Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sirwilliam
Inlägg: 1021
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av sirwilliam »

DIFLuWi skrev: 2023-04-16 21:00:23
Jim Morrison skrev: 2023-04-16 20:59:24
thelinho skrev: 2023-04-16 20:55:52 Garpenlöv går in i studion och pissar på domarnivån. Han har en poäng. 5-1 i PP till Modo är hutlöst. Men vi ska fortfarande skapa bättre målchanser en match som denna.

Vi behöver match 2! Sen får Hovet göra sitt.
Där får Garpen höja nivån. Offermentaliteten med att domarna varit emot oss hela säsongen? Vad fan.
Inte alls bra.
Städa bort det. Skit i domarna nu. Det kan forumet ägna sig åt.
Ja fast han har väl inte fel, iaf inte om denna matchen. Det håller ena experten med om också. Sen förstår jag inte att dessa domare får chansen igen efter deras missar i semin. In direkt i en final med er. Så uselt. Aja, nya tag på tis
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2023-04-16 20:58:31
Nattuggla_ skrev: 2023-04-16 20:38:47 Garpen är så jävla sämst.
Fyfan.
Skrev precis vid 2-1 målet. I affekt.
Ber om ursäkt.

Tar mig själv i kragen och gör det bättre i match 2.
Lugnt. Blev nästan slagsmål mellan ungdomarna här hemma. Att vi tappar huvudet betyder att det hela betyder något vilket är positivt i sig. Jag borde också vilat på hanen. :oops:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 797
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Tobbis »

Nä hörni, ingen bra match av oss idag. Hade gärna sett lite mer fysiskt spel och fart, men som flera är inne på; Modo är absolut inte svårslagna. Vi kommer upp i nivå nästa match och vinner, sen båda på Hovet :wink:
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

Tobbis skrev: 2023-04-16 21:04:09 Nä hörni, ingen bra match av oss idag. Hade gärna sett lite mer fysiskt spel och fart, men som flera är inne på; Modo är absolut inte svårslagna. Vi kommer upp i nivå nästa match och vinner, sen båda på Hovet :wink:
Plus en uppe i Övik.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3060
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-04-16 20:59:24
thelinho skrev: 2023-04-16 20:55:52 Garpenlöv går in i studion och pissar på domarnivån. Han har en poäng. 5-1 i PP till Modo är hutlöst. Men vi ska fortfarande skapa bättre målchanser en match som denna.

Vi behöver match 2! Sen får Hovet göra sitt.
Där får Garpen höja nivån. Offermentaliteten med att domarna varit emot oss hela säsongen? Vad fan.
Gillar inte det heller.
Visst har vi sällan haft det? Tränare som gnäller på domarinsatsen i media. Kanske är en del av planen jag vet inte.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-04-16 21:06:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 797
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Tobbis »

Praetori skrev: 2023-04-16 21:05:36
Tobbis skrev: 2023-04-16 21:04:09 Nä hörni, ingen bra match av oss idag. Hade gärna sett lite mer fysiskt spel och fart, men som flera är inne på; Modo är absolut inte svårslagna. Vi kommer upp i nivå nästa match och vinner, sen båda på Hovet :wink:
Plus en uppe i Övik.
Precis så!
sirwilliam
Inlägg: 1021
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av sirwilliam »

Saker att förbättra till på tis:

Spela mer fysiskt
Gå inte i deras fälla att spela serielunken match.
Spela slutspelshockey
Låt elliot ta avslut Ist. För Danielsson!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Magnutz »

sirwilliam skrev: 2023-04-16 21:03:58
DIFLuWi skrev: 2023-04-16 21:00:23
Jim Morrison skrev: 2023-04-16 20:59:24
thelinho skrev: 2023-04-16 20:55:52 Garpenlöv går in i studion och pissar på domarnivån. Han har en poäng. 5-1 i PP till Modo är hutlöst. Men vi ska fortfarande skapa bättre målchanser en match som denna.

Vi behöver match 2! Sen får Hovet göra sitt.
Där får Garpen höja nivån. Offermentaliteten med att domarna varit emot oss hela säsongen? Vad fan.
Inte alls bra.
Städa bort det. Skit i domarna nu. Det kan forumet ägna sig åt.
Ja fast han har väl inte fel, iaf inte om denna matchen. Det håller ena experten med om också. Sen förstår jag inte att dessa domare får chansen igen efter deras missar i semin. In direkt i en final med er. Så uselt. Aja, nya tag på tis
Lyssnade precis på Garpen och han är ju lugn och saklig. Ser inte att det är kontroversiellt överhuvudtaget. Kalla en spade för en spade. Kravställning. Sen kan vi ju ha åsikter om vad som är Djurgårdsmässigt och vad som inte är det. Jag håller med Garpen. Domarna tar en för stor roll i matchen och de beslut de tar och inte tar är med och påverkar. Det är inte deras uppgift.

Från och med nu kan det dock vara bra att släppa det och använda andra kanaler för kritiken.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av #10 »

Hoppas tränare, spelare och ledning gnällt klart på domarna och fokuserar på att vinna 4 matcher i denna serie, nu har dom sagt sitt, det räcker nu.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

Jag grämer mig faktiskt mer för torsken i fotbollen än den här matchen. Ingen av våra hockeyspelare lär ha mardrömmar om Modo.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Dju »

Henkos skrev: 2023-04-16 21:02:03 Ja det var lite väl. Idag ska de dock ha rejäl kritik.
Får hoppas man internt ej fokar på detta för då är vi illa ute.

Men angående matchen, inte kändes detta som en final?
Fan inga känslor alls ju.
Mina tankar exakt.

Kanske kan ge positiv effekt gentemot domarna. Men viktigt att det stannar efter intervjun och inte följer med som en fokuspunkt i gruppen.

Jag hoppas vi bygger upp taktik efter att ha sett matchbilden idag. Kändes som vi utklassade löven på den fronten och kan göra det här också. Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.

Måste skicka en känga till modopubliken också.
Man hörde dom knappt på hela matchen. Inte ens i förlängningen, förutom några fåtal sekvenser när folk började klappa. Uruselt för att vara en finalmatch.
Även ett riktigt trött tifo när det tom pratats om det och annonserats som "ett mäktigt tifo".
Sist men inte minst, den värdelösa kameran som gör att man tappar den lilla inlevelse som finns från er trötta lada.

Tack för mig, ses på tisdag.
Janzoo
Inlägg: 1612
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Janzoo »

Magnutz skrev: 2023-04-16 21:13:16
sirwilliam skrev: 2023-04-16 21:03:58
DIFLuWi skrev: 2023-04-16 21:00:23
Jim Morrison skrev: 2023-04-16 20:59:24
thelinho skrev: 2023-04-16 20:55:52 Garpenlöv går in i studion och pissar på domarnivån. Han har en poäng. 5-1 i PP till Modo är hutlöst. Men vi ska fortfarande skapa bättre målchanser en match som denna.

Vi behöver match 2! Sen får Hovet göra sitt.
Där får Garpen höja nivån. Offermentaliteten med att domarna varit emot oss hela säsongen? Vad fan.
Inte alls bra.
Städa bort det. Skit i domarna nu. Det kan forumet ägna sig åt.
Ja fast han har väl inte fel, iaf inte om denna matchen. Det håller ena experten med om också. Sen förstår jag inte att dessa domare får chansen igen efter deras missar i semin. In direkt i en final med er. Så uselt. Aja, nya tag på tis
Lyssnade precis på Garpen och han är ju lugn och saklig. Ser inte att det är kontroversiellt överhuvudtaget. Kalla en spade för en spade. Kravställning. Sen kan vi ju ha åsikter om vad som är Djurgårdsmässigt och vad som inte är det. Jag håller med Garpen. Domarna tar en för stor roll i matchen och de beslut de tar och inte tar är med och påverkar. Det är inte deras uppgift.

Från och med nu kan det dock vara bra att släppa det och använda andra kanaler för kritiken.
Som du säger var han lugn och saklig. Personligen kan jag bli frustrerad över hur staben alltid ignorerar elefanten i rummet, även om vi ska vara finare än övriga lags uttalanden i media. Det var på tiden att någonting sades, det sades på ett bra sätt med ett bra lugn, nu går vi vidare och fokuserar på framtiden.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5704
Blev medlem: 2012-09-14

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Vikas »

Dju skrev: 2023-04-16 21:15:18 Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.
Inte så konstigt att vi slutar spela fysiskt när domarna ger oss dubbla utvisningar på vanliga tacklingar.

Men jag håller med. Får hoppas de här domarna har dömt sin sista match. Föredrar t.o.m Wessner över de här.
DIFLuWi
Inlägg: 2474
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av DIFLuWi »

Dju skrev: 2023-04-16 21:15:18
Henkos skrev: 2023-04-16 21:02:03 Ja det var lite väl. Idag ska de dock ha rejäl kritik.
Får hoppas man internt ej fokar på detta för då är vi illa ute.

Men angående matchen, inte kändes detta som en final?
Fan inga känslor alls ju.
Mina tankar exakt.

Kanske kan ge positiv effekt gentemot domarna. Men viktigt att det stannar efter intervjun och inte följer med som en fokuspunkt i gruppen.

Jag hoppas vi bygger upp taktik efter att ha sett matchbilden idag. Kändes som vi utklassade löven på den fronten och kan göra det här också. Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.

Måste skicka en känga till modopubliken också.
Man hörde dom knappt på hela matchen. Inte ens i förlängningen, förutom några fåtal sekvenser när folk började klappa. Uruselt för att vara en finalmatch.
Även ett riktigt trött tifo när det tom pratats om det och annonserats som "ett mäktigt tifo".
Sist men inte minst, den värdelösa kameran som gör att man tappar den lilla inlevelse som finns från er trötta lada.

Tack för mig, ses på tisdag.
Är ju dubbelt det där.
Kan ge bra effekt om det tas rätt. Kan ge skit om det inte gör det. Nu lade han ju fram det bra, men fokus från media kommer ju vara att få Garpen att uttala sig mer om domarna. Gör han inte det var det förmodligen bra. Tappar han fokus där kan det vara kört.

Håller med om publiken. Otroligt trött.
Måste sitta långt inne för spelarna att uttala sig om "Sveriges bästa publik". Man vet till 100% att det inte är sant, men en sak man måste säga för att det ska se bra ut.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2023-04-16 21:18:24
Dju skrev: 2023-04-16 21:15:18 Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.
Inte så konstigt att vi slutar spela fysiskt när domarna ger oss dubbla utvisningar på vanliga tacklingar.

Men jag håller med. Får hoppas de här domarna har dömt sin sista match. Föredrar t.o.m Wessner över de här.
Jag tror det är tvärtom. Att de anser sig "släppa" pga vad som är regelrätta tacklingar från DIF och tar för "skit" som de tycker påverkar "lägen".

Sen för att vara helt ärlig så har jag inga problem med besluten de tar idag (utom första) utan snarare alla de som de INTE tar (och där har vi dock också en klockren egen slashing).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar