Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Mattias_87 »

Final 3.

Jag förväntar mig ett helt annat tempo och intensitet på Hovet jämfört med bortamatcherna. Hovet är fullt och vi ska vara den sjätte utespelaren som aldrig någonsin tidigare. Nu är det vi som har hemmaplansfördel.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av captcash »

Mattias_87 skrev: 2023-04-19 20:34:55 Final 3.

Jag förväntar mig ett helt annat tempo och intensitet på Hovet jämfört med bortamatcherna. Hovet är fullt och vi ska vara den sjätte utespelaren som aldrig någonsin tidigare. Nu är det vi som har hemmaplansfördel.
Med HA's kvalitet på domare så lär vi åka 2mins för "too many men on the ice", men värt risken, vi kör så det blöder i trumhinnorna!

Denna ska vi vinna,finns inga alternativ!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Döden
Inlägg: 1749
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Döden »

1. Vi kommer krossa deras ” fantastiska hemmafans” där finns ingen tvivel

2. Den här ”sjätte utespelaren” vet jag inte om den stjälper eller hjälper på senare år.

Hursomhelst alltid oavsett, vi lyfter det där jävla taket på fredag, det är allt VI kan göra, sen är det upp till hjältarna på isen att visa vad dom är gjorda av.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av jsson »

Modo ser totalt harmlösa ut. Men det gör vi också. Väldigt konstiga matchbilder hittills.

Hoppas att Hovet kan ge lite urladdning. Full jävla fart framåt. Håll för i helvete tätt bakåt.
Osten östlund
Inlägg: 1527
Blev medlem: 2022-08-10

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Osten östlund »

Inga skador, eller släppa in "skitmål". Så kanske man vågar hoppas lite.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi måste upp ordentligt om vi ska kunna vinna denna. Modo var klasser bättre än oss senast. En av de största stölderna jag varit med om.
Bara Bernhard brände väl 2-3 klara målchanser? Puckar som dansade på mållinjen. Till och med mina enögda grabbar tyckte att Modo var klart bättre. Och då vet jag att det definitivt är så. :D

Och….sluta ta en massa korkade utvisningar. Bara en tidsfråga innan Modos PP får en ketchup- effekt.
Deras pp är faktiskt hockeygodis.
Vårt pp har varit effektivt, men väldigt stereotypt.

Med det sagt så både tror och hoppas jag att vi kommer kunna lyfta upp spelet rejält. Bara att spela på Hovet borde jämna ut spelet en hel del.
Dags att vi bröstar upp oss och sätter mer fart på rören och slår bättre passningar till spelare i rörelse.

Kämpa DIF.
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Donkels-3.0 »

Att vi måste upp i nivå det är ju en självklarhet att Modoröv var klasser bättre håller jag däremot inte med om
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av m0ng00se »

samma scenario som mot löven. match 3 mot löven blev ju värsta antiklimaxet. otroligt segt och vi kom inte alls ut som vi ville så jag hoppas hoppas att man kan vrida på kranarna till den här match 3 när vi fick med oss ett så pass bra resultat från övik.

Gäller att hålla sig från botbänken. viktigt viktigt. trots bra boxplay kan vi inte spela så mycket boxplay. det kommer att ringa förr eller senare med Modos kvallitet på spelare. plus att det tröttar ut våra boxplayspelare som även ska spela övriga former.

OCH vi kan inte släppa till så klara lägen som dom fick sist. Nog för att myran i mål var grym men han kan inte stå på huvvet varje match. deras effektivitet bör med lite rättvisa kunna komma retroaktivt och då måste vi ha bättre avvägingar. solklara lägen kommer dom sätta dit. Dickinson missar inte en till öppen målbur. frammåtlutade ( som Robban skulle sagt) men vi kan ju inte falla framåt:)

aggresiva, påslagna och fokuserade. upp å toucha gränsen men hålla oss på rätt sida

tålamod. Tycker vi hade bra tålamod och fokus mot löven, det behöver vi ha mot Modo också

Fan vad jag ser framå emot imorrn.


Fooooorrrrrzzzzaaa!!
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Manijock »

Galajda tillbaka och Daniel Glad på is enligt Hockeynews. Blir direkt lack om Myrenberg petas. Men som reserv är han naturligtvis bättre än Munther. Glad är nog inte aktuell för match på ett tag dock om ens alls. Trevlig reserv dock. Hade gillat att ha honom redo!
#10
Inlägg: 13064
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2023-04-20 14:53:34 Galajda tillbaka och Daniel Glad på is enligt Hockeynews. Blir direkt lack om Myrenberg petas. Men som reserv är han naturligtvis bättre än Munther. Glad är nog inte aktuell för match på ett tag dock om ens alls. Trevlig reserv dock. Hade gillat att ha honom redo!
Klart man inte flyttar på myran efter hans succé, så jävla tom kan dom ju inte vara
Osten östlund
Inlägg: 1527
Blev medlem: 2022-08-10

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Osten östlund »

#10 skrev: 2023-04-20 15:00:44
Manijock skrev: 2023-04-20 14:53:34 Galajda tillbaka och Daniel Glad på is enligt Hockeynews. Blir direkt lack om Myrenberg petas. Men som reserv är han naturligtvis bättre än Munther. Glad är nog inte aktuell för match på ett tag dock om ens alls. Trevlig reserv dock. Hade gillat att ha honom redo!
Klart man inte flyttar på myran efter hans succé, så jävla tom kan dom ju inte vara
Han står kvar, det är lungt. Glad skulle vara bra o få in som 7:back. Har ju erfarenheten av detta från ifjol.
Hillberry blue
Inlägg: 657
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Hillberry blue »

Vattendelare
Forza DIF 💪
Per-Allan
Inlägg: 591
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Per-Allan »

Kan i varje fall lova en sak som det kommer stå i kvällstidningarna på kvällen.
Vi domare stod emot publiken.
Resultat i utvisningar DIF 12 min modo 2 min.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av crike »

Tror för många tittat på de här matcherna med ”ångestögon”. Vi har inte spelat på toppen av vår förmåga men vi har samtidigt inte blivit utspelade. Det ger dock säkerligen att även Modo inte kommit upp i standard.

Sen, oavsett om dom varit rätt eller fel, så har utvisningarna gett Modo ett rejält övertag spelmässigt. Vore kul att få spela lite fler minuter med lika antal på banan.
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 191
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Hildi »

Höjer vi oss till hälften av tifogruppens nivå så blir det vinst, Modo har inte övertygat.
Skriv svar