Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8084
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av Mattias_87 »

Final 4

Lyckas vi kvittera?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1336
Blev medlem: 2021-01-22

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av Exile »

Hmm, kör Garpen på liknande uppställningar (kanske med Liss) eller blir det en total förändring i många/alla formationer?
Senast redigerad av Exile den 2023-04-22 17:44:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4327
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av sauron »

Tuta och kör, öppna spjäll, full fart framåt osv osv.

Vinn, bara vinn.
It's the hope that kills you.
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av GoseeDIF »

Den här tar vi, och nästa.👍👍👍
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4471
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av captcash »

Sista hemmamatchen för säsongen? :evil:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Döden
Inlägg: 1881
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av Döden »

No return No surrender
förevigtdjurgården
Inlägg: 4335
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av förevigtdjurgården »

Full kareta.

Smäll på och håll i förstaperioden från i Fredags. Kombinera det med desperationen i tredje från PP:t och framåt, trampa skridskor och lasta puckar mot mål så ses vi på Hovet på Fredag också.

Vinn Djurgår'n - vinn!
Vila i Frid, DIF Hockey.
thelinho
Inlägg: 974
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av thelinho »

Har vi någon status på Norman? Behöver den spetsen ikväll.
Andrén vs Voutilainen 4-1
Andrén vs Ignatjew 4-2
Andrén vs pizzasås 0-1
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9396
Blev medlem: 2009-12-01

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av Jim Morrison »

Ned med axlarna och lek hockey.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK
Inlägg: 8976
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av EspenK »

thelinho skrev: 2023-04-23 07:08:12 Har vi någon status på Norman? Behöver den spetsen ikväll.
Han saknades senast. Gillar dock Forsbergs tacklingar fler borde spela hårt på modos backar. Särskilt på Bernhardt och Nässen de har nog inte fått mer än en tackling var per match.
EspenK
Inlägg: 8976
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av EspenK »

Mår fysiskt och psykiskt dåligt inför varje match. Snälla kör över dem ikväll.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4471
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av captcash »

EspenK skrev: 2023-04-23 08:24:20 Mår fysiskt och psykiskt dåligt inför varje match. Snälla kör över dem ikväll.
Jag var sån förra matchen, klättrade på väggarna. Idag är jag helt avdomnad och uppgiven, känns mentalt redan som vi torskat så är inte en pixel orolig eller nervös. Tror hela jag stängde ner efter förra insatsen, känner inte att vi har en suck i denna match serie och aldrig ens haft. Tänkte i första matcherna att Modo är skit och vi dras ner i det men har vår "Löven växel" att dra igång... men efter förra matchen börjar jag istället tro att Modo är grymt skickliga och gör att vi ser så värdelösa ut och vi har inget svar på det.

Fy vad jag känner mig total neggo, inte varit så här illa på de ~40år jag aktivt följt DIF hockey!

Lycka till ikväll eller nått, ut och ha kul på isen, jag vet inte, jag kommer nog sitta och fixa deklarationen istället. :( :cry:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av Doyle »

Vid förlust ikväll så måste den mest entusiastiska optimisten förstå att säsongens satsning inte gav frukt utan bara blev en taggig kaktus som överlever i årslång ökenhetta o torka, läs allsvenskan. Om det mot gud förbjude går så illa att vi missar uppflyttning måste vi dra igång en överlevnadsinsamling tillsammans med DIF-fotboll. Målet måste vara att få ihop minst 6 miljoner på kort tid. Det för att matcha bl.a Brynäs, S-tälje o Löven. Vi har liksom inget val.Måttot måste vara SHL och få våra spetsar o stanna kvar. Är så grymt besviken om vi inte ger precis allt nu i de matcher som återstår. MoDo är inget oövervinnerligt lag utan har fel o brister som vi nu måste slå kraftfullt emot för o vända denna matchserie. Blir vansinnig om vi går ut o e mjuka o sköna i kvällens match. Få med er klacken o spela kraftfull hockey. Vi kommer då garanterat o vinna. Spänn nu bågen hårt för ett avancemang till SHL..o ”bulls eye”
Hillberry blue
Inlägg: 679
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av Hillberry blue »

Den här vattendelaren vinner vi
Forza DIF 💪
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 792
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 4 22/23 Djurgårdens IF - Modo 23/4

Inlägg av Tobbis »

Doyle skrev: 2023-04-23 10:19:03 Vid förlust ikväll så måste den mest entusiastiska optimisten förstå att säsongens satsning inte gav frukt utan bara blev en taggig kaktus som överlever i årslång ökenhetta o torka, läs allsvenskan. Om det mot gud förbjude går så illa att vi missar uppflyttning måste vi dra igång en överlevnadsinsamling tillsammans med DIF-fotboll. Målet måste vara att få ihop minst 6 miljoner på kort tid. Det för att matcha bl.a Brynäs, S-tälje o Löven. Vi har liksom inget val.Måttot måste vara SHL och få våra spetsar o stanna kvar. Är så grymt besviken om vi inte ger precis allt nu i de matcher som återstår. MoDo är inget oövervinnerligt lag utan har fel o brister som vi nu måste slå kraftfullt emot för o vända denna matchserie. Blir vansinnig om vi går ut o e mjuka o sköna i kvällens match. Få med er klacken o spela kraftfull hockey. Vi kommer då garanterat o vinna. Spänn nu bågen hårt för ett avancemang till SHL..o ”bulls eye”
100%. Blir det så att vi är kvar så behöver vi verkligen se till att vi kan hjälpa till med en insamling, dels för att kunna behålla Kruger, Brodin, Norman bl.a men också så att vi kan få in 1-2 bra målgörare. Vi behöver någon som Fredrik Forsberg var för HV71 förra säsongen, någon som kan sätta puckarna från ingenstans, kanske satsa på spelare från NA. Det tycker i varje fall jag fattas, visst, vi har Liss men hänger ofta tyvärr inte med i farten.

MEN! Ikväll vinner vi! 4-2.
Skriv svar