Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av crike »

#10 skrev: 2023-04-27 08:08:51
crike skrev: 2023-04-27 08:06:07 Reflekterat över gårdagen, inser nu att jag var rätt spänd och pulsen var hög där mellan matchminut 52 och 59.

Pallar inte med sociala medier annars och diverse uttalanden gällande Hammarlunds klubba. Han sätter upp den absolut men han trycker inte till. Foppa vill få det till tre matcher, känns som han blivit lite väl mjuk nere i ostlandet.

Situationen i tredje, där Woods och Östlund(?) knätacklar varandra, någon som har den situationen? Det rullades aldrig någon repris på den och dom blev avblåsta för offside men direkt när jag såg den så tyckte jag det var en knätackling från Woods. Så snabbt som det går och att man bara sett den en gång gör dock att jag hade velat ha mer kött på benen.
Tänkte själv direkt interference där
Jag med. Även om det där o då såg ut som en knätackling så tänkte jag mer att den var i syfte av att ge deras spelare fri lejd.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4335
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av förevigtdjurgården »

#10 skrev: 2023-04-27 08:08:51
crike skrev: 2023-04-27 08:06:07 Reflekterat över gårdagen, inser nu att jag var rätt spänd och pulsen var hög där mellan matchminut 52 och 59.

Pallar inte med sociala medier annars och diverse uttalanden gällande Hammarlunds klubba. Han sätter upp den absolut men han trycker inte till. Foppa vill få det till tre matcher, känns som han blivit lite väl mjuk nere i ostlandet.

Situationen i tredje, där Woods och Östlund(?) knätacklar varandra, någon som har den situationen? Det rullades aldrig någon repris på den och dom blev avblåsta för offside men direkt när jag såg den så tyckte jag det var en knätackling från Woods. Så snabbt som det går och att man bara sett den en gång gör dock att jag hade velat ha mer kött på benen.
Tänkte själv direkt interference där
Japp, den var ganska solklar.

Modo har varit ruskigt bra på att ligga på just det spelet ungefär hela matchserien. Vara där och snudda på utvisning konstant.

Är också riktigt imponerad av deras sätt att ta ner fart, dels genom att skydda varandra med egna åkvägar, men främst genom att stänga våra åkvägar. Konstant.

Håller inte med BOMBOM angående gårdagen däremot. Vispar vi in våra solklara lägen tidigt i matchen har vi 3-0 med okej effektivitet på 10 minuter. Jag tycker vi för matchen en mycket större procentsats än vad Modo gör.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av Doyle »

Foppa in action…

Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

förevigtdjurgården skrev: 2023-04-27 09:11:32
#10 skrev: 2023-04-27 08:08:51
crike skrev: 2023-04-27 08:06:07 Reflekterat över gårdagen, inser nu att jag var rätt spänd och pulsen var hög där mellan matchminut 52 och 59.

Pallar inte med sociala medier annars och diverse uttalanden gällande Hammarlunds klubba. Han sätter upp den absolut men han trycker inte till. Foppa vill få det till tre matcher, känns som han blivit lite väl mjuk nere i ostlandet.

Situationen i tredje, där Woods och Östlund(?) knätacklar varandra, någon som har den situationen? Det rullades aldrig någon repris på den och dom blev avblåsta för offside men direkt när jag såg den så tyckte jag det var en knätackling från Woods. Så snabbt som det går och att man bara sett den en gång gör dock att jag hade velat ha mer kött på benen.
Tänkte själv direkt interference där
Japp, den var ganska solklar.

Modo har varit ruskigt bra på att ligga på just det spelet ungefär hela matchserien. Vara där och snudda på utvisning konstant.

Är också riktigt imponerad av deras sätt att ta ner fart, dels genom att skydda varandra med egna åkvägar, men främst genom att stänga våra åkvägar. Konstant.

Håller inte med BOMBOM angående gårdagen däremot. Vispar vi in våra solklara lägen tidigt i matchen har vi 3-0 med okej effektivitet på 10 minuter. Jag tycker vi för matchen en mycket större procentsats än vad Modo gör.
Jag uttryckte mig dåligt. Igår tycker jag precis som du, att med större skärpa i avsluten (ex Vejdemos ”blindpass” bakom mål till Liam) hade vi kunnat gå ifrån i första.
Igår vann vi rättvist.

Däremot tycker jag att sett över hela matchserien att Modo haft mer lägen, skapat mer oreda i vår zon och spelat sig ur egen zon bättre.
Detta ska dock läsas utifrån att jag ofta letar faror och fel när vi spelar. Senast jag var lugn när vi spelade coachade Putte och Falk. :wink:
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
schampo
Inlägg: 74
Blev medlem: 2010-03-18

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av schampo »



Hoppas verkligen Krüger är fit for fight imorgon
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1627
Blev medlem: 2011-10-28

Final 5 22/23 Modo - Djurgårdens IF 26/4

Inlägg av ken1968 »

schampo skrev: 2023-04-27 13:11:33

Hoppas verkligen Krüger är fit for fight imorgon
Känns nog rätt tveksamt då jag ser detta, mycket troligt nåt ledband som blivit uttänjt och då brukar det inte läka på nåt dygn, men hoppas och ber om att så inte är fallet
Skriv svar