Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1282
Blev medlem: 2016-02-24

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av Harmageddon »

Det märks att Krüger har vana av slutspel då han har två SC ringar i bagaget. Spelar ingen roll hur mycket smällar och skit han får ta emot, han behåller disciplinen och styr. Som någon skrev, äntligen har vi en kapten värt namnet kapten.

I övrigt har alla inom laget steppa upp också så det är riktigt kul att se.

Viktigast nu är att vi inte flyger på moln utan nu handlar det om att vara ödmjuka inför kommande matcher.
Annars kan det straffa sig rejält om vi börjar tumma.

Det skönaste är att man längtar att se nästa match. Keep it up!
DIFLuWi
Inlägg: 2474
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av DIFLuWi »

Harmageddon skrev: 2023-03-20 21:35:52 Det märks att Krüger har vana av slutspel då han har två SC ringar i bagaget. Spelar ingen roll hur mycket smällar och skit han får ta emot, han behåller disciplinen och styr. Som någon skrev, äntligen har vi en kapten värt namnet kapten.

I övrigt har alla inom laget steppa upp också så det är riktigt kul att se.

Viktigast nu är att vi inte flyger på moln utan nu handlar det om att vara ödmjuka inför kommande matcher.
Annars kan det straffa sig rejält om vi börjar tumma.

Det skönaste är att man längtar att se nästa match. Keep it up!
Tror inte det ska vara ett bekymmer.
Vi har så många karaktärer i laget plus att alla vill visa det här jävla grisgänget vilket piss de är.
De hör hemma i en mörk lada i skogen. Ingen bryr sig om bik. De är en enorm parentes i svensk hockey. De är mobbaren i klassen som ingen tar minsta notis om.

De är ett litet farthinder för oss. Inget mer.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7143
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av DIF_Soldier »

benganfs skrev: 2023-03-20 21:35:37
DIF_Soldier skrev: 2023-03-20 21:31:45 Det här, det är Djurgården. Går ut där, kör över dem. Och när bönderna tuppar rycker man på axlarna - vad vill ni? Ni är skit, det vet ni om.
Som en mygga som försöker sätta på en elefant och blir bortviftad med svansen. Fina Djurgården, mitt lag.

Vill framförallt hylla

Klacken - fy fan vad bra. Bäst. Love you.

och killar som inte ofta får rubrikerna

Forsberg,
Blomgren,
Nilsson,
Schlyter, (nickname SLITER)
Hammarlund.
Arnesson

Vilket jobb, hela tiden, 100% Underbart!
Absolut. Men vem leder detta laget? Krüger utan honom... han får gång på gång storstryk där ute va gör han? Han ställer sig upp och visar vägen. DET är en kapten. Ouf säger jag bara. Jävla hjälte.
Jag vet, börjar grina så fort jag hör hans namn. Fy fan, vilken jävla maskin. Marcus Krüger :cry: :cry:

Så super vi.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4480
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av captcash »

Bekvämt, måste säga att jag är sjukt impad att vi TVÅ gånger i rad lyckats spela av en tredje perre ledning, fullt stabilt och lugnt. Det klarade vi inte på hela säsongen så shit vilken bra timing lagom till slutspelet.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
benganfs
Inlägg: 509
Blev medlem: 2012-05-29

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av benganfs »

DIF_Soldier skrev: 2023-03-20 21:39:58
benganfs skrev: 2023-03-20 21:35:37
DIF_Soldier skrev: 2023-03-20 21:31:45 Det här, det är Djurgården. Går ut där, kör över dem. Och när bönderna tuppar rycker man på axlarna - vad vill ni? Ni är skit, det vet ni om.
Som en mygga som försöker sätta på en elefant och blir bortviftad med svansen. Fina Djurgården, mitt lag.

Vill framförallt hylla

Klacken - fy fan vad bra. Bäst. Love you.

och killar som inte ofta får rubrikerna

Forsberg,
Blomgren,
Nilsson,
Schlyter, (nickname SLITER)
Hammarlund.
Arnesson

Vilket jobb, hela tiden, 100% Underbart!
Absolut. Men vem leder detta laget? Krüger utan honom... han får gång på gång storstryk där ute va gör han? Han ställer sig upp och visar vägen. DET är en kapten. Ouf säger jag bara. Jävla hjälte.
Jag vet, börjar grina så fort jag hör hans namn. Fy fan, vilken jävla maskin. Marcus Krüger :cry: :cry:

Så super vi.
Ska kolla med sambon här hemma om det är lugnt med ett så kallat "freecard" :lol:
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2314
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av Buford »

Så jävla skönt att komma till Bobcats skithåla med 2-0 i bagaget och med ett DIF som verkligen visar slutspelskaraktär!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt härlig seger. Skönt att se hur alla i laget kämpar och sliter.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13722
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av Praetori »

Harmageddon skrev: 2023-03-20 21:35:52 Det skönaste är att man längtar att se nästa match. Keep it up!
Detta!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7143
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av DIF_Soldier »

benganfs skrev: 2023-03-20 21:46:51
DIF_Soldier skrev: 2023-03-20 21:39:58
benganfs skrev: 2023-03-20 21:35:37
DIF_Soldier skrev: 2023-03-20 21:31:45 Det här, det är Djurgården. Går ut där, kör över dem. Och när bönderna tuppar rycker man på axlarna - vad vill ni? Ni är skit, det vet ni om.
Som en mygga som försöker sätta på en elefant och blir bortviftad med svansen. Fina Djurgården, mitt lag.

Vill framförallt hylla

Klacken - fy fan vad bra. Bäst. Love you.

och killar som inte ofta får rubrikerna

Forsberg,
Blomgren,
Nilsson,
Schlyter, (nickname SLITER)
Hammarlund.
Arnesson

Vilket jobb, hela tiden, 100% Underbart!
Absolut. Men vem leder detta laget? Krüger utan honom... han får gång på gång storstryk där ute va gör han? Han ställer sig upp och visar vägen. DET är en kapten. Ouf säger jag bara. Jävla hjälte.
Jag vet, börjar grina så fort jag hör hans namn. Fy fan, vilken jävla maskin. Marcus Krüger :cry: :cry:

Så super vi.
Ska kolla med sambon här hemma om det är lugnt med ett så kallat "freecard" :lol:
Vem syftar du på, mig eller Krüger? :D

Det är lugnt va, jag kan titta på! (jaa Magnutz jag är lite onykter men låt mig ok?)
Säg den glädje som varar
Nattuggla_
Inlägg: 3060
Blev medlem: 2021-08-14

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2023-03-20 21:23:39 Haha jävlar vad arga dom är. Fortsätt spela finurligt och bra hockey så kommer dom bara bli ännu mer frustrerade och tappa matcherna :lol:
Det är inte ens roligt längre när det går så långt.
Modigs svingar efter två knäveck inom loppet av 5 sekunder, den sista träffar och Odelius får hjälp av isen.
Stakkestad sliter av Elliotts hjälm när han ligger på honom på isen.

Glad har redan utgått, är Odelius skadad nu också eller klarade han sig? Hur långt ska det behöva gå?
Jag gillar tuffare spel i såna här matcher men det här är bara patetiskt.

Rättelse
Verkar vara #72, Viktor Lennartsson, och inte Modigs.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-03-21 07:54:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4357
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av sauron »

Svagt att inte ens nominera Foppa till matchens järnkamin...
It's the hope that kills you.
DIFLuWi
Inlägg: 2474
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av DIFLuWi »

Nattuggla_ skrev: 2023-03-20 22:37:30
Jim Morrison skrev: 2023-03-20 21:23:39 Haha jävlar vad arga dom är. Fortsätt spela finurligt och bra hockey så kommer dom bara bli ännu mer frustrerade och tappa matcherna :lol:
Det är inte ens roligt längre när det går så långt.
Modigs svingar efter två knäveck inom loppet av 5 sekunder, den sista träffar och Odelius får hjälp av isen.
Stakkestad sliter av Elliotts hjälm när han ligger på honom på isen.

Glad har redan utgått, är Odelius skadad nu också eller klarade han sig? Hur långt ska det behöva gå?
Jag gillar tuffare spel i såna här matcher men det här är bara patetiskt.
De är fan sjuka i huvudet. Spela hårt är en sak, vara ett jävla grottmongo är en annan.
sirwilliam
Inlägg: 1021
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av sirwilliam »

Nattuggla_ skrev: 2023-03-20 22:37:30
Jim Morrison skrev: 2023-03-20 21:23:39 Haha jävlar vad arga dom är. Fortsätt spela finurligt och bra hockey så kommer dom bara bli ännu mer frustrerade och tappa matcherna :lol:
Det är inte ens roligt längre när det går så långt.
Modigs svingar efter två knäveck inom loppet av 5 sekunder, den sista träffar och Odelius får hjälp av isen.
Stakkestad sliter av Elliotts hjälm när han ligger på honom på isen.

Glad har redan utgått, är Odelius skadad nu också eller klarade han sig? Hur långt ska det behöva gå?
Jag gillar tuffare spel i såna här matcher men det här är bara patetiskt.
Det var ju han som la sig på isen i ett idiotiskt läge med hög skaderisk när glad just skadade sig! Stäng av han!
benganfs
Inlägg: 509
Blev medlem: 2012-05-29

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av benganfs »

sauron skrev: 2023-03-20 22:43:05 Svagt att inte ens nominera Foppa till matchens järnkamin...
Sjukt ändå att foppa var den mest hatade spelaren här inne för drygt 2 månader sen :lol:
Donkels-3.0
Inlägg: 1116
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 22/23 Djurgårdens IF - Karlskoga 20/3

Inlägg av Donkels-3.0 »

Fittan Stakkestad måste väl ändå bli avstängd ett par matcher
Skriv svar