HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.

Hur slutar matchen?

Omröstningen slutade 2023-02-25 08:00:19

Vinst med uddamålet
6
24%
Vinst med två eller fler mål
4
16%
Vinst efter förlängning/straffar
3
12%
Förlust med uddamålet
4
16%
Förlust med två eller fler mål
7
28%
Förlust efter förlängning/straffar
1
4%
 
Antal röster: 25

Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av Donkels-3.0 »

Vi vinner borta med 11 spelare borta inräknat Krüger och Hammarlund dagens match och jag kan lova att får vi tillbaka bara 6 av dessa kommer vi avfärda Modoröv i slutspelet
Osten östlund
Inlägg: 1689
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av Osten östlund »

Donkels-3.0 skrev: 2023-02-25 00:17:47 Vi vinner borta med 11 spelare borta inräknat Krüger och Hammarlund dagens match och jag kan lova att får vi tillbaka bara 6 av dessa kommer vi avfärda Modoröv i slutspelet
Om vi inte sjabblare bort det. Så får vi Modo i semi. Björklöven vinner serien. Flyt med skador. Så är det 50/50 i finalen!
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av Dju »

Jim Morrison skrev: 2023-02-25 00:01:31
#10 skrev: 2023-02-25 00:00:13
Jim Morrison skrev: 2023-02-24 23:53:01
Olon skrev: 2023-02-24 23:45:26 Nej men när menar du att MoDo uppvisar en lektion i slutspelshockey? I första perioden? Det är väl enkelt att peka på en viss sekvens i en match och hävda att ett lag "uppvisar en lektion i slutspelshockey", men det är totalt ointressant om det handlar om ett fåtal minuter när ett lag har momentum. Hur många matcher under säsongen har inte vi varit ojämna och förlorat, men under fem minuter mitt i matchen uppvisat SLUTSPELSHOCKEY? Det är det som gör ditt resonemang så löjligt. Modo uppvisar ingen jävla lektion i slutspelshockey. De får momentum efter reducering och spelar lite desperat i jakt på kvittering. Sedan lyckas de likförbannat förlora.
Det är här jag tror du och jag skiljer oss. Jag tycker inte att spelet automatiskt är bra bara för att vi leder med 3-0. Visst, vi är bättre i period 1 än vad vi är i period 3 men ett resultat speglar inte alltid insatsen. Jag tycker att Modo har en helt annan intensitet och översköljande anfallsspel än vad vi har genomgående under hela matchen (samt under säsongen) och spelar lite som jag skulle vilja se oss spela.

Dom tar en femma som vi gör två mål på vilket snyggar till siffrorna men i spel fem mot fem tycker jag inte vi har något att sätta emot. Om du tycker annorlunda, fine, men då tror jag du ljuger lite för dig själv.

Skadorna hjälper oss absolut inte och i detta fall är det självklart en ursäkt. Vad är det, 10 man borta?

(Sedan ska det sägas att jag såklart hellre vinner än förlorar. Det bygger självförtroende)
Blir ju oxå en jävligt konstig match, Modo kör på första 5 i eufori efter en 20 min lång ceremoni där dom står med ståkuk i båset och dreglar, men knappt en farlighet, dom är på utsidan, sen får vi 0-1, och sen 5min pp och det står 0-3 efter 20 min, klart som fan dom ligger på för att kvittera, vilket dom går direkt, och sen rider på vågen, mkt svåranalyserad match efter förutsättningarna
Absolut. Lättare att satsa all in i ett underläge och Modo är såpass bra att det blir skillnad på isen då. Men dom har verkligen möjligheten att ”trycka på en knapp” och slå på en till nivå vilket för mig är ”slutspelshockey”.
Vet inte om jag bara svamlar nu men måste bara skriva av mig lite. Om man tar in vad som sades efter matchen mot kolsäckarna i onsdags där man pratade om att vidbehålla ledning genom något jag tolkade som att spela kontrollerat och "städat" - så kommer chanserna dyka upp. Man gör det bra då och jag tycker man till viss del gör det bra idag. Modo är bra mkt bättre än packet, så chanserna att skapa eget dyker inte upp i den utsträckning som behövs.
Modo rider vågen efter reduceringen och fortsätter mata mot oss - vi står upp bra men tillslut så blir det tufft.
Modo lirar hemma och har viktiga poäng att försvara (vet inte hur mkt det bidrar för matchbilden dock, men det är betydligt mer än hur det känns som vi ser på poäng i sig just nu).
Vi har halva laget borta som vanligt och vår ledare Krüger som står upp hårdast av alla i hela truppen går av i 3e. Klart det blir tufft. Flera tillfällen när det känns som vi får tillbaka lite offensiv kraft så blir det antingen utv. på oss eller att rövarna grisar till det så mycket att fokus/ energi går på det. Klart det tänder till extra mycket i modorövarna när de får två matchstraff emot sig och kommer ur den andra situationen med energi. Känns som att vi "torskar" matchen i andra sekvensen av vårat 5 min pp då vi varken lyckas göra mål eller pressa energin ur Modo - som då enligt matchplanen jag tror man går efter ska vara det som tar oss till vinst.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av Donkels-3.0 »

Och Kevin stärkte tyvärr inte sina chanser till att ta en backplats när vi får tillbaka skadade spelare då han väger alldeles för lätt i egen zon och inte heller kompenserar detta med ett offensivt spel som skulle vara hans signum när vi värvade honom
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av DIF_Soldier »

Donkels-3.0 skrev: 2023-02-25 00:29:38 Och Kevin stärkte tyvärr inte sina chanser till att ta en backplats när vi får tillbaka skadade spelare då han väger alldeles för lätt i egen zon och inte heller kompenserar detta med ett offensivt spel som skulle vara hans signum när vi värvade honom
Kevin stoppade Modoforwards med jag tror två open ice. Han må vara liten men han steppade upp fysiskt mest av alla backar
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av Andspe »

DIF_Soldier skrev: 2023-02-25 01:00:44
Donkels-3.0 skrev: 2023-02-25 00:29:38 Och Kevin stärkte tyvärr inte sina chanser till att ta en backplats när vi får tillbaka skadade spelare då han väger alldeles för lätt i egen zon och inte heller kompenserar detta med ett offensivt spel som skulle vara hans signum när vi värvade honom
Kevin stoppade Modoforwards med jag tror två open ice. Han må vara liten men han steppade upp fysiskt mest av alla backar
Nej du, Shilling var ett monster igår. Helvete vad han har spelat upp sig. Nu är han precis sådär dominant som vi hade förväntat oss.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av Manijock »

Andspe skrev: 2023-02-25 08:27:30
DIF_Soldier skrev: 2023-02-25 01:00:44
Donkels-3.0 skrev: 2023-02-25 00:29:38 Och Kevin stärkte tyvärr inte sina chanser till att ta en backplats när vi får tillbaka skadade spelare då han väger alldeles för lätt i egen zon och inte heller kompenserar detta med ett offensivt spel som skulle vara hans signum när vi värvade honom
Kevin stoppade Modoforwards med jag tror två open ice. Han må vara liten men han steppade upp fysiskt mest av alla backar
Nej du, Shilling var ett monster igår. Helvete vad han har spelat upp sig. Nu är han precis sådär dominant som vi hade förväntat oss.
Verkligen. Han och Elliott har blivit det där första backparet vi behövt hela säsongen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2023-02-25 08:39:51
Andspe skrev: 2023-02-25 08:27:30
DIF_Soldier skrev: 2023-02-25 01:00:44
Donkels-3.0 skrev: 2023-02-25 00:29:38 Och Kevin stärkte tyvärr inte sina chanser till att ta en backplats när vi får tillbaka skadade spelare då han väger alldeles för lätt i egen zon och inte heller kompenserar detta med ett offensivt spel som skulle vara hans signum när vi värvade honom
Kevin stoppade Modoforwards med jag tror två open ice. Han må vara liten men han steppade upp fysiskt mest av alla backar
Nej du, Shilling var ett monster igår. Helvete vad han har spelat upp sig. Nu är han precis sådär dominant som vi hade förväntat oss.
Verkligen. Han och Elliott har blivit det där första backparet vi behövt hela säsongen.
Elliott har varit dominant sedan jul. Viktigt att även Schilling steppar upp.
Nu behöver vi Arnesson tillbaka för att stabilisera defensiven ännu mer.

Karlsson tar alldeles för stora risker just nu. Misslyckas ofta och krånglar till det.
Synd att han inte sätter det enkla spelet först nu när han precis kommit in från kylan.
Risk att han hamnar på bänken igen om han inte hittar bättre värderingar i sitt spel.
Självklart hämmad av stukat självförtroende av senaste tidens matchning av laget. Men än en gång, då måste man börja med det enkla spelet, för att sedan växa in i spelet match efter match.
4 segrar kvar
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-25 09:52:49
Manijock skrev: 2023-02-25 08:39:51
Andspe skrev: 2023-02-25 08:27:30
DIF_Soldier skrev: 2023-02-25 01:00:44
Donkels-3.0 skrev: 2023-02-25 00:29:38 Och Kevin stärkte tyvärr inte sina chanser till att ta en backplats när vi får tillbaka skadade spelare då han väger alldeles för lätt i egen zon och inte heller kompenserar detta med ett offensivt spel som skulle vara hans signum när vi värvade honom
Kevin stoppade Modoforwards med jag tror två open ice. Han må vara liten men han steppade upp fysiskt mest av alla backar
Nej du, Shilling var ett monster igår. Helvete vad han har spelat upp sig. Nu är han precis sådär dominant som vi hade förväntat oss.
Verkligen. Han och Elliott har blivit det där första backparet vi behövt hela säsongen.
Elliott har varit dominant sedan jul. Viktigt att även Schilling steppar upp.
Nu behöver vi Arnesson tillbaka för att stabilisera defensiven ännu mer.

Karlsson tar alldeles för stora risker just nu. Misslyckas ofta och krånglar till det.
Synd att han inte sätter det enkla spelet först nu när han precis kommit in från kylan.
Risk att han hamnar på bänken igen om han inte hittar bättre värderingar i sitt spel.
Självklart hämmad av stukat självförtroende av senaste tidens matchning av laget. Men än en gång, då måste man börja med det enkla spelet, för att sedan växa in i spelet match efter match.
Nu lär väl Danielsson bli avstängd ett par matcher så där har Kevin ändå ett par matcher till på sig att sätta sin plats. Hoppas Glad och Arnesson kan komma tillbaka till nästa vecka också.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av captcash »

Donkels-3.0 skrev: 2023-02-25 00:17:47 Vi vinner borta med 11 spelare borta inräknat Krüger och Hammarlund dagens match och jag kan lova att får vi tillbaka bara 6 av dessa kommer vi avfärda Modoröv i slutspelet
Lite så har jag också tänkt hela säsongen, dvs "när vi får tillbaka våra lirare, då jävlar!"... nu börjar jag dock fundera om det kanske är så att vi inte får tillbaka dem i 100%ig status i denna säsongen, just nu blir det ju bara fler o fler skador, inte tvärtom.

Är riktigt sjukt orolig att vi bara sitter o drömmer att vi kommer lira med fullt lag i slutspelet, när det i realiteten kommer bli ännu värre än det är nu för våra skador ökar, inte minskar! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av thelinho »

Nu har man sett reprisen.

Vet inte vad som är sjukast, mordförsöket på Hammarlund, bilderna på den blodiga hjälmen, eller att han drar på sig en ny tröja och spelar vidare som om ingenting hänt. Vilken järnkamin!

Schilling börjar växla upp. Fint att se! Nu spelar han för laget och för skölden igen. En riktig general!

Härligt att kritiserade Berglund fortsätter göra viktiga poäng. Han växer in i pappas stora kostym, sakta men säkert. Kul att följa utvecklingen.

Ja, vi var delvis utspelade av Modo under andra halvan av matchen. Men dom var delvis utspelade av oss i första perioden, vilket väger minst lika tungt. Det är en momentumsport.

Laget börjar sätta dig, om än med sargad trupp. Spelarna visar känslor, energi och sammanhållning. Det bubblar igen….

Och sist men inte minst välkomnar vi Ingman till Stockholm till våren. Ingman ska pissa ner sig varje gång han är i närheten av puck på Hovet. Redan efter första bytet ska han be coach om att få kliva av. Den där gluggen kan alltid bli större.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Modo - Djurgårdens IF 24/2

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev: 2023-02-25 09:57:56
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-02-25 09:52:49
Manijock skrev: 2023-02-25 08:39:51
Andspe skrev: 2023-02-25 08:27:30
DIF_Soldier skrev: 2023-02-25 01:00:44

Kevin stoppade Modoforwards med jag tror två open ice. Han må vara liten men han steppade upp fysiskt mest av alla backar
Nej du, Shilling var ett monster igår. Helvete vad han har spelat upp sig. Nu är han precis sådär dominant som vi hade förväntat oss.
Verkligen. Han och Elliott har blivit det där första backparet vi behövt hela säsongen.
Elliott har varit dominant sedan jul. Viktigt att även Schilling steppar upp.
Nu behöver vi Arnesson tillbaka för att stabilisera defensiven ännu mer.

Karlsson tar alldeles för stora risker just nu. Misslyckas ofta och krånglar till det.
Synd att han inte sätter det enkla spelet först nu när han precis kommit in från kylan.
Risk att han hamnar på bänken igen om han inte hittar bättre värderingar i sitt spel.
Självklart hämmad av stukat självförtroende av senaste tidens matchning av laget. Men än en gång, då måste man börja med det enkla spelet, för att sedan växa in i spelet match efter match.
Nu lär väl Danielsson bli avstängd ett par matcher så där har Kevin ändå ett par matcher till på sig att sätta sin plats. Hoppas Glad och Arnesson kan komma tillbaka till nästa vecka också.
Jo, det är ju positivt mitt i allt elände av skador och avstängningar. Mer speltid behövs för Karlsson om han ska kunna ta sig in bland 6 backar när alla (?) är tillbaka.
Med Glad och Arnesson tillbaka gäller det att spela sin bästa hockey för att platsa.
Kanske kan Nicke bli forward igen efter avstängningen? Han hade rätt stora bekymmer mot Modo snabba forwards.
4 segrar kvar
Skriv svar