Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
GULD
Inlägg: 362
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av GULD »

Vejdemo Limpaan mm mm mm och våra spelare som skämmer ut klubben i Ryssland

Hockey ock Sthlm känns som ett jävla skämt

Jag hatar FBK mycket mer än gnaget men vilka klubb hjärtan
Nä lägg ner allt i Sthlm och fortsätt med fjollparader och gör Djursholm till Rinkeby östra fy fanken vilket skämt till stad hahaha
Tur man lämnat skiten är just på lång semester i Ungern Wow och wow vilka mäniskor
Sargut
Inlägg: 8
Blev medlem: 2023-05-31

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Sargut »

Mattias_87 skrev: 2023-06-03 12:51:47 Om vi ska fortsätta vara farmarlag åt SHL så har jag snart tappat allt hockeyintresse. Det är riktigt jävla nära att ligga på noll.
Livet i hockeyallsvenskan. Oavsett hur stor klubben är så kommer man vara ett farmarlag åt SHL. Ett sätt att tackla problemet är att göra som Löven, värva äldre spelare 27-30+ som inte kommer dra till sig SHL intresse. Löven har blivit rätt förskonade genom åren till skillnad från MoDo till exempel.
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Klart att Östlund lämnar. Oerhört väntat! Hoppas på en skridskostark ersättare som är lite starkare än vad Noah är. Kämpa KG!
Hillberry blue
Inlägg: 657
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Hillberry blue »

GULD skrev: 2023-06-04 12:28:30 Vejdemo Limpaan mm mm mm och våra spelare som skämmer ut klubben i Ryssland

Hockey ock Sthlm känns som ett jävla skämt

Jag hatar FBK mycket mer än gnaget men vilka klubb hjärtan
Nä lägg ner allt i Sthlm och fortsätt med fjollparader och gör Djursholm till Rinkeby östra fy fanken vilket skämt till stad hahaha
Tur man lämnat skiten är just på lång semester i Ungern Wow och wow vilka mäniskor
Stark Gulasch ?
Osten östlund
Inlägg: 1523
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Tittade tillbaka hur det såg ut för ca 1 år sen (bara kul). Tiden går fort. Var inga vidare positiva toner då heller 😂....

Observera . Klippte bara ut ett inlägg för ca 1 år sen. Ingen större betydelse vem/vilka som skrev!

Nedan:


Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Inlägg 2022-06-09 00:29:35


Viktor Andrén

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... tor-andren

så detta är det de blir, så behöver vi inte bli besvikna

Har de varit några namn som cirkulerat på målvaktssidan mer än Adam och Svedberg?
Får man in Andrén så kommer man inte gå upp. Skönt att forwardssidan är spikad rätt tidigt i alla fall. Men backsidan är väldigt oroande inte en ända back som man får förhoppningar till.
Jag tror du underskattar hur bra Lindbom är och vilken potential han har. För Allsvenskan är han definitivt bra nog för en förstaspade.
Det har jag svårt att se, jag vill nog hellre en mer stabil första målvakt. Det skulle vara kanon om man får en fullt frisk Svedberg tillbaka om det inte löser sig med Reideborn. Min största rädsla just nu är att man tänker spela med Arnesson och Falk som första backpar.
Nattuggla_
Inlägg: 2863
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-06-04 14:51:15 Klart att Östlund lämnar. Oerhört väntat! Hoppas på en skridskostark ersättare som är lite starkare än vad Noah är. Kämpa KG!
Tänker på om Mikael Frycklund kanske är ett alternativ?
Fortsätter inte i Västerås.

För hans egna del skönt pendlingsavstånd om han inte vill flytta.

Tung säsong ifjol men det hade hela Västerås.
Kanske för dyr för oss nu dock.

Men det känns lite som en sådan värvning som Liss 2022.
Cyber
Inlägg: 211
Blev medlem: 2022-11-27

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Cyber »

Nattuggla_ skrev: 2023-06-05 06:15:07
Manijock skrev: 2023-06-04 14:51:15 Klart att Östlund lämnar. Oerhört väntat! Hoppas på en skridskostark ersättare som är lite starkare än vad Noah är. Kämpa KG!
Tänker på om Mikael Frycklund kanske är ett alternativ?
Fortsätter inte i Västerås.

För hans egna del skönt pendlingsavstånd om han inte vill flytta.

Tung säsong ifjol men det hade hela Västerås.
Kanske för dyr för oss nu dock.

Men det känns lite som en sådan värvning som Liss 2022.
Ta inte in Frycklund. Massor av onödiga utvisningar. Stundtals helt osynlig i flera matcher på raken, för att sedan göra ett par där han är riktigt bra.
En humörspelare som verkligen inte är en lagspelare.
Osten östlund
Inlägg: 1523
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Då var Östlund presenterad. Hoppas att Shl klubbarna är nöjda nu!?

6 st spelare in + 1 junis. Ingen riktigt spets.

10st ut (6st SHL)+ Cam om han ej ska krångla.

Största hotet blir SSK nästa år. Brynäs behöver minst ett år i HA för att reda upp sin skit.
Robbex
Inlägg: 320
Blev medlem: 2022-03-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Robbex »

Noah, lekki och Lindblom gjorde tyvärr bort sig. Har svårt att se att dom ska klara av SHL redan nu. Blir spännande och se om jag har fel.
Cyber
Inlägg: 211
Blev medlem: 2022-11-27

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Cyber »

Osten östlund skrev: 2023-06-05 12:19:00 Då var Östlund presenterad. Hoppas att Shl klubbarna är nöjda nu!?

6 st spelare in + 1 junis. Ingen riktigt spets.

10st ut (6st SHL)+ Cam om han ej ska krångla.

Största hotet blir SSK nästa år. Brynäs behöver minst ett år i HA för att reda upp sin skit.
Brynäs kommer att vara favoriter. Innan förra säsongen hade både Timrå och HV som senast utslagna lag gått upp och DIF var en match från att lyckas.

Sedan kommer även Löven, SSK och VIK kunna utmana. Plötsligt är det fler än tre riktigt vassa lag som har chansen. I alla fall på papper. Från säsongen 19/20 har det varit max tre med reell chans.
Först Löven, MoDo, Timrå.
Timrå, BIK och Löven.
HV, MoDo och Löven.
Senast MoDo, Löven och DIF.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2416
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Cyber skrev: 2023-06-05 12:31:48
Osten östlund skrev: 2023-06-05 12:19:00 Då var Östlund presenterad. Hoppas att Shl klubbarna är nöjda nu!?

6 st spelare in + 1 junis. Ingen riktigt spets.

10st ut (6st SHL)+ Cam om han ej ska krångla.

Största hotet blir SSK nästa år. Brynäs behöver minst ett år i HA för att reda upp sin skit.
Brynäs kommer att vara favoriter. Innan förra säsongen hade både Timrå och HV som senast utslagna lag gått upp och DIF var en match från att lyckas.

Sedan kommer även Löven, SSK och VIK kunna utmana. Plötsligt är det fler än tre riktigt vassa lag som har chansen. I alla fall på papper. Från säsongen 19/20 har det varit max tre med reell chans.
Först Löven, MoDo, Timrå.
Timrå, BIK och Löven.
HV, MoDo och Löven.
Senast MoDo, Löven och DIF.
Brynäs största utmaning nästa säsong blir pressen. Det finns nog inget lag som har haft så mycket press på sig. Timrå som är ett jojolag är vana med detta, Hv har inte heller en lika stor press utifrån, DIF har ju också ett stort press på sig men var i HA för inte så länge sen. Brynäs däremot har aldrig varit här så det är en helt ny tillvaro för dem. Börjar det gå dåligt så börjas det nog knorra rätt snabbt. Och Brynäs lagbygge hittills påminner mycket om DIFs inför förra säsongen. Många med Brynäshjärta som ska lösa allting. Istället för att bygga som HV som satsade mer på laget än individen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Osten östlund
Inlägg: 1523
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Skulle inte förvåna mig, en bit in i säsongen. Om det inte går som deras "rådgivare har tänkt sig" (Lekki o Noah). Dom erbjuds på lån till oss eller annan HA klubb! Lindbom skickas väll till Karlskoga för matcher.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Buford »

Brukar inte vara så jävla negativ, men nu fick jag kräksmak i hela jävla munnen... 4 år på Vejdemo känns som att han inte vill spela hos oss något mer.
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Buford skrev: 2023-06-05 14:29:05 Brukar inte vara så jävla negativ, men nu fick jag kräksmak i hela jävla munnen... 4 år på Vejdemo känns som att han inte vill spela hos oss något mer.
Nej senaste intervjun med honom där är ju så jävla löjlig. Han går ju till Leksand mest pga att de ville ge honom ett långt kontrakt. I samma artikel så säger han att DIF är laget närmast hjärtat. Förstår inte riktigt det resonemanget. I min värld vill man helst spela i laget närmast hjärtat om vi skulle vara i samma serie. Den chansen är ju helt körd nu när han binder upp sig för resten av sin primekarriär i stort sett. Skulle inte förvåna mig om det är klausul-löst också. Det brukar ju andra klubbar få till, medan vi skriver upp alla typer av ångerrätter...Till spelarens fördelar naturligtvis!

Låter som att han beslutade sig för att lämna DIF rätt sent också.... Att han var inställd på att fullfölja kontraktet.... Fet jävla syn på den! Skrev redan när han kritade på att han endast kommer att stanna om han:

1. Skadar sig igen

Eller

2. Suger.....

Är han okej eller bra, så kommer han sticka vid första bästa anbud som alla andra.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1559
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av jsson »

Klart som korvspad att varenda spelare söker så långt kontrakt som möjligt.

Det där med klubbhjärta börjar kanske spela roll mot karriärens brant. Klasen, Brodin, Krüger m.fl.
Låst