Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av BigJ »

Mattias_87 skrev: 2023-04-06 21:28:26
Vikas skrev: 2023-04-06 21:11:49 För övrigt - om Liss är något annat än extraspelare nästa match så har tränarna förbrukat sitt förtroende helt.

Garpen känns mer och mer som ett gammalt envist fossil som blankt vägrar ändra saker och ting.
Ska han verkligen bänkas efter denna säsong?

Skulle Edmonton bänka Connor McDavid för att han gör några dåliga matcher?
Liss har fått skit av många hela säsongen trots sina mål. Även andra får mycket skit medan vissa kan göra hur många grodor som helst...
Här håller jag helt med Garpen att fortsätta köra Liss även om han är i en svacka.

Däremot lyckades Garpen inte få laget redo för dagens match, vinsten på bortaplan verkade få laget att tro att detta skulle bli enkelt. Även Garpens uttalande om småhundar mot stora tyder på att ävan han fick lite hybris...
#10
Inlägg: 13063
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av #10 »

Mattias_87 skrev: 2023-04-06 21:28:26
Vikas skrev: 2023-04-06 21:11:49 För övrigt - om Liss är något annat än extraspelare nästa match så har tränarna förbrukat sitt förtroende helt.

Garpen känns mer och mer som ett gammalt envist fossil som blankt vägrar ändra saker och ting.
Ska han verkligen bänkas efter denna säsong?

Skulle Edmonton bänka Connor McDavid för att han gör några dåliga matcher?
Vette fan om du är på fyllan eller vad fan det är, Liss har varit kallare än Nordpolen vintertid sista 10-15 matcherna, och sen jämför du honom med världens bästa spelare, herregud!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av Mattias_87 »

Okej det var en överdriven jämförelse. Min poäng är att han är vår bästa målskytt och utan har vi ingen chans.
Avskaffa tre mot tre.
BigJ
Inlägg: 2210
Blev medlem: 2014-01-16

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av BigJ »

Mattias_87 skrev: 2023-04-06 21:48:44 Okej det var en överdriven jämförelse. Min poäng är att han är vår bästa målskytt och utan har vi ingen chans.
Jag förstod, vissa väljer att förlöjliga :wink:
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av diftobbe89 »

Mattias_87 skrev: 2023-04-06 21:48:44 Okej det var en överdriven jämförelse. Min poäng är att han är vår bästa målskytt och utan har vi ingen chans.
Min poäng är att vi inte ska spela spelare som uppenbart är dåliga för dagen eller sänker laget. Jag är ett fan av Liss och vet hans styrkor, han fick flera chanser idag men missade... Spela någon annan som är hetare, och kanske låt Liss testa nästa match igen, håll inte på som envis jävla idiot och spela spelare som skämmer ut sig i byte efter byte utan markera och ta in en hungrig spelare som Forsberg. Så får man utvärdera vem som är värd en chans till nästa match.
Spela fult
#10
Inlägg: 13063
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av #10 »

diftobbe89 skrev: 2023-04-06 21:53:58
Mattias_87 skrev: 2023-04-06 21:48:44 Okej det var en överdriven jämförelse. Min poäng är att han är vår bästa målskytt och utan har vi ingen chans.
Min poäng är att vi inte ska spela spelare som uppenbart är dåliga för dagen eller sänker laget. Jag är ett fan av Liss och vet hans styrkor, han fick flera chanser idag men missade... Spela någon annan som är hetare, och kanske låt Liss testa nästa match igen, håll inte på som envis jävla idiot och spela spelare som skämmer ut sig i byte efter byte utan markera och ta in en hungrig spelare som Forsberg. Så får man utvärdera vem som är värd en chans till nästa match.
Skulle snarare säga att utan Liss har vi en chans, med det menat är att vi måste våga bänka spelare oavsett vad dom gjort tidigare och vad det står för namn på ryggen, sen ge dom en chans och se om dom förbättrat sig, vi tjänar inget på att spela spelare som bidrar mer negativt än positivt
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av Manijock »

Brutalt besviken på våra ledande spelare. Tidigare fått intrycket att vi har en oerhört proffsig erfaren trupp. Idag var det samma vidriga mätta trötta tjockismentalitet Som ifjol.

Norman och Lekki körde. Resten? Krüger, Brodin, Rensfeldt, Vejdemo, Schilling, Liss osv.... Så besviken!

Snacka om att kasta bort en hel serie på 40 min. Krävs en smärre bragd att vända detta. Dessutom med Galajda i mål... Skrämmande lik Adam när vi låg i HA. Liten tät målvakt med oceaner av nät runt omkring. Bedrövligt målvaktsspel.
Wishes
Inlägg: 2665
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av Wishes »

Manijock skrev: 2023-04-06 22:07:04 Brutalt besviken på våra ledande spelare. Tidigare fått intrycket att vi har en oerhört proffsig erfaren trupp. Idag var det samma vidriga mätta trötta tjockismentalitet Som ifjol.

Norman och Lekki körde. Resten? Krüger, Brodin, Rensfeldt, Vejdemo, Schilling, Liss osv.... Så besviken!

Snacka om att kasta bort en hel serie på 40 min. Krävs en smärre bragd att vända detta. Dessutom med Galajda i mål... Skrämmande lik Adam när vi låg i HA. Liten tät målvakt med oceaner av nät runt omkring. Bedrövligt målvaktsspel.
Känner igen retoriken, om än uppenbar, sedan tidigare säsonger. Alltid detta överlägsna lag på pappret, toppspelare som hamnar på skadebänken. Hur många säsonger nu?
Stolt, men aldrig nöjd
Per-Allan
Inlägg: 591
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av Per-Allan »

Nyss hemma och kvällen kan sammanfattas enligt nedan
Fågelholkar och lojt spel.
Fågelholkar från ledarna.
Fågelholkar på läktaren.

Odjuret visade sig vara en liten ömtålig mjukiskanin.

Torsk på lördag och vi lär få harva i evigheter i denna jäkla AS.
Hoppas på ett mirakel från Mora och att de sedan tar klivet upp i fall vi inte lyckas vända.

DIF
Brynäs
Löven
Modo
SSK
VSK
Aik


Alla dessa i AS, skit på er SHL
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
tomten
Inlägg: 987
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av tomten »

Mattias_87 skrev: 2023-04-06 21:28:26
Vikas skrev: 2023-04-06 21:11:49 För övrigt - om Liss är något annat än extraspelare nästa match så har tränarna förbrukat sitt förtroende helt.

Garpen känns mer och mer som ett gammalt envist fossil som blankt vägrar ändra saker och ting.
Ska han verkligen bänkas efter denna säsong?

Skulle Edmonton bänka Connor McDavid för att han gör några dåliga matcher?
Haha, vilken bra jämförelse :lol: . Om Connor McDavid tappade pucken och skapade målchanser för motståndarna match efter match efter match tror jag absolut att Edmonton skulle bänka honom.
Donkels-3.0
Inlägg: 1080
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av Donkels-3.0 »

Om inte Klasen lirar på lördag kan samtliga avgå!!
tomten
Inlägg: 987
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av tomten »

Mattias_87 skrev: 2023-04-06 21:48:44 Okej det var en överdriven jämförelse. Min poäng är att han är vår bästa målskytt och utan har vi ingen chans.
Liss är välkommen tillbaka mot Modo. Liss har på tre matcher visat att han absolut inte klarar av att spela bra mot löven. Om man tittar på alla byten han gjort mot löven börjar man ifrågasätta om Liss över huvet taget vet hur man spelar ishockey. Kladdar med pucken och passar fel helt orimligt ofta. Har inte sett någon som är i närheten av lika dålig med pucken på seniornivå vad jag kan minnas. Jag tror att han inte klarar av tempot. Det är svårare att leverera enkla bra pass till Liss i PP för löven stressar mycket och Liss har svårt att hantera de svårare passningarna.

Liss har hockeyallsvenskans vassaste skott. Orimligt bra skott. Liss har en av hockeyallsvenskans sämsta kontroll på pucken. Tyvärr kommer han inte i lägen där han får använda sitt skott i matcherna mot löven vilket gör honom till en medioker spelare som inte bör spela.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av Magnutz »

Magplask, det sammanfattar matchen. Jag vet inte varför, men det blev ett jävla magplask. Vinst på lördag är ett absolut måste.

Tifot? Magnifikt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
STINGRAY71
Inlägg: 136
Blev medlem: 2021-02-21

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av STINGRAY71 »

Inget nytt under solen idag heller..lite som resten av säsongen varit..första bytet med Liss och Odelius inne satte lite tonen för dagens match igen ⁉️ brainfreez för Liss med massa lama felpass börjar bli en vana och Odelius sin vana trogen vårdslös och kladdig i egen zon ( junis så det är som det är) alldeles för många misstag IGEN som kommer cementera oss i HA ett tag framöver..lite väl ofta (hela säsongen) lyser våra bärande spelare med sin frånvaro..Vad är det som gör att dessa etablerade spelare går så upp och ner där ner sidan är katastrof låg⁉️ tycker fortfarande att det är system fattigt och för många mediokra, blöta och veka spelar typer i midrange som även dom inte når godkända nivåer tillräckligt ofta..scoutingen inför säsongen är en mega flopp..en sorglig säsong till lider mot sitt slut tyvärr..baksidan av ett lagbygge som är byggt på hoppet av 100 % utveckling av våra junisar till bärande spelare mitt under säsong för att lyckas ta sig tillbaks till SHL..
Döden
Inlägg: 1749
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 3 22/23 Djurgårdens IF - Björklöven IF 6/4

Inlägg av Döden »

Inte läst nägot i tråden… supit ner mig … så
Jävla besviken och tom… hittar inget bättre ord än besvikelse
Skriv svar