PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Hillberry blue »

Sent in här p g a jobb i går. Tycker det ser bättre ut i år. Mer aggressivitet framför båda kassarna bl a. Tycker Liss gör det bra överlag. Fint mål.
Stark vändning i tredje. Fantastisk stämning.
Viktig seger och välförtjänt.
Forza DIF 💪
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av tomten »

Bra första match! Kändes som Djurgården var det bättre laget i stort sett hela matchen.

Riktigt bra 3 mot 5. Skönt att komma tillbaka från 2-3 till vinst. Norman får extra +.
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av tomten »

Jag anser att de stora flaggorna har blivit ett problem. Jag går på hockey för att stötta Djurgården och se hockey. Man tappar tyvärr väldigt mycket av spelet när det konstant är en stor flagga som tar upp större delen av plan framför en. Någon mer som känner samma sak?

Jag har haft säsongskort i 10+ år och flaggor har varit med förr också men förra säsongen och nu den här matchen har det varit flaggor som stör väldigt mycket. Tråkigt. Tittar man flera år tillbaka fanns det stora flaggor men skillnaden var att då togs flaggorna ner vid spel och det fungerade bra.

Vifta hur mycket som helst vid intro, alla avbrott och vid alla mål. Men när pucken är släppt vill jag heja och se hockey. Inte titta på en flagga även om Djurgårdens flagga är väldigt fin. Någon som känner lika?

Kommer ihåg att det var någon som gick ner och sa till om flaggorna i slutspelet men inte fick något gehör då.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Manijock »

tomten skrev: 2023-09-23 12:16:33 Jag anser att de stora flaggorna har blivit ett problem. Jag går på hockey för att stötta Djurgården och se hockey. Man tappar tyvärr väldigt mycket av spelet när det konstant är en stor flagga som tar upp större delen av plan framför en. Någon mer som känner samma sak?

Jag har haft säsongskort i 10+ år och flaggor har varit med förr också men förra säsongen och nu den här matchen har det varit flaggor som stör väldigt mycket. Tråkigt. Tittar man flera år tillbaka fanns det stora flaggor men skillnaden var att då togs flaggorna ner vid spel och det fungerade bra.

Vifta hur mycket som helst vid intro, alla avbrott och vid alla mål. Men när pucken är släppt vill jag heja och se hockey. Inte titta på en flagga även om Djurgårdens flagga är väldigt fin. Någon som känner lika?

Kommer ihåg att det var någon som gick ner och sa till om flaggorna i slutspelet men inte fick något gehör då.
Driver du eller? Lämna klacken omedelbart om du stör dig på flaggor. Det är en del av "jobbet" kortsidan har och är till stor del varför dessa priser är reducerade. Antar att du inte är en fotbollssupporter? Där kan du snacka flagghav större delen av matcherna.

Byt sektion. Det gjorde jag. Tacka fan för för att att den andra killlen inte fick gehör. Ungefär som att gå på konsert och störa sig på att folk dansar och sjunger. Hoppas han fick en utskällning av Adolfsson och gänget.
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av tomten »

Manijock skrev: 2023-09-23 12:22:27 Driver du eller? Lämna klacken omedelbart om du stör dig på flaggor. Det är en del av "jobbet" kortsidan har och är till stor del varför dessa priser är reducerade. Antar att du inte är en fotbollssupporter? Där kan du snacka flagghav större delen av matcherna.

Byt sektion. Tacka fan för för att att den andra killlen inte fick gehör. Ungefär som att gå på konsert och störa sig på att folk dansar och sjunger. Hoppas han fick en utskällning av Adolfsson och gänget.
Nä driver inte, tycker det är kul att heja på Djurgården och samtidigt se hockey. Absolut, jag tycker också att klackens jobb är att heja på laget men tycker samtidigt att det går att vifta flaggorna vid intro, alla avbrott och vid alla mål. I hockey har du avbrott som du inte har i fotboll.

"till stor del varför dessa priser är reducerade". Absolut inte. Har stått i klacken i över 10 år och det har inte viftats flaggor på samma sätt som nu tidigare. Det har varit reducerade priser där tidigare också.... Det här är något nytt. Man har reducerat pris för att man står i klacken och hejar och sjunger och bär fram Djurgården till vinster. Inte för att försöka dölja planen med en jättestor flagga.

Jag gillar flaggor och att de viftas men inte under spelet. Förr viftades det inte på samma sätt under själva spelet.
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av tomten »

Knakse hamnade på en dålig plats igår men stora delar av matchen såg jag inte spelet på planen pga flaggorna.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Manijock »

tomten skrev: 2023-09-23 12:34:51
Manijock skrev: 2023-09-23 12:22:27 Driver du eller? Lämna klacken omedelbart om du stör dig på flaggor. Det är en del av "jobbet" kortsidan har och är till stor del varför dessa priser är reducerade. Antar att du inte är en fotbollssupporter? Där kan du snacka flagghav större delen av matcherna.

Byt sektion. Tacka fan för för att att den andra killlen inte fick gehör. Ungefär som att gå på konsert och störa sig på att folk dansar och sjunger. Hoppas han fick en utskällning av Adolfsson och gänget.
Nä driver inte, tycker det är kul att heja på Djurgården och samtidigt se hockey. Absolut, jag tycker också att klackens jobb är att heja på laget men tycker samtidigt att det går att vifta flaggorna vid intro, alla avbrott och vid alla mål. I hockey har du avbrott som du inte har i fotboll.

"till stor del varför dessa priser är reducerade". Absolut inte. Har stått i klacken i över 10 år och det har inte viftats flaggor på samma sätt som nu tidigare. Det har varit reducerade priser där tidigare också.... Det här är något nytt. Man har reducerat pris för att man står i klacken och hejar och sjunger och bär fram Djurgården till vinster. Inte för att försöka dölja planen med en jättestor flagga.

Jag gillar flaggor och att de viftas men inte under spelet. Förr viftades det inte på samma sätt under själva spelet.
Det är för att dessa senaste 10 år varit usla rent stämningsmässigt. Ifjol hittade vi äntligen lite grann tillbaka till våran storhetstid supportermässigt. Nämligen 2010 -2012 när Fabriken härjade med flaggor och tifon. Senaste 10 åren har vi haft en fettoklack med popcorn och matchtröjor i fokus. Folk använder våran ståplats till att komma undan ekonomiskt.

Dessa platser förpliktar. Du går halvt gratis på matcherna, för att du förväntas bidra till stämningen. Flaggor är en del av stämningen. Din uppoffring du gör du står där är att se sämre och sjunga halsen ur led. Orkar du inte det, och önskar se matchen perfekt så finns det sektioner för detta. Aktiv sittplats är utmärkt om fortfarande vill heja på men samtidigt undvika flaggor.
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av tomten »

Manijock skrev: 2023-09-23 16:12:25 Det är för att dessa senaste 10 år varit usla rent stämningsmässigt. Ifjol hittade vi äntligen lite grann tillbaka till våran storhetstid supportermässigt. Nämligen 2010 -2012 när Fabriken härjade med flaggor och tifon. Senaste 10 åren har vi haft en fettoklack med popcorn och matchtröjor i fokus. Folk använder våran ståplats till att komma undan ekonomiskt.

Dessa platser förpliktar. Du går halvt gratis på matcherna, för att du förväntas bidra till stämningen. Flaggor är en del av stämningen. Din uppoffring du gör du står där är att se sämre och sjunga halsen ur led. Orkar du inte det, och önskar se matchen perfekt så finns det sektioner för detta. Aktiv sittplats är utmärkt om fortfarande vill heja på men samtidigt undvika flaggor.
Håller med om att stämningen var bra 2010-2012. Håller med om att klacken varit betydligt sämre senaste åren. Gillar inte att ståplats används för att komma undan ekonomiskt. Finalåret 2010 var fantastiskt, tror inte jag missade en hemmamatch den säsongen. Jag uplevde inte flaggorna som något problem då. Det fanns flaggor då också men inte jättestora som viftades konstant hela matchen så att man inte kunde se planen. Kollade igenom sammanfattningar från slutspelet 2010 nu, är precis som jag kommer ihåg. Inga jättestora flaggor som viftas hela matchen.

Tror du hade behövt så där jag stod igår för att förstå hur mycket flaggorna störde. De stora flaggorna som täcker större delen av planen är något helt annat än det som varit tidigare. Nu viftas de dessutom hela matchen. Går du tillbaka många år tog de ner de stora flaggorna under själva spelet.

Jag vill kunna se matchen så jag kan påverka. Jag vill kunna se om något händer på isen så jag kan skrika kopplat till det. Om jag inte kan se om någon blir trippad, tacklad gör något fult har jag svårt att reagera. Visst jag kan reagera på andras reagerande men i slutändan går jag på hockey för att jag vill se hockey och reagera och heja på Djurgården.

Man kan stå och skrika framför en Djurgårdsflagga som sitter på en vägg också men det är inte samma sak. Jag står i klacken för att jag vill heja påverka och lyfta fram vårat lag efter vad som händer på isen.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Daniel942 »

tomten skrev: 2023-09-23 17:55:19
Manijock skrev: 2023-09-23 16:12:25 Det är för att dessa senaste 10 år varit usla rent stämningsmässigt. Ifjol hittade vi äntligen lite grann tillbaka till våran storhetstid supportermässigt. Nämligen 2010 -2012 när Fabriken härjade med flaggor och tifon. Senaste 10 åren har vi haft en fettoklack med popcorn och matchtröjor i fokus. Folk använder våran ståplats till att komma undan ekonomiskt.

Dessa platser förpliktar. Du går halvt gratis på matcherna, för att du förväntas bidra till stämningen. Flaggor är en del av stämningen. Din uppoffring du gör du står där är att se sämre och sjunga halsen ur led. Orkar du inte det, och önskar se matchen perfekt så finns det sektioner för detta. Aktiv sittplats är utmärkt om fortfarande vill heja på men samtidigt undvika flaggor.
Håller med om att stämningen var bra 2010-2012. Håller med om att klacken varit betydligt sämre senaste åren. Gillar inte att ståplats används för att komma undan ekonomiskt. Finalåret 2010 var fantastiskt, tror inte jag missade en hemmamatch den säsongen. Jag uplevde inte flaggorna som något problem då. Det fanns flaggor då också men inte jättestora som viftades konstant hela matchen så att man inte kunde se planen. Kollade igenom sammanfattningar från slutspelet 2010 nu, är precis som jag kommer ihåg. Inga jättestora flaggor som viftas hela matchen.

Tror du hade behövt så där jag stod igår för att förstå hur mycket flaggorna störde. De stora flaggorna som täcker större delen av planen är något helt annat än det som varit tidigare. Nu viftas de dessutom hela matchen. Går du tillbaka många år tog de ner de stora flaggorna under själva spelet.

Jag vill kunna se matchen så jag kan påverka. Jag vill kunna se om något händer på isen så jag kan skrika kopplat till det. Om jag inte kan se om någon blir trippad, tacklad gör något fult har jag svårt att reagera. Visst jag kan reagera på andras reagerande men i slutändan går jag på hockey för att jag vill se hockey och reagera och heja på Djurgården.

Man kan stå och skrika framför en Djurgårdsflagga som sitter på en vägg också men det är inte samma sak. Jag står i klacken för att jag vill heja påverka och lyfta fram vårat lag efter vad som händer på isen.
Med all respekt - Du bör inte stå i klacken av det jag läser i dina inlägg. Kontakta DIF och be om att få byta sektion till aktiv (även här förekommer det flaggor) eller kurva är mitt råd till dig.
Det som håller på att växa fram nu på kortsidan är något som kan svepa mattan av det som varit - det ska aldrig få stoppas av gnälliga personer som försöker komma billigast undan för att få se på DIF. Vissa människor som ställer sig i klacken brukar jag fundera på vad dom har rökt när valet föll på att köpa biljett där.
DIF!
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av tomten »

Daniel942 skrev: 2023-09-23 22:58:06 Med all respekt - Du bör inte stå i klacken av det jag läser i dina inlägg. Kontakta DIF och be om att få byta sektion till aktiv (även här förekommer det flaggor) eller kurva är mitt råd till dig.
Det som håller på att växa fram nu på kortsidan är något som kan svepa mattan av det som varit - det ska aldrig få stoppas av gnälliga personer som försöker komma billigast undan för att få se på DIF. Vissa människor som ställer sig i klacken brukar jag fundera på vad dom har rökt när valet föll på att köpa biljett där.
Jag tycker trycket var bra 2010 och då kunde jag se bra hockey samtidigt som jag hejade. Just matchen i fredags såg jag väldigt dåligt pga flaggorna. Jag menar att det är en stor skillnad på hur flaggorna används nu jämfört med tidigare år. Jag menar att det påverkar hur jag kan heja på laget negativt.

"Det som håller på att växa fram nu på kortsidan är något som kan svepa mattan av det som varit". Det är möjligt att viftande av flaggorna kommer förbättra stäminingen. Själv tror jag flaggorna och trycket är borta när fotbollssupportrarna inte kommer mot Nybro Vikings IF och Tingsryd AIF.

Det smartaste hade varit att vifta flaggorna som man gjorde förr, dvs i avbrotten. Nu gör de oftast tvärt om. Dvs tar ner flaggorna i avbrotten.... och tar upp flaggorna när spelet börjar. Det är i avbrotten flest spelare kan se flaggorna men de skiter de i.

Ni verkar tro att jag är emot flaggor. Absolut inte. Jag vill ha massor av flaggor och viftande. Men jag vill också se matchen så jag kan reagera på det som händer på isen.

Vi tycker helt klart olika. Jag testar helt enkelt att stå på en plats där flaggorna stör mindre.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Magnutz »

Helvete.. Kom nyss hem... Tog en Finlandskryss. Söp nåt grönjävligt och missade att kliva av. Vaknade i Helsingfors. Bakfull som ett as och missad match.

Vann vi?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Praetori »

tomten skrev: 2023-09-23 12:16:33 Jag anser att de stora flaggorna har blivit ett problem. Jag går på hockey för att stötta Djurgården och se hockey. Man tappar tyvärr väldigt mycket av spelet när det konstant är en stor flagga som tar upp större delen av plan framför en. Någon mer som känner samma sak?

Jag har haft säsongskort i 10+ år och flaggor har varit med förr också men förra säsongen och nu den här matchen har det varit flaggor som stör väldigt mycket. Tråkigt. Tittar man flera år tillbaka fanns det stora flaggor men skillnaden var att då togs flaggorna ner vid spel och det fungerade bra.

Vifta hur mycket som helst vid intro, alla avbrott och vid alla mål. Men när pucken är släppt vill jag heja och se hockey. Inte titta på en flagga även om Djurgårdens flagga är väldigt fin. Någon som känner lika?

Kommer ihåg att det var någon som gick ner och sa till om flaggorna i slutspelet men inte fick något gehör då.
Nja. Nu står jag numera ytterst sällan i klacken där det möjligen kan vara ett problem utom när yngsta tjatat sönder och samman för att polarna hans haft förhinder och jag måste (annars hänger jag på hylla eller långsida). Men senaste 3-4 gångerna så varit fallet har jag verkligen inte känt att flaggorna är ett problem. Står man i klacken växlar man liksom om för uppgiften. Då är "vyn" av matchen inte längre det viktigaste utan precis som 'capon' som står på räcket med ryggen till matchen så är man istället en pusselbit i inramningen med allt vad det innebär. Personligen köper jag det men jag kan ha full förståelse för andra perspektiv. Vil man detaljgranska allting som händer på isen är de sektioner som kan störas av flaggor fel plats. Vill man däremot 'bidraga' till trycket får man köpa att det kan komma en flagga, i väldigt fina färger, framför blickfånget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev: 2023-09-24 19:40:29 Helvete.. Kom nyss hem... Tog en Finlandskryss. Söp nåt grönjävligt och missade att kliva av. Vaknade i Helsingfors. Bakfull som ett as och missad match.

Vann vi?
We've all been there. Hope she was worth it. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Per-Allan »

Tack för en härlig premiärseger.
Hockeykillarna visade upp en moral som fotbollslaget tappade i samband med försäljningen av Ekdal och Hien.
Roligt att se de nya unga killarna ta för sig.
Men nu får det vara nog.
Här flera inlägg om flaggor som stör!
Står man i klacken så får man flaggor tåla.
Vore värre om det släpades in klappor och trummor då har alla rätt att klaga.
Tack laget
Tack tifogruppen
Tack klacken
Tack övrig publik
Och tack laget
För en härlig premiär.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2023-09-24 21:02:30
Magnutz skrev: 2023-09-24 19:40:29 Helvete.. Kom nyss hem... Tog en Finlandskryss. Söp nåt grönjävligt och missade att kliva av. Vaknade i Helsingfors. Bakfull som ett as och missad match.

Vann vi?
We've all been there. Hope she was worth it. 8)
DIF, wouldn't miss her for all the gold in the world.. ;) Bra match. Var visserligen upptagen med studiokameran så missade en del men det jag såg var ofta skapligt bra. Grewe gjorde ju en 3xAhlén och tacklade alla spelare i Björklöven minst en gång. Sen retade han den där F Vagel (i ögat) ordentligt.

Om nio omgångar har jag en analys av säsongen. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar