Sommar med DIF Hockey

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Legion
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

Sommar med DIF Hockey

Inlägg av Legion »

Saxat från sista kanslimötet innan sommaren,

I år blir det kanon. Schemat för publisering av sommarartiklar är uppgjort, kommunicerat och klart, alla vet hur och vad de ska göra för att lägga ut sin tilldelade artikel på sitt datum. Odyssén av misslyckade mediesomrar har skrivit sin sista strof!

"Det är extremt viktigt för oss att förstå att trots att inte säsongen rullar så är vi beroende av att våra supportrar löpande både underhålls samt får ta del av vad som händer såväl inom laget och föreningen som hockeyn i allmänhet, allt med lite DIF "silver lining".

Vi har ett genomgående kvalitativt upplägg, långa sommarintervjuer blandat med videointervjuer med både spelare och ledare ligger och väntar. Vi har som Ni vet lagt extra fokus på att få lite skön touch på intervjuerna, långt bortom de vanliga "cliche" alstren efter match. Vidare ligger även check-in'sen med lite NHL killar och sånt klara. Den här sommaren (och även framåt) kommer även de mest inbitna supportrarna få sitt lystmäte stillat.

"Tänk bara en sån sak att vi för första gången kommer få med samtliga spelare i sommarintervjuerna. Det kan tyckas facilt, men ur ett annat perspektiv måste vi komma ihåg att det är sådant som andas kvalitét. Vi är DIF, den genomgående proffsigaste klubben i Sverige, kanske i världen. Vi ska alltid vara bäst på allting vi gör."

Medieansvarig låter även meddela att man kommit långt med automatisering av artikelpublisering och att lösningen kommer vara i full drift till nästa sommar, kanske redan innan jul, om allt går som det ska. Så till nästa sommar kommer vi inte ens behöva trycka på knappen, det kommer sköta sig själv, Grymt!

Direkt efter sommaruppehållet kommer vi också gå igenom det nyframtagna kommunikation/mediematerialet, i enlighet med vår vision och mål "Du hörde det från DIF först".


Edit.
Tyvärr har vi haft lite strul med artikelpubliseringen under sommaren. Vi hoppas ändå att Ni gillade intervjun från träningslägret på Sånga strax innan semestern.
DIF hockey vill även passa på att tacka @Mattias_87 för publiseringen av de två bilderna inifrån Globen nu under sommaren (Du hann precis före oss med storien :D)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Sommar med DIF Hockey

Inlägg av Mattias_87 »

Ja det sprutar ju inte ut av nyheter för att pusha säsongskortsförsäljningen...
Avskaffa tre mot tre.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sommar med DIF Hockey

Inlägg av dr111DIF »

Mattias_87 skrev: 2023-07-24 15:07:34 Ja det sprutar ju inte ut av nyheter för att pusha säsongskortsförsäljningen...
Min första tanke om posten var att det är ett sarkastiskt troll eftersom man inte sett tillstymmelsen av detta hittills i sommar. Är det allvarligt menat är det ändå goda ambitioner och vi lär få se mer efter semestern? Lite konstigt hursom men jag gillar isåfall entusiasmen hos medarbetaren i fråga.

För mig personligen handlar det till 95% om vad spelarna och ledarna får ut på isen och betydligt svalare intresse för djupintervjuer/privatliv, men om det kan generera lite hype hos en del av oss är det väl positivt på det hela taget. Fyller själv ut abstinensen med att tråla efter hockeyklipp på Zach M och Axel A.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Sommar med DIF Hockey

Inlägg av Mattias_87 »

dr111DIF skrev: 2023-07-25 09:06:45 Min första tanke om posten var att det är ett sarkastiskt troll eftersom man inte sett tillstymmelsen av detta hittills i sommar. Är det allvarligt menat är det ändå goda ambitioner och vi lär få se mer efter semestern? Lite konstigt hursom men jag gillar isåfall entusiasmen hos medarbetaren i fråga.
Är det inte sarkasm? Nu blir jag osäker.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar