Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Mattias_87 »

Vinner vi så är det Modo som åker ner till Stockholm med en ryggsäck på sig. Förlorar vi så är det våra spelare som får ha en ännu tyngre ryggsäck på sig.

Vattendelare deluxe.
Avskaffa tre mot tre.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av sensei »

Kunde bara se fragment av matchen pg a trasig internetlina. Det jag såg var en aning tråkigt faktiskt. Hoppas på lite mer rock & roll nästa match och det hoppas jag kan passa oss bättre. De ska malas ner med kamp. Ingen ska vilja ha pucken hos motståndaren.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av captcash »

Som den pessimist jag är så tror jag det är så här enkelt, den som vinner imorgon tar serien. Vinner Modo kommer vi skita ner oss och inte klara 2 raka på Hovet, vinner vi kommer Modo skita ner sig och vi vinner två raka på Hovet av bara farten.

Vinn nu, ordentligt, spela med hälften så mkt hjärta o kämpa som mot Blötröven och vi vinner LÄTT. Sluta mesa och spela Modos bleka spel, kör på, hårt och jävligt, det är fan final i ett slutspel, inte en jävla match i nån trött lada i November!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Doyle »

Har min förhoppning att vi går vinnande ur kampen i morgon. Vi var lika ovassa första matchen mot Löven. Vi måste nu upp på pållen o få in första målet på ”guden” eller vad de kallar han i modomålet. Tror vi har energi SATAN i laget. Likt en dieselmotor med snedtänd explosiv kula så tror jag på klar vinst i morgon. Tror MoDo känner sig extremt nöjda med vinsten och kommer göra allt för o dra ner tempot o sega oss i 60 minuter. Därför är det första målet i matchen galet viktigt. Plocka nu upp Liss. Hans MoDo tempo kommer passa honom perfekt. Vill nu se svarta ögon hos varje uttagen till match i morgon💛❤️💙
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av sensei »

Apropå Liss, gjorde han några byten igår?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av captcash »

sensei skrev: 2023-04-17 17:02:29 Apropå Liss, gjorde han några byten igår?
Han var väl inte ens ombytt?

Men som ovan säger, Liss passar för slött HA tempo så han kan sikta o skjuta (samt slippa jobba hem i rasande fart eller slå snabbtänkta pass), Modo är ju perfekt för honom i PP, Löven stressade sönder killen för mkt däremot.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
schampo
Inlägg: 74
Blev medlem: 2010-03-18

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av schampo »

Något som jag störde mig på igår.. Var kampen vid sargen i egen zon, vi var typ jämt 2:e man till pucken, många gånger när pucken slogs i rundeln för att få ut pucken så glider en forward lite sakta.. Istället för att ge järnet, är man inte först så ska man va 0.2 sekunder efter och bara skicka på motståndaren över sargen, över plexiglasset för tusan 😁

Matchen var tråkig igår, inga känslor.
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
KJL
Inlägg: 136
Blev medlem: 2015-01-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av KJL »

Jag råkar tyvärr befinna mig i Gbg och får avnjuta matchen via streaming på ett hotellrum. Om det inte finns några andra djurgårdare i exil i den här stan som tänkte se matchen på ett lämpligt ställe? Visar de ens hockey på sportbarerna i den här stan sen Frölunda åkte ur?😂
Hillberry blue
Inlägg: 657
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Hillberry blue »

Tror inte Liss var med till ö-vik
Hillberry blue
Inlägg: 657
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Hillberry blue »

Vattendelare à’ la grande
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av förevigtdjurgården »

God känsla.

Det här löser vi.

En borta är allt som behövs. Sen piskar vi stämning på Hovet.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Czerkawski »

Oavsett hur det går i dag så lever serien. Vi hade ju 2-mot-1 med öppet mål i sekvensen innan de avgjorde. Så jag tror att det blir minst sex matcher av detta.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

captcash skrev: 2023-04-17 16:46:40 Som den pessimist jag är så tror jag det är så här enkelt, den som vinner imorgon tar serien. Vinner Modo kommer vi skita ner oss och inte klara 2 raka på Hovet, vinner vi kommer Modo skita ner sig och vi vinner två raka på Hovet av bara farten.

Vinn nu, ordentligt, spela med hälften så mkt hjärta o kämpa som mot Blötröven och vi vinner LÄTT. Sluta mesa och spela Modos bleka spel, kör på, hårt och jävligt, det är fan final i ett slutspel, inte en jävla match i nån trött lada i November!
Tror du har helt rätt.
En riktigt ordentlig vattendelare ikväll. Öppna dörren till SHL på vid gavel eller stänga den och börja sätta dit ett komplicerat kombinationslås.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1234
Blev medlem: 2021-01-22

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Exile »

Play dirty! Spela fult och tufft, stör MoDo's finlirare.

Bara hoppas domarna håller en bättre nivå denna match...
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1540
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Final 2 22/23 Modo - Djurgårdens IF 18/4

Inlägg av Hawk »

sensei skrev: 2023-04-17 17:02:29 Apropå Liss, gjorde han några byten igår?
Han var inte ens med upp till ö-vik. Han är kvar i Sthlm…
Skriv svar