Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Manijock »

Men elefanten i rummet. Vårat Powerplay.... Måste upp rejält om vi ska ha en chans på sikt. Här har vi en hel del att göra. Kommer inte Klasen tillbaka snarast vill jag testa Krüger på half wall och Vejdemo runt kassen i första PP. Östlund är inte tillräckligt mogen.

Men mycket står naturligtvis och faller med Klasens status.
iceaway
Inlägg: 4
Blev medlem: 2010-04-12
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av iceaway »

Är det någon som har en ungefärlig tid när denna s.k. slashing som Vejdemo utdelade inträffade?
thelinho
Inlägg: 850
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av thelinho »

diftobbe89 skrev: 2023-04-05 00:18:38
Janzoo skrev: 2023-04-05 00:00:46 Skummar matchen i repris och man ser saker som att Schilling vänder sig mot Hammarlund för en fist bump inför P2. Spelare som gör saker mot medspelare som spelar roll för ens eget förtroende. Inte bara att Schilling är mycket äldre, men också att Hammarlund är här för att få in en fot och förmodligen har tusen gånger mer stress, och Schilling som i ett sådant läge stöttar, när han egentligen har noll press (möjligen lite stress) och en massa rutin.

Bra grejer!

Björklöven har också, sett till hur många jävla idioter som spelar i laget, ett par spelare som är väldigt down to earth sett till vilka som blir intervjuade i TV. Deras kapten har jag jävligt svårt att hysa agg till, trots att jag vill att hela klubben inklusive supportrar blir påkörda av ett flygplan.
Bra spanat. Jag upplever Schilling som ett superproffs och man hör hur mycket han kommunicera med sina lagkamrater på isen, han ger allt i närkamperna och ger ett gott helhetsintryck. Jag hade svårt att förstå den massiva kritiken mot honom och att folk till och med ville se honom lämna, visst, han var inte på den nivå han visade i SHL under en period men jag har aldrig tvivlat på Schillings betydelse och egenskaper. Han sliter och kämpar för DIF varje dag.

Förövrigt så är det väldigt hög tid att förlänga med Hammarlund NU..
Gillar också Schilling, framförallt mot slutet av säsongen. Och att han var lite kritisk till att man internt bara pratade svenska - vilket jag också kan förstå- när man ser lag som Björklöven som framförallt snackar engelska i gruppen. Jag tror han växer in i det, sen har det blivit bättre för honom när han fick in Elliott bredvid sig.
thelinho
Inlägg: 850
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av thelinho »

Manijock skrev: 2023-04-05 09:44:13 Men elefanten i rummet. Vårat Powerplay.... Måste upp rejält om vi ska ha en chans på sikt. Här har vi en hel del att göra. Kommer inte Klasen tillbaka snarast vill jag testa Krüger på half wall och Vejdemo runt kassen i första PP. Östlund är inte tillräckligt mogen.

Men mycket står naturligtvis och faller med Klasens status.
Som tur är känns Power Play som det enklaste att lösa. Det kan lika gärna bara klaffa på Hovet. Men för mig handlar det om kladd i uppspelet. Får vi in pucken med fart så blir det lättare att etablera.
tomten
Inlägg: 987
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av tomten »

thelinho skrev: 2023-04-05 11:08:54
Manijock skrev: 2023-04-05 09:44:13 Men elefanten i rummet. Vårat Powerplay.... Måste upp rejält om vi ska ha en chans på sikt. Här har vi en hel del att göra. Kommer inte Klasen tillbaka snarast vill jag testa Krüger på half wall och Vejdemo runt kassen i första PP. Östlund är inte tillräckligt mogen.

Men mycket står naturligtvis och faller med Klasens status.
Som tur är känns Power Play som det enklaste att lösa. Det kan lika gärna bara klaffa på Hovet. Men för mig handlar det om kladd i uppspelet. Får vi in pucken med fart så blir det lättare att etablera.
Vi tappar allt för mycket i PP pga av Liss igår. Han kladdar och tappar pucken, han passar på motståndare. Om Liss bara används för skott kan det fungera men om han behöver passa eller dribbla är vi körda.
DIF_1891
Inlägg: 91
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av DIF_1891 »

tomten skrev: 2023-04-05 14:38:14
thelinho skrev: 2023-04-05 11:08:54
Manijock skrev: 2023-04-05 09:44:13 Men elefanten i rummet. Vårat Powerplay.... Måste upp rejält om vi ska ha en chans på sikt. Här har vi en hel del att göra. Kommer inte Klasen tillbaka snarast vill jag testa Krüger på half wall och Vejdemo runt kassen i första PP. Östlund är inte tillräckligt mogen.

Men mycket står naturligtvis och faller med Klasens status.
Som tur är känns Power Play som det enklaste att lösa. Det kan lika gärna bara klaffa på Hovet. Men för mig handlar det om kladd i uppspelet. Får vi in pucken med fart så blir det lättare att etablera.
Vi tappar allt för mycket i PP pga av Liss igår. Han kladdar och tappar pucken, han passar på motståndare. Om Liss bara används för skott kan det fungera men om han behöver passa eller dribbla är vi körda.
Det enda målet vi släppte in var ju till stor del Liss fel också, han måste verkligen kolla sig i spegeln och se till att skärpa till sig. Jobba hårt och spela enkelt.
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av GoseeDIF »

Ceremoni på bortaplan ftw😅😅😅
Nu ska jag se om matchen utan syrgas.
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Knickedick
Inlägg: 1234
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 2 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 4/4

Inlägg av Knickedick »

Att Liss, inte ska delta i spelet i PP är inget nytt. Björklöven känner Liss. De vet exakt hans styrkor och svagheter. Grejen är att om du ska ha Liss på isen så måste du spela statiskt. Det finns inget som helst utrymme för improvisation och egna lösningar om Plan A inte funkar, vilket den oftast inte gör om motståndarna läst/förstår hur vi kommer att spela fram Liss... Då behövs spelare med hög teknisk förmåga för att kunna lösa oförutsädda situationer och den har inte Liss. Liss klarar inte av om pucken kommer från "fel håll" eller om en motståndare dyker upp där han inte har koll på att det kommer någon. 360-uppfattningen och kontrollera pucken samtidigt är inte så hög och rateral movement ska vi inte prata om. Ska Liss va på isen i PP så måste vi ha en annan skytt inne samtidigt så att löven inte vet vem som kommer skjuta. Jag ser helst en Left-skytt och en right-skytt där båda är bra setup-men också så att de kan passa varandra över centrallinje och avsluta snabbt.

Bara hoppas att Klasen är frisk imorrn men vetetusan om det inte ska ställas upp med

PP1

___----Elliot
Öhgren-------NickyD

Klasen - Kruger


PP2

Nicky D

Odelius-------Lekki

Noah--W.Nilsson
Skriv svar