Går vi till slutspel?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar

går vi till slutspel?

ja
44
88%
nej
6
12%
 
Antal röster: 50

Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Går vi till slutspel?

Inlägg av bastis7 »

jag tycker truppen ändå ser hyfsad ut.
vi har en grym förstamålvakt och en bra backup.
på backsidan så har vi ju adam,liwing,fernholm och ronnie som lätt håller elitserieklass.sen tror jag att björck kan bli rätt bra med och andre mattson vet jag inte mycket om men alla säger ju att han e dålig men han kan bli viktig.
på forwarssidan ser det riktigt bra ut tycker jag bremberg,ottosson,thoresen,eklund,ölvestad,eneqvist,rudslätt,falk,robban,m.fl och kanske espen men han lägger ju troligtvis av:(
och sen har vi ett par riktigt bra juniorer som kan utvecklas till riktigt bra spelare så jag tycker det ser helt okej ut så här långt jag hoppas vi värvar en riktigt bra back och en forwards till.
slutspel tror jag vi klarar!!!!!!
Användarvisningsbild
Hawaii
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Hawaii »

Alldeles för tidigt att säga något tycker jag, förhoppningsvis är inte truppen spikad ännu. Tycker vi har en hyffsad forwardsuppsättning, vi har Rudslätt som var riktigt bra förra året, Thoresen som säkert kommer växa ännu mer i år. Anfallssidan liksom målvaktssidan ser helt okej ut, värvningen av Lassila känns oerhört viktig. Dessutom har vi en fullgod 2:a keeper i Rönnqvist.
Men det stora problemet i dagens trupp är backsidan som inte ser bra ut, sämst i Elitserien? Fernholm kommer säkert växa endel, sen har vi väl två hyffsat intressant backar i Liwing och Adam men annars känns det tunnt. Mattsson och Björck känns väl inte sådär jättebra, men förhoppningsvis så blir det en riktig järnkaminsanda nästa säsong. Kommer bli ruggigt tufft, då inte motivation slår klass i 50 omgångar.

Kom igen DIF!
DJUUU..
Användarvisningsbild
slagskott
Inlägg: 93
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av slagskott »

Djurgår´n blir "nog" sämst åtta, hur det går är svårt att spekulera i men det är lättare med ett ungt lag den kommande säsongen än den som var.
Sports dont build character, it reveals it
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Jag hoppas och tror att vi kan gå till slutspel, men det är osäkert med den backbesättning vi har för tillfället. Vi vet ju inte vad dom går för. Och vi har inte sett det "nya" Djurgården, så det är svårt att säga.
Men det är ju katastrof om vi inte lyckas!
Skriv svar