Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av BigJ »

sirwilliam skrev: 2023-04-16 22:32:19
BigJ skrev: 2023-04-16 22:19:19 Nä, domarna var inte alls bra och det är inte acceptabelt i en finalserie, men det Djurgårdslag som spelat nu på sistone såg vi inte heller mycket av tyvärr. Jag kan inte nämna en enda i laget som var ngt extra och de rutinerade rävarna var inte ngt vidare tyvärr.
Nej, de blev ju vart screenade. Speciellt Kruger. Tror det är deras final ess. Så om vi kan lösa den knuten tror jag vi har fler ess att ta fram i den här finalen.
Nja,, en del absolut och några av dem borde varit interference men hade Garpen sett det som ett stort problem hade han gjort ngt åt det, vilket inte skedde. Rent tamt i period ett och tre, bättre i period två och övertid men ändå inte alla i den nivå vi sett i flera matcher.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Janzoo »

Olon skrev: 2023-04-16 22:31:37
Nattuggla_ skrev: 2023-04-16 20:58:31
Nattuggla_ skrev: 2023-04-16 20:38:47 Garpen är så jävla sämst.
Fyfan.
Skrev precis vid 2-1 målet. I affekt.
Ber om ursäkt.

Tar mig själv i kragen och gör det bättre i match 2.
Fast du har skrivit i affekt hela jävla säsongen. Aldrig ett ord positivt när vi vinner, alltid först att såga och hata när det går emot. Börjar bli extremt tröttsamt. Kommentarer som "jag skiter i hur det går så länge Garpen inte är kvar nästa säsongen" sätter dig på samma troll-nivå som Berglund-hataren med 20 olika alias.
Tack. Inte bara en enskild person, heller. Allt hat mot spelare, ibland för ett enda litet misstag, har gått för långt. Även NHL-spelare gör misstag, men förväntningarna som vissa har på vårat HA-lag är att alla ska vara helt jävla felfria i 52 matcher plus slutspel. Det fungerar inte så. Är också ganska säker på att ingen av oss här inne är helt jävla felfria i våra jobb, där många säkert inte heller har jobb där du behöver fatta beslut på millisekunder.

Här om veckan var det bland annat Hammarlund som var hatobjektet, men helt plötsligt blev han hyllad av folk som nyss hatat. Han fick skit för "orutin" en av gångerna han slängde pucken mot öppen kasse och missade men hyll när han gjorde samma sak och träffade. Båda situationerna identiska, ren gambling, men med olika resultat.
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av sirwilliam »

Kristofer folkstrand. Han dömde semi 1 och 2.
Missade yxhugget i semi 1 och 5 min. Inte ens två min pp fick vi.

Han får en ny chans i semi 4. Missar 5 min på hutchins som tacklar galajda. Det mynnar ut till spel 4-4 i 2 min..

Och nu får han chansen igen då..

Tror jag förstår ilskan hos stoppel och även garpen. När det är så uppenbara missar. Och lite dålig fingertoppskänsla av domarchefen.

Dessutom får han äran att döma i SHL nästa säsong.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... a-for-shl/
Bad_Brett
Inlägg: 9
Blev medlem: 2013-04-04

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Bad_Brett »

Som MoDoit har jag svurit över domarkvaliteten i sju års tid - att ni känner att ni har blivit systematiskt motarbetade hela säsongen signalerar det snarare brist på erfarenhet av allsvenskt spel. Jag kan förstå en del av frustrationen, men tycker det blir rätt löjligt med krismöten på hotell etc. I förra mötet gav man exempelvis Brickley 5+Game för en helt juste tackling - trots videobedömning! Och tacklingen på Ingman borde ha blivit 2 minuter boarding, så den missade de. Sedan tar de en kompensationsutvisningm,

Tycker kanske att vi fick ett powerplay för mycket och ni ett för lite, men det kommer garanterat bli omvänt på Hovet...

Tror dock alla MoDoiter skulle ställa sig positiva till SHL-domare dock. Framförallt vill vi slippa Wessner.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av mforce »

Man får, precis som Bad_Brett säger, svälja att det är kassa domare. Jag blev inte ens arg igår. Tror att utspelet från Garpen och Stoppel lika mycket är taktiskt spel. Lyfta bort fokus från laget och sätta press på domarna. Jag tycker att det är lite löjligt att göra så stor grej av det. Men förstår att man tar till allt för att vinna. (Finns det någon lärdom av dagens hockey så är det att alla försöker trycka upp gränsen för det rimliga för att vinna)

Domarna kommer förmodligen inte att bli bättre för att man påpekar att de är usla. Men det är klart att det kan bli en effekt av att gnälla. Det kan ju bli så att de kompenserar med billiga utvisningar eftersom de vet med sig att de säkerligen missar en hel del.
SNOPPEL
Inlägg: 11
Blev medlem: 2022-11-25

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av SNOPPEL »

Personligen tycker jag att det är riktigt onödigt utav KG att gnälla.

Sen skriver en hel del av oss att Modo inte var bra igår och nej de kanske inte var bra men de var ju inte lika bleka som vi var. Vi var enbart bättre i andra perioden och det berodde mer på att modo fuskade i sin höga press och forechecking än att vi höjde nivån.

Det vill nog till att vi höjer oss rejält och framförallt våra rutinerade.
Bad_Brett
Inlägg: 9
Blev medlem: 2013-04-04

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Bad_Brett »

Tror du är något på spåren. Har för mig att Gath mer eller mindre erkände att gapandet mest var ett verktyg för att skaffa fördelar till egna laget. I en finalserie tar man nog gladeligen risken att få lite böter.

Är ingen jättefan av sådana taktiker, men kan nog bli effektivt förutsatt att det enbart blir fokus i media och inte i omklädningsrummet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Knepigt läge, DIF förfogar ju inte över någon Gris-trupp, men jag tror det skulle behövas nu.
Så länge MoDo tillåts spela finalerna som ”träningsmatcher”, nästan befriat från fysiska moment kommer dom sno SHL-platsen relativt smärtfritt

Otroligt mycket slarv i spelet, från båda lagen, ogillar fortsatt denna B-ligahockey, faktiskt snudd på föraktar.
SM-guldet vinner det bästa laget, HA-finalen vinner det minst dåliga laget

Skänker en tanke till Löven, tänk att ha harvat på i denna smörja i 20år, fy fan.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Döden »

Ok, det var match 1, en av dom tråkigaste matcherna denna säsong. Allt kändes mäh… har landat i att jag inte känner ETT ENDA DUGG för MoDo, det här känns som träningsmatcherna innan säsong jämfört med lövenmatcherna. Stämning, hetta, känslor…. Nada. Hoppas det kommer, annars blir det en jävligt tråkig serie.
Bad_Brett
Inlägg: 9
Blev medlem: 2013-04-04

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av Bad_Brett »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-04-17 08:36:56 Knepigt läge, DIF förfogar ju inte över någon Gris-trupp, men jag tror det skulle behövas nu.
Så länge MoDo tillåts spela finalerna som ”träningsmatcher”, nästan befriat från fysiska moment kommer dom sno SHL-platsen relativt smärtfritt

Otroligt mycket slarv i spelet, från båda lagen, ogillar fortsatt denna B-ligahockey, faktiskt snudd på föraktar.
SM-guldet vinner det bästa laget, HA-finalen vinner det minst dåliga laget
Samtidigt är det väldigt jobbigt att spela fysiskt mot ett lag som bara åker i cirklar och gör platsväxlingar. Det har uppstått en liten myt om att AIK var nära att störa MoDo tack vare sitt fysiska och småfula spel, men i själva verket var de helt slutkörda i slutet av matcherna. Och i ärlighetens namn var det väl lite det Björklöven förlorade på mot er också.

Som MoDoit är det främst Krügers och gängets enorma rutin som skrämmer. Nu kom vi undan med blotta förskräckelsen igår, men börjar ni förvalta våra misstag i större utsträckning kommer vi få det jobbigt...
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av crike »

Hade inte riktigt tänkt att vi skulle knipa första matchen (men hoppades), nu är vi där i säsongen att det är seriens två bästa lag och då är inte en bortamatch bara att ta hem.

Vi hade absolut våra lägen att göra några baljor på och dom hade kunnat gjort något till också.

Så, jag står kvar med 2-2 efter fyra matcher och det kräver inte ens att vi vinner imorgon.

Domarna? Orkar inte tjafsa, tror vår ledningen att offentligt gnäll hjälper så får dom göra det men jag tycker verkligen att vi ska gå på spåret som var vägvinnande i semin, fokus på vårt eget.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av captcash »

Fortfarande sur som fan, hade inte heller trott på vinst innan match men ju längre den gick ju mer hopp fick jag, så allt slutade med en rejäl besvikelse. Jag vill inte ligga under med 2-0 i matcher och sen ha kniven mot strupen att ta två raka på Hovet, det tror jag inte kommer gå vägen.

Vinn imorgon för guds skull, med eller utan PP!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 22/23 Modo - Djurgårdens IF 16/4

Inlägg av förevigtdjurgården »

Kändes som en trött serielunksmatch i November.

MoDo lyckas verkligen inte uppbåda någon form av stämning, spänning eller känsla. Kliv in i bröstet, låt det kosta lite och så ska vi se att vi helt plötsligt kommer vända på det här kalaset. Är övertygad om att vi vinner allt på Hovet och tror vi får fira SHL-avancemang 28/4 (vilket också råkar vara min födelsedag).

Det handlar bara om att sno en bortafajt och det var inte så att man satt mörkrädd och nedskiten utan snarare bara förvånad över hur pass lite man kan känna kring en ändå så pass viktig match. Norrlandstwitter surrar om att det var ett "mentalt" tryck i arenan - jo tack, tjena, det kommer blåsas stormvarningar ända upp till Örnsköldsvik på Fredag, på Söndag och på samtliga andra matcher vi har på hemmais.

Ta en borta. Lös det.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar