Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stenkollsåklart
Inlägg: 197
Blev medlem: 2023-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Stenkollsåklart »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 07:06:38
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:36:53
DIF_Soldier skrev: 2024-02-16 02:00:54
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Och det kommer från någon som offade sig 1971. Till Paris och stanna i badet tack. Största jävla dravlet jag hört. KG har missat mycket men största skämtet, då är du lika hjärndöd som din namne. Missade du just att han löste Krüger till 2026? Jävla sopa! Ställ dig i gnagets klack och försvinn. KG har gjort mer för den här föreningen än du har runkpartiklar på ditt tangentbord. Och det är JÄVLIGT mycket.

Jösses jävlar, karln har axlat en roll i åratal som han inte ens velat ha för att han bryr sig om vårt kära Djurgården, han är BOKSTAVLIGT talat den enda som steppat upp i en handfallen förening som inte kan tillsätta en sportchef i tid. Och så sitter nån jävla serieonanist som du och spottar på honom. Åt helvete med dig.
Rent kompetensmässigt är han det. Sedan är han en jättefin kille och har gjort mycket för föreningen. Men som sportchef är jag rädd att han har satt oss i en rätt svår sits för en lång tid framöver. Fint jobbat med Krüger dock även om jag inte vet hur mycket det är hans gärning kontra Krügers Djurgårdshjärta.

Sund reaktion förresten. Jag som tyckte att jag uttryckte mig lite för plumpt angående KG men du tar nog priset ändå.
Största anledningen till varför Krüger och Brodin är här är på grund av hjärta för föreningen. Vem som helst hade löst det.
Det är lite som med Brynäs och Rödin, Ölund, Larsson och Bertilsson. Det är inte Alcéns skicklighet som höll fast dem, det var hjärta för Brynäs.

Kollar vi på övriga värvningar han gjort så är det lite av ett fiasko, både lönemässigt, kontraktlängd och spelare.

Kärleken för Djurgården kommer ingen kunna ta ifrån honom, men någon bra sportchef är han inte. Det har vi facit på.
Behöver bara säga att jag är på Dif Soldiers sida här. Ni vet absolut ingenting om hans kompetens, för det första. För det andra, vet ni varför vi landat de spelare vi har, och varför andra spelare hamnat i andra lag? Utan den informationen är det ju helt omöjligt att bedöma hans arbete under de senaste veckorna. Dessutom så är Wikegård med och drar i bakgrunden, tillsammans med ett flertal gamla spelare och ledare i föreningen. Men ni kanske tror att KG sitter allsmäktig och tar alla beslut helt själv sina sista månader på posten? Det enda man kan vara riktigt tacksam över är att de inte är inne och läser allt dravel folk skriver här!
niz
Inlägg: 86
Blev medlem: 2013-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av niz »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-16 08:20:59 Glider in på forumet rejält morgontrött. Ser att Sillytråden exploderat med typ 20 sidor. Wow!
Tänker att nu har vi värvat Kassian eller någon i den stilen. :)

Börjar läsa. När jag är klar får jag mig ändå ett gott skratt tack vare er alla kära forumiter.
Fick nämligen en bild framför mig att tänk om vi alla hade träffats live på annexet under gårdagens silly-nedräkning.
Fri tillgång till sprit och fullt med skärmar om rykten hit och dit.
Tror att många av oss samlats runt Jim och Soldaten framåt småtimmarna. :D

Sillyn då. Inte lätt med så begränsad marknad. Men underbart med Kruger, gör mig än mer hoppfull för framtiden.
Kruger och juniorerna får en att verkligen tro på en ljus framtid för DIF. Wikegård, Honken och Kimby på det gör inte saken sämre.
Hahaha, sillytrådens bästa kommentar på många tiotals sidor..
Osten östlund
Inlägg: 1686
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-16 08:20:59 Glider in på forumet rejält morgontrött. Ser att Sillytråden exploderat med typ 20 sidor. Wow!
Tänker att nu har vi värvat Kassian eller någon i den stilen. :)

Börjar läsa. När jag är klar får jag mig ändå ett gott skratt tack vare er alla kära forumiter.
Fick nämligen en bild framför mig att tänk om vi alla hade träffats live på annexet under gårdagens silly-nedräkning.
Fri tillgång till sprit och fullt med skärmar om rykten hit och dit.
Tror att många av oss samlats runt Jim och Soldaten framåt småtimmarna. :D

Sillyn då. Inte lätt med så begränsad marknad. Men underbart med Kruger, gör mig än mer hoppfull för framtiden.
Kruger och juniorerna får en att verkligen tro på en ljus framtid för DIF. Wikegård, Honken och Kimby på det gör inte saken sämre.
Hade varit trevligt......

Aja nu lägger vi det bakom oss. Hoppas vi vinner idag mot råtta. Samt Västerås åker ur HA!

Nu har vi det vi har. Dax att supporta laget mot SHL!!!
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av nalland »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:33:55
nalland skrev: 2024-02-16 02:36:08
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Om KG har fått många här inne att bete er som mjukglassar så har han gjort ett bra fönster. Du hoppar förmodligen inte under "gnagarsvin".
Vad snackar du om? Vad har det med KGs kompetens att göra?
Exakt. Hans kompetens har inget mer era mjukglasspsyken att göra. Schas.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9443
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

nalland skrev: 2024-02-16 08:41:05
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:33:55
nalland skrev: 2024-02-16 02:36:08
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Om KG har fått många här inne att bete er som mjukglassar så har han gjort ett bra fönster. Du hoppar förmodligen inte under "gnagarsvin".
Vad snackar du om? Vad har det med KGs kompetens att göra?
Exakt. Hans kompetens har inget mer era mjukglasspsyken att göra. Schas.
Välkommen till forumet ❤️
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3123
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Stenkollsåklart skrev: 2024-02-16 08:33:33
Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 07:06:38
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:36:53
DIF_Soldier skrev: 2024-02-16 02:00:54
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Och det kommer från någon som offade sig 1971. Till Paris och stanna i badet tack. Största jävla dravlet jag hört. KG har missat mycket men största skämtet, då är du lika hjärndöd som din namne. Missade du just att han löste Krüger till 2026? Jävla sopa! Ställ dig i gnagets klack och försvinn. KG har gjort mer för den här föreningen än du har runkpartiklar på ditt tangentbord. Och det är JÄVLIGT mycket.

Jösses jävlar, karln har axlat en roll i åratal som han inte ens velat ha för att han bryr sig om vårt kära Djurgården, han är BOKSTAVLIGT talat den enda som steppat upp i en handfallen förening som inte kan tillsätta en sportchef i tid. Och så sitter nån jävla serieonanist som du och spottar på honom. Åt helvete med dig.
Rent kompetensmässigt är han det. Sedan är han en jättefin kille och har gjort mycket för föreningen. Men som sportchef är jag rädd att han har satt oss i en rätt svår sits för en lång tid framöver. Fint jobbat med Krüger dock även om jag inte vet hur mycket det är hans gärning kontra Krügers Djurgårdshjärta.

Sund reaktion förresten. Jag som tyckte att jag uttryckte mig lite för plumpt angående KG men du tar nog priset ändå.
Största anledningen till varför Krüger och Brodin är här är på grund av hjärta för föreningen. Vem som helst hade löst det.
Det är lite som med Brynäs och Rödin, Ölund, Larsson och Bertilsson. Det är inte Alcéns skicklighet som höll fast dem, det var hjärta för Brynäs.

Kollar vi på övriga värvningar han gjort så är det lite av ett fiasko, både lönemässigt, kontraktlängd och spelare.

Kärleken för Djurgården kommer ingen kunna ta ifrån honom, men någon bra sportchef är han inte. Det har vi facit på.
Behöver bara säga att jag är på Dif Soldiers sida här. Ni vet absolut ingenting om hans kompetens, för det första. För det andra, vet ni varför vi landat de spelare vi har, och varför andra spelare hamnat i andra lag? Utan den informationen är det ju helt omöjligt att bedöma hans arbete under de senaste veckorna. Dessutom så är Wikegård med och drar i bakgrunden, tillsammans med ett flertal gamla spelare och ledare i föreningen. Men ni kanske tror att KG sitter allsmäktig och tar alla beslut helt själv sina sista månader på posten? Det enda man kan vara riktigt tacksam över är att de inte är inne och läser allt dravel folk skriver här!
Är sportchefen den enda man inte får ge kritik till? Jag är ju ingen målvaktstränare, så jag får då heller inte kritisera Andrén, eller?
Redogör gärna reglerna du som sitter på dem :)

Tycka är vad forumet är till för.
Att dela sin åsikt sen få detta kastat på sig: "... än du har runkpartiklar på ditt tangentbord. Och det är JÄVLIGT mycket."
och "Åt helvete med dig."
Det är både tramsigt, larvigt och över gränsen.

ALLA här inne spekulerar. Och det måste vi få göra.
Men nivån måste fan upp!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 08:53:14 Är sportchefen den enda man inte får ge kritik till? Jag är ju ingen målvaktstränare, så jag får då heller inte kritisera Andrén, eller?
Redogör gärna reglerna du som sitter på dem :)

Ska bli intressant att se alla här inne inte ge kritik till en enda spelare, eller målvakt för den delen.
Isåfall förutsätter jag att ni är en gammal målvakt som varit på elitnivå, eller en gammal tränare. För annars saknar ni kompetens för att ge kritik på detta forum.
Beror ju på "hur" man kritiserar. Det är en sak att veta och en annan att gissa. Folk idag är blixtsnabba med ett första utlåtande utan att veta vad de snackar om eller har sett fel. Sen får grejerna stå kvar oförändrade. Det gäller samhället i stort. Från mediehusen till sociala medier.
Jämför de kritiska meningarna:
"Uselt, den där borde han ha satt. Sämst på att sätta sina lägen varje gång" med
"Där hade han väl tid för en skottfint? Varför är det ingen som skottfintar? Målvakten får följa med på tok för enkelt"

Det ena går inte att bemöta vettigt och det blir i princip risk för polemik på forumet (det är för övrigt vad de flesta sociala media lever av i form av mängd-content). Det andra är också kritiskt men lämnar åtminstone en konstruktiv fråga.
Senast redigerad av Praetori den 2024-02-16 09:06:22, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Orkar inte läsa 20 sidor men verkar som det mest var "du är dum", "nej, du är dum", "nej KG är dum".. så fuck that crap.

Härligt med Krüger, du är en klippa! Kalle, tja.. inte vet jag, hit or miss, känns som ok med en back till iaf inför slutspels-skadorna!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praetori »

captcash skrev: 2024-02-16 09:04:36 Orkar inte läsa 20 sidor men verkar som det mest var "du är dum", "nej, du är dum", "nej KG är dum".. så fuck that crap.

Härligt med Krüger, du är en klippa! Kalle, tja.. inte vet jag, hit or miss, känns som ok med en back till iaf inför slutspels-skadorna!
2 backar, 1 forward och en livsviktig förlägning (som dessutom skickar signaler). Jag tycker inte att det är så illa pinkat men folk verkar väldigt upprörda i nivå med Black Friday där de surar över att de inte kunde köpa något de egentligen inte visste vad det var eller behövde.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
HCCL
Inlägg: 222
Blev medlem: 2019-04-23

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av HCCL »

Är det någon som vet något om Kalle Loponen, utöver det som går att hitta med en snabb googling?
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Donkels-3.0 »

Praetori skrev: 2024-02-16 09:08:11
captcash skrev: 2024-02-16 09:04:36 Orkar inte läsa 20 sidor men verkar som det mest var "du är dum", "nej, du är dum", "nej KG är dum".. så fuck that crap.

Härligt med Krüger, du är en klippa! Kalle, tja.. inte vet jag, hit or miss, känns som ok med en back till iaf inför slutspels-skadorna!
2 backar, 1 forward och en livsviktig förlägning (som dessutom skickar signaler). Jag tycker inte att det är så illa pinkat men folk verkar väldigt upprörda i nivå med Black Friday där de surar över att de inte kunde köpa något de egentligen inte visste vad det var eller behövde.
Exakt så, man kan alltid önska sig mer men nu får vi kör med dom spelare som är kontrakterade och hoppas på bästa möjliga utfall
Nattuggla_
Inlägg: 3123
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-02-16 09:04:00
Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 08:53:14 Är sportchefen den enda man inte får ge kritik till? Jag är ju ingen målvaktstränare, så jag får då heller inte kritisera Andrén, eller?
Redogör gärna reglerna du som sitter på dem :)

Ska bli intressant att se alla här inne inte ge kritik till en enda spelare, eller målvakt för den delen.
Isåfall förutsätter jag att ni är en gammal målvakt som varit på elitnivå, eller en gammal tränare. För annars saknar ni kompetens för att ge kritik på detta forum.
Beror ju på "hur" man kritiserar. Det är en sak att veta och en annan att gissa. Folk idag är blixtsnabba med ett första utlåtande utan att veta vad de snackar om eller har sett fel. Sen får grejerna stå kvar oförändrade. Det gäller samhället i stort. Från mediehusen till sociala medier.
Jämför de kritiska meningarna:
"Uselt, den där borde han ha satt. Sämst på att sätta sina lägen varje gång" med
"Där hade han väl tid för en skottfint? Varför är det ingen som skottfintar? Målvakten får följa med på tok för enkelt"

Det ena går inte att bemöta vettigt och det blir i princip risk för polemik på forumet
(det är för övrigt vad de flesta sociala media lever av i form av mängd-content). Det andra är också kritiskt men lämnar åtminstone en konstruktiv fråga.
Fast du har ju ingen aning om hur bra koll en annan här inne har på Loponen till exempel?
"Vad fan vet ni om honom, han har ju inte spelat en sekund".

Nej, men man kanske har sett många Västerås-matcher, eller rent av bor i Västerås och går på alla matcher live?

Det håller jag med om, att vi kan nog alla (de flesta, mig inklusive) bli bättre på hur man formulerar sig.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-02-16 09:40:47, redigerad totalt 3 gång.
Osten östlund
Inlägg: 1686
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

HCCL skrev: 2024-02-16 09:19:04 Är det någon som vet något om Kalle Loponen, utöver det som går att hitta med en snabb googling?
A Högsander nedan:

Spelstilen
När Kalle Loponen värvades till Västerås beskrevs han som en spelskicklig back som rör sig bra på isen, har ett bra skott, kan spela och styra i powerplay och har spetskompetens framåt. Just de bitarna har 22-åringen inte fått ut speciellt mycket av i Västerås, så frågan är om Djurgården kan väcka liv i de egenskaperna på ett bättre sätt? Med hans högerfattning skulle han kunna fylla en bra roll i laget, men han har – likt Västerås i stort – haft en tung säsong hittills. Kan en nystart i huvudstaden kicka igång hans karriär igen? Vi väntar med spänning för att se hur det utvecklar sig. Att komma till ett topplag kan mycket väl sätta fart på grejerna. Samtidigt har han en hel del att bevisa, både i egen zon och framåt.

Kontraktet
Med tanke på omständigheterna kommer det inte som en större chock att Kalle Loponens kontrakt bara är skrivet säsongen ut. Djurgården behöver bredda truppen på grund av alla skador på backsidan, där osäkerheten kring Alexander Ytterell och Calle Odelius har ställt till det en hel del. När det gäller de mer formella bitarna har Djurgården betalat en övergångssumma (spekuleras om 250 000 kronor här) och tagit över återstående del av kontraktet som Loponen haft med Västerås. Även om han inte kan ses som renodlad spets är det ändå ett vettigt drag inför fortsättningen. Backsidan har varit allt för tunn länge nu. Även om både Elias Degnell och Arvid Bergström har gjort det bra är det tufft att lassa så mycket ansvar på juniorduon.

Närtiden
Djupdyker vi ner i Kalle Loponens säsong med Västerås har den som sagt inte infriat förväntningarna. Samtidigt är det alltid svårt att värdera en spelare som kommer från ett lag som haft det extra kämpigt på flera plan. Det är inte alltid så lätt att växa i en sådan typ av miljö, det är betydligt svårare att släppa loss och våga spela ut. Totalt har Loponen noterats för fyra mål och två assist, haft sparsamt med förtroende i powerplay (36 sekunder per match) och snittat lite över tretton minuter i istid per möte. Kan han växa med mer förtroende? Mycket möjligt. Men låt honom först sätta grunden i Djurgården, så får vi se vad han kan bygga på därifrån.

Karriären
Kalle Loponen är född i Finland (men talar för övrigt flytande svenska) och tog sig hela vägen upp till den finska toppligan via ungdoms- och juniorspel i hans moderklubb Kärpät. Efter att han lånats ut till Hermes reste han över Atlanten för spel med OHL-laget Sudbury Wolves, där han producerade fina 24 poäng på 56 matcher. Återvände sedan till Kärpät igen och har därefter varit runt i olika finska klubbar i både Liiga och Mestis. Totalt har han erfarenhet från 80 matcher (3+12) i finska högstaligan och 40 möten (6+11) i andraligan, men också mängder av framträdanden i landslagssammanhang från U16 upp till U20. Poängbästa seniorsäsongen gjorde han 2022/2023 i KooKoo, med elva pinnar på 36 Liiga-matcher. Som sagt, det finns en offensiv uppsida hos honom.

Rollen
Kan vi förvänta oss att Kalle Loponen kliver in och plockar en plats i det första backparet? Nej, det är nog att förvänta sig för mycket. Men kan han komma in med ett enkelt och rejält spel och bygga på därifrån kan säkert andra möjligheter öppna sig, likt spel i powerplay. Sedan hänger mycket på hur det blir med Alexander Ytterell och Calle Odelius och när duon kan tänkas vara fit for fight igen. Landar Loponen in på drygt 12-14 minuters istid och bidrar med ett stabilt grundspel både defensivt och offensivt är mycket vunnet. Djurgården är som sagt i behov av att bredda backsidan i väntan på hur skadeläget utvecklar sig. Kanske går Loponen in i backpar med Daniel Glad eller Jakob Ragnarsson? Med en mer defensivt skicklig vapendragare kan han nog få mer utlopp för sin offensiv.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9443
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Jag har skapat ett monster. Det är nu forumet når sin mest aggressiva peak och jag har verkligen min del i det.

Som jag var inne på förut måste jag revidera min initiala åsikt om Loponen. Dom siffror jag satt på och dom matcher jag sett stämde inte överens med mer pålitliga siffror. Jag tror han mycket väl kan bli på en pålitlig back för oss.

KG är inte min typ av sportchef och jag tycker han har varit alldeles för spenderarglad och skapat en skev lönestruktur samt prioriterat fel typ av spelare. Men han behöver inte bli kallad för det ena eller andra för det.

Hädanefter ska jag försöka undvika att bli raljant och hålla så god ton som möjligt. Ingenting gott kommer ur detta och med lite distans är lite mer eftertänksamhet klädsamt, speciellt för mig.

Krossa gnaget!
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-02-16 09:44:23, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av nalland »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 08:47:38
nalland skrev: 2024-02-16 08:41:05
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:33:55
nalland skrev: 2024-02-16 02:36:08
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 01:50:52 KG är verkligen det största skämtet vi haft till sportchef.
Om KG har fått många här inne att bete er som mjukglassar så har han gjort ett bra fönster. Du hoppar förmodligen inte under "gnagarsvin".
Vad snackar du om? Vad har det med KGs kompetens att göra?
Exakt. Hans kompetens har inget mer era mjukglasspsyken att göra. Schas.
Välkommen till forumet ❤️
Tack gode gud att ni inte befinner er på våra läktare till vardags ❤
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Låst