Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4480
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av captcash »

Kruger kunde iallafall gå obehindrat på videon från firandet i omklädningsrummet nyss, kanske bara var av ren försiktighet han utgick?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
schampo
Inlägg: 74
Blev medlem: 2010-03-18

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av schampo »

captcash skrev: 2023-04-26 22:41:22 Kruger kunde iallafall gå obehindrat på videon från firandet i omklädningsrummet nyss, kanske bara var av ren försiktighet han utgick?
Är ju en viss skillnad på att gå och åka skridskor.. men jag hoppas ju att du har rätt givetvis
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Örebroarn »

Efter att ha sett situationen med Hammarlund igen och hört hans korkade erkännande är jag säker på att han är avstängd i nästa. Tror ni Falk eller Hedström gör debut i finalserien?
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av #10 »

Örebroarn skrev: 2023-04-26 23:07:24 Efter att ha sett situationen med Hammarlund igen och hört hans korkade erkännande är jag säker på att han är avstängd i nästa. Tror ni Falk eller Hedström gör debut i finalserien?
Hammarlund å Kruger ut till nästa match då, soppan som var lite besk har nu härsknat…
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5704
Blev medlem: 2012-09-14

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Vikas »

Om inte blindside-tacklingen förra matchen resulterade i nån avstängning så ska inte Hammarlunds göra det heller. Nivån är satt.

Men domarna har ju sprungit Modos ärenden hela serien så jag skulle inte bli ett dugg förvånad om han blir avstängd ändå.
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av GoseeDIF »

Yes! Bra match. Dock måste vi vara med på tillbakakaka direkt efter våra mål, stänga ned och lugna ned.
I övrigt, ge junisarna fria tyglar🤩🤩🤩
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av GoseeDIF »

Såg även intervjun med Modos tränare, lite konstigt hur han viker ned sina spelare. Har inga citat i huvudet, men att rent generellt säga att bortamatch är mindre stressande för att man inte har flickvän, kompisar eller föräldrar på läktaren är ju att säga att man inte kan prestera när det gäller. Nu är jag inte psykolog men visst vill man ändå driva det mentala/skallen i motsatt riktning...en vinnare ser familjen på läktaren som en bonus när han lyfter bucklan. Återigen, jag är bara ett simpelt djurgårdsfan sen 1971 och borde kanske inse att min tid var 1991...
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Morwiin
Inlägg: 693
Blev medlem: 2018-09-21

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Morwiin »

Spelar vi som i första 40 så är det ingen fara. För sista 20 var fan horribelt 😱.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Väldigt goda nyheter :D . Men jag trodde inte på någon anmälning heller.Så farligt var det inte.

Vår bästa finalmatch igår. Onödigt att bjuda in dem i tredje. Vid deras tredje mål spelar vi inte klart egen zon. Backen slår ett något svårt pass men det är forwarden som tjuvar och släpper sin markering. Ett riktigt juniormisstag att släppa sin back.
Deras fjärde behövs ingen kommentar mer än att det är olyckligt.

Men gillade att vi gasade. Mycket mindre kladd i egen zon, istället för att spela fast oss slog vi sarg ut de gånger vi inte hittade vettigt blad.

Med det sagt är Modo fortsatt mina favoriter att gå upp. Tycker de för spelet mer och har lättare att skapa chanser på egen styrka.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Jim Morrison »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-04-27 05:34:12
Väldigt goda nyheter :D . Men jag trodde inte på någon anmälning heller.Så farligt var det inte.

Vår bästa finalmatch igår. Onödigt att bjuda in dem i tredje. Vid deras tredje mål spelar vi inte klart egen zon. Backen slår ett något svårt pass men det är forwarden som tjuvar och släpper sin markering. Ett riktigt juniormisstag att släppa sin back.
Deras fjärde behövs ingen kommentar mer än att det är olyckligt.

Men gillade att vi gasade. Mycket mindre kladd i egen zon, istället för att spela fast oss slog vi sarg ut de gånger vi inte hittade vettigt blad.

Med det sagt är Modo fortsatt mina favoriter att gå upp. Tycker de för spelet mer och har lättare att skapa chanser på egen styrka.
Märks att det var fler spelskickliga backar i lineupen igår. Vi har aldrig kommit ur egen zon bättre under slutspelet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2023-04-27 05:39:12
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-04-27 05:34:12
Väldigt goda nyheter :D . Men jag trodde inte på någon anmälning heller.Så farligt var det inte.

Vår bästa finalmatch igår. Onödigt att bjuda in dem i tredje. Vid deras tredje mål spelar vi inte klart egen zon. Backen slår ett något svårt pass men det är forwarden som tjuvar och släpper sin markering. Ett riktigt juniormisstag att släppa sin back.
Deras fjärde behövs ingen kommentar mer än att det är olyckligt.

Men gillade att vi gasade. Mycket mindre kladd i egen zon, istället för att spela fast oss slog vi sarg ut de gånger vi inte hittade vettigt blad.

Med det sagt är Modo fortsatt mina favoriter att gå upp. Tycker de för spelet mer och har lättare att skapa chanser på egen styrka.
Märks att det var fler spelskickliga backar i lineupen igår. Vi har aldrig kommit ur egen zon bättre under slutspelet.
Jag tycker Arnesson har varit riktigt bra. Men igår saknades han inte.
Ska jag lyfta fram en back igår är det Kevin Karlsson. Jag tycker han var fantastisk.

Fortsätter vi med det här enklare ( rakare, snabbare) spelet ut ur egen zon är mycket vunnit.
4 segrar kvar
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av #10 »

Haha, Gradin som var präktig för en vecka sen och tyckte man skulle lämna domarna ifred är ute och svingar i kvällspressen, lätt att hålla käft när det går ens väg, men sen då… IDIOT!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av crike »

Reflekterat över gårdagen, inser nu att jag var rätt spänd och pulsen var hög där mellan matchminut 52 och 59.

Pallar inte med sociala medier annars och diverse uttalanden gällande Hammarlunds klubba. Han sätter upp den absolut men han trycker inte till. Foppa vill få det till tre matcher, känns som han blivit lite väl mjuk nere i ostlandet.

Situationen i tredje, där Woods och Östlund(?) knätacklar varandra, någon som har den situationen? Det rullades aldrig någon repris på den och dom blev avblåsta för offside men direkt när jag såg den så tyckte jag det var en knätackling från Woods. Så snabbt som det går och att man bara sett den en gång gör dock att jag hade velat ha mer kött på benen.
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av #10 »

crike skrev: 2023-04-27 08:06:07 Reflekterat över gårdagen, inser nu att jag var rätt spänd och pulsen var hög där mellan matchminut 52 och 59.

Pallar inte med sociala medier annars och diverse uttalanden gällande Hammarlunds klubba. Han sätter upp den absolut men han trycker inte till. Foppa vill få det till tre matcher, känns som han blivit lite väl mjuk nere i ostlandet.

Situationen i tredje, där Woods och Östlund(?) knätacklar varandra, någon som har den situationen? Det rullades aldrig någon repris på den och dom blev avblåsta för offside men direkt när jag såg den så tyckte jag det var en knätackling från Woods. Så snabbt som det går och att man bara sett den en gång gör dock att jag hade velat ha mer kött på benen.
Tänkte själv direkt interference där
Skriv svar