Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Nattuggla_
Inlägg: 3159
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2023-05-16 14:40:14
Nattuggla_ skrev: 2023-05-16 13:49:18 Force Majeure för vad? Enligt Ryssland själva så finns ju inget anfallskrig.
Det är det vi måste ha i åtanke här. Hur många tangentbordskrigare (menar inte dig nu) skulle våga bryta ett kontrakt i Ryssland som läget är idag?
Inte en jävel. Men vi skriker på alla hockeyspelare att göra det.
Det hade inte varit svårare än att skita i att dyka upp. Har man inte planerat att åka tillbaka till ryssland finns det noll och inget som de kan göra åt saken då deras domstolar inte har nån makt i övriga världen. Visst all innestående lön som du inte flyttat till andra konton är ju rökt och förmodligen blir det problematiskt att lösa rättigheterna för att kunna spela för nån annan klubb under tiden (men här är jag övertygad om att spelarfack och förbund kan hjälpa till).

Men spelarna lyssnar på agenterna och DE har ingen lust att förlora pengar så de säger ju såklart att allting är omöjligt.
Tror inte det är så enkelt.

Att spelare skriver nya kontrakt och flyttar mellan klubbar när man egentligen kunde dra hem dock, det är en annan sak för mig.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2023-05-16 20:44:34, redigerad totalt 4 gång.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Andspe skrev: 2023-05-16 13:00:25 Förstår inte de som försöker dreva mot Lilja. Förstår reideborn och FC, men Lilja var ju extremt tydlig. ”Jag vill bryta, men prislappen är högre än alla mina intjänade stålar på hög. Jag får ingen hjälp av förbundet ” för att hårdra det.

Nu har ett år gått och han har väl i princip spelat gratis för att kunna bryta kontraktet tidigare.
Robin Press och Johan Mattsson är ju också personer som bryr sig mer om pengar än människoliv. Reideborn snackade ju också om att han inte hade råd att bryta sitt kontrakt när kriget bröt ut. Men när hans kontrakt äntligen gick ut så var han öppen med att förlänga sitt kontrakt i KHL. Så synd var det om honom. Ett tydligt exempel på en spelare som bara skyller på saker för att skydda sitt eget skin.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »






Vem?
Osten östlund
Inlägg: 1713
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

mb81 skrev: 2023-05-16 21:03:12




Vem?
Hoppas han inte "missbrukar" klockan!?
Tarmpaket
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-08-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tarmpaket »

Det är nog Axel Andersson

https://www.playmaker92.com/players/

Micke Rosell är hans agent och Axel har ryktats till oss tidigare
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BigJ »

Tarmpaket skrev: 2023-05-16 21:27:24 Det är nog Axel Andersson

https://www.playmaker92.com/players/

Micke Rosell är hans agent och Axel har ryktats till oss tidigare
Nä, W Nylander förstås :D
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Axel Andersson kan man ju räkna ut med stjärten.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Jepp, Expressen osv har redan bekräftat. Har noll koll på denna liraren, kan vara allt mellan Sidney Crosby och Utta i hockeyskills for all I know.

Nån som vet om det är en bra värvning?
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
fryppe
Inlägg: 12
Blev medlem: 2023-05-11

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av fryppe »

Bra tvåvägsback rörlig och bra på skridskorna. Spelade i ett av dom sämsta AHL lagen men har gjort det bra.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Örebroarn »

captcash skrev: 2023-05-17 07:32:36 Jepp, Expressen osv har redan bekräftat. Har noll koll på denna liraren, kan vara allt mellan Sidney Crosby och Utta i hockeyskills for all I know.

Nån som vet om det är en bra värvning?
Haha han har ju spelat i DIF förut
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Örebroarn skrev: 2023-05-17 08:14:05
captcash skrev: 2023-05-17 07:32:36 Jepp, Expressen osv har redan bekräftat. Har noll koll på denna liraren, kan vara allt mellan Sidney Crosby och Utta i hockeyskills for all I know.

Nån som vet om det är en bra värvning?
Haha han har ju spelat i DIF förut
Fast inte i a-laget. Någon träningsmatch möjligen. Förstår att man inte har full koll på honom. Det lilla jag har sett gillar jag.
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Två viktiga saker jag kräver av denna värvning.

1. Bra raka förstapass
2. Tar försvarsspel på allvar

Sen är det bara att tuta och köra. Inget klibbeliklabb och pubertertalt oansvar. Sen förstår jag att det inte är något fysmonster som kommer, men med skalle kommer man långt. Välkommen Axel!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Gillar värvningen av Axel. Framförallt rätt ålder. Vi behöver inte en enda 30-plussare till. Vi behöver spelare i spannet 23-27 år. Spelare som håller ihop under hela serien OCH ett långt slutspel. Vi har nog med gubbljumskar och gubbleder i laget.
Vi ska heller inte ha lika många juniorer som i år, ifall vi tänker gå upp.
Fler spelare som har rutin, men där kropparna är i rätt fysisk ålder. Helt enkelt män med snabba hållbara muskler.

Att han är välscoutad och således kommer passa in utgår jag från.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

mb81 skrev: 2023-05-17 08:24:34
Örebroarn skrev: 2023-05-17 08:14:05
captcash skrev: 2023-05-17 07:32:36 Jepp, Expressen osv har redan bekräftat. Har noll koll på denna liraren, kan vara allt mellan Sidney Crosby och Utta i hockeyskills for all I know.

Nån som vet om det är en bra värvning?
Haha han har ju spelat i DIF förut
Fast inte i a-laget. Någon träningsmatch möjligen. Förstår att man inte har full koll på honom. Det lilla jag har sett gillar jag.
Ah det förklarar saken, har ofta lite dålig koll på junis kullarna, men ny i A-laget då, blir spännande!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-17 09:10:58 Gillar värvningen av Axel. Framförallt rätt ålder. Vi behöver inte en enda 30-plussare till. Vi behöver spelare i spannet 23-27 år. Spelare som håller ihop under hela serien OCH ett långt slutspel. Vi har nog med gubbljumskar och gubbleder i laget.
Vi ska heller inte ha lika många juniorer som i år, ifall vi tänker gå upp.
Fler spelare som har rutin, men där kropparna är i rätt fysisk ålder. Helt enkelt män med snabba hållbara muskler.

Att han är välscoutad och således kommer passa in utgår jag från.
Håller med. Vill att vi värvar spelare på väg upp och inte ned. Man får oftast mer per krona för dessa spelare också. Gradin känns också som en sådan spelare. Hoppas på flera.


Även fast juniorerna var grymma så bidrog de inte tillräckligt i grundserien(undantaget Lindbom). Inte för de var dåliga men för de spelade för lite med skador och JVM. Dock spetsade de laget ordentligt i slutspelet. Tror inte Carnebo, Wersäll, Milfors eller vilka junisar vi har kommande säsong kommer ta plats i JVM. Kan vara rätt skönt för oss att det inte blir så stökigt. Med det sagt så hoppas jag vi fortsätter satsa massa på juniorerna. Ännu viktigare i allsvenskan.
Låst