Semifinal 1 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 2/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
thelinho
Inlägg: 850
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 1 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av thelinho »

Det som irriterar mest med Weigel är hur fyra domare kan missa den. Man hade velat ha en femma på honom direkt där, och troligtvis 0-1. Det är så jävla uselt att dom inte ser den.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Semifinal 1 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Buford »

thelinho skrev: 2023-04-03 20:09:54 Det som irriterar mest med Weigel är hur fyra domare kan missa den. Man hade velat ha en femma på honom direkt där, och troligtvis 0-1. Det är så jävla uselt att dom inte ser den.
HA har utvecklats otroligt de senaste åren men domarna är kvar i den tiden då HA var mycket sämre, inte samma utveckling där.
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Semifinal 1 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av Praetori »

Buford skrev: 2023-04-03 20:26:59
thelinho skrev: 2023-04-03 20:09:54 Det som irriterar mest med Weigel är hur fyra domare kan missa den. Man hade velat ha en femma på honom direkt där, och troligtvis 0-1. Det är så jävla uselt att dom inte ser den.
HA har utvecklats otroligt de senaste åren men domarna är kvar i den tiden då HA var mycket sämre, inte samma utveckling där.
Nja jag tycker ändå att de blivit bättre men Svensk domarnivå på elitnivå är generellt för dålig. Det finns domare i lägre serier som inte är direkt dåliga så man funderar ju lite på om det är dålig scouting eller en övertro på att folk har gått rätt kurser eller känner rätt folk. Jag skjuter lite från höften här då jag inte är inläst på ämnet men känns det inte som att vi är lite "efter" i utvecklingen?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
thelinho
Inlägg: 850
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 1 22/23 Björklöven - Djurgårdens IF 2/4

Inlägg av thelinho »

https://spotify.link/jBv8EwRPHyb

Bra pod med flera spelar och tränarintervjuer efter semifinal 1.
Skriv svar