Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: 2023-04-16 09:47:56stuff

Äh fan, jag tror jag tycker att om inte Lindbom är tillbaka IDAG, så kör vi på med Myran och så får det bli, kontinuitet känns viktigt nu i sista matcherna!

Vad tror ni boys?
Enig. Om inte Lindbom är spelklar bör Myran stå före en comebackande Matt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
DIFLuWi
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av DIFLuWi »

Roligt också att diverse tyckare och modosupportrar pratar om modos bredd och att DIF hr några spetsar på forwardsidan.
Har egentligen ingen större koll på deras forwards, men ingen nykter kan ju säga att deras forwardsida skulle vara varken bredare eller spetsigare än vår...?

Vi ställer upp en 3:e-lina med Daniel Brodin-Emil Berglund-John Norman...
Förstakedjan just nu 2 förstaomgångsdrafter samt en av Sveriges bästa tvåvägscentrar med 2 ringar.
Andralina med Linus Klasen.

Märkligt.

Kör över bönderna nu!
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1262
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Henkos »

captcash skrev: 2023-04-16 09:47:56 Målvaktsfrågan då?

Lindbom är fortfarande skadad antar jag och i så fall lär han inte spela denna matchserie, skulle vara rätt korkat att börja med en målis, låta honom komma in i "zonen" och sen swappa mitt i serien för en som inte lirat på 3 veckor. Jag vill ha in Lindbom IDAG, annars vettefan hur vi ska göra om han blir frisk i match 4?

Galajda verkar ju nära att återvända, sätter vi verkligen lånet Myrenberg åt sidan för honom? Känner mig tryggare med Myrans storlek medan Galajda känns så pluttig i målet och typ hukar sig varje gång det kommer ett skott mot krysset. Är det en moral smäll att inte lira sin egna målis före ett lån?

Äh fan, jag tror jag tycker att om inte Lindbom är tillbaka IDAG, så kör vi på med Myran och så får det bli, kontinuitet känns viktigt nu i sista matcherna!

Vad tror ni boys?
Lindbom är nog inte aktuell idag, han verkar ju inte varit på is än.
Om han skulle vara redo senare så är jag kluven. Beror ju på hur han känner sig men jag skulle definitivt stoppa in honom om vi ligger under med någon match och han känner sig någorlunda ok.
Ang Galajda tycker jag det är ganska klart att Myrenberg går före, han känns mycket jämnare och stabilare. Bara rulla vidare så länge han inte går ner sig några matcher, då kan Galajda vara aktuell.
DavidSvenne
Inlägg: 189
Blev medlem: 2013-03-13

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av DavidSvenne »

Känns som att det här kan gå precis hur som helst. Så länge det inte blir en kalldusch i första känns det bra.
Ångesten hänger fortfarande i sen Löven. Men shit vad kul detta ska bli!
Osten östlund
Inlägg: 1725
Blev medlem: 2022-08-10

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Osten östlund »

Bara hoppas Myran har vaknat på rätt sida idag 🙏!!!
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 193
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Hildi »

Vi sveper serien.
thelinho
Inlägg: 987
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av thelinho »

Galajda var visserligen grym när han på egen hand vann match 2 åt oss borta mot Björklöven, där han bommade igen trots tung press under första perren. Men annars känns han inte lika stor och rejäl som Myrenberg.

Myran har kommit in med pondus och ett lugn som smittar av sig till övriga lagdelar. Så han går före, även om han släppt några puckar för mycket.

Skulle Myran mot förmodan behöva kliva av känns det tryggt att ha Galajda i båset, som bevisligen gjort fina insatser efter Lindboms skada.

Lindbom ska spela om han är spelbar, men som sagt, skynda långsamt.
Wikegårds järnkaminer
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av EspenK »

Dålig känsla idag. Hoppas att jag har fel.

H2O delare…
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Hillberry blue »

Tvärtemot föregående skribent känns det rätt bra så här dryga timmen innan nedsläpp
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas inte spelarna mår lika psykiskt dåligt som mig. Hur jag skulle klara en ev sjunde avgörande vet jag inte.
Avskaffa tre mot tre.
DIFLuWi
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av DIFLuWi »

Liss inte ens med upp?
Eller åker de hem mellan matcher?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Mattias_87 »

DIFLuWi skrev: 2023-04-16 16:27:15 Liss inte ens med upp?
Eller åker de hem mellan matcher?
Det verkar som han är kvar hemma, nu eventuellt på läktaren då. Har väldigt svårt att se att dom åker hem från ö-vik mellan matcherna.
Avskaffa tre mot tre.
Björn Palmqvist
Inlägg: 12
Blev medlem: 2021-03-16

Laguttagning mot Modo

Inlägg av Björn Palmqvist »

Liss borta ur truppen! Varför?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

EspenK skrev: 2023-04-16 15:55:26 Dålig känsla idag. Hoppas att jag har fel.

H2O delare…
Mm, har också en oroskänsla. Finns inget lag som snurrat med oss i egen zon så mycket som Modo. De spelar rätt likt Skellefteå där de har platsbyten där backarna är mycket inkluderade.
Tillåter vi det ( klarar ej av att sätta stopp) kommer det såklart luta över kraftigt till Modo och vi kommer få det oerhört svårt.
Visst, jag tycker vi har ett klart bättre försvarsspel nu än tidigare i år, men det är ändå här jag har min oro.

Omvänt, kan vi vara rejäla och kliva ut och vinna puck snabbt, slå fina snabba pass kan vi garanterat få spelvändningar där vi istället kan såra dom rejält.
Men vi kommer mest troligt inte föra spelet i denna matchserie, utan vi kommer måsta vinna spelet i vår egna zon. Vi kommer knappast ha långa anfall på dom.

Så, vinn egen zon ikväll. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av sirwilliam »

EspenK skrev: 2023-04-16 15:55:26 Dålig känsla idag. Hoppas att jag har fel.

H2O delare…
Modo likt löven kanske kommer vinna första matchen. De har hemmamatch och kommer gå ut hårt mot oss. Bara vi kniper en av dessa två första så är jag nöjd.
Skriv svar