Försäsongsmatch Djurgårdens IF – Örebro 5/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
benganfs
Inlägg: 509
Blev medlem: 2012-05-29

Försäsongsmatch Djurgårdens IF – Örebro 5/9

Inlägg av benganfs »

Vikas skrev: 2023-09-05 19:25:38
benganfs skrev: 2023-09-05 19:18:42
Klart sämst vet ja inte? Uppspelen ser mycket bättre ut än förra året samt att det går snabbare att hitta tredje gubben nu än förra året. Vi spelade ofta fast oss i egen zon det tycker ja vi gör väldigt sällan nu.
Det håller jag med om. Det jag menar är att när motståndarna får snurr på oss så tappar vi väldigt ofta räkningen och släpper in spelare framför mål. Lite för mycket puckstirrande och två man som går på samma motståndare.
Fokuserade mest på ditt ordval haha sry för den. Håller med dock är min största oro denna säsongen målvaktsidan. Han släpper mycket puckar utifrån idag typ 3 av 4.
benganfs
Inlägg: 509
Blev medlem: 2012-05-29

Försäsongsmatch Djurgårdens IF – Örebro 5/9

Inlägg av benganfs »

Sen fan det är fjärde matchen och grunderna ser bra ut. Väljer att va positiv :shock:
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Försäsongsmatch Djurgårdens IF – Örebro 5/9

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2023-09-05 19:25:38
benganfs skrev: 2023-09-05 19:18:42
Klart sämst vet ja inte? Uppspelen ser mycket bättre ut än förra året samt att det går snabbare att hitta tredje gubben nu än förra året. Vi spelade ofta fast oss i egen zon det tycker ja vi gör väldigt sällan nu.
Det håller jag med om. Det jag menar är att när motståndarna får snurr på oss så tappar vi väldigt ofta räkningen och släpper in spelare framför mål. Lite för mycket puckstirrande och två man som går på samma motståndare.
Jag tror jag vet exakt vilka situationer du tänker på. De behöver bättra på mellan de olika backparen och linorna om/när Forward/Center ska ner kontra back.
Sånt där brukar dock lösa sig men det är och har varit ett problem sedan "femmor" inte var en grej längre (dvs Hedenhös).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Försäsongsmatch Djurgårdens IF – Örebro 5/9

Inlägg av John Terry »

benganfs
Inlägg: 509
Blev medlem: 2012-05-29

Försäsongsmatch Djurgårdens IF – Örebro 5/9

Inlägg av benganfs »

John Terry skrev: 2023-09-06 16:47:45
Vettigt fortsätt med de där haha
Skriv svar