Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Henkos »

Mattias_87 skrev: 2023-04-21 21:35:30 Nej Modo är inte särskilt bra. Men dom spelar långsamt och väldigt disciplinerat och vi har accepterat den matchbilden. Börjar vi spela med högt tempo och fysiskt spel kommer dom inte hänga med.
Ja de har tightat till sig lite och släpper inte så mkt turnovers idag. Klassiskt bortaspel.

Ja jag håller med, förespråkat sen innan match 1 att vi måste spela mer fysiskt. Frågan är om vi kommer ändra gameplanen särskilt mycket nu. Risken är väl att man känner att vi är med i matcherna som det är. Sen vet jag inte om jag vill att vi ska börja spela som löven/aik heller. Svår balansgång det där.
Per-Allan
Inlägg: 630
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Per-Allan »

Besivken och nu hemma.
Publiken bäst ölen lika ljummen som lagets insats.
speaker som lät lika glad när Modo gjorde mål som när vi gjorde vårt enda mål.
Vad fan håller DIF hockey på med.
Lider vi fortfarande av Jockes dåliga beslut och hur kommer näästa säsong se ut om vi inte går upp och Väsby lyckas kvala in till AS.
aik ska pumpa in oerhört med kapital och Brödernas lär sponsra Väsby medlika mycket samtidigt som Brynäs satsar allt på ett kort för att ta sig tillbaka.
Jk skrev att dagens och söndagens matcher är bland de vktigaste matcherna DIF hockey ska spela. Ligger mycket i det.
Vad har vi för spelare kvar nästa år om vi fortfarande kommer harva i AS?
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2327
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Buford »

Mattias_87 skrev: 2023-04-21 21:35:30
Henkos skrev: 2023-04-21 21:33:37
Tycker fan inte Modo är något vidare heller. Man tar väl ut varann lite antar jag. Tar med mig första. Detta är fortfarande en öppen historia men vi måste såklart vinna på söndag. Laget har visat sig som starkast när det sett som sämst ut så hoppas de kan fortsätta så.
Nej Modo är inte särskilt bra. Men dom spelar långsamt och väldigt disciplinerat och vi har accepterat den matchbilden. Börjar vi spela med högt tempo och fysiskt spel kommer dom inte hänga med.
Finns det något som talar för att vi verkligen börjar eller ens kan göra det? Är det nyckeln så tycker man att i så fall borde det redan skett. Blir tufft nu, men först till fyra gäller ju!
Osten östlund
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2022-08-10

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Osten östlund »

Om Glad kan spela. Upp med Nicky d som forward. Behöver hans elakhet. Samt ge liss en hel match nu. Borde vara hur pigg som helst! Klasen kan vila nästa, spela PP endast

Vejdemo- Kruger- Nicky D
Liss- Östlund- Ögren
Lekki - Norman- Brodin
Blomgren- Rensfeldt- Nilsson

13: e forward Klasen
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av sirwilliam »

Henkos skrev: 2023-04-21 21:41:40
Mattias_87 skrev: 2023-04-21 21:35:30 Nej Modo är inte särskilt bra. Men dom spelar långsamt och väldigt disciplinerat och vi har accepterat den matchbilden. Börjar vi spela med högt tempo och fysiskt spel kommer dom inte hänga med.
Ja de har tightat till sig lite och släpper inte så mkt turnovers idag. Klassiskt bortaspel.

Ja jag håller med, förespråkat sen innan match 1 att vi måste spela mer fysiskt. Frågan är om vi kommer ändra gameplanen särskilt mycket nu. Risken är väl att man känner att vi är med i matcherna som det är. Sen vet jag inte om jag vill att vi ska börja spela som löven/aik heller. Svår balansgång det där.
Nja, nej men mer forecheck önskas. Får för korta anfall med för få som överbelastar. För mycket safe just nu.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1384
Blev medlem: 2021-01-22

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Exile »

Osten östlund skrev: 2023-04-21 21:44:52 Om Glad kan spela. Upp med Nicky d som forward. Behöver hans elakhet. Samt ge liss en hel match nu. Borde vara hur pigg som helst! Klasen kan vila nästa, spela PP endast

Vejdemo- Kruger- Nicky D
Liss- Östlund- Ögren
Lekki - Norman- Brodin
Blomgren- Rensfeldt- Nilsson

13: e forward Klasen
Låter mycket vettigare än formationerna som Garpen kör nu...Om Glad är redo dvs.
Nattuggla_
Inlägg: 3112
Blev medlem: 2021-08-14

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Skapligt provocerande att Bernhardt hyllar publiken i media och menar att det gör båda lagen bättre, det är verkligen inte så det ska vara.

Såg förövrigt matchen nu i efterhand.

Tycker inte det är samma känsla som mot Löven. Det känns inte alls troligt att vi kommer vända det här.
Dags för Garpen att slänga in Liss igen om offensiven ska ta fart.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Henkos »

Missade halva intervjun med Glad, vad sa han om status?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Mattias_87 »

Ja nu gäller det att testa grejer. Ge Liss en rejäl chans. All offensiv kraft behövs.
Avskaffa tre mot tre.
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av sirwilliam »

Mattias_87 skrev: 2023-04-21 22:11:30 Ja nu gäller det att testa grejer. Ge Liss en rejäl chans. All offensiv kraft behövs.
Ja garpen nämnde det efter matchen. Att anfallsspelet och 5 mot 5 måste upp.
Nattuggla_
Inlägg: 3112
Blev medlem: 2021-08-14

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Mattias_87 skrev: 2023-04-21 22:11:30 Ja nu gäller det att testa grejer. Ge Liss en rejäl chans. All offensiv kraft behövs.
Så är det.
Finns inget försvar för Garpen att gömma sig bakom om vi åker på ett 3-1 underläge på söndag utan att ha testat slänga in Liss igen. Sen kan han inte bänkas för minsta lilla heller.
Det är inte som att alla andra gör 110% fläckfria matcher. Vi måste våga spela våran bästa målskytt om den här offensiven ska ta fart.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Döden »

Depp i taxi hem….. skiter just nu i laget för att inte gå ner mig …. Men tokhyll till klack å resten
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av #10 »

sirwilliam skrev: 2023-04-21 21:45:58
Henkos skrev: 2023-04-21 21:41:40
Mattias_87 skrev: 2023-04-21 21:35:30 Nej Modo är inte särskilt bra. Men dom spelar långsamt och väldigt disciplinerat och vi har accepterat den matchbilden. Börjar vi spela med högt tempo och fysiskt spel kommer dom inte hänga med.
Ja de har tightat till sig lite och släpper inte så mkt turnovers idag. Klassiskt bortaspel.

Ja jag håller med, förespråkat sen innan match 1 att vi måste spela mer fysiskt. Frågan är om vi kommer ändra gameplanen särskilt mycket nu. Risken är väl att man känner att vi är med i matcherna som det är. Sen vet jag inte om jag vill att vi ska börja spela som löven/aik heller. Svår balansgång det där.
Nja, nej men mer forecheck önskas. Får för korta anfall med för få som överbelastar. För mycket safe just nu.
Problemet är att vi är så jävla rädd med våran 3a, så när han blir så försiktig så spelar dom lätt bort dom 2 av våra som försöker checka
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av GoseeDIF »

Äh, slutspelshockey, nästa match kan se helt annorlunda ut...
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av crike »

Jag tycker det var oerhört tydligt igår att när vi började proppa på i tredje så fick dom problem i egen zon.
Handlar inte om att vi ska överbelasta men fullfölj.

Vinner vi inte detta så kommer jag vara resor mer besviken än om vi hade åkt ut mot Björklöven. Antingen blir jag lurad av Modos spel eller så är det verkligen så att vi inte ser ut att komma upp i nivå och detta ska vi ju kunna vinna bara vi öser på med lite klassiskt slutspelshockey där energi och frenesi är ledorden.
Skriv svar