Säsongen 23/24

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av mb81 »

Vikas skrev: 2024-03-19 15:16:24
Mattias_87 skrev: 2024-03-19 14:03:18 En jävla match på Wiklund. Total jävla skandal.
Fritt fram att sätta detta i system nu. Bara skicka fram nån vi kan avvara i en match på motståndarnas viktigaste spelare.

Easy peasy.
Dahlström kanske kan göra nån nytta ändå?
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2024-03-19 15:26:25
Vikas skrev: 2024-03-19 15:16:24
Mattias_87 skrev: 2024-03-19 14:03:18 En jävla match på Wiklund. Total jävla skandal.
Fritt fram att sätta detta i system nu. Bara skicka fram nån vi kan avvara i en match på motståndarnas viktigaste spelare.

Easy peasy.
Dahlström kanske kan göra nån nytta ändå?
Gärna för mig. Vad för skada höll Schilkey borta? Hitta kroppsdelen och försök plocka hans karriär. En match är billigt!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7165
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ser ut som Karlskoga, med den form de varit i på slutet, kommer slå ut SSK.
Jag trodde stenhårt inför slutspelet att de skulle lyckas och jag behöver nog inte ändra min åsikt.

Om vi skulle lyckas gå vidare hoppas jag på SSK, men tyvärr tror jag vi får Gnaget istället.
Men mycket kan fortfarande hända, men kul att killgissa. :)
4 segrar kvar
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Säsongen 23/24

Inlägg av Tabarnak »

Vikas skrev: 2024-03-19 15:16:24
Mattias_87 skrev: 2024-03-19 14:03:18 En jävla match på Wiklund. Total jävla skandal.
Fritt fram att sätta detta i system nu. Bara skicka fram nån vi kan avvara i en match på motståndarnas viktigaste spelare.

Easy peasy.
Detta är ju fan helt sjukt. Vad sänder det för signaler. Daggen fick som han ville typ.
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-19 17:09:47 Ser ut som Karlskoga, med den form de varit i på slutet, kommer slå ut SSK.
Jag trodde stenhårt inför slutspelet att de skulle lyckas och jag behöver nog inte ändra min åsikt.

Om vi skulle lyckas gå vidare hoppas jag på SSK, men tyvärr tror jag vi får Gnaget istället.
Men mycket kan fortfarande hända, men kul att killgissa. :)
Vore fullständig katastrof. Bara att hålla på ssk isåfall!
Tellqvist32
Inlägg: 583
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Tellqvist32 »

Kul att vi skyddar spelarna i den här pissligan. Lär väl ta 25 sekunder för gnaget att sänka Krüger om vi möter dem sedan och de kostade dem i princip ingenting.
Mange_Edgarsson
Inlägg: 172
Blev medlem: 2024-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av Mange_Edgarsson »

Att ge sig på en spelare utanför spelet med klubban som tillhygge ger alltså 1 matchs avstängning. Jag är inte alls för att vi ska granska och stänga av för en massa olika tacklingar, hockey är en hård sport, men denna typ av ageranden måste ju straffas hårt pga inte del av sporten överhuvudtaget. Jag tänker att ligan behöver redogöra för beslutsgången här, högst transparent. Vilka regler gäller när en spelare med uppsåt skadar en annan spelare utan puck med klubban som tillhygge? Ska det kallas slashing? Om Grewe får flera matchers avstängning för en tackling i spelet om puck borde en attack på spelare utan puck med klubban som vapen ge fler matcher än de Grewe fick?!?

Detta är dumt, så in i helvete dumt.
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Säsongen 23/24

Inlägg av Manijock »

Mange_Edgarsson skrev: 2024-03-19 19:22:39 Att ge sig på en spelare utanför spelet med klubban som tillhygge ger alltså 1 matchs avstängning. Jag är inte alls för att vi ska granska och stänga av för en massa olika tacklingar, hockey är en hård sport, men denna typ av ageranden måste ju straffas hårt pga inte del av sporten överhuvudtaget. Jag tänker att ligan behöver redogöra för beslutsgången här, högst transparent. Vilka regler gäller när en spelare med uppsåt skadar en annan spelare utan puck med klubban som tillhygge? Ska det kallas slashing? Om Grewe får flera matchers avstängning för en tackling i spelet om puck borde en attack på spelare utan puck med klubban som vapen ge fler matcher än de Grewe fick?!?

Detta är dumt, så in i helvete dumt.
Inte nog med allt detta. Samtidigt sitter "experter" i tv4 och lindar in händelsen i bomull. Samma "experter" som har fördömande-SM när en tackling i fart tar 2 cm fel....

Dumma jävla idioter som inte fattar hur mycket de förstör sporten.
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Säsongen 23/24

Inlägg av nalland »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-19 17:09:47 Ser ut som Karlskoga, med den form de varit i på slutet, kommer slå ut SSK.
Jag trodde stenhårt inför slutspelet att de skulle lyckas och jag behöver nog inte ändra min åsikt.

Om vi skulle lyckas gå vidare hoppas jag på SSK, men tyvärr tror jag vi får Gnaget istället.
Men mycket kan fortfarande hända, men kul att killgissa. :)
Tror att SSK i längden kommer väga tyngre dock. Det i sig är för oss bra, eftersom det (givet att topp 4-lagen går vidare till semi) gör att Gävlebocken väljer Solna (vilket skulle straffa sig när de bommade andraplatsen i OT sista omgången). Det man hoppas på är att Karlskogagrisarna nöffar sig till en lång serie, gärna till en sjunde, och kör slut på kringlorna. SSK i en semi är inget jag räds över, men om Karlskoga skulle gå vidare och väljas av Brynäs och ge oss en semifinalserie mot Solna har vi ALLT att förlora. Dessutom förödande att en sådan derbyserie spelas inför enbart hemmapublik. Men som sagt, tror SSK väger tyngre till slut.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Säsongen 23/24

Inlägg av nalland »

Äckliga Solna har 1-1 med sig efter att ha sett bleka ut i första perioden, filmat sig till utvisning och knappt haft skott på mål. Mora måste få utdelning i form av en kvittering i matchserien om det finns rättvisa.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
#10
Inlägg: 13629
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Säsongen 23/24

Inlägg av #10 »

Herregud, Växjö publiken helt jävla lamslagen under introt, fyfan vad plastigt,
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 23/24

Inlägg av DIFLuWi »

Inavlet från norrbotten, sumpet från värmland och ohyran från solna torskar.
De sistnämnda får äntligen rättvisa. Spelar de som de gjort de första tre mot Mora ska varken vi eller Mora vara oroliga.
Synd bara att Nybro inte kunde skrälla.

Fin kväll!
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 23/24

Inlägg av thelinho »

I måndags frågade tjejen om jag var taggad inför slutspelet. Hon vet att det betyder mycket för mig. Kanske till och med mer än någonsin sen vi åkte ut, nu när vår existens står på spel kommande åren.. Men som laget sett ut på isen den ut här säsongen var det svårt att svara ja. Man upplevde sig allt annat än taggad inför kvartsfinal 1.

Jag älskar hockeyn, alltid gjort. Växt upp på Hovet, sett alla stora matcher i Globen, rest land och rike med JK när jag var yngre. Slutspel är och har alltid varit heligt för mig. Stolta Djurgården. Vi viker oss inte för nån och vi pissar på allt och alla. Minns ni? Vi gick alltid för guld. Ingen ville möta oss, oavsett hur det sett ut under säsongen.

Men i måndags kände jag ingenting. Man har mer eller mindre intalat sig själv att det inte kommer gå, kan gå eller ska gå. Åtminstone inte den här säsongen. En känsla som vuxit sig stark sedan omgång 5-10 i höstas.

Med ljus och lykta har man sökt efter glimtar, signaler eller tecken i spelet, i spelare och den generella känslan kring vårt kära Djurgården. Någonting som skulle införliva lite hopp i den här säsongen. Men efter torskarna mot gnaget, Mora och SSK var det becksvart. Nada. Fjärdeplats-någonting i serien efter en svårt medioker säsong.

Nu sitter vi här en vecka senare, 3-0 i matcher mot Löven, efter vad som på förhand kändes som absolut värsta tänkbara lottning. Min bedömning är inte att spelet är perfekt. Långt ifrån. Men just nu levererar det här laget på varenda position. Alla chippar in. Står upp för varandra.

Spelare som varit osynliga hela säsongen, dom skiner. Spelare som producerat står fortfarande på rätt plats och gör mål. "Extraspelare" som plötsligt sätter sina lägen. En ifrågasatt slips som inte varit svag på 10 matcher och växer med uppdraget. Gallerjunisar som är tungan på vågen, i ett slutspel. En Krüger som bara kommer bli bättre för varje match som går.

Senaste perioden har Brynäs varit given favorit i media. AIK eller SSK beskrivs som potentiella utmanare. Men Djurgården, nej, det får nog vänta någon säsong till.

Kanske var det exakt det spelarna behövde. Det är en enorm press att spela för Djurgården. Vi har höga krav. Men härifrån ligger inte pressen på oss längre, och man ska inte underskatta vad som händer i en grupp när alla drar åt samma håll och börjar slå stadigt ur underläge.

Nu ska vi inte räkna hem kvarten än. Det har varit jämna matcher och kan mycket väl gå till en game 7.

Men nu börjar jag bli riktigt taggad. Man kastar ett öga åt övriga kvartsfinaler och inser att det kan öppna upp sig rejält. Härifrån har vi fanimig allt att vinna. 👍
Senast redigerad av thelinho den 2024-03-24 16:16:26, redigerad totalt 3 gång.
Wikegårds järnkaminer
benganfs
Inlägg: 511
Blev medlem: 2012-05-29

Säsongen 23/24

Inlägg av benganfs »

thelinho skrev: 2024-03-24 15:29:16 I måndags frågade tjejen om jag var taggad inför slutspelet. Hon vet att det betyder mycket för mig. Kanske till och med mer än någonsin sen vi åkte ut, nu när vår existens står på spel kommande åren.. Men som laget sett ut på isen den ut här säsongen var det svårt att att svara ja. Man upplevde sig nog allt annat än taggad inför kvartsfinal 1.

Jag älskar hockeyn, alltid gjort. Växt upp på Hovet, sett alla stora matcher i Globen, rest land och rike med JK när jag var yngre. Slutspel är och har alltid varit heligt för mig. Stolta Djurgården. Vi viker oss inte för nån och vi pissar på allt och alla. Minns ni? Vi gick alltid för guld. Ingen ville möta oss, oavsett hur det sett ut under säsongen.

Men i måndags kände jag ingenting. Man har mer eller mindre intalat sig själv att det inte kommer gå, kan gå eller ska gå. Åtminstone inte den här säsongen. En känsla som växt sig stark sedan omgång 5-10 i höstas.

Med ljus och lykta har man sökt efter glimtar, signaler eller tecken i spelet, i spelare och generella känslan kring vårt kära Djurgården. Någonting som skulle införliva lite hopp i den här säsongen. Men efter torskarna mot gnaget, Mora och SSK var det becksvart. Nada. Fjärdeplats-någonting i serien efter en svårt medioker säsong.

Nu sitter vi här en vecka senare, 3-0 i matcher mot Löven, efter vad som på förhand kändes som absolut värsta tänkbara lottning. Min bedömning är inte att spelet är perfekt. Långt ifrån. Men just nu levererar det här laget på varenda position. Alla chippar in. Står upp för varandra.

Spelare som varit osynliga hela säsongen, dom skiner. Spelare som producerat står fortfarande på rätt plats och gör mål. "Extraspelare" som plötsligt sätter sina lägen. En ifrågasatt slips som inte varit svag på 10 matcher och växer med uppdraget. Gallerjunisar som är tungan på vågen, i ett slutspel. En Krüger som bara kommer bli bättre för varje match som går.

Senaste perioden har Brynäs varit given favorit i media. AIK eller SSK beskrivs som potentiella utmanare. Men Djurgården, nej, det får nog vänta någon säsong till.

Kanske var det exakt det spelarna behövde. Det är en enorm press att spela för Djurgården. Vi har höga krav. Men härifrån ligger inte pressen på oss längre, och man ska inte underskatta vad som händer i en grupp när alla drar åt samma håll och börjar slå stadigt ur underläge.

Nu ska vi inte räkna hem kvarten än. Det har varit jämna matcher och kan mycket väl gå till en game 7.

Men nu börja jag bli riktigt taggad. Man kastar ett öga åt övriga kvartsfinaler och inser att det kan öppna upp sig rejält. Härifrån har vi fanimig allt att vinna. 👍
Brukar inte läsa långa texter men detta håller ja med om till 110% framförallt att man har "gett upp" säsongen. Nästan så man skäms lite. All credd till detta laget att ha en förmåga att vara svåra att möta. Man ser tex SSK,Vik till viss del Björklöven. Dom har de svårt. Bra skrivet!
edwardsjethro
Inlägg: 1
Blev medlem: 2024-03-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Nödvändiga förändringar i spelet

Inlägg av edwardsjethro »

Några nödvändiga förändringar i spelet krävs:
- Hårdare passningar! Ger inte bara snabbare spel utan kräver att alla skärper sig generellt.
- Överge ”långa anfallsstrategin” och inför ”snabbare avslut”. Gå direkt på mål och sluta spela lång tid efter sargerna.
- Direktskott! Det finns inte tid för att ta emot och lägga pucken tillrätta. Den bättre kontroll spelaren möjligen får ger noll effekt eftersom motståndar-backar/målvakt får samma tid att täcka.
Skriv svar