HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Nattuggla_
Inlägg: 2863
Blev medlem: 2021-08-14

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Magnutz skrev: 2023-03-06 21:36:12
Nattuggla_ skrev: 2023-03-06 21:28:20
Magnutz skrev: 2023-03-06 21:26:19 Detta är väl det som oroar mig mest om vi plockar bort alla jävla skador.. Att vi inte kan blöda ordentligt för att göra match av såna här skitmatcher. Det är styrka att klara av att städa av skrotmatcher och svaghet att inte klara av det.

Men, om vi kan glömma denna röviga tillställning och växla upp i slutspelet så skiter väl jag i att spelarna inte kom upp i nivå just ikväll.
Yes så är det.
För alla som gillar att jämföra oss med HV71 så var det precis det man gjorde så bra. Det var som en final oavsett om man mötte Modo hemma eller Tingsryd borta.
Vi har inte det där lilla extra.
Det är klart att motståndet gör sitt allra yttersta för att vinna så allt ligger inte på oss.. men jag önskar att vi hade en tightare kontroll på lagen som faktiskt är jävligt dåliga.
Fast de gjorde alla lag mot HV71 också, så det är ingen ursäkt.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1223
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Henkos »

Jaja, skitmatch. Men efter att ha tagit poäng i 11 raka matcher är det ju inte så märkligt att det kommer en reaktion. Hellre idag än första slutspelsmatchen.

Sen är det segt att vi kanske missar fjärdeplatsen men det gjorde vi inte ikväll utan när vi torskade sju raka eller vad det var.

Nu laddar vi för en sista vinst innan slutspelet!
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Magnutz »

Nattuggla_ skrev: 2023-03-06 21:42:49
Magnutz skrev: 2023-03-06 21:36:12
Nattuggla_ skrev: 2023-03-06 21:28:20
Magnutz skrev: 2023-03-06 21:26:19 Detta är väl det som oroar mig mest om vi plockar bort alla jävla skador.. Att vi inte kan blöda ordentligt för att göra match av såna här skitmatcher. Det är styrka att klara av att städa av skrotmatcher och svaghet att inte klara av det.

Men, om vi kan glömma denna röviga tillställning och växla upp i slutspelet så skiter väl jag i att spelarna inte kom upp i nivå just ikväll.
Yes så är det.
För alla som gillar att jämföra oss med HV71 så var det precis det man gjorde så bra. Det var som en final oavsett om man mötte Modo hemma eller Tingsryd borta.
Vi har inte det där lilla extra.
Det är klart att motståndet gör sitt allra yttersta för att vinna så allt ligger inte på oss.. men jag önskar att vi hade en tightare kontroll på lagen som faktiskt är jävligt dåliga.
Fast de gjorde alla lag mot HV71 också, så det är ingen ursäkt.
Samtidigt är jag glad att vi inte blödde ikväll för Pyrrhus-segrar är inget att stå efter. Det är inget vidare att ta dyrköpta vinster så här nära inpå slutspelet så av den anledningen är jag inte så särskilt vissen efter förlusten ikväll, även om jag helst ser att vi vinner. Naturligtvis. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Dju
Inlägg: 291
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Dju »

Henkos skrev: 2023-03-06 21:53:56 Jaja, skitmatch. Men efter att ha tagit poäng i 11 raka matcher är det ju inte så märkligt att det kommer en reaktion. Hellre idag än första slutspelsmatchen.

Sen är det segt att vi kanske missar fjärdeplatsen men det gjorde vi inte ikväll utan när vi torskade sju raka eller vad det var.

Nu laddar vi för en sista vinst innan slutspelet!
Håller med.
Skitmatch var det och det kändes nästan som det hängde i luften.

Bra att få en bitter jävla smak i käften nu och inte när vi spelar i Kvarten.

Lovar att det kommer se helt annorlunda ut på fredag. Ingen som vill ha med sig den här känslan när det väl sätter igång.
dr111DIF
Inlägg: 958
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av dr111DIF »

Ett lag mentalt två matcher fram i slutspel och det andra som slåss för att slippa kval. Det är ändå elitidrott och då blir det så här. Ser inget positivt med en sån här torsk nu. Inte så att laget kan unna sig en plattmatch för att man gjort en så stark grundserie i övrigt och har ett orubbligt kollektivt självförtroende...

Lika slät insats i nästa polisongbongolada på fredag så kan säsongsavslutningen bli som förra årets? En svit som faller och sen 6 raka torsk.
Olon
Inlägg: 209
Blev medlem: 2008-02-05

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Olon »

sauron skrev: 2023-03-06 21:20:35 Glad och Veide får godkänt ikväll, resten, not so much.
Glad som gjorde rejäla misstag vid både 1-0 och 2-0 och som sedan tog en utvisning där de gjorde 3-0? Ja, han var godkänd...
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Magnutz »

dr111DIF skrev: 2023-03-06 22:43:20 Ett lag mentalt två matcher fram i slutspel och det andra som slåss för att slippa kval. Det är ändå elitidrott och då blir det så här. Ser inget positivt med en sån här torsk nu. Inte så att laget kan unna sig en plattmatch för att man gjort en så stark grundserie i övrigt och har ett orubbligt kollektivt självförtroende...

Lika slät insats i nästa polisongbongolada på fredag så kan säsongsavslutningen bli som förra årets? En svit som faller och sen 6 raka torsk.
Det man tränar på blir man bra på. Därför är, som jag ser det, förluster som skapas på grund av att man inte gör jobbet ordentligt aldrig bra. Aldrig någonsin. De enda förlusterna som lär oss saker är de som kommer när vi gör det mesta rätt men faller på någon enstaka detalj. När det faller ihop och inget funkar är det en glömförhelvetebortmigmatch och de är bara skit. Möjligtvis kan de tjäna som väckarklocka men den ska inte behövas nu.

Men, matchen är spelad och det blev vad det blev. Det kommer jobbas vidare och it ain't over until the fat lady sings.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Dju
Inlägg: 291
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Dju »

Magnutz skrev: 2023-03-06 23:03:23
dr111DIF skrev: 2023-03-06 22:43:20 Ett lag mentalt två matcher fram i slutspel och det andra som slåss för att slippa kval. Det är ändå elitidrott och då blir det så här. Ser inget positivt med en sån här torsk nu. Inte så att laget kan unna sig en plattmatch för att man gjort en så stark grundserie i övrigt och har ett orubbligt kollektivt självförtroende...

Lika slät insats i nästa polisongbongolada på fredag så kan säsongsavslutningen bli som förra årets? En svit som faller och sen 6 raka torsk.
Det man tränar på blir man bra på. Därför är, som jag ser det, förluster som skapas på grund av att man inte gör jobbet ordentligt aldrig bra. Aldrig någonsin. De enda förlusterna som lär oss saker är de som kommer när vi gör det mesta rätt men faller på någon enstaka detalj. När det faller ihop och inget funkar är det en glömförhelvetebortmigmatch och de är bara skit. Möjligtvis kan de tjäna som väckarklocka men den ska inte behövas nu.

Men, matchen är spelad och det blev vad det blev. Det kommer jobbas vidare och it ain't over until the fat lady sings.
Såklart man föredrar en vinst före en förslut i ett sånt här läge. Det är ju semi-skarpt läge, man vill ha poängen för chans för en lite lyxigare utgångspunkt i slutspelet. En chans som fortfarande inte är helt död men kostar såklart att torska såhär.

Jag tror ändå att det kan ha med sig positiva saker. En påminnelse om att det får konsekvenser om man inte är helt påslagen i varje situation. Om man själv inte slår på och gör 100% kommer ingen annan att göra det.
Jag tror att mycket av det som gör att vi förlorar matchen handlar om inställning och det blir dom påminda om ikväll.

Tvekar inte på att det kommer vara 100% påslaget när slutspelet börjar. Hela säsongen har handlat om det. Framförallt om man åker på en sånhär snyting precis innan - och inte kommer inglidandes till slutpselet med "poäng i xx antal matcher i rad" eller har "myst" till sig en 4e placering från ett SSK som krigat mot seriens kanske starkate lag.

(inte riktigt svar till dig Magnutz, men du hann före :lol: )
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Magnutz »

Dju skrev: 2023-03-06 23:13:45
Magnutz skrev: 2023-03-06 23:03:23
dr111DIF skrev: 2023-03-06 22:43:20 Ett lag mentalt två matcher fram i slutspel och det andra som slåss för att slippa kval. Det är ändå elitidrott och då blir det så här. Ser inget positivt med en sån här torsk nu. Inte så att laget kan unna sig en plattmatch för att man gjort en så stark grundserie i övrigt och har ett orubbligt kollektivt självförtroende...

Lika slät insats i nästa polisongbongolada på fredag så kan säsongsavslutningen bli som förra årets? En svit som faller och sen 6 raka torsk.
Det man tränar på blir man bra på. Därför är, som jag ser det, förluster som skapas på grund av att man inte gör jobbet ordentligt aldrig bra. Aldrig någonsin. De enda förlusterna som lär oss saker är de som kommer när vi gör det mesta rätt men faller på någon enstaka detalj. När det faller ihop och inget funkar är det en glömförhelvetebortmigmatch och de är bara skit. Möjligtvis kan de tjäna som väckarklocka men den ska inte behövas nu.

Men, matchen är spelad och det blev vad det blev. Det kommer jobbas vidare och it ain't over until the fat lady sings.
Såklart man föredrar en vinst före en förslut i ett sånt här läge. Det är ju semi-skarpt läge, man vill ha poängen för chans för en lite lyxigare utgångspunkt i slutspelet. En chans som fortfarande inte är helt död men kostar såklart att torska såhär.

Jag tror ändå att det kan ha med sig positiva saker. En påminnelse om att det får konsekvenser om man inte är helt påslagen i varje situation. Om man själv inte slår på och gör 100% kommer ingen annan att göra det.
Jag tror att mycket av det som gör att vi förlorar matchen handlar om inställning och det blir dom påminda om ikväll.

Tvekar inte på att det kommer vara 100% påslaget när slutspelet börjar. Hela säsongen har handlat om det. Framförallt om man åker på en sånhär snyting precis innan - och inte kommer inglidandes till slutpselet med "poäng i xx antal matcher i rad" eller har "myst" till sig en 4e placering från ett SSK som krigat mot seriens kanske starkate lag.

(inte riktigt svar till dig Magnutz, men du hann före :lol: )
Livet är komplicerat även utan elitidrott.. :)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4214
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av sauron »

Olon skrev: 2023-03-06 22:54:10
sauron skrev: 2023-03-06 21:20:35 Glad och Veide får godkänt ikväll, resten, not so much.
Glad som gjorde rejäla misstag vid både 1-0 och 2-0 och som sedan tog en utvisning där de gjorde 3-0? Ja, han var godkänd...
Både 0-1 och 0-2 är galajdas, ingen kan heller tycka att den utvisningen han åkte på var ok någonstans. Men visst vi har tydligen väldigt olika syn på saken. Jag tycker att han gjorde en massa bra saker på isen idag och är därför godkänd.
It's the hope that kills you.
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Manijock »

Olon skrev: 2023-03-06 22:54:10
sauron skrev: 2023-03-06 21:20:35 Glad och Veide får godkänt ikväll, resten, not so much.
Glad som gjorde rejäla misstag vid både 1-0 och 2-0 och som sedan tog en utvisning där de gjorde 3-0? Ja, han var godkänd...
Känns som du hakat upp dig...
#10
Inlägg: 13052
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av #10 »

sauron skrev: 2023-03-07 02:16:26
Olon skrev: 2023-03-06 22:54:10
sauron skrev: 2023-03-06 21:20:35 Glad och Veide får godkänt ikväll, resten, not so much.
Glad som gjorde rejäla misstag vid både 1-0 och 2-0 och som sedan tog en utvisning där de gjorde 3-0? Ja, han var godkänd...
Både 0-1 och 0-2 är galajdas, ingen kan heller tycka att den utvisningen han åkte på var ok någonstans. Men visst vi har tydligen väldigt olika syn på saken. Jag tycker att han gjorde en massa bra saker på isen idag och är därför godkänd.
0-2 skulle jag inte klandra Galajda för, 3 forward i en harmlös backcheck
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Daniel942 »

0 minuter på Odelius, vad i helvete.
DIF!
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av emilin »

Daniel942 skrev: 2023-03-07 09:02:55 0 minuter på Odelius, vad i helvete.
Ja där har vi kanske en av de större frågetecken efter denna match.
Hur kan han inte få istid när spelet ser ut som det gör och man bör jobba på någon förändring.
Vad har pojkstackarn gjort för fel när man blir behandlad på detta sätt i en match där ingen lyckas få till något spel.
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Manijock »

emilin skrev: 2023-03-07 09:43:48
Daniel942 skrev: 2023-03-07 09:02:55 0 minuter på Odelius, vad i helvete.
Ja där har vi kanske en av de större frågetecken efter denna match.
Hur kan han inte få istid när spelet ser ut som det gör och man bör jobba på någon förändring.
Vad har pojkstackarn gjort för fel när man blir behandlad på detta sätt i en match där ingen lyckas få till något spel.
DIF Hockey framstår som direkt oseriösa med den här tränarsidan. Lekstuga! Skäms faktiskt. Kommer inte bli lätt att rekrytera i framtiden med detta ledarskap.

Riktig skolgårdskultur.
Skriv svar