Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8106
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Mattias_87 »

Final 7. Game seven. Match sju.

Sanningens ögonblick.
Avskaffa tre mot tre.
JallooZ
Inlägg: 6
Blev medlem: 2012-10-22

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av JallooZ »

Någon som vet vart dom har extrapris på toapapper? Magen tål inte det här
coden
Inlägg: 150
Blev medlem: 2010-03-18

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av coden »

Egentligen vill man ju tänka : game 7, allt som hänt innan spelar ingen roll längre, 50/50-läge, alla har samma förutsättningar.....MEN...

nog faan hade man mått dåligt om rollerna varit omvända och DIF hade tappat 3-1 i matcher även om vi hade hemmamatch i sista.

DEN känslan önkar jag ingjuta i samtliga modofans och -spelare.

Förlorar ni idag så blir ni till åtlöje i hela stan!

VI ÄR DJURGÅRDEN!!!!!
KJL
Inlägg: 136
Blev medlem: 2015-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av KJL »

coden skrev: 2023-04-29 11:46:19 Egentligen vill man ju tänka : game 7, allt som hänt innan spelar ingen roll längre, 50/50-läge, alla har samma förutsättningar.....MEN...

nog faan hade man mått dåligt om rollerna varit omvända och DIF hade tappat 3-1 i matcher även om vi hade hemmamatch i sista.

DEN känslan önkar jag ingjuta i samtliga modofans och -spelare.

Förlorar ni idag så blir ni till åtlöje i hela stan!

VI ÄR DJURGÅRDEN!!!!!
Fel. De blir till åtlöje i hela LANDET eftersom det sitter björkrövar, boforsare och alla möjliga och hatar ut oss i diverse sociala medier just nu, skickar handhjärtan till Modo, skriver saker som ”hela Sverige håller på er och ”vi vill inte ha Stockholm i SHL etc etc
Patetiskt!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av DIF_Soldier »

DIF_Soldier skrev: 2023-04-25 05:15:31 En av två saker händer: Modo skåpar ut oss fullständigt i denna match

eller

Vi vinner två raka och får den sista dolken i hjärtat i match 7
.
Min egen magkänsla och spådom är snubblade nära. Luleå 2011 all over again fast ännu värre på alla tänkbara punkter

Tänker fortfarande att det är kört. För jag orkar inte hoppas.
Alla skador, Lindbom, Myrenberg, Krüger, ljumskar, ögon, trampade kryckor, axlar ut led, domaren, Fagervall, Garpen, Tim Söderlund, KG är vansinnig, Nicky D är back, Kevin är petad och sen bäst på plan, Brodin är sämst, sen bäst, sen sämst, sen bäst, Liss gör alla mål sen är han petad.

Det KAN inte gå. Det är emot all logik.

Men jag skyddar mig själv, det är vad det handlar om.

Kämpa Djurgården
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2023-04-29 17:24:34, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
#10
Inlägg: 13596
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av #10 »

Undrar hur många biljetter dom släpper till oss…
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7134
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev: 2023-04-29 17:07:43
DIF_Soldier skrev: 2023-04-25 05:15:31 En av två saker händer: Modo skåpar ut oss fullständigt i denna match

eller

Vi vinner två raka och får den sista dolken i hjärtat i match 7
.
Min egen magkänsla och spådom är snubblade nära. Luleå 2011 all over again fast ännu värre på alla tänkbara punkter

Tänker fortfarande att det är kört. För jag orkar inte hoppas.
Alla skador, Lindbom, Myrenberg, Krüger, ljumskar, ögon, trampade kryckor, axlar ut led, domaren, Fagervall, Garpen, Tim Söderlund, KG är vansinnig, Nicky D är back, Kevin är petad och sen bäst på plan, Brodin är sämst, sen bäst, sen sämst, sen bäst, Liss gör alla mål sen är han petad.

Det KAN inte gå. Det är emot all logik.

Men jag skyddar mig själv, det är vad det handlar om.

Kämpa Djurgården
Vi två skulle behöva samma psykolog, känner lika som vad du gör . Det här kan inte gå. Kruger och Lindbom, räcker så, till att börja med.

Tänker att det var kul med en extra hemmamatch. Vet fortfarande inte om jag med säkerhet kommer se matchen imorgon.
Blir det förlängning tar jag en promenad…..för hjärtats skull.
4 segrar kvar
Tellqvist32
Inlägg: 572
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Tellqvist32 »

Man vågar fan inte tro på det. Men jag trodde å andra sidan inte att vi skulle vinna någon av våra två senaste heller.

Med alla skador och problem, kan vi hitta ett sätt att vinna en gång till?

Det finns inga garantier för framtiden. Vi kanske inte ens når semifinal nästa år, det här är kanske bästa chansen på 10 år, vem vet...
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Doyle »

Vår fördel inför sjuan är att vi haft kniven över strupen i de senaste två matcherna. MoDo har haft sin guldchans i 2 matcher men bränt det. De står nu med brallorna till knäna o undrar vad faan som hände, det var ju klart o uppdukat för fest två ggr. Att de nu ska samla ihop spillrorna o prestera på topp känns inte ens troligt. Matchen på Hovet igår har dränerat MoDo mer än vad vissa tror. Tror de redan bränt jävligt mycket krut ur tunnan och har inte mer än krutrester kvar nu o ladda med. Peppet att de nu ska prestera o köra över oss känns bara som tomt innehållslöst prat. DIF däremot har haft allt emot oss. Trots tunga tapp längs vägen hittar vi vägar o vinna. Har en väldigt god känsla för match 7 i morgon💛❤️💙
Osten östlund
Inlägg: 1652
Blev medlem: 2022-08-10

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av Osten östlund »

Logiskt.... så vet jag inte egentligen vad som talar för att vi vinner imorgon.

För Modo:

- Hemmaplan
- Spelat/ förberett detta lag i 7år för/i Ha
- Vann serien
- HA bästa målvakt skadad
- Ha bästa center skadad
- Alm, Glad , Arne , Yterell skadade
- Vi spelade fler/ tuffare matcher i semi.

Hoppas fru fortuna o hockeygudarna är DIF!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4502
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av captcash »

Hur mår Krüger? :|
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4771
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av diftobbe89 »

Det får gå som det går boys. Imorgon är det över oavsett utgång, skönt med paus sen va? Mmmmmm. Håller med er.

En sak är jävligt säker. Jag hade inte velat vara spelare i MoDo hockey just nu, stackars idioter, sover dom ens inatt överhuvudtaget utan att trycka i sig piller och skit? Tankarna måste ju rulla att dom verkligen inte får tappa detta på hemmaplan nu och förlora tredje raka. Dom har ju väntat ett tag på att gå upp så att säga. Våra gubbar är nog bra mycket mer avslappande. Med det sagt går det inte att säga någonting alls om utgången. Och statistik kan vi skita i. En slumppuck/utvisning och små marginaler lär avgöra.

LETS DO THIS
Spela fult
EspenK
Inlägg: 9024
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av EspenK »

”Ångest, ångest är min arvedel, min strupes sår, mitt hjärtas skri i världen. ”

Haft ont i magen sedan målet igår. Kommer bli sorg och hopplöshet hela nästa år eller eufori hela sommaren.

Vi är underdogs på så många sätt att det är löjligt imorgon.
Skadade nyckelspelare( Lindbom/Kruger, de två man innan slutspelet tänkte absolut inte fick bli skadade)utspelade totalt under nästan två perioder senaste matchen och mängder av målchanser mot oss.

Liket lever. Men kan vi sprattla till ytterligare en gång???

Allt talar för Modo. Allt utom hjärtat som finns i våra krigare.

Våra spelare kommer ge allt. Låt oss hoppas att de får sin belöning.
EspenK
Inlägg: 9024
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av EspenK »

captcash skrev: 2023-04-29 20:59:53 Hur mår Krüger? :|
Fråga efter matchen imorgon.
DavidSvenne
Inlägg: 189
Blev medlem: 2013-03-13

Final 7 22/23 Modo - Djurgårdens IF 30/4

Inlägg av DavidSvenne »

Nervig, förväntansfull, hoppfull, ångestfylld, illamående, övertygad, laddad, spänd…

Ska inte säga vad magkänslan säger men tror vi är ett psykologiskt övertag. Modo och arenan kommer vara pissrädda för fiasko imorgon. Jag vill se game face hos samtliga innan nedsläpp och under hela matchen. 100% fokus på uppgiften oavsett resultat. Gör vi första målet spelar vi SHL nästa säsong.

Alltid oavsett.
Skriv svar