Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2023-04-04 22:04:32 Löven-ledarna dumförklarar bara sig själva när de försöker likställa Öhgrens mini-rapp på benskyddet med psykopatens yxhugg i knäckecket.
Presskonferensen var verkligen lugn och rutin i Garpen vs besviken offerkofta i Stråhle. Nog för att det grinat emot Löven senaste åren när de i princip blev rånade på en SHL-plats iom pandemin men just nu är, precis som nån annan skrev tidigare Stråhle snarare deras egen värsta fiende.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
thelinho
Inlägg: 850
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av thelinho »

Finns det länk till denna?
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Praetori »

thelinho skrev: 2023-04-04 22:23:21 Finns det länk till denna?
https://www.bjorkloven.com/artikel/bq39 ... emifinal-2
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
HCCL
Inlägg: 195
Blev medlem: 2019-04-23

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av HCCL »

Buford skrev: 2023-04-04 22:13:06 Pisstråhle måste vara en psykopat! Dom vill ha bort Öhgren, det är allt.
Det skulle ju dock inte förvåna mig om dom får det också...
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Praetori »

HCCL skrev: 2023-04-04 22:26:58
Buford skrev: 2023-04-04 22:13:06 Pisstråhle måste vara en psykopat! Dom vill ha bort Öhgren, det är allt.
Det skulle ju dock inte förvåna mig om dom får det också...
Fast det är generellt sett domarna som tar händelser vidare till DN, oavsett vad Löven antyder i övrigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
HCCL
Inlägg: 195
Blev medlem: 2019-04-23

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av HCCL »

Praetori skrev: 2023-04-04 22:27:59
HCCL skrev: 2023-04-04 22:26:58
Buford skrev: 2023-04-04 22:13:06 Pisstråhle måste vara en psykopat! Dom vill ha bort Öhgren, det är allt.
Det skulle ju dock inte förvåna mig om dom får det också...
Fast det är generellt sett domarna som tar händelser vidare till DN, oavsett vad Löven antyder i övrigt.
Så är det ju, men det har ju hänt mer än en gång att "vissa" lag anmäler spelare i motståndarlaget...
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 635
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Rudi »

Jag har spenderat några år i den där byhålan. Jag var på en säsongspremiär en gång mot Piteå. Det var division 1, tomt på läktarna och det enda jag minns är att de körde in pucken på en liten radiostyrd bil innan nedsläpp. Jag hade hoppats att den där misslyckade pissförening skulle stannat där i stället för att leka något de inte är.
Hillberry blue
Inlägg: 657
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Hillberry blue »

EspenK skrev: 2023-04-04 21:06:08
Manijock skrev: 2023-04-04 21:01:35
EspenK skrev: 2023-04-04 20:46:32
Hildi skrev: 2023-04-04 20:35:59 Schilling(och Elliot) har enligt mig varit en riktig chef de första två matcherna. Äter ENORMT med istid
De är precis så bra som man vill att de ska vara nu.
Bättre disciplin idag!

Liss, Rensfeldt, Odelius, LISS, måste upp upp upp!

Norman ser fräsch ut.
Nästa match vill man ju ha tillbaka Brodda och Klasen(tveksamt).


Ge mig:

Öhgren Kruger Lekki
Nilsson Östlund Klasen
Vejdemo Norman Brodin
Forsberg Rensfeldt Blomgren

Ett riktigt bra lag med 3 riktigt bra kedjor och en checking line.



Liss extra och kan spela andra pp.Berglund
Brodin kan gå in med Forsberg i fjärde. Fredrik kanske äntligen kan väcka den gamle Järnkaminen i Daniel. Lite härliga proppar på Hovet.
Norman var 5 i topp tek när han spelade center. Och då var han dessutom blind typ. Känns dumt att slarva bort.
’ dessutom blind typ ’ 😂
Hillberry blue
Inlägg: 657
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Hillberry blue »

Kikade på presskonferensen efter matchen nu. Garpenlöv avslappnad och lite småleende. Stråle, likblek och spänd som en fiolsträng. Det här bådar gott. Ylar om en slashing, vilken clown 😊
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev: 2023-04-04 20:41:00
DIFLuWi skrev: 2023-04-04 20:39:05
Magnutz skrev: 2023-04-04 20:38:18
DIFLuWi skrev: 2023-04-04 20:37:20 Vem ifrågasatte värvningen av #14?
Nån idiot. :D
Måste vart en lurkande gnagare som trollade här inne.
På riktigt var det någon som inte gillade att Vejdemo kom hem?

Blir svårt att behålla honom om vi inte går upp alltså. Helvete vilket ös han bidrar med.
Jag broder. Eller gillade och gillade, men jag är den första att lägga mig platt, och det har jag inga problem med, trodde inte Vejdemo skulle vara den han var när han kom hem. Mycket positivt överraskad och ser såklart gärna att han stannar. Han och Englund har definitivt blivit rejälare och hårdare spelare av sina år i AHL, fint att se.
Spela fult
Janzoo
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Janzoo »

Skummar matchen i repris och man ser saker som att Schilling vänder sig mot Hammarlund för en fist bump inför P2. Spelare som gör saker mot medspelare som spelar roll för ens eget förtroende. Inte bara att Schilling är mycket äldre, men också att Hammarlund är här för att få in en fot och förmodligen har tusen gånger mer stress, och Schilling som i ett sådant läge stöttar, när han egentligen har noll press (möjligen lite stress) och en massa rutin.

Bra grejer!

Björklöven har också, sett till hur många jävla idioter som spelar i laget, ett par spelare som är väldigt down to earth sett till vilka som blir intervjuade i TV. Deras kapten har jag jävligt svårt att hysa agg till, trots att jag vill att hela klubben inklusive supportrar blir påkörda av ett flygplan.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av diftobbe89 »

Janzoo skrev: 2023-04-05 00:00:46 Skummar matchen i repris och man ser saker som att Schilling vänder sig mot Hammarlund för en fist bump inför P2. Spelare som gör saker mot medspelare som spelar roll för ens eget förtroende. Inte bara att Schilling är mycket äldre, men också att Hammarlund är här för att få in en fot och förmodligen har tusen gånger mer stress, och Schilling som i ett sådant läge stöttar, när han egentligen har noll press (möjligen lite stress) och en massa rutin.

Bra grejer!

Björklöven har också, sett till hur många jävla idioter som spelar i laget, ett par spelare som är väldigt down to earth sett till vilka som blir intervjuade i TV. Deras kapten har jag jävligt svårt att hysa agg till, trots att jag vill att hela klubben inklusive supportrar blir påkörda av ett flygplan.
Bra spanat. Jag upplever Schilling som ett superproffs och man hör hur mycket han kommunicera med sina lagkamrater på isen, han ger allt i närkamperna och ger ett gott helhetsintryck. Jag hade svårt att förstå den massiva kritiken mot honom och att folk till och med ville se honom lämna, visst, han var inte på den nivå han visade i SHL under en period men jag har aldrig tvivlat på Schillings betydelse och egenskaper. Han sliter och kämpar för DIF varje dag.

Förövrigt så är det väldigt hög tid att förlänga med Hammarlund NU..
Spela fult
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 127
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av bbjs »

Manijock skrev: 2023-04-04 20:39:27
Är ju sådant här som stör mig enormt med Garpen.
<klipp>

Matchen blir avgjord och då fortsätter man lira stjärnan trots att motståndet enbart jagar gubbar...
Våran kapten står upp och visar vägen hela vägen in i kaklet, lika omöjligt få honom att sitta på bänken som att få av Klasen i ett PP
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Doyle »

Otroligt vad Stråhle grinar på PK. Undrar om han grinar lika mycket i Lövens omklädningsrum. Motiverar han Löven med sitt grin så ser DIF:s framtid ljus ut i matchserien..
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av -daniel- »

En av de skönaste vinsterna på åratal, kanske sen senaste kvalserien när vi gick upp 2014. Usel första period där Galajda verkligen räddar oss, sen släpper vi på tyglarna och gör det vi är bra på.

Nu tar vi de här kommande 3 matcherna.
Bild
Skriv svar