Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Cyber skrev: 2023-08-24 11:11:24
Tellqvist32 skrev: 2023-08-24 10:35:38 Vi spelar sex försäsongsmatcher, men bara en mot ett annat allsvenskt lag.


Vad är tanken med det? Få stryk mot massa SHL-lag som spelar en helt annan hockey kommer väl knappast gynna oss.


Varför spelar vi inte mot Västerås, Almtuna, SSK etc.?
Motsatsen är väl Brynäs som spelar noll matcher mot SHL-lag. Minst lika märkligt det.
Deras är ju mycket mer rimlig än vår.

Verkar som om klubben tror att vi vann match 7 mot Modo...
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Brynäs är inte så övermäktiga som vissa har målat upp dem. Första matchen mot en allsvenskt lag förlorade de direkt. Brynäs kommer floppa iår. Mer än det förstjärnar de inte efter att de bygger laget på blodspengar som är minst lika illa som att värva från khl.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Säsongen 23/24

Inlägg av Jim Morrison »

klintan85 skrev: 2023-08-25 02:24:43 Brynäs är inte så övermäktiga som vissa har målat upp dem. Första matchen mot en allsvenskt lag förlorade de direkt. Brynäs kommer floppa iår. Mer än det förstjärnar de inte efter att de bygger laget på blodspengar som är minst lika illa som att värva från khl.
Jag tror snarare att BIK är rätt underskattade i år. Top 3 den här säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-08-25 05:20:24
klintan85 skrev: 2023-08-25 02:24:43 Brynäs är inte så övermäktiga som vissa har målat upp dem. Första matchen mot en allsvenskt lag förlorade de direkt. Brynäs kommer floppa iår. Mer än det förstjärnar de inte efter att de bygger laget på blodspengar som är minst lika illa som att värva från khl.
Jag tror snarare att BIK är rätt underskattade i år. Top 3 den här säsongen.
Håller med. Jag har dem 4a i mitt tips.
Dennis Hall kommer göra underverk i Bofors.
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Tror det blir ännu tuffare i år. Dels för att vi inte har ett lika bra lag, men spontant ser fler lag starkare ut på det berömda pappret.

Förutom givna Brynäs och Björklöven så håller jag med om Karlskoga. AIK kommer tyvärr vara klasser bättre än i fjol, och sedan finns ju även Västerås och Södertälje.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Södertälje kommer flyga rejält. Aik är även de självskrivna topp 5.

Brynäs
Björklöven
Södertälje
Djurgården
Aik
Karlskoga
Västerås

Skulle jag säga. Mora kommer att vara floppen!
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Säsongen 23/24

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-08-25 12:03:00 Södertälje kommer flyga rejält. Aik är även de självskrivna topp 5.

Brynäs
Björklöven
Södertälje
Djurgården
Aik
Karlskoga
Västerås

Skulle jag säga. Mora kommer att vara floppen!
Tror Södertäljes säsong kommer avgöras baserat på hur bra hemvändarna Blomstrand och Dyk är. Tror folk har liite för höga förväntningar där faktiskt. Videll är klass dock.
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Säsongen 23/24

Inlägg av Foppas78 »

Av matchen mellan Karlskoga-Brynäs igår att döma så tycker jag att Brynäs såg kompakta ut i anfallszon likt Modo och Löven i fjol, dock utan de blixtrande och oförutsägbara avslut och instick som både Modo och Löven visade upp.
Tycker de malde ner Karlskoga stora delar av matchen men fick i slutändan smaka på både snabba omställningar och en vilt krigande HA-hockey. Självklart kommer ALLA lag vilja slå Brynäs, vilket kommer bli deras absolut största utmaning men jag tycker mig ändå se kvalitet á la SHL i deras spel vilket nöter ned det mesta av motstånd i det långa loppet.
Jag tror, som många andra, att det blir en jämnare HA denna säsong och att Brynäs i grundserien landar på en 3e plats precis efter oss. Vi kommer få möta Brynäs i finalen och där drar vi längsta strået och vinner match 7 på hemmais. Tror vi kommer värva spets på både back och forwardsidan kring nyår som kommer fälla avgörandet.
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Brynäs ser ju jättebra ut på pappret. Tycker de får ihop tre starka kedjor som ska leverera poäng regelbundet.

Mycket mer spets än vad vi stoppade in i vårt lag förra året där vi slösade enorma summor på rollspelare.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2023-08-25 12:03:00 Södertälje kommer flyga rejält. Aik är även de självskrivna topp 5.

Brynäs
Björklöven
Södertälje
Djurgården
Aik
Karlskoga
Västerås

Skulle jag säga. Mora kommer att vara floppen!
Tror också Södertälje och AIK gör rejäla lyft. Södertälje kan bli en riktig mardröm framåt våren som inget lag vill möta i ett slutspel. Kanske till och med blir laget som eliminerar oss..
Spela fult
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av Mattias_87 »

Visst är Aik lite bättre en tidigare, men har ändå svårt att se att dom ska vara ett topplag. Men visst kanske dom tar sjätteplatsen om dom undviker skador. Västerås tippas alltid i toppen av någon anledning men floppar sedan.

Södertälje kan bli tuffa.
Avskaffa tre mot tre.
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Säsongen 23/24

Inlägg av Foppas78 »

Fy fan vad det ser ut ikväll mot Visby, 0% spelidé visar sig. Ser ut som ett gäng yra, alibispelande höns som bara tittar puck!!!
Snälla, ge mig lite hopp för i helvete, inte en till säsong när man hoppar mellan hopp och förtvivlan.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Jag tycker nog ändå att DIF har det tredje bästa laget på pappret. Det viktigaste av allt är att man för första gången på länge har fått lite kontinuitet i laget och bygga på en stabil grund. Det finns ju många spelare som spelade väldigt lite förra säsongen och som var lite halvskadade hela tiden. Dessa blir ju nästan som nyförvärv. Ytterell, Norman och Klassen. Och sen så är det några spelare som har spelat en säsong i DIF nu och kan ta några kliv under denna säsong. Som Karlsson, Brodin, Odelius och till viss del Liss. Och sen Magwood, Andersson, Grewe och Gradin kan bli väldigt bra tillskott. P.g.a. man har fått kontinuitet i laget och fått behålla stor del så känns denna säsong bättre än förra. Och sen att man har en kompatibel tränare från början är ju också bättre. Att man inte behöver bygga om allt från grunden igen som man fick göra förra säsongen och som Brynäs har gjort den här säsongen. Denna säsong ska bli väldigt spännande.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av klintan85 »

Foppas78 skrev: 2023-08-25 19:28:14 Fy fan vad det ser ut ikväll mot Visby, 0% spelidé visar sig. Ser ut som ett gäng yra, alibispelande höns som bara tittar puck!!!
Snälla, ge mig lite hopp för i helvete, inte en till säsong när man hoppar mellan hopp och förtvivlan.
Ta det lugnt, det är en vänskapsmatch som man ändå vinner med 6-0.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Säsongen 23/24

Inlägg av Foppas78 »

klintan85 skrev: 2023-08-25 20:32:05
Foppas78 skrev: 2023-08-25 19:28:14 Fy fan vad det ser ut ikväll mot Visby, 0% spelidé visar sig. Ser ut som ett gäng yra, alibispelande höns som bara tittar puck!!!
Snälla, ge mig lite hopp för i helvete, inte en till säsong när man hoppar mellan hopp och förtvivlan.
Ta det lugnt, det är en vänskapsmatch som man ändå vinner med 6-0.
Skiter i vad vi vinner med, det är den totala avsaknaden av linjer och spelidé som stör mig. Fina individuella prestationer ger jag inte mycket för.
Skriv svar