Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Doyle »

Just nu känns fotbollen o fotbollshaveriet i Halmstad helt avlägset o ointressant för mig när det står en SHL-plats på spel för DIF-hockey. Hoppas nu verkligen vi kan foka på dessa få matcher o hjälpa DIF-hockey till stordåd. Galet surt med torsk ikväll. Matchen kändes ju helt bottenlös. Noll energi varken på läktaren eller isen. Inte konstigt DIF då tappade sugen men kunde ändå ha vunnit. MoDo imponerade verkligen inte så kan vi ladda energi nu så ska det kunna vara1-1 när det vänder till Hovet.
Kämpa nu DIF..
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Daniel942 »

Detta är BÅDA lagen. Vi måste shapea upp till på tisdag. Ser ut som en riktig behaglig resa för alla detta.
In och gröta!

Bild
DIF!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev: 2023-04-16 21:24:52 Just nu känns fotbollen o fotbollshaveriet i Halmstad helt avlägset o ointressant för mig när det står en SHL-plats på spel för DIF-hockey. Hoppas nu verkligen vi kan foka på dessa få matcher o hjälpa DIF-hockey till stordåd. Galet surt med torsk ikväll. Matchen kändes ju helt bottenlös. Noll energi varken på läktaren eller isen. Inte konstigt DIF då tappade sugen men kunde ändå ha vunnit. MoDo imponerade verkligen inte så kan vi ladda energi nu så ska det kunna vara1-1 när det vänder till Hovet.
Kämpa nu DIF..
Jämför man betydelsen av de två matcherna så är jag inte orolig avseende hockeyn men fotbollen ger mig fan migrän.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 658
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Rudi »

Säga vad man vill om Weigel, men där hade man åtminstone någon att svära lite över. Man kanske lurar sig själv pga känsla av omgång 17 en pissig novemberkväll, men det här känns allt annat än omöjligt. Vi måste så klart vinna på tisdag men gör vi det ser det riktigt fint ut.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

Daniel942 skrev: 2023-04-16 21:25:43 Detta är BÅDA lagen. Vi måste shapea upp till på tisdag. Ser ut som en riktig behaglig resa för alla detta.
In och gröta!

Bild
Såg många tendenser att passa Klasen som nån form av alibi. Ja han gör underverk med pucken men det är inte Jesus. I ett trängt läge så väljer kedjekamraterna Linus som själv sitter i en skitsits.
Lite samma/lika vs Krüger och jag gillar det inte pga den mentala hinten att spelarna tror att det är "de" som ska lösa detta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3113
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2023-04-16 21:04:03
Nattuggla_ skrev: 2023-04-16 20:58:31
Nattuggla_ skrev: 2023-04-16 20:38:47 Garpen är så jävla sämst.
Fyfan.
Skrev precis vid 2-1 målet. I affekt.
Ber om ursäkt.

Tar mig själv i kragen och gör det bättre i match 2.
Lugnt. Blev nästan slagsmål mellan ungdomarna här hemma. Att vi tappar huvudet betyder att det hela betyder något vilket är positivt i sig. Jag borde också vilat på hanen. :oops:
Du har såklart en poäng där.
Oftast så ska man skriva det man vill ha sagt, sedan vänta några min innan man trycker skicka, iallafall i såna här lägen. Då raderas det oftast.
Haha.

Nya tag på tisdag.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2023-04-16 21:23:46
Vikas skrev: 2023-04-16 21:18:24
Dju skrev: 2023-04-16 21:15:18 Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.
Inte så konstigt att vi slutar spela fysiskt när domarna ger oss dubbla utvisningar på vanliga tacklingar.

Men jag håller med. Får hoppas de här domarna har dömt sin sista match. Föredrar t.o.m Wessner över de här.
Jag tror det är tvärtom. Att de anser sig "släppa" pga vad som är regelrätta tacklingar från DIF och tar för "skit" som de tycker påverkar "lägen".

Sen för att vara helt ärlig så har jag inga problem med besluten de tar idag (utom första) utan snarare alla de som de INTE tar (och där har vi dock också en klockren egen slashing).
Beslut är ju också att välja att inte blåsa, om du hänger med. "En inställd spelning är en spelning det också..." (Ulf Lundell) - De väljer att inte agera på uppenbara regelbrott som borde ge 2 min i snickerboa. De väljer säkert att inte ta X förseelser från våra spelare också men 5-1 i tvåor är - sett till kvällens fight - uppseendeväckande märkligt.

Garpen tar bladet från munnen - Bra. Då är det sagt och fokus bör nu ligga på det vi kan påverka mest. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Dju »

DIFLuWi skrev: 2023-04-16 21:19:31
Dju skrev: 2023-04-16 21:15:18
Henkos skrev: 2023-04-16 21:02:03 Ja det var lite väl. Idag ska de dock ha rejäl kritik.
Får hoppas man internt ej fokar på detta för då är vi illa ute.

Men angående matchen, inte kändes detta som en final?
Fan inga känslor alls ju.
Mina tankar exakt.

Kanske kan ge positiv effekt gentemot domarna. Men viktigt att det stannar efter intervjun och inte följer med som en fokuspunkt i gruppen.

Jag hoppas vi bygger upp taktik efter att ha sett matchbilden idag. Kändes som vi utklassade löven på den fronten och kan göra det här också. Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.

Måste skicka en känga till modopubliken också.
Man hörde dom knappt på hela matchen. Inte ens i förlängningen, förutom några fåtal sekvenser när folk började klappa. Uruselt för att vara en finalmatch.
Även ett riktigt trött tifo när det tom pratats om det och annonserats som "ett mäktigt tifo".
Sist men inte minst, den värdelösa kameran som gör att man tappar den lilla inlevelse som finns från er trötta lada.

Tack för mig, ses på tisdag.
Är ju dubbelt det där.
Kan ge bra effekt om det tas rätt. Kan ge skit om det inte gör det. Nu lade han ju fram det bra, men fokus från media kommer ju vara att få Garpen att uttala sig mer om domarna. Gör han inte det var det förmodligen bra. Tappar han fokus där kan det vara kört.
Så kommer det bli, men tycker generellt att Garpen sköter media bra. Han brukar inte stå och skylla på domarna om de inte gjort bort sig ordentligt (ja även när vi förlorar). Vilket jag tror många kan hålla med om att dom gjort idag. Han belyser ojämnheten. Inte nödvändigtvis billiga eller felaktiga utv.

Vill säga att han är alldeles för luttrad för att låta det där påverka fokus på det man ska göra.
Vet inte hur färgad jag är men blir ju svårt att blunda för att ett lag får 5 och det andra 1 PP i en match som idag.
Nattuggla_
Inlägg: 3113
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Magnutz skrev: 2023-04-16 21:32:22
Praetori skrev: 2023-04-16 21:23:46
Vikas skrev: 2023-04-16 21:18:24
Dju skrev: 2023-04-16 21:15:18 Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.
Inte så konstigt att vi slutar spela fysiskt när domarna ger oss dubbla utvisningar på vanliga tacklingar.

Men jag håller med. Får hoppas de här domarna har dömt sin sista match. Föredrar t.o.m Wessner över de här.
Jag tror det är tvärtom. Att de anser sig "släppa" pga vad som är regelrätta tacklingar från DIF och tar för "skit" som de tycker påverkar "lägen".

Sen för att vara helt ärlig så har jag inga problem med besluten de tar idag (utom första) utan snarare alla de som de INTE tar (och där har vi dock också en klockren egen slashing).
Beslut är ju också att välja att inte blåsa, om du hänger med. "En inställd spelning är en spelning det också..." (Ulf Lundell) - De väljer att inte agera på uppenbara regelbrott som borde ge 2 min i snickerboa. De väljer säkert att inte ta X förseelser från våra spelare också men 5-1 i tvåor är - sett till kvällens fight - uppseendeväckande märkligt.

Garpen tar bladet från munnen - Bra. Då är det sagt och fokus bör nu ligga på det vi kan påverka mest. :)
Jag reagerade mest på när Garpen säger att det varit så hela säsongen.
Det skriker verkligen ”offerkofta”.
Jag menar, det han säger om kvällen får ju faktiskt medhåll av en del på sociala medier som håller på andra lag samt även en av experterna. Men skulle kanske utelämnat det där om säsongen, enligt mig.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev: 2023-04-16 21:32:22
Praetori skrev: 2023-04-16 21:23:46
Vikas skrev: 2023-04-16 21:18:24
Dju skrev: 2023-04-16 21:15:18 Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.
Inte så konstigt att vi slutar spela fysiskt när domarna ger oss dubbla utvisningar på vanliga tacklingar.

Men jag håller med. Får hoppas de här domarna har dömt sin sista match. Föredrar t.o.m Wessner över de här.
Jag tror det är tvärtom. Att de anser sig "släppa" pga vad som är regelrätta tacklingar från DIF och tar för "skit" som de tycker påverkar "lägen".

Sen för att vara helt ärlig så har jag inga problem med besluten de tar idag (utom första) utan snarare alla de som de INTE tar (och där har vi dock också en klockren egen slashing).
Beslut är ju också att välja att inte blåsa, om du hänger med. "En inställd spelning är en spelning det också..." (Ulf Lundell) - De väljer att inte agera på uppenbara regelbrott som borde ge 2 min i snickerboa. De väljer säkert att inte ta X förseelser från våra spelare också men 5-1 i tvåor är - sett till kvällens fight - uppseendeväckande märkligt.

Garpen tar bladet från munnen - Bra. Då är det sagt och fokus bör nu ligga på det vi kan påverka mest. :)
Yes. Jag ogillar dock att en Djurgårdstränare ens "tar bladet från munnen" på det sättet. Det är media. En parentes i sammanhanget.

Signalerna det skickar tyder på att vårat fokus är på fel ställe.
Antingen är det en konsekvens av av vart laget lägger energin (=katastrof) via ''vi vill skicka en signal' (mindre bra) till meta-taktik (ok men inte "rätt").


Släpp det hela och styr upp det som vi kan påverka.

Och JA domarnivån suger och blah blah men ingen någonsin har vunnit matchserien med den attityden. Inte ens Foppa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2023-04-16 21:41:12
Magnutz skrev: 2023-04-16 21:32:22
Praetori skrev: 2023-04-16 21:23:46
Vikas skrev: 2023-04-16 21:18:24
Dju skrev: 2023-04-16 21:15:18 Vi bjuder på stundtals fint lir, men tycker vi håller tillbaka alldeles för mycket på det fysiska spelet. Alla vet ju att modo inte klarar av det.
Inte så konstigt att vi slutar spela fysiskt när domarna ger oss dubbla utvisningar på vanliga tacklingar.

Men jag håller med. Får hoppas de här domarna har dömt sin sista match. Föredrar t.o.m Wessner över de här.
Jag tror det är tvärtom. Att de anser sig "släppa" pga vad som är regelrätta tacklingar från DIF och tar för "skit" som de tycker påverkar "lägen".

Sen för att vara helt ärlig så har jag inga problem med besluten de tar idag (utom första) utan snarare alla de som de INTE tar (och där har vi dock också en klockren egen slashing).
Beslut är ju också att välja att inte blåsa, om du hänger med. "En inställd spelning är en spelning det också..." (Ulf Lundell) - De väljer att inte agera på uppenbara regelbrott som borde ge 2 min i snickerboa. De väljer säkert att inte ta X förseelser från våra spelare också men 5-1 i tvåor är - sett till kvällens fight - uppseendeväckande märkligt.

Garpen tar bladet från munnen - Bra. Då är det sagt och fokus bör nu ligga på det vi kan påverka mest. :)
Yes. Jag ogillar dock att en Djurgårdstränare ens "tar bladet från munnen" på det sättet. Det är media. En parentes i sammanhanget.

Signalerna det skickar tyder på att vårat fokus är på fel ställe.
Antingen är det en konsekvens av av vart laget lägger energin (=katastrof) via ''vi vill skicka en signal' (mindre bra) till meta-taktik (ok men inte "rätt").


Släpp det hela och styr upp det som vi kan påverka.

Och JA domarnivån suger och blah blah men ingen någonsin har vunnit matchserien med den attityden. Inte ens Foppa.
Domarwjävel! Fiifan!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av sirwilliam »

Kg stoppel rasar mot domarna och kallar dem skräp. Har haft ett möte med domarchefen på hotellet nu efter match!
Senast redigerad av sirwilliam den 2023-04-16 21:52:00, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Magnutz »

Om fölk har åsikter om vad Garpen sa, i lugn och sansad ton, så har Stoppel en del annat att säga och jag backar KG. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev: 2023-04-16 21:46:15 Om fölk har åsikter om vad Garpen sa, i lugn och sansad ton, så har Stoppel en del annat att säga och jag backar KG. :)
Nu är vi plötsligt Löven....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2023-04-16 21:49:49
Magnutz skrev: 2023-04-16 21:46:15 Om fölk har åsikter om vad Garpen sa, i lugn och sansad ton, så har Stoppel en del annat att säga och jag backar KG. :)
Nu är vi plötsligt Löven....
Det är hårt spända nerver nu... Tror att gubbarna knakar i fogen.. Det är snart bokslut och det finns två resultat = Fail / Success. Det märks och kanske ska vi sitta i båten och inte vandra i korridorerna medan reportrarna är på plats. Synd att fokus blir fel bara.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar