Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Mattias_87 »

Final 5

Sätter Modo spiken i kistan eller greppar vi ett sista halmstrå?
Avskaffa tre mot tre.
Knickedick
Inlägg: 1234
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Knickedick »

Har vi vunnit en semi eller finalmatch utan Fredrik Forsberg i ordinarie line-up?
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1379
Blev medlem: 2012-03-01

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Ohddan »

Skadar ju inte med lite klirr från en hemmamatch ytterligare. Sen är det ju trevligt att sabba deras fest på hemmais.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av DIF_Soldier »

En av två saker händer: Modo skåpar ut oss fullständigt i denna match

eller

Vi vinner två raka och får den sista dolken i hjärtat i match 7. Sen svär jag sabbatsår, känner mig klar
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Buford »

En fördel vi har är att modo och Övik redan börjat fira, ett gott tecken! Modo har historiskt sett sällan varit bra med kniven mot strupen och/eller när det gäller att säkra något. Kan vi starta som vi avslutade senast så kan det gå vägen ikväll, annars lång semester... Väldigt lång!
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 690
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Jimmy Peterson »

Buford skrev: 2023-04-25 05:50:21 En fördel vi har är att modo och Övik redan börjat fira, ett gott tecken! Modo har historiskt sett sällan varit bra med kniven mot strupen och/eller när det gäller att säkra något. Kan vi starta som vi avslutade senast så kan det gå vägen ikväll, annars lång semester... Väldigt lång!
Håll inte andan bara. Matchen är imorgon. :)
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av captcash »

DIF_Soldier skrev: 2023-04-25 05:15:31 En av två saker händer: Modo skåpar ut oss fullständigt i denna match

eller

Vi vinner två raka och får den sista dolken i hjärtat i match 7. Sen svär jag sabbatsår, känner mig klar
Tror 100% på detta också, det är inte en chans att det blir nån Miracle on Ice, galen vändning, bragdguld, osv osv. Absolut mest troligt är att vi blir totalt överkörda i denna match också och säsongen är slut. Alternativ att vi får lite hopp i onödan och sen blir totalt överkörda när det ska avgöras.

Orkar inte med denna säsongen mer, den har varit sönder, skadad och fail sen start, lika bra att få skiten överstökad och börja bygga en långsiktig plan för vårt nästa decennium i HA.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1234
Blev medlem: 2021-01-22

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Exile »

Har lite större hopp inför denna jämfört med förra, Garpen har äntligen börjat vaska om i kedjorna och gett toppspelarna större roller...Bara synd att det kom i slutet på match 4 istället för match 3.

Hoppas laget verkligen tänker 1 match i taget nu, istället för att man måste vinna varenda återstående match.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Buford »

Jimmy Peterson skrev: 2023-04-25 06:08:31
Buford skrev: 2023-04-25 05:50:21 En fördel vi har är att modo och Övik redan börjat fira, ett gott tecken! Modo har historiskt sett sällan varit bra med kniven mot strupen och/eller när det gäller att säkra något. Kan vi starta som vi avslutade senast så kan det gå vägen ikväll, annars lång semester... Väldigt lång!
Håll inte andan bara. Matchen är imorgon. :)
Hahaha... Gick för fort där :lol:
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ska jag leta efter möjligheter så är det väl följande jag lyckas hitta.

Vid ställningen 1-4 senast var känslan att nu har vi inget att förlora, nu kör vi.
Den sista perioden vann vi då med 5-3, trots svagt målvaktsspel.
Detta då vi faktiskt började släppa loss och spela offensivt.

Så….kan vi ta med den känslan imorgon, att vi bara har har allt att vinna och inget att förlora så kan det gå.
Full gas, utmana Modo ordentligt.

Men blir matchbilden som den varit i en klar majoritet av matcherna så kan detta istället bli en otäck historia att bevittna.

I ärlighetens namn tror jag säsongen tar slut imorgon. Jävligt irriterande då vi har spelarna för att kunna ge Modo mer utmaning än vad vi lyckats åstadkomma.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2023-04-25 11:31:47, redigerad totalt 1 gånger.
coden
Inlägg: 130
Blev medlem: 2010-03-18

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av coden »

Matchen imorgon tror jag är den som Modo faktiskt har störst chans att vinna.

Dom har hemmastöd, kan spela avslappnat, har förmodligen väldigt bra självförtroende efter hur matcherna har sett ut hittills och det är ingen katastrof om dom tappar en match, dom kan lika gärna åka till Hovet och ta en till, det har ju gått bra två gånger redan.

Däremot OM killarna lyckas bragda hem matchen imorgon så kan det börja gå troll och nerver i det hela.

Med det sagt så misstänker jag att säsongen tar slut imorgon men jag hoppas jag har fel.

Funderar på att jinxbetta en röding på modovinst (vinner aldrig något)
sirwilliam
Inlägg: 939
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av sirwilliam »

Satt och skrek nyss när jag såg om tredje perioden.. Hade släppt matchen, men kollade nu under lunchen och blev förbannad över avgörande sekvenser.
Det är vår period helt och hållet, men modo bjuds hela tiden in i den av de randiga.

Vår chans imorgon är att gå på kassen med folk och skymma. De är inte jätte starka framför egen kasse och han målisen är ganska ihålig då.
Och ta fram den inställningen spelarna hade i tredje. Har saknat tävlandet att vinna varje duell som de visade upp.
Klasen är klass rakt igenom.
Manijock
Inlägg: 7612
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Manijock »

Ingen Lindbom och troligtvis ingen Arnesson med imorgon. Ingenting om Glad! Östlund tillbaka.

Ser den här rapporten som den slutgiltiga spiken i våran kista. Modo går upp till SHL imorgon. Vi har en enda back som kan kallas rent defensiv. Det är Arnesson! Glad är tvåvägs men gör det oftast bra bakåt. Men i övrigt har vi väldigt få pålitliga backar i närkampsspel. Glad är dessutom ringrostig om han mot förmodan skulle vara med. Med andra ord är det Odelius som ska in i den här redan skakiga backsidan. Lägg till att Myrenberg är synad.

Östlund bidrar med exakt noll när det vankas tuffa viktiga matcher precis som alla andra nybörjare på seniornivå. Lekki är väl undantaget! Östlund, Öhgren, Odelius och Nilsson har alla spelat sina sämsta matcher nu när det gäller. Bristen på rutin slår igenom. Kunde lika gärna vara Östlund som står över. Även om jag personligen hade föredragit Nilsson. Men blir väl den evigt underskattade Forsberg i vanlig ordning eller Liss.

Bedrövligt uppgiven nu
Hillberry blue
Inlägg: 657
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Hillberry blue »

OM, jag säger OM vi vinner i morgon då har jag en känsla av att ö-vik får en jäkla press på sig inför match sex. I en sådan kan allt hända.
Forza DIF
#10
Inlägg: 13052
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av #10 »

Modo har redan börjat planera festen i morgon, får se om dom får rätt eller blir bitna i arslet
Skriv svar