HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1384
Blev medlem: 2021-01-22

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Exile »

Danielsson -> forward, Odelius tar hans plats, KK 7:e back, in med Lindbom efter 2-0.

Hur jävla svårt ska det vara?
Senast redigerad av Exile den 2023-03-06 20:36:06, redigerad totalt 1 gånger.
EspenK
Inlägg: 9043
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av EspenK »

DIF senaste tre åren. När man börjar hoppas igen…

Då visar laget en ännu lägre nivå.
Manijock
Inlägg: 7786
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-03-06 20:24:18
benganfs skrev: 2023-03-06 20:18:54
Jim Morrison skrev: 2023-03-06 20:12:29
benganfs skrev: 2023-03-06 20:09:42 Ne det är klart han har inte gjort ett felpass som back? Men när hammarlund och shilling spelar med "risker" då ska de bänkas. Försök vara rimliga.
Grejen är väl snarare att vissa backar aldrig bänkas trots misstag och andra backar bänkas vid minsta lilla misstag. Vad folk här tycker om vilka som ”ska” bänkas betyder ju inget. Hur Garpen väljer att behandla spelare olika beroende på vilket namn du har på ryggen gör det.
Vilka tänker du specifikt inte har blivit bänkade? Shilling har blivit bänkad Brodin har blivit bänkad. Jag tror inte att Kevin Karlsson gjort någon mer skillnad om han spelat back eller inte. Vill bara understryka att Garpens coaching är under all kritik vissa delar. Men förstår inte hetsen med Kevin Karlsson bara.
Det är ingen back som behandlats på samma sätt som Odelius och Karlsson denna säsong. Jag vet att folk här inne hatar underliggande statistik men dom har klart bäst siffror där av samtliga backar men behandlas som att dom har varit totalt skräp.

Just Kevin forward - Danielsson back är väl det lättaste exemplet att använda då det är så tydligt. Spelar omvända positioner trots spelarbrist. Så dålig är inte Kevin som back och så dålig är inte Danielsson som forward.
Det är väl just det som är bra med en sån här match. Vi har säkert bra underliggande siffror till skillnad från när vi vinner 8)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Magnutz »

Ni skriver om att bänka folk.. Vadfan.. Tror ni vi har en massa spelare som är bättre som bara står och trampar i kulisserna?

Spelarna ska spela och vi får hoppas att de inte pajar oavsett vad ni tycker om deras kvalitéer. Vi har ju de spelare vi har och inte en enda av dem mår bättre av att bänkas. Sen har ju tränarna gjort bedömningar som vi inte har en aning om. Spelarna visar vilken nivå de håller på träningarna och matcherna så klart.

Hur som helst.. bänka spelare? Lägg av. Sluta killgissa varför Garpen plockar in/ut spelare och sitt ner i pråmen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
benganfs
Inlägg: 509
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av benganfs »

Jim Morrison skrev: 2023-03-06 20:24:18
benganfs skrev: 2023-03-06 20:18:54
Jim Morrison skrev: 2023-03-06 20:12:29
benganfs skrev: 2023-03-06 20:09:42 Ne det är klart han har inte gjort ett felpass som back? Men när hammarlund och shilling spelar med "risker" då ska de bänkas. Försök vara rimliga.
Grejen är väl snarare att vissa backar aldrig bänkas trots misstag och andra backar bänkas vid minsta lilla misstag. Vad folk här tycker om vilka som ”ska” bänkas betyder ju inget. Hur Garpen väljer att behandla spelare olika beroende på vilket namn du har på ryggen gör det.
Vilka tänker du specifikt inte har blivit bänkade? Shilling har blivit bänkad Brodin har blivit bänkad. Jag tror inte att Kevin Karlsson gjort någon mer skillnad om han spelat back eller inte. Vill bara understryka att Garpens coaching är under all kritik vissa delar. Men förstår inte hetsen med Kevin Karlsson bara.
Det är ingen back som behandlats på samma sätt som Odelius och Karlsson denna säsong. Jag vet att folk här inne hatar underliggande statistik men dom har klart bäst siffror där av samtliga backar men behandlas som att dom har varit totalt skräp.

Just Kevin forward - Danielsson back är väl det lättaste exemplet att använda då det är så tydligt. Spelar omvända positioner trots spelarbrist. Så dålig är inte Kevin som back och så dålig är inte Danielsson som forward.
Det är möjligt Odelius tycker jag med borde få spela mer. Tycker Glad värvningen var jävligt märklig. Gillar inte när våra egna produkter bänkas. Mer tveksam till Kevin Karlsson sen har ni rätt i att inte riktigt fått chansen denna säsong att växa. Jag får la ge mig på denna punkten. :cry:
benganfs
Inlägg: 509
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av benganfs »

Magnutz skrev: 2023-03-06 20:36:01 Ni skriver om att bänka folk.. Vadfan.. Tror ni vi har en massa spelare som är bättre som bara står och trampar i kulisserna?

Spelarna ska spela och vi får hoppas att de inte pajar oavsett vad ni tycker om deras kvalitéer. Vi har ju de spelare vi har och inte en enda av dem mår bättre av att bänkas. Sen har ju tränarna gjort bedömningar som vi inte har en aning om. Spelarna visar vilken nivå de håller på träningarna och matcherna så klart.

Hur som helst.. bänka spelare? Lägg av. Sluta killgissa varför Garpen plockar in/ut spelare och sitt ner i pråmen.
Jag blir la mest besviken över att det ser ut såhär. Tycker inte Brodin sätt över hela säsongen har presterat som har gjort. Sen är jag fortfarande förbannad på KGs intervju på hocleynews. "Östlund fick en smäll" jotack vi såg det men hur är läget med honom!? Usch så provocerande.
dr111DIF
Inlägg: 1012
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av dr111DIF »

Som en dålig match i höstas: bjudslarv, rundeln fram och tillbaka till pucktapp, halvdassiga skott utanför och i täck....
daaviid
Inlägg: 4224
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av daaviid »

Herrejävlar vad odågan med trumma låter illa..
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9434
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Jim Morrison »

Vi har väldigt svårt att skapa offensivt, något vi haft hela säsongen. Hade jag varit motståndarna i ett slutspel hade jag instruerat mitt lag att ställa upp i mittzon och spela styrspel. Lite som Tingsryd gör nu och vi får möta fem samlade spelare gång på gång. Vi har inte mycket att komma med då.

Otroligt svårt att ta oss från egen zon till offensiv zon på ett konstruktivt sätt.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2023-03-06 20:48:30, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Dusinator »

daaviid skrev: 2023-03-06 20:45:57 Herrejävlar vad odågan med trumma låter illa..
Var det samma stjärna som blivit utsedd till ”årets supporter” i Tingsryd!?
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av sauron »

Men för i helvete, byt plats på Nicky och Kevin, nu!!
It's the hope that kills you.
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Dusinator »

Verkar som en del gått på måndagsfylla i arenan :lol:
Doj
Inlägg: 59
Blev medlem: 2013-09-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Doj »

Blir så besviken. Hade hoppats på en ordentlig forcering. Men ser bara massa trötta och uppgivna spelare. Och varför så lite från coacherna? Nu ska jag kolla Ullared eller något.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av Döden »

Vilken jävla pöbel den där klacken… är det sportsbaren på hörnet efter matchen, med tillhörande spyfyllor och inavel?
DIFLuWi
Inlägg: 2512
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23 Tingsryd - Djurgårdens IF 6/3

Inlägg av DIFLuWi »

Har Garpen o Co gjort någon förändring?
Svårt att hitta nån het ikväll förvisso...
Skriv svar