Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Tellqvist32 skrev: 2023-05-11 11:33:32
Manijock skrev: 2023-05-11 10:58:46
Tellqvist32 skrev: 2023-05-11 10:07:20
Jim Morrison skrev: 2023-05-11 09:35:47
Tellqvist32 skrev: 2023-05-11 09:33:17 Smärtsamt att se vår forwardsuppsättning just nu jämfört med Brynäs, Björklöven och Aik...


Jag hoppas verkligen det kommer ske mycket in och ut där framöver. Annars kommer det inte att bli kul.
Vi har väl ändå väldigt bra forwards i truppen? Sen kanske vi inte fick ut max av alla förra säsongen men det kan ju bero på flera olika anledningar.
Vi har ju många användbara spelare. Jag säger inte att vi har dåliga forwards, däremot är det alldeles för lite spets. I synnerhet gentemot de tippade toppkonkurrenterna.

Norman, Rensfeldt, Liss. Här ligger det stora uppdraget för KG att lösa detta, enligt mig. Dessa kostar alldeles för mycket sätt till vad de levererar. Vi kan inte ha dyra breddspelare när det går ut över spetsen. Jag har gärna spelare som Rensfeldt och Norman, men inte till de pengarna.
Levererade inte Liss ifjol? Vill minnas att han slog personligt rekord poängmässigt och var toppklass i DIF? Grym hela vägen fram till semifinal. Där hamnade han i en svacka och blev sen bannlyst från istid.

Knappast en breddspelare. Hög allsvensk spets!
Liss var helt värdelös och ospelbar när det väl skulle avgöras mot de bästa lagen i slutspelet. Han blev petad i ett lag, trots att han gjorde så mycket poäng i grundserien och trots att ha har spetsegenskaper som få i vårt lag har. Vågar vi göra den chansningen en säsong till? Framförallt om Garpen blir kvar, som inte är något superfan av Liss?

Men om det ger dig något att han bombar in PP-mål mot Tingsryd så...
Vill du ens gå till slutspel? Då behöver du poäng mot Tingsryd också.

Har han en vana av att få svackor i slutspel? Svar nej! 11 poäng på 12 matcher sista säsongen i Björklöven. 16 poäng på 16 matcher året innan det. 2 på 2 året innan det....

Det har hänt EN JÄVLA GÅNG. Jaa han var kass i semin och pga konkurrens fick han inte ens chansen i finalen. Du vet om det, jag vet om det och han vet om det. Det är en svacka som kommer olägligt. Surt! Men move along liksom...

Att snacka om att han inte levererar är en sån brutal felaktighet både på papper och praktiskt. Sen att du inte gillar honom är en annan sak. Helt okej!
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Tex Williamsson. Eventuellt på väg till Nybro! Hade inte det varit ett tryggt spännande komplement till Andrén?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2023-05-11 12:24:10 Tex Williamsson. Eventuellt på väg till Nybro! Hade inte det varit ett tryggt spännande komplement till Andrén?
Skadad nästan hela förra säsongen och 32 år(ingen ålder på målvakt kanske). Tror vi går på nåt yngre mindre meriterat som tvåa. Olof Lindbom känns inte som ett långskott.
Osten östlund
Inlägg: 1689
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

En klocka, skulle nog skapa lite positiv stämning?!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Osten östlund skrev: 2023-05-11 13:31:08 En klocka, skulle nog skapa lite positiv stämning?!
Fick en klocka igår ju!

Skulle må bättre av att KG snackade genomgående hur man tänker om lagbygget i officiell kanal. Antingen på hemsidan eller på medlemsmöte. Inte att han lägger ut luddig info till hockeynews eller svenskafans och sen får man sitta och gissa hur han tänker sig lagbygget.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Henkos »

Lite OT men att Liss sambo kränger 7st finalplåtar för 1k stycket på instagram gör ju inte att man blir mer sugen på att han ska stanna.
DifLars
Inlägg: 53
Blev medlem: 2016-02-06

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av DifLars »

Henkos skrev: 2023-05-11 14:38:43 Lite OT men att Liss sambo kränger 7st finalplåtar för 1k stycket på instagram gör ju inte att man blir mer sugen på att han ska stanna.
Det här har jag helt missat, om det stämmer är det för jävligt.
Finns det någon skärmdump ifrån det inlägget eller liknande?
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Henkos »

DifLars skrev: 2023-05-11 14:49:05
Henkos skrev: 2023-05-11 14:38:43 Lite OT men att Liss sambo kränger 7st finalplåtar för 1k stycket på instagram gör ju inte att man blir mer sugen på att han ska stanna.
Det här har jag helt missat, om det stämmer är det för jävligt.
Finns det någon skärmdump ifrån det inlägget eller liknande?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av mb81 »

Henkos skrev: 2023-05-11 14:38:43 Lite OT men att Liss sambo kränger 7st finalplåtar för 1k stycket på instagram gör ju inte att man blir mer sugen på att han ska stanna.
Men om han nu ska vara kvar så behöver vi inte sprida vidare det. Det vinner vi inget på.
thuna86
Inlägg: 15
Blev medlem: 2012-09-10
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av thuna86 »

Hade väl varit värre om det var olle själv som sålde dom,
Osten östlund
Inlägg: 1689
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Stoppel på hemsidan.

Det dom ska ha in säger han:

Center, forward och 2 backar.

Säger även att han har 7 backar på kontrakt:

Daniel Glad
Cameron Schilling
Kevin Karlsson
Alexander Falk
Calle Odelius
Ludvig Hedström
Alex Yterell
E. Hammarlund.

Är det Odelius han räknar bort? Sen antar jag att han ska in med en slips till.

Hade ju räknat med Arne. Sen om ryktena stämmer att. AHL backen Axel A har varit vårt huvudspår. Så hade detta varit vår backuppsättning om vi hade haft dessa 2 kvar/stannat.

Tycker ni att vi hade haft defensivt tuffa eller spelande backar isåfall? Som KG har varit inne på att det är dessa typer han letar efter ( Typ Alm/ Eliott).
Senast redigerad av Osten östlund den 2023-05-11 19:15:30, redigerad totalt 3 gång.
toffffffe
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-04-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av toffffffe »

Ja, jag antar att det är Odelius han räknar bort eftersom resten väl har kontrakt?

Jag är spänd på vilken center man siktar in sig på. Vill inte se att Vigneault går till Björklöven eller SSK utan han plockar jag gärna. Dyr så klart men vilken centerposition tror ni man letar efter? 2e center? Om vi tänker Kruger 1a center, Rensfeldt 3e och Berglund 4e?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

toffffffe skrev: 2023-05-11 19:07:34 Ja, jag antar att det är Odelius han räknar bort eftersom resten väl har kontrakt?

Jag är spänd på vilken center man siktar in sig på. Vill inte se att Vigneault går till Björklöven eller SSK utan han plockar jag gärna. Dyr så klart men vilken centerposition tror ni man letar efter? 2e center? Om vi tänker Kruger 1a center, Rensfeldt 3e och Berglund 4e?
Sam Vigneault kommer inte spela i HA är snacket som går. Men man kan ju alltid hitta nästa Sam Vigneault om man gör jobbet… Förmodligen billigare också.

Jag tror vi behöver en grym playmaker-center för att avlasta Krüger lite och skapa en bra 1-2 punch. Problemet är ju som sagt att vi betalar stora löner till spelare man trodde var en annan spelartyp på HA-nivå än dom egentligen är.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tobbis »

Vill man ha kvar Falk och Hedström? Kanske inte finns pengar att hitta bättre iofs..
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Foppas78 »

Falk & Hedström måste självklart bort om vi ämnar att få till en snabbare och mer spelskicklig backsida. Vi måste ju tighta till vårt lag genom zonerna för att skapa tryck och avlastning över hela isen. Den här säsongen hade vi varken spelarna eller systemet för det. Backarna vågade inte följa med upp i anfallen då risken att inte hinna med i omställningarna var för stor. Vi behöver först och främst sätta spelet om hur och vart lagdelarna kuggar i varandra. Som jag ser det var det ett av huvudproblemen vi hade genomgående denna säsong. Det är skitsamma om vi släpper till ett par lägen bakåt varje match om vi ändå äger pucken och spelet majoriteten av tiden för att vi har skickliga backar med i anfallen.
Låst