig ha.
Självklart, men gör det honom till en bra tränare för det?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av diftobbe89 »

Det krävs egentligen inte så mycket för att slå lag som Mora, krävs inte så många stjärnor heller. Gör skitjobbet bara, ta er till mål och se till att ni vinner kampen dit, stå framför målvakten, slå in en retur. TÄVLA.

Dagens primadonnor glömmer bort hur viktig KAMPEN är, man tror att allt handlar om skills. Det blir bara en massa meningslöst snurr på utsidan hela tiden.

Mora städade av oss fenomenalt.

Vi saknar definitivt grit och kilon.
Spela fult
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Detblir3poäng »

Vill ni ha nåt plåster på såren så kan nu kolla in den sista "rensningen" i karlskogamatchen när Kalmar gör avgörandet...... hade nån i DIF gjort det hade huvuden rullat!
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av daaviid »

Jäkla skitmatch. Fan vad förbannad man blir. Tröttsamt deluxe att se håglösa spelare.

Ett jävla uppsving till nästa match tack.
Osten östlund
Inlägg: 1691
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Osten östlund »

diftobbe89 skrev: 2023-10-04 20:33:09 Det krävs egentligen inte så mycket för att slå lag som Mora, krävs inte så många stjärnor heller. Gör skitjobbet bara, ta er till mål och se till att ni vinner kampen dit, stå framför målvakten, slå in en retur. TÄVLA.

Dagens primadonnor glömmer bort hur viktig KAMPEN är, man tror att allt handlar om skills. Det blir bara en massa meningslöst snurr på utsidan hela tiden.

Mora städade av oss fenomenalt.

Vi saknar definitivt grit och kilon.
Har ett gäng avdankade primadonnor, som har lurat KG gott!
Nattuggla_
Inlägg: 3127
Blev medlem: 2021-08-14

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Nattuggla_ »

Ingen är ju där idag.
Inte ens Krüger är bättre än någon annan.
Liss och Rensfeldt ser man ju knappt? Det här är så jävla dåligt.

Visst, backsidan är otroligt skadeskjuten nu, men det försvarar ju inte att vi är såhär dåliga framåt?

Och varför låter Garpen typ.. nöjd?
benganfs
Inlägg: 513
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av benganfs »

Va Björklöven så dåliga ? Tyckte verkligen mig se ett helt annat Djurgården på försäsongen samt premiären. Fattar inte hur det kan se så oinspirerat ut.....
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Vikas »

Kass match mot Västervik -> Äh, svårt att bli motiverad i en lada på landet

Kassare match mot Tingsryd -> Äh, svårt att spela mot de här lagen, alla lag kommer tappa poäng här

Bottennivå mot Mora -> <Error 405: Excuse not found>

Jag tror inte det här laget kommer "hitta motivationen" oavsett motstånd i år. Så många grovt överbetalda spelare i slutet av sina karriärer som vet att de strax kommer lägga av oavsett. Och resten är helt enkelt för dåliga.

T.o.m Kruger verkar helt ha tappat intresset.
STINGRAY71
Inlägg: 150
Blev medlem: 2021-02-21

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av STINGRAY71 »

Karbon papper på förra säsongens trupp, Garpen förnekar sig aldrig.."vi var okey första perioden"🤣🤣 det blir skämmskudde i år igen..
Vänta bara på att han skulle välta över allt på domarna igen..för urusla insatser av rätt mediokra spelare / tränare är väl inte aktuellt..än en gång ( likt sista 2 säsongerna) har vi en backsida som får en att gråta.. blandar katastrofer med mediokertspel unga som gamla. Karlssons offensiva uppsida är tyvärr bara hälften av hans minus sida..resten verkar vara där för att lära sig IGEN..Å IGEN..Gradin / Magwood ena riktiga botten napp..38 kg o 137 cm Berglund visste man ju redan nivån på..Hur KG o Garpen kan tro på denna missär trupp kommer VI få betala för i många säsonger till tyvärr..denna matchen är lätt bland dom 5 sämsta insatserna Dif någonsin plågat sina fans med..verkar inte finnas någon lågvattenmärkes botten i senaste årens trupper..
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av BigJ »

Läser på Svenska Fans att man skyller allt på KG hur backsidan ser ut och att man inte använder Hedström och Falk när de ändå är under kontrakt, det sista håller jag absolut med om, både Hedström och Falk platsar ju lätt i detta lag.

Att det sedan är Garpen som vill ha backsidan som den ser ut tycker jag är tydligt. Dock är det KG som är sportchef, har sista ordet och ska ha pondus att tå upp mot Garpen.
Nattuggla_
Inlägg: 3127
Blev medlem: 2021-08-14

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Nattuggla_ »

Vikas skrev: 2023-10-04 20:44:08 Kass match mot Västervik -> Äh, svårt att bli motiverad i en lada på landet

Kassare match mot Tingsryd -> Äh, svårt att spela mot de här lagen, alla lag kommer tappa poäng här

Bottennivå mot Mora -> <Error 405: Excuse not found>

Jag tror inte det här laget kommer "hitta motivationen" oavsett motstånd i år. Så många grovt överbetalda spelare i slutet av sina karriärer som vet att de strax kommer lägga av oavsett. Och resten är helt enkelt för dåliga.

T.o.m Kruger verkar helt ha tappat intresset.
Håller helt med.
Det här med ”Svårt att vara motiverad” har jag svårt att köpa också. HVs stjärnor levererade och Brynäs stjärnor levererar hittills. Modos gjorde det förra säsongen och Björklövens har gjort det i flera år.
Varför ska motivation vara våran ursäkt?
Nej, något är allvarligt fel.
Tre ordinarie backar i spel. Ja. Men, vi har alla forwards hela och friska.

Garpen sa att vi börjar matchen helt okej.
Vad menar han? För det första 9-10 minuterna är det värsta jag sett sedan jag började följa Djurgården. Det är sinnesjukt dåligt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - Mora 4/10

Inlägg av Jim Morrison »

BigJ skrev: 2023-10-04 20:51:20 Läser på Svenska Fans att man skyller allt på KG hur backsidan ser ut och att man inte använder Hedström och Falk när de ändå är under kontrakt, det sista håller jag absolut med om, både Hedström och Falk platsar ju lätt i detta lag.

Att det sedan är Garpen som vill ha backsidan som den ser ut tycker jag är tydligt. Dock är det KG som är sportchef, har sista ordet och ska ha pondus att tå upp mot Garpen.
Problemet är väl att vi inlett säsongen med typ tre ordinarie backar och resten division 1 spelare från Hanviken.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar