Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av diftobbe89 »

Nattuggla_ skrev: 2023-04-18 22:57:16
diftobbe89 skrev: 2023-04-18 22:45:51
DIF_Soldier skrev: 2023-04-18 22:20:50 Kan någon bekräfta: visst var det så att Liss fick ETT byte, på vilket han drog på sig utvisning?

Sorglig utveckling, hoppas karln får chansen och tar den.
Ja det stämmer, lita på dig själv, du har alltid bra koll.
Är det inte ganska sjukt endå att vissa spelare i laget gör misstag på misstag, tar dåliga beslut osv men får spela hur mycket som helst. Sedan har vi vissa spelare, förut Odelius men nu Liss, som gör något dåligt sedan får sitta matchen ut?

Det gör ju något otroligt på självförtroendet om det ska vara sådär extremt. Speciellt eftersom vi inte kan applicera den regeln på alla för då hade vi inte haft någon spelare kvar på isen.
Den första utvisningen som Danielsson tar är bara av ren lathet, varför fick inte han sitta?
Lite som dig, du får chans på chans :wink:

Vad hade du velat se för laguppställning?

Har ingenting emot dig eller någon annan här inne, vi är olika, du är säkert lika passionerad som alla andra. Alla är här för att vi älskar DIF. Så låt höra.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2023-04-18 23:02:31
Praetori skrev: 2023-04-18 22:56:05
DIF_Soldier skrev: 2023-04-18 22:20:50 Kan någon bekräfta: visst var det så att Liss fick ETT byte, på vilket han drog på sig utvisning?

Sorglig utveckling, hoppas karln får chansen och tar den.
Liss är en kickass AS-lirare men trots all spets så har han brister också. En one-eller möjligen-two-trrick-pony (annars hade han spelat i SHL eller NHL).
Men han har ju endå något som vi uppenbarligen dragit nytta av.
Skyttekung
Flest PP-mål (9 st)
Flest GWG (5 st)
Var inne på näst flest mål framåt

Tycker återigen att vissa andra tillåts göra mer fel men får fortsatt förtroende. Liss är fast i frysboxen.
Om jag skall vara riktigt hård så ligger Liss i samma fack som NickyD. Det är är båda2 spelare med enorma uppsidor men i en så här pass tight serie så saknar de (just nu) en nivå till spelare som Norman eller Vejde (som de ändå skulle tävla om platsen kring).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 2863
Blev medlem: 2021-08-14

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Nattuggla_ »

diftobbe89 skrev: 2023-04-18 23:02:59
Nattuggla_ skrev: 2023-04-18 22:57:16
diftobbe89 skrev: 2023-04-18 22:45:51
DIF_Soldier skrev: 2023-04-18 22:20:50 Kan någon bekräfta: visst var det så att Liss fick ETT byte, på vilket han drog på sig utvisning?

Sorglig utveckling, hoppas karln får chansen och tar den.
Ja det stämmer, lita på dig själv, du har alltid bra koll.
Är det inte ganska sjukt endå att vissa spelare i laget gör misstag på misstag, tar dåliga beslut osv men får spela hur mycket som helst. Sedan har vi vissa spelare, förut Odelius men nu Liss, som gör något dåligt sedan får sitta matchen ut?

Det gör ju något otroligt på självförtroendet om det ska vara sådär extremt. Speciellt eftersom vi inte kan applicera den regeln på alla för då hade vi inte haft någon spelare kvar på isen.
Den första utvisningen som Danielsson tar är bara av ren lathet, varför fick inte han sitta?
Lite som dig, du får chans på chans :wink:

Vad hade du velat se för laguppställning?

Har ingenting emot dig eller någon annan här inne, vi är olika, du är säkert lika passionerad som alla andra. Alla är här för att vi älskar DIF. Så låt höra.
Har inget emot någon i laget egentligen men jag tycker det är skev bedömning.

Det är bara titta på Danielsson till exempel och på de utvisningar han tar idag. Han hade det otroligt tufft mot Löven också.

Och jag är absolut inte ett fan av att någon ska bänkas vid minsta misstag. Men jag tycker det är konstigt att vissa bänkas direkt medan vissa andra får spela vidare.
Det är min take på det hela, sen är det inga speciella formationer eller sådär som jag tänker på.
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2023-04-18 23:06:36
Nattuggla_ skrev: 2023-04-18 23:02:31
Praetori skrev: 2023-04-18 22:56:05
DIF_Soldier skrev: 2023-04-18 22:20:50 Kan någon bekräfta: visst var det så att Liss fick ETT byte, på vilket han drog på sig utvisning?

Sorglig utveckling, hoppas karln får chansen och tar den.
Liss är en kickass AS-lirare men trots all spets så har han brister också. En one-eller möjligen-two-trrick-pony (annars hade han spelat i SHL eller NHL).
Men han har ju endå något som vi uppenbarligen dragit nytta av.
Skyttekung
Flest PP-mål (9 st)
Flest GWG (5 st)
Var inne på näst flest mål framåt

Tycker återigen att vissa andra tillåts göra mer fel men får fortsatt förtroende. Liss är fast i frysboxen.
Om jag skall vara riktigt hård så ligger Liss i samma fack som NickyD. Det är är båda2 spelare med enorma uppsidor men i en så här pass tight serie så saknar de (just nu) en nivå till spelare som Norman eller Vejde (som de ändå skulle tävla om platsen kring).
Nja, finns väl fler som borde kunna få sitta ngn match än bara dessa två, Nilsson, Brodin har inte heller kommit upp i nivå. Brodin kan ju dock göra mål men är det ngt Liss kan så är det just det...
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av diftobbe89 »

Nattuggla_ skrev: 2023-04-18 23:07:59
diftobbe89 skrev: 2023-04-18 23:02:59
Nattuggla_ skrev: 2023-04-18 22:57:16
diftobbe89 skrev: 2023-04-18 22:45:51
DIF_Soldier skrev: 2023-04-18 22:20:50 Kan någon bekräfta: visst var det så att Liss fick ETT byte, på vilket han drog på sig utvisning?

Sorglig utveckling, hoppas karln får chansen och tar den.
Ja det stämmer, lita på dig själv, du har alltid bra koll.
Är det inte ganska sjukt endå att vissa spelare i laget gör misstag på misstag, tar dåliga beslut osv men får spela hur mycket som helst. Sedan har vi vissa spelare, förut Odelius men nu Liss, som gör något dåligt sedan får sitta matchen ut?

Det gör ju något otroligt på självförtroendet om det ska vara sådär extremt. Speciellt eftersom vi inte kan applicera den regeln på alla för då hade vi inte haft någon spelare kvar på isen.
Den första utvisningen som Danielsson tar är bara av ren lathet, varför fick inte han sitta?
Lite som dig, du får chans på chans :wink:

Vad hade du velat se för laguppställning?

Har ingenting emot dig eller någon annan här inne, vi är olika, du är säkert lika passionerad som alla andra. Alla är här för att vi älskar DIF. Så låt höra.
Har inget emot någon i laget egentligen men jag tycker det är skev bedömning.

Det är bara titta på Danielsson till exempel och på de utvisningar han tar idag. Han hade det otroligt tufft mot Löven också.

Och jag är absolut inte ett fan av att någon ska bänkas vid minsta misstag. Men jag tycker det är konstigt att vissa bänkas direkt medan vissa andra får spela vidare.
Det är min take på det hela, sen är det inga speciella formationer eller sådär som jag tänker på.
Jag vill höra dina formationer, jag tycker också Danielsson varit svag ett tag, men en tillgång tidigare, hur hade du formerat laget om du var coach? Garpen ogillar du ju så hans roll får du för en dag, du får välja laguppställning till Fredagens match, hur ser den ut?
Spela fult
Janzoo
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Janzoo »

På god not om Liss så såg han sjukt taggad ut när han kramade om Brodin efter avgörandet. Vi behöver honom i form. Han har gjort en jävligt bra säsong, för att vara honom, hos oss. Tror som några föregående talare att han kan ha påverkats av att möta Björklöven och därför inte kunnat prestera.

Vi är alla människor, precis som att spelarna också är människor. Hoppas att han kan steppa upp nu och få förtroende om han gör det.

(Klasens och Krügers enorma glädje vid målet är inte heller att underskatta)
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Buford »

Den här vinsten var nog årets viktigaste! Nu smyger sig ängsligheten in hos modo, det ligger i deras DNA.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1379
Blev medlem: 2012-03-01

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Ohddan »

Har inte kunnat se matcherna. Men det är ju fascinerande att spela 1-1 i matcher borta mot mjodo när vi spelar klappuselt och tävlar om vem som kan sätta sig i utvisningsbåset snabbast.

Det är ju en styrka i sig
Osten östlund
Inlägg: 1526
Blev medlem: 2022-08-10

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Osten östlund »

Ohddan skrev: 2023-04-19 06:54:48 Har inte kunnat se matcherna. Men det är ju fascinerande att spela 1-1 i matcher borta mot mjodo när vi spelar klappuselt och tävlar om vem som kan sätta sig i utvisningsbåset snabbast.

Det är ju en styrka i sig
Bra/ kort analys!

Match 3 nu. Slarva för fan inte bort hemmaplan/ psykologiska fördelen vi har just nu!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av förevigtdjurgården »

diftobbe89 skrev: 2023-04-18 20:52:34 Tysta den här jävla kuksugararenan. Fantastiskt gubbar men vi behöver höja oss några stepp till.
Inte sådär supermycket att tysta va..? Några ensamma klappor.

Man hör spelarna på isen - man hör domarna på isen. Det är final. Välkomna till Hovet, MoDo. Ska ni få se på stämning.
Vila i Frid, DIF Hockey.
GreveQuist
Inlägg: 66
Blev medlem: 2010-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av GreveQuist »

förevigtdjurgården skrev: 2023-04-19 08:45:35
diftobbe89 skrev: 2023-04-18 20:52:34 Tysta den här jävla kuksugararenan. Fantastiskt gubbar men vi behöver höja oss några stepp till.
Inte sådär supermycket att tysta va..? Några ensamma klappor.

Sveriges bästa publik och ett sjujäkla tryck enligt dem själva ju!

Sirenen under DIFs PP samt 10 minuters "jobbajobbajooobbaa" är mina favoriter
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Davva »

Är det något jag är avundsjuk på vad gäller Modos grymma publik så är det ju när de kör "Andra sidan är ni klara? - Jajamensan fattas bara!" - varför kör vi inte den mer på hovet!?
KJL
Inlägg: 136
Blev medlem: 2015-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av KJL »

Jag tänkte skriva en motion om att vid mål så ska speakern ropa spelarens förnamn och så ska vi ropa efternamnet. Det måste repeteras 3ggr för effekt.
Rätt avundsjuk på lag som gör det här. Vilken stämning det blir tillsammans med trummor och handklappor!
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av DIFLuWi »

Davva skrev: 2023-04-19 09:57:43 Är det något jag är avundsjuk på vad gäller Modos grymma publik så är det ju när de kör "Andra sidan är ni klara? - Jajamensan fattas bara!" - varför kör vi inte den mer på hovet!?
"Ettan kom, tvåan kom, trean kommer så småningom!"
"Sassa brassa mandelmassa, vi vill höra nätet rassla!"
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av DIF_Soldier »

DIFLuWi skrev: 2023-04-19 12:51:30
Davva skrev: 2023-04-19 09:57:43 Är det något jag är avundsjuk på vad gäller Modos grymma publik så är det ju när de kör "Andra sidan är ni klara? - Jajamensan fattas bara!" - varför kör vi inte den mer på hovet!?
"Ettan kom, tvåan kom, trean kommer så småningom!"
"Sassa brassa mandelmassa, vi vill höra nätet rassla!"
"Modohockeyäjurombästa, heja heja heja Modåh!" är en kioskvältare av rang. Se och lär, JK.
Säg den glädje som varar
Skriv svar