Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av #10 »

Dusinator skrev: 2023-04-30 20:28:54
Tobbis skrev: 2023-04-30 20:27:53
#10 skrev: 2023-04-30 20:27:36
Osten östlund skrev: 2023-04-30 20:26:14 Intervju med Kruger nu, kung!
Ja fyfan vilken kapten, den största vi haft tamejfan
Vart ser ni den?
Vad säger han?
Han är en otroligt stor och fin ledare/människa, bara kloka ord från honom
Flunk
Inlägg: 189
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Flunk »

Jävla skit att vi gör vår sämsta slutspelsmatch idag! Man får ta med sig sista hemmamatchen som var en grym upplevelse och försöka hitta ett sätt att komma igen på. SHL får ytterligare ett skattefinansierat landsortsgäng som kommer bestå av stockholmare och transatlanter. Kul!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av sensei »

Kruger visar extrem klass efter matchen så det blir det som jag tar med mig efter den här matchen.

Jag vet inte varför soppan tog slut just idag men det är bara att fejsa facts.

Det förutspådda ekonimiska läget kanske kan leda till att vi värvar ihop ett lag som käkar puck till nästa säsong.

Grattis "mjodo" :lol: och på återseende.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av sensei »

sensei skrev: 2023-04-30 20:31:57 Kruger visar extrem klass efter matchen så det blir det som jag tar med mig efter det här.

Jag vet inte varför soppan tog slut just idag men det är bara att fejsa facts.

Det förutspådda ekonimiska läget kanske kan leda till att vi värvar ihop ett lag som käkar puck till nästa säsong.

Grattis "mjodo" :lol: och på återseende.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av ken1968 »

Döden skrev: 2023-04-30 20:23:57
Magnutz skrev: 2023-04-30 20:19:46 Jag ber om ursäkt för att jag inte hann städa medan matchen pågick men det var för traumatiskt... Nu plockar jag bort det jag ser och har backat lite i tråden.

Att blåsa av topplock och annat är ok men att önska livet ur eller annat vidrigt skit - det åker och är det upprepat så blir man avhyst. Vi har inte plats för användare här som skitar ner.

Matchen? Jag såg direkt att vi inte hade kryddan med oss ikväll. Precis som på Hovet senast så var Modo ett par snäpp starkare, snabbare, elakare.. Med lite flyt och en bra målvakt hade vi kunnat utmana ikväll men Myran har en tendens att blanda bra med horribelt usla ingrepp och vi hade inte orken att utmana. Soppan tog slut när vi passerat mittlinjen. Det håller ju inte och 4-0 är inte rättvisande heller. Modo hade väl 5 helt solklara lägen som skulle ha hittat in om det varit nån nerv kvar i fajten.

Vi får skrapa ihop oss. Starta insamlingar. Bli en aktiv del i det som kommer att bli en tuff vardag när dammet efter den här jävla fadäsen lagt sig.

DIF tills jag dör.
Nästan roligare att jaga uppflyttning än jaga sm final mot Växjö

Återigen: glaset halvfullt
Håller med om att HA är mer spännande, Dif kommer tyvärr att få svårt att få ihop en lag som vi hade i år, utan skador så hade det nog gått bättre, Många lag satsar nästa säsong, vilket inte vi kommer att kunna göra som vi gjorde i år, visst vi kan bli av med en del spelare som inte borde varit hos oss i år, men vad får vi behålla, hur får vi in hungrig spets, en backuppsättning som inte som i år höll klass för under halvan i HA. Vi faller fullständigt på att vi bara har 3-4 backar som håller klass varav 2 av dom inte var med under hela slutspelet. Men elliot, schilling, glad och ytterell samt 4 till av samma klass eller bättre kommer att krävas. Men nu ska jag inte tänka på hockey på länge, även vi fans behöver lite semester framförallt från förnedringen idag, för att orka satsa och stödja under nästa säsong.
Per-Allan
Inlägg: 630
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Per-Allan »

Nu har jag avgått.
Kliver själv på igen om DIF och dess styrelse uppvisar en ordentlig offensiv och satsning för kommande säsongen 23/24.
Vill inte se aik och Brynäs komma in med stor plånbok och vi envisas med junisar och när junis VM drar igång blir det dubbla derbymatcher och stormöte mot Brynäs med alla viktiga spelare borta.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Döden »

Magnutz skrev: 2023-04-30 20:30:22
Döden skrev: 2023-04-30 20:23:57
Magnutz skrev: 2023-04-30 20:19:46 Jag ber om ursäkt för att jag inte hann städa medan matchen pågick men det var för traumatiskt... Nu plockar jag bort det jag ser och har backat lite i tråden.

Att blåsa av topplock och annat är ok men att önska livet ur eller annat vidrigt skit - det åker och är det upprepat så blir man avhyst. Vi har inte plats för användare här som skitar ner.

Matchen? Jag såg direkt att vi inte hade kryddan med oss ikväll. Precis som på Hovet senast så var Modo ett par snäpp starkare, snabbare, elakare.. Med lite flyt och en bra målvakt hade vi kunnat utmana ikväll men Myran har en tendens att blanda bra med horribelt usla ingrepp och vi hade inte orken att utmana. Soppan tog slut när vi passerat mittlinjen. Det håller ju inte och 4-0 är inte rättvisande heller. Modo hade väl 5 helt solklara lägen som skulle ha hittat in om det varit nån nerv kvar i fajten.

Vi får skrapa ihop oss. Starta insamlingar. Bli en aktiv del i det som kommer att bli en tuff vardag när dammet efter den här jävla fadäsen lagt sig.

DIF tills jag dör.
Nästan roligare att jaga uppflyttning än jaga sm final mot Växjö

Återigen: glaset halvfullt
Ja, som jag upplever det så är SHL ett luftslott med noll känslor. Det har varit så ett tag. Inga tacklingar. Inget fulspel. Inga profiler även om media försöker skapa dem emellanåt.

HA är en rörigare och roligare liga sett till hur spelet ser ut. Vi tacklade ju fler modorövar i förra matchens 3 period än det delades ut proppar under hela SM-finalen (ish så klart).

Men rent ekonomiskt är HA en katastrof. Kan det förändras?
Det är ju just det, det ekonomiska, snart kommer ha dra in mer stålar än SHL, vad händer då?

Håller med det du skriver, om vi bortser från vissa dynglag så har jag nog fan haft mer känslor i HA matcher än SHL
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av #10 »

Per-Allan skrev: 2023-04-30 20:34:34 Nu har jag avgått.
Kliver själv på igen om DIF och dess styrelse uppvisar en ordentlig offensiv och satsning för kommande säsongen 23/24.
Vill inte se aik och Brynäs komma in med stor plånbok och vi envisas med junisar och när junis VM drar igång blir det dubbla derbymatcher och stormöte mot Brynäs med alla viktiga spelare borta.
Vad har du avgått ifrån? Att vara DIF? Isåfall bör du inte komma tillbaka.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Döden »

ken1968 skrev: 2023-04-30 20:32:33
Döden skrev: 2023-04-30 20:23:57
Magnutz skrev: 2023-04-30 20:19:46 Jag ber om ursäkt för att jag inte hann städa medan matchen pågick men det var för traumatiskt... Nu plockar jag bort det jag ser och har backat lite i tråden.

Att blåsa av topplock och annat är ok men att önska livet ur eller annat vidrigt skit - det åker och är det upprepat så blir man avhyst. Vi har inte plats för användare här som skitar ner.

Matchen? Jag såg direkt att vi inte hade kryddan med oss ikväll. Precis som på Hovet senast så var Modo ett par snäpp starkare, snabbare, elakare.. Med lite flyt och en bra målvakt hade vi kunnat utmana ikväll men Myran har en tendens att blanda bra med horribelt usla ingrepp och vi hade inte orken att utmana. Soppan tog slut när vi passerat mittlinjen. Det håller ju inte och 4-0 är inte rättvisande heller. Modo hade väl 5 helt solklara lägen som skulle ha hittat in om det varit nån nerv kvar i fajten.

Vi får skrapa ihop oss. Starta insamlingar. Bli en aktiv del i det som kommer att bli en tuff vardag när dammet efter den här jävla fadäsen lagt sig.

DIF tills jag dör.
Nästan roligare att jaga uppflyttning än jaga sm final mot Växjö

Återigen: glaset halvfullt
Håller med om att HA är mer spännande, Dif kommer tyvärr att få svårt att få ihop en lag som vi hade i år, utan skador så hade det nog gått bättre, Många lag satsar nästa säsong, vilket inte vi kommer att kunna göra som vi gjorde i år, visst vi kan bli av med en del spelare som inte borde varit hos oss i år, men vad får vi behålla, hur får vi in hungrig spets, en backuppsättning som inte som i år höll klass för under halvan i HA. Vi faller fullständigt på att vi bara har 3-4 backar som håller klass varav 2 av dom inte var med under hela slutspelet. Men elliot, schilling, glad och ytterell samt 4 till av samma klass eller bättre kommer att krävas. Men nu ska jag inte tänka på hockey på länge, även vi fans behöver lite semester framförallt från förnedringen idag, för att orka satsa och stödja under nästa säsong.
Jag ber till gudarna att Kruger mfl stannar och skapar en stomme vi kan bygga ett nytt lag på.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Wishes »

Magnutz skrev: 2023-04-30 20:30:22
Döden skrev: 2023-04-30 20:23:57
Magnutz skrev: 2023-04-30 20:19:46 Jag ber om ursäkt för att jag inte hann städa medan matchen pågick men det var för traumatiskt... Nu plockar jag bort det jag ser och har backat lite i tråden.

Att blåsa av topplock och annat är ok men att önska livet ur eller annat vidrigt skit - det åker och är det upprepat så blir man avhyst. Vi har inte plats för användare här som skitar ner.

Matchen? Jag såg direkt att vi inte hade kryddan med oss ikväll. Precis som på Hovet senast så var Modo ett par snäpp starkare, snabbare, elakare.. Med lite flyt och en bra målvakt hade vi kunnat utmana ikväll men Myran har en tendens att blanda bra med horribelt usla ingrepp och vi hade inte orken att utmana. Soppan tog slut när vi passerat mittlinjen. Det håller ju inte och 4-0 är inte rättvisande heller. Modo hade väl 5 helt solklara lägen som skulle ha hittat in om det varit nån nerv kvar i fajten.

Vi får skrapa ihop oss. Starta insamlingar. Bli en aktiv del i det som kommer att bli en tuff vardag när dammet efter den här jävla fadäsen lagt sig.

DIF tills jag dör.
Nästan roligare att jaga uppflyttning än jaga sm final mot Växjö

Återigen: glaset halvfullt
Ja, som jag upplever det så är SHL ett luftslott med noll känslor. Det har varit så ett tag. Inga tacklingar. Inget fulspel. Inga profiler även om media försöker skapa dem emellanåt.

HA är en rörigare och roligare liga sett till hur spelet ser ut. Vi tacklade ju fler modorövar i förra matchens 3 period än det delades ut proppar under hela SM-finalen (ish så klart).

Men rent ekonomiskt är HA en katastrof. Kan det förändras?
De enda ”profilerna” som finns i SHL är ”expert”-kommentatorerna i cmore som bröstar upp sig i stryka-medhårs och kör 2023’s värsta mancave-idioti. Så tröttsamma!!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

tomten skrev: 2023-04-30 19:44:30
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-04-30 19:10:02
Magnutz skrev: 2023-04-30 18:56:03 Det är helt enkelt alldeles för dåligt. Det går inte ens att bli arg på detta. Trist att agerandet som satte Lindbom på läktaren samt skadorna på våra bästa kom att avgöra till slut.

Det är klart att vi kan vända på detta men i all ärlighet så.. Neeh neehe..
Jo, för många skador. För lite tid att spela ihop oss.
Vi har ett begränsat, defensivt, fegt och icke vägvinnande spel.
Riktigt bra av grabbarna att slå ut Björklöven.
Och tur för Modo att de slapp Löven.

Se till att behålla Klasen. Kruger räknar jag kallt med att han stannar.
Vi behöver fler duktiga spelare i åldern 22-27.
Syns tydligt att Östlund, Nilsson, Blomman, Odelius är för valpiga.


Jag är övertygad att vi har möjlighet att ställa ett slagkraftigt lag på banan nästa år.
Men för det krävs en tränare med en bra förmåga.att hitta ett bra spel. Kolla vad som hände med Modo sedan de tog in Karlin, som hade bevisat sig på denna nivå. Gjorde stordåd i Västervik.

Jag är långtifrån säker på att Garpen är rätt man. Ska han vara kvar måste han ju revidera sin spelidé ordentligt.
Undra om inte garpen har anpassat spelet efter materialet. Med Fagervall såg man hur dåligt vi spelade. Tror han bara försökt minska vår extremt dåliga defensiv
Kan mycket väl vara så. Inte lätt att sätta sin fulla prägel på ett lag mitt i en säsong, med massvis av skador.
4 segrar kvar
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Wishes »

Harmageddon skrev: 2023-04-30 20:28:37
Döden skrev: 2023-04-30 20:17:15 Jag har stängt av för länge sen, nån av våra hjältar som tagit förlustintervju?
Ja, som kapten tar Krüger sin roll och tar en intervju efter medaljceremonin(?).

Men varför i hela friden har man medalj ceremoni i en HA final. Dem firar som dem vunnit SC
Jmf med en annan Marcus… som stack utomlands med svansen mellan benen. Vilken j-vla tönt! Vet vilken Marcus jag litar på!!!
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Harmageddon »

#10 skrev: 2023-04-30 20:36:39
Per-Allan skrev: 2023-04-30 20:34:34 Nu har jag avgått.
Kliver själv på igen om DIF och dess styrelse uppvisar en ordentlig offensiv och satsning för kommande säsongen 23/24.
Vill inte se aik och Brynäs komma in med stor plånbok och vi envisas med junisar och när junis VM drar igång blir det dubbla derbymatcher och stormöte mot Brynäs med alla viktiga spelare borta.
Vad har du avgått ifrån? Att vara DIF? Isåfall bör du inte komma tillbaka.
Känns lite bakvänt om du ska avgå med dem premisserna.
Innebär det att du sagt ifrån ditt medlemskap, delta i insamlingar, köpa biljetter till hemmamatcherna, etc?

För att DIF ska kunna göra satsningar som du eftersöker så är det nu mer än nånsin vi alla ställer upp. Att komma tillbaks då allting är bra igen känns märkligt.
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Lakrisal »

Kapten Krüger är kung. Satan va ont han har haft idag.

Vidrig match - ännu vidrigare att tvingas jobba med skiten och lägga namn på modoiter som firar. FYFAN. Skjut mig.

Depp depp depp depp depp.

Aldrig ens när i den här matchen
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2327
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Buford »

Flunk skrev: 2023-04-30 20:30:49 Jävla skit att vi gör vår sämsta slutspelsmatch idag! Man får ta med sig sista hemmamatchen som var en grym upplevelse och försöka hitta ett sätt att komma igen på. SHL får ytterligare ett skattefinansierat landsortsgäng som kommer bestå av stockholmare och transatlanter. Kul!
Jupp, "Sveriges plantskola" är sedan länge bara plast, trots att dom envist hävdar motsatsen. Hur många i detta lag har rötter i Övik? Vi däremot producerar junisar i jämn takt, det ska vi vara stolta över.
Skriv svar