HA 22/23 Djurgårdens IF - Almtuna 3/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23 Djurgårdens IF - Almtuna 3/3

Inlägg av Manijock »

EspenK skrev: 2023-03-04 09:46:54
Manijock skrev: 2023-03-04 07:04:34
Jim Morrison skrev: 2023-03-03 21:29:01
EspenK skrev: 2023-03-03 21:26:12 Schilling lär ju fått käka bänk efter sin första period.

Klasen är väl skadad igen. Tvek på om han ska spela mer än pp.

Gillar Vejdemos spelstil.Fin fart och rörelse. Han bör lira med bättre omgivning.
Karlsson börjar se ut som Due-Boje med sina slängningar framför eget mål.

Vejdemo Kruger Brodin

Nilsson Östlund Klasen/Lekkerimäkki

Blomgren Rensfeldt Norman

Foppa Berglund Liss
Sluta ändra om i kedjorna efter varje match.

Kontinuitet!!!
Dessutom, skulle Brodin vara en bättre omgivning än Blomgren just nu? Blomgren som förövrigt blivit våran kraftfullaste och bästa energispelare sen Vejdemo tog honom under sina vingar.

Bedrövligt att hela tiden vilja ändra på kedjor som fungerar bara pga namn.
Håller med om att vi inte ska ändra på kedjor som funkar men vi har fortsatt en förstakedja som inte funkar. Och en andrakedja. Det blir konstigt för mig. Fjärdekedjan: absolut rör ej!
Kruger är för bra för att ha en iskall Öhgren och en förvisso bra men fjunig junis som igår. Går kanske mot Almtuna och Bik men mot Modo och framför allt Björklöven (som jag fruktar mer än Modo) så kommer det inte hålla att ha en eller två kedjor som funkar och producerar.
Inte ett dugg orolig för Klasen - Östlund - Nilsson. Den kommer leverera om Klasen spelar 60 min. Sen har Noah haft ett par svagare matcher. Hoppas och tror att det släpper igen snart. Hoppas att Norman kan Gå in med Krüger och Öhgren. Då kommer det bli en stabil bra lagom producerande kedja. Eller med Brodin om han skulle få för sig att börja spela spelet han är bra på.

Norman - Krüger - Öhgren
Klasen - Östlund - Nilsson
Forsberg - Berglund - Liss
Vejdemo - Rensfeldt - Blomgren
Brodin
Skriv svar