PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av dr111DIF »

captcash skrev: 2023-09-22 23:05:57 Phew... fan vad jag trodde det var kört när de turade in sitt skitmål till 2-3. Grymt starkt att komma tillbaka och vända det till seger på typ 4 sista mins.

F.ö. fy helvete vad det var varmt på Hovet, all ventilation måste varit stendöd! Det ångade ju på isen hela matchen och några stackars tomtar gick konstant och putsade bort imman från plexiglasen!

Skönt med vinst, nu kan man sova gott!
Varmt som fan för årstiden utanför med... tror inte ventilationen räckte till.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av diftobbe89 »

Tycker man ska vara oerhört försiktig med att döma ut W.Nilsson. Eller vilken hierarki han duger att vara i som många påtalat, det här är hans andra seniorsäsong och kan såklart utvecklas hur mycket som helst. Han har en fantastisk skridskoåkning och vilja att alltid gå in i dueller, är är ung och utvecklingsbar. Redan 2+1.

På eliteproscpets gör han 104+52 om han fortsätter såhär. Vad säger ni om de då. Va? Va? Va? :wink:
Spela fult
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av dr111DIF »

diftobbe89 skrev: 2023-09-22 23:12:57 Tycker man ska vara oerhört försiktig med att döma ut W.Nilsson. Eller vilken hierarki han duger att vara i som många påtalat, det här är hans andra seniorsäsong och kan såklart utvecklas hur mycket som helst. Han har en fantastisk skridskoåkning och vilja att alltid gå in i dueller, är är ung och utvecklingsbar. Redan 2+1.

På eliteproscpets gör han 104+52 om han fortsätter såhär. Vad säger ni om de då. Va? Va? Va? :wink:
Förssäsong är försäsong, oväntat sett till den men visar ju att ingen ska komma och ta hans plats i förstakedjan. Även Gradin fanns plötsligen på isen när det gällde något tyckte jag.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av dr111DIF »

Grewe skall också lyftas fram tycker jag...
benganfs
Inlägg: 511
Blev medlem: 2012-05-29

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av benganfs »

Ja den här känslan hade man inte efter 20 omgångar förra säsongen.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Döden »

Andspe skrev: 2023-09-22 22:45:57 Vi klarar inte av att spela deras hockey när vi börjar leta tacklingar. Men känns sjukt hur vi bara kan resetta vårt mindset och bara återgå till första periodens hockey.

Sjukt imponerad av det lilla jag sett från årets grupp. För i år är det en grupp. Det hade vi inte förra säsongen. Sen fungerar hockeyns abc och jag känner mig oerhört lättad över att passningsspelet fungerar.
Exakt det här… känns som en helt annan trygghet och ”tro” på det vi ska göra
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Döden »

diftobbe89 skrev: 2023-09-22 23:12:57 Tycker man ska vara oerhört försiktig med att döma ut W.Nilsson. Eller vilken hierarki han duger att vara i som många påtalat, det här är hans andra seniorsäsong och kan såklart utvecklas hur mycket som helst. Han har en fantastisk skridskoåkning och vilja att alltid gå in i dueller, är är ung och utvecklingsbar. Redan 2+1.

På eliteproscpets gör han 104+52 om han fortsätter såhär. Vad säger ni om de då. Va? Va? Va? :wink:
Döma ut? Tror han kommer få genombrott i år.. trodde det förra året, men nej. Tror det var svinvilktigt att han (och Rensfeldt) fick näta idag. W N tror jag kan bli riktigt viktig i år.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av diftobbe89 »

Döden skrev: 2023-09-22 23:37:09
diftobbe89 skrev: 2023-09-22 23:12:57 Tycker man ska vara oerhört försiktig med att döma ut W.Nilsson. Eller vilken hierarki han duger att vara i som många påtalat, det här är hans andra seniorsäsong och kan såklart utvecklas hur mycket som helst. Han har en fantastisk skridskoåkning och vilja att alltid gå in i dueller, är är ung och utvecklingsbar. Redan 2+1.

På eliteproscpets gör han 104+52 om han fortsätter såhär. Vad säger ni om de då. Va? Va? Va? :wink:
Döma ut? Tror han kommer få genombrott i år.. trodde det förra året, men nej. Tror det var svinvilktigt att han (och Rensfeldt) fick näta idag. W N tror jag kan bli riktigt viktig i år.
Orkar inte leta rätt på inlägg nu men det finns dom som påstått att han inte har i topp 6 att göra. Vilket naturligtvis är alldeles för tidigt att säga med tanke på att killen är 21 år gammal och säsongen startade först idag. Han har egenskaper som gör honom oerhört intressant men det beror väl på vilken spelstil man gillar.
Spela fult
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av diftobbe89 »

dr111DIF skrev: 2023-09-22 23:27:13 Grewe skall också lyftas fram tycker jag...
Grewe är min favorit. Otippat deluxe förstår jag :wink:
Spela fult
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Döden »

diftobbe89 skrev: 2023-09-22 23:52:10
Döden skrev: 2023-09-22 23:37:09
diftobbe89 skrev: 2023-09-22 23:12:57 Tycker man ska vara oerhört försiktig med att döma ut W.Nilsson. Eller vilken hierarki han duger att vara i som många påtalat, det här är hans andra seniorsäsong och kan såklart utvecklas hur mycket som helst. Han har en fantastisk skridskoåkning och vilja att alltid gå in i dueller, är är ung och utvecklingsbar. Redan 2+1.

På eliteproscpets gör han 104+52 om han fortsätter såhär. Vad säger ni om de då. Va? Va? Va? :wink:
Döma ut? Tror han kommer få genombrott i år.. trodde det förra året, men nej. Tror det var svinvilktigt att han (och Rensfeldt) fick näta idag. W N tror jag kan bli riktigt viktig i år.
Orkar inte leta rätt på inlägg nu men det finns dom som påstått att han inte har i topp 6 att göra. Vilket naturligtvis är alldeles för tidigt att säga med tanke på att killen är 21 år gammal och säsongen startade först idag. Han har egenskaper som gör honom oerhört intressant men det beror väl på vilken spelstil man gillar.
Jag tror att han kommer bli årets utropstecken.
Inte som målgörare, men som en spelare med hjärtat som tar sin roll.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Döden »

Och…. Fyi… jag har sökt hjälp för överskridet alkoholintag
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Manijock »

Väldigt fin premiär. Ett rimligt resultat hade stannat på typ 5-1. Nu blev det spännande! Helt pga att löven gjorde mål utan att skapa chanser. Helt otroligt! Väldigt tråkig start från Andrén, utan att nödvändigtvis släppa tavlor.

Annars nästan idel beröm undantaget valpiga ingripanden från Carnebo.

Norman, Liss och hela Grewe-kedjan sticker ut positivt.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Janzoo »

Enligt Eliteprospects förväntas Wiktor Nilsson göra 104 mål och 52 assist denna säsong, så då borde vi nog kunna gå upp. Lyncha honom om han inte lever upp till förväntningarna!

Bild

Har för övrigt kollat Liss mål typ tre tusen gånger i repris nu. Vi vet ju att han har någon slags mental spärr mot löven, men det som leder upp till målet är en Liss som krigar för kung och fosterland för att ens ta sig till läget där han tar emot årets pass från Krüger. Han är nog glad att vara där och glad att få göra mål. Som att vi inte hade firat öppet om vi gjorde mål mot DIF, så firar han inte att han gör mål mot föreningen som gjorde honom till något. Tror jag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Jim Morrison »

Om Wiktor fortsätter såhär får jag ta tillbaka alla mina tvivel om honom. Såg ju ut som Ilya Kovalchuk ute på isen igår.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

PREMIÄR HA 23/24: Djurgårdens IF- Björklöven 22/9

Inlägg av Tellqvist32 »

En mycket fin premiär!

Grundspelet är mycket bättre, det känns bra. Annars är ju alla lagdelar på pappret svagare än i fjol, vilket inte är så konstigt. Det som oroar är ju att de nya forwards vi har tagit in harvar runt i fjärdekedjan. Det är alltså dessa vi har som ersättare till Noah, Liam och Lekki. Det är inte bra, även om det är väldigt tidigt.

Jag hoppas och tror att vi kommer ta in åtminstone två forwards vad det lider.
Skriv svar