HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av daaviid »

benganfs skrev: 2023-09-27 21:24:59 Synd att norman och kruger hittar varandra. Verkligen skeptisk till Berglund som Andracenter han ser lite vilsen ut.
Byt plats på Berglund och Magwood, voila. Enbart gynnsamt för laget.
Osten östlund
Inlägg: 1691
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av Osten östlund »

daaviid skrev: 2023-09-27 21:48:30
benganfs skrev: 2023-09-27 21:24:59 Synd att norman och kruger hittar varandra. Verkligen skeptisk till Berglund som Andracenter han ser lite vilsen ut.
Byt plats på Berglund och Magwood, voila. Enbart gynnsamt för laget.
Behöver ge Magwood tid. Hoppas jag har fel. Tror dock inte han kommer hålla som det han är värvad för, 2:e center. Ska nog gå som vinge.
supreme
Inlägg: 500
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av supreme »

Det enda jag tar med mig från gårdagen är Garpens tonläge i intervjun efter matchen. Han var inte nöjd, med all rätt.
Räknar med att det ser bättre ut mot Tingsryd imorrn.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av Praetori »

Tidigt på säsongen men att komma så personligt mentalt oförberedda till match är underkänt. Såna här matcher lider jag med motståndet. Falks gubbar gjorde en kanonmatch med torskade på målsnöret pga vår spets och DIF? Ja.. sysslade med alibihockey i många sekvenser av matchen. Det syns när folk lägger ifrån sig pucken när det är en tackling på gång. Västervik behövde bara hota så rann diverse lägen ut i sanden (även om vissa av våra verkligen inte är rädda att få skit under naglarna).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av captcash »

Jepp, ska vi upp ur HA så är det fan bara gasen i botten och vara på i varenda match, oavsett om det är 8094 som står o sjunger eller 800pers i en lada som är mindre än min brf's föreningslokal. Det är ju inte direkt så att Man City tar 5-6 skit matcher i början på säsongen för att "komma igång"... skitsnack, bara tryck på nu och dessa lag ska köras över så brutalt att vi blir polisanmälda för hets mot folkgrupp.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: 2023-09-28 07:46:18 Jepp, ska vi upp ur HA så är det fan bara gasen i botten och vara på i varenda match, oavsett om det är 8094 som står o sjunger eller 800pers i en lada som är mindre än min brf's föreningslokal. Det är ju inte direkt så att Man City tar 5-6 skit matcher i början på säsongen för att "komma igång"... skitsnack, bara tryck på nu och dessa lag ska köras över så brutalt att vi blir polisanmälda för hets mot folkgrupp.
City tog ju en skitmatch med b-laget igår och torskade så nja. :lol:

Men ja det finns inget "sen" utan det måste liras hockey även i början på säsongen. Har man tillräckligt med pinnar på vårkanten kanske man, i det läget kan kosta på sig att "vila" någon tongivande med skavank eller testa spelare/formationer men det förutsätter att det finns andrum i tabellen och underlag i spelet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av -daniel- »

Detta är ju det stora dilemmat med hockeyallsvenskan (och i viss mån SHL också). Det är först när slutspelet börjar som allt skall avgöras, hur det ser ut i omgång #2, #14 eller #37 spelar inte så jävla stor roll då.

Det är liksom svårt att maxa sin prestation hela tiden. Man kan vara förberedd mentalt, men att ha samma inställning när man glider in som Donkey Kong i isladan i Västervik med de närmast sörjande på läktarna som man hade på ett fullsatt Hovet är liksom inte så jävla lätt.

"Men det är ju så tidigt på säsongen, spelarna borde kunna vara påkopplade!" opponerar sig säkert någon. Men kanske just därför; man har liksom inte kommit in i det riktigt heller. Man har glömt bort hur överjävligt jobbig den här serien är...

Nåja, jag tycker mig ändå se linjer i spelet som vi inte såg förra säsongen. Vi känns kanske som ett starkare kollektiv, det vittnar våra återhämtningar i hopplösa lägen om.
Bild
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av captcash »

Fast andra topplag brukar ju lyckas cementera sig i toppen och ligga där hela säsongen, vi får inte halka efter igen, ha en månad break i November (för uj uj vad November är mörk o jobbig för bara DIF), sen lite break i jul oxo då junisar drar (lyckligtvis inte så många i år iaf) och med detta behöva jaga hela året. Det är tungt att behöva jaga, både för kropp och mentalt... kan verkligen tänka mig att om man ligger och puttrar i top2 utan stress (bara för att man spelar påkopplat och stabilt hela tiden) så är det bra mycket skönare läge att komma in i slutspelet, än om man jagat hela tiden och är mentalt slut innan allvaret ens börjat.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av Manijock »

benganfs skrev: 2023-09-27 21:24:59 Synd att norman och kruger hittar varandra. Verkligen skeptisk till Berglund som Andracenter han ser lite vilsen ut.
Tror helt ärligt Schlyter fungerar bättre än Berglund. Emil krigar och åker men har absolut ingen puckkänsla what so ever. Där är Schlyter före. Samma med skallen! Måste kunna vara vaken, alert och se yter om du ska spela med stjärnor.

Magwood kan fungera även om jag också tror att han skulle passa bättre som vinge. Men du har helt rätt. Att ha Emil bredvid Klasen och Liss är kapitalförstöring. Ungefär som att man skulle sätta Simon Mitman med bröderna Sedin....
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av -daniel- »

captcash skrev: 2023-09-28 09:01:53 Fast andra topplag brukar ju lyckas cementera sig i toppen och ligga där hela säsongen, vi får inte halka efter igen, ha en månad break i November (för uj uj vad November är mörk o jobbig för bara DIF), sen lite break i jul oxo då junisar drar (lyckligtvis inte så många i år iaf) och med detta behöva jaga hela året. Det är tungt att behöva jaga, både för kropp och mentalt... kan verkligen tänka mig att om man ligger och puttrar i top2 utan stress (bara för att man spelar påkopplat och stabilt hela tiden) så är det bra mycket skönare läge att komma in i slutspelet, än om man jagat hela tiden och är mentalt slut innan allvaret ens börjat.
Visst, jag hänger med på hur du tänker och tycker väl det är delvis rätt. Samtidigt är det också mycket tyngre mentalt (för Djurgården som alltid spelar med hög press utifrån sett till förväntningar etc) att ha gått som tåget hela säsongen och sen gå in i ett slutspel som klara favoriter då man helt plötsligt har allt att förlora. Speciellt ett sånt här slutspel som HA har där det liksom bara finns en sak som på riktigt är godkänd.

Men absolut måste man skapat sig goda vanor och lyckats avgöra en drös jämna matcher för att få in vanan att vinna, så det är förstås tudelat det där.
Bild
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23: Västervik - Djurgårdens IF 27/9

Inlägg av Magnutz »

Jag tänker att det får gå 9 matcher till. Det är sjukt tidigt att dra några som helst slutsatser. Nästa fight blir intressant. Har vi mer att ge? Gör vi det vi ska? Vanor ska sättas tidigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar