PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Magnutz »

Magnutz skrev: 2023-09-24 23:57:48
Praetori skrev: 2023-09-24 21:02:30
Magnutz skrev: 2023-09-24 19:40:29 Helvete.. Kom nyss hem... Tog en Finlandskryss. Söp nåt grönjävligt och missade att kliva av. Vaknade i Helsingfors. Bakfull som ett as och missad match.

Vann vi?
We've all been there. Hope she was worth it. 8)
DIF, wouldn't miss her for all the gold in the world.. ;) Bra match. Var visserligen upptagen med studiokameran så missade en del men det jag såg var ofta skapligt bra. Grewe gjorde ju en 3xAhlén och tacklade alla spelare i Björklöven minst en gång. Sen retade han den där F Vagel (i ögat) ordentligt.

Om nio omgångar har jag en analys av säsongen. ;)
9 matcher. Det känns som att det kan räcka för en analys. Analysen är: Om vi inte hittar ett spel som laget kan leva med och spela, baserat på de färdigheter som finns och om vi inte får målvakterna att börja täppa till så kommer säsongen sluta med en placering utanför slutspelsplats. Jag kan inte känna att laget ska hamna på degraderingsplats just nu men om ovanstående inte inträffar medan de andra lagen på nedre halvan börjar hitta formen, då kan det gå illa.

Så. Efter 9 matcher har vi 10 av 27 poäng och -10 i målskillnad. Det är en riktigt dålig inledning som placerar oss i krisläge direkt. Det gör ju ont.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar