HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Donkels-3.0 »

Donkels-3.0 skrev: 2023-09-29 21:49:47 Som vanligt när vi möter ett så kallat "bondiskt" lag så undrar man om deras ramsa är en inspelad slinga
...och en sak till domarna var ryssar!!!
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av #87 »

Hävelid såg väl förövrigt bra ut? Första målet är ju egentligen galet att Tingsrydspelaren får upp såpass bra..
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Wishes »

Mattias_87 skrev: 2023-09-29 20:21:31 Extrapoängen var ju ganska given. Men denna match var totalt bedrövlig.
Hur kul är det egentligen att först spela i en arena som inte ens är värd att kallas för ”islada” (Västervik) och sen tuffa vidare till en håla som har ett lag som heter tingsryd. Inte särskilt!
Stolt, men aldrig nöjd
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Döden »

Sorry… orkar inte läsa igenom

Kan nån ge en nykter sammanfattning, ingen dysterkvist tack 🤗
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Wishes »

Mattias_87 skrev: 2023-09-29 20:21:31 Extrapoängen var ju ganska given. Men denna match var totalt bedrövlig.
Hur kul är det egentligen att först spela i en arena som inte ens är värd att kallas för ”islada” (Västervik) och sen tuffa vidare till en håla som har ett lag som heter tingsryd. Inte särskilt!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av captcash »

Wishes skrev: 2023-09-29 23:33:59
Mattias_87 skrev: 2023-09-29 20:21:31 Extrapoängen var ju ganska given. Men denna match var totalt bedrövlig.
Hur kul är det egentligen att först spela i en arena som inte ens är värd att kallas för ”islada” (Västervik) och sen tuffa vidare till en håla som har ett lag som heter tingsryd. Inte särskilt!
Är inte det motivation nog att se till så vi slipper göra det nästa år? Tycker man det är trist i Västervik så spela upp er snabbt som fan till SHL, det kommer bara bli jävligare varje år som går i HA.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Jim Morrison »

Till skillnad från mot Västervik så var det här en dålig match på riktigt. Släppte till alldeles för många farliga chanser bakåt.

Sedan är det ju anmärkningsvärt att vi inte får ett enda powerplay.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av #10 »

Var tvungen att åka iväg efter 2 perioder för att se 14-åriga flickan spela fotbollsmatch, fan vad trevligt det var att växla över från hockeydivor till hårt kämpande tjejer som gav allt.
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Flunk »

Döden skrev: 2023-09-29 23:33:46 Sorry… orkar inte läsa igenom

Kan nån ge en nykter sammanfattning, ingen dysterkvist tack 🤗
Hävelid var bra och vi har vunnit tre av tre! Resten har jag förträngt. :wink:
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-09-30 07:45:00 Till skillnad från mot Västervik så var det här en dålig match på riktigt. Släppte till alldeles för många farliga chanser bakåt.

Sedan är det ju anmärkningsvärt att vi inte får ett enda powerplay.
När till och med Morrison tycker att en match, där inte Fagervall står vid sidan av isen, är dålig. Då är den fan dålig på riktigt...
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Praetori »

Smålandsturnén gav inte direkt mersmak när det gäller spelmässig fröjd MEN.. tidigare säsonger åkte vi hem från dylika tillställningar med 0-1 pinne. Det finns sekvenser som ser otroligt bra ut och det finns en ruggig tyngd i anfallen men det känns trögt, utsida och brist på tillverkning av målchanser. Vi spelar oss fram och det är förvisso alltid bra att låta pucken göra jobbet men det känns som att VVIK och Tingsryd flög fram skridskomässigt medan våra gubbar var betydligt långsammare och årets upplaga ser om möjligt ännu långsammare ut än tidigare 2 säsongerna. Men det kanske bara är en tv-illusion.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av thelinho »

Bra analys.. Det är just SPEED som jag tycker gubbarna saknar. Däremot tycker jag att man hade ett helt annat tempo hemma mot Björklöven - det var mycket positivt att se.

Axel Andersson är saknad, tror det kommer bli vår viktigaste spelare den här säsongen. Ska bli skönt att se honom på isen igen på fredag. Hoppas han är ruggigt revanschsugen efter avstängningen.
Wikegårds järnkaminer
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Tingsryd - Djurgårdens IF 29/9

Inlägg av Praetori »

thelinho skrev: 2023-10-02 19:31:12 Bra analys.. Det är just SPEED som jag tycker gubbarna saknar. Däremot tycker jag att man hade ett helt annat tempo hemma mot Björklöven - det var mycket positivt att se.

Axel Andersson är saknad, tror det kommer bli vår viktigaste spelare den här säsongen. Ska bli skönt att se honom på isen igen på fredag. Hoppas han är ruggigt revanschsugen efter avstängningen.
Ja Axel tycker jag ser otroligt bra ut men det känns svajigt när det bara är han och Ytterell som känns helgjutna.
Hammarn är grym men än så länge oerfaren. Kevin är fantastisk offensivt men jag får gråa hår av hans värderingsar i en del defensivinsatser (påminner om Hulta innan han tog 'klivet'). Lundin är oprövad i vårat spelsystem. Odelius och Carnebo är inte torra bakom öronen (inte dåliga utan bara unga) och därmed känns det som att backsidan är vårat största frågetecken tillsammans med avsaknaden av speedkulor.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar