Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Dju »

Döden skrev: 2023-04-22 13:30:06
DifLars skrev: 2023-04-22 13:13:11
förevigtdjurgården skrev: 2023-04-22 13:05:49
Döden skrev: 2023-04-22 12:43:15
förevigtdjurgården skrev: 2023-04-22 11:51:34 Otroligt trött stämning på läktaren igår frånsett ett fåtal tillfällen. Borde verkligen i princip bara köra växelramsor en sån här match när folk är för packade för att köra eller för holkiga för att ta i.

Rörande matchen tycker jag vi kommer ut bra och gör en fin förstaperiod. Dikterar villkoren med fysiskt spel och mycket puckar in mot kasse, men tappar bort det i MoDos svepande spel i andraperioden och hittar aldrig riktigt tillbaka.

För mig blir konceptet och handlingsplan framåt tydlig: vi ska spela på kropp, vi måste gå och måste slita matchen till ett sätt vi vill ha den. De byten vi får bett i resterande del av matchen gör vi nämligen just det, smäller på och vinner andrapucken.

Tycker också vi vispar iväg mycket puck utan anledning. Sätt en högre trea för att samla upp forechecken, stäng mitten och spela mer puck på kasse.

För övrigt är MoDo äckligt bra på att ligga på den berömda gränsen (som alltid förflyttas) i screens, blockeringar och åkbanor för att stänga vägar - otroligt enerverande att titta på.

Måste vinna imorgon.
Trött stämning?
Really!?
Japp. Really. Alldeles för många tystholkar med telefoner uppe i klacken matchen igenom.

Fåtal tillfällen taket är på väg, men sett över 70 minuter är det en svag läktarinsats. Det är fortfarande överlägset övriga intressenters tillkortakommanden; men vi är inte ens nära Björklövenstämningen G6. Inte ens nära.
Måste tyvärr instämma i det du säger, tror däremot att en final med noll känslor även bidrar till sitt.
Mot Björklöven kom det mer per automatik med det fysiska spelet och relationer vi supportrar fått med en del av motståndarspelarna.
Nja… vetifan om jag skulle kalla det trött stämning.
Men men
Förstår vad du menar Förevigtdjurgården och håller med DIFLars. Vill säga att vi inte får tillbaka så mycket från isen igår. Säger inte att det nödvändigtvis är en dålig insats av spelarna (en annan diskussion), men det är varken många mål eller överheta situationer på isen som ger klacken/ arenan tändvätska. Det är typ domarna som vinner priset för att det inte finns mycket mer att skrika på..

Eftersom det är jämnt och målsnålt i denna serie var det tydligt hur mycket mer tryck vi fick så fort spelarna började spela fyisiskt och det började smälla i sargen.

Behövs mer av den varan, inte bara för att tagga till klacken, men också för att det är en matchbild som borde gynna oss på isen.

Jag har iaf knappt fått tillbaka rösten.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Döden »

Ahh… ok… då fattar jag… ge och ta , get it.
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Dju »

Döden skrev: 2023-04-23 00:13:11 Ahh… ok… då fattar jag… ge och ta , get it.
Skål pårej!
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 3 22/23 Djurgårdens IF - Modo 21/4

Inlägg av Döden »

Dju skrev: 2023-04-23 00:23:24
Döden skrev: 2023-04-23 00:13:11 Ahh… ok… då fattar jag… ge och ta , get it.
Skål pårej!
Back at ya
Skriv svar