Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 133
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Manijock skrev: 2023-05-02 17:57:03
rikkard skrev: 2023-05-02 17:53:36 Bra att Arnesson förlänger. Tillsammans med Hammarlund är de enda backarna jag vill behålla till nästa säsong. Transatlanterna kostar mer än de smakar. Resten behöver inte ens nämnas.
Jaa Arnesson är ju verkligen en av väldigt få som hållit en jämn hög nivå HELA säsongen. Aldrig dalat! Extremt sällsynt och den enda övriga som kan skryta med det är Marcus Krüger.
Lägg till Kevin K så är jag benägen hålla med. Tidigare under säsongen visade han alldeles för djupa dalar men i slutspelet har han visat att den låga nivån kan tas bort och att han är en vinnarskalle med svarta ögon när det gäller.
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 194
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Hildi »

Nu tror jag inte riktigt att vi kommer lyckas att knyta till oss bröderna Davidsson, men OM vi gör det, hur har det gått för Fjällby i ahl? Skulle vara fint att kunna ställa den kedjan på isen igen nästa säsong.
Tellqvist32
Inlägg: 590
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Tellqvist32 »

Hildi skrev: 2023-05-02 18:46:03 Nu tror jag inte riktigt att vi kommer lyckas att knyta till oss bröderna Davidsson, men OM vi gör det, hur har det gått för Fjällby i ahl? Skulle vara fint att kunna ställa den kedjan på isen igen nästa säsong.
Fjällby kommer smaka mer än vad det kostar, tror jag.

Vi ska inga lägga dyra pengar på rollspelare längre. Fjällby kommer inte spruta in poäng i HockeyAllsvenskan, precis som Norman och Rensfeldt inte heller gör.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4785
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av diftobbe89 »

Släpp det där Fjällby-tugget nångång. Han fick till och med känna på en slutspelsmatch i NHL, och många i grundserien, är 25 år gammal, och ni tror han ens överväger att flytta hem till svenska andraligan?

Kom igen nu.
Spela fult
WunderAlex
Inlägg: 3
Blev medlem: 2023-05-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av WunderAlex »

Hoppas på kontinutet på tränarsidan. Garpen snarast klar på 1år som då går ut samtidigt som Ragnarssons & Holmqvists kontrakt.
Dom kan tillsammans med K-G sätta truppen. Vi ligger efter i processen jämfört med de andra klubbarna. Snabba puckar nu.

Minimera självklart spelare med skadehistorik så gott det går.

Undvik att få in spelare efter 10-20 omgångar pga skatteskäl.

Tappa 5st spelare till JVM lär vi iaf inte göra i år som det verkar.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

bbjs skrev: 2023-05-02 18:12:53
Manijock skrev: 2023-05-02 17:57:03
rikkard skrev: 2023-05-02 17:53:36 Bra att Arnesson förlänger. Tillsammans med Hammarlund är de enda backarna jag vill behålla till nästa säsong. Transatlanterna kostar mer än de smakar. Resten behöver inte ens nämnas.
Jaa Arnesson är ju verkligen en av väldigt få som hållit en jämn hög nivå HELA säsongen. Aldrig dalat! Extremt sällsynt och den enda övriga som kan skryta med det är Marcus Krüger.
Lägg till Kevin K så är jag benägen hålla med. Tidigare under säsongen visade han alldeles för djupa dalar men i slutspelet har han visat att den låga nivån kan tas bort och att han är en vinnarskalle med svarta ögon när det gäller.
Har kapat Kevin många gånger i grundserien, men jävlar vad han steppat upp när han fick spela i slutspelet
Osten östlund
Inlägg: 1742
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Av dom "vi vill behålla ". Vilka tror ni vi tappar?

Jag tror:

- Junisarna
- Vejdemo, ryktas leksand, skellefteå .. lär säkert vara ngr till
- Hammarlund, ryktas växjö/ malmö ngn mer shl klubb
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17539
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av SirDIFalot »

Jag är nyfiken på överflödet av left backar. Antingen ser man en drös backar som några som kan gå som båda helt enkelt. Eller så ska någon avvaras.

Jag hoppas att Karlsson blir kvar, och någon får flytta över. Re-sign av Ytterell och värv av någon mer prisvärd rightare än Elliott.

Hammarlund - NY
Karlsson - Glad
Arnesson - Ytterell
Hedström - Carnebro
Expert.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Donkels-3.0 »

SirDIFalot skrev: 2023-05-02 22:16:11 Jag är nyfiken på överflödet av left backar. Antingen ser man en drös backar som några som kan gå som båda helt enkelt. Eller så ska någon avvaras.

Jag hoppas att Karlsson blir kvar, och någon får flytta över. Re-sign av Ytterell och värv av någon mer prisvärd rightare än Elliott.

Hammarlund - NY
Karlsson - Glad
Arnesson - Ytterell
Hedström - Carnebro
Men för i helsefyr inte Hedström tack då plockar jag hellre upp junioren Bergström
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

rikkard skrev: 2023-05-02 17:53:36 Bra att Arnesson förlänger. Tillsammans med Hammarlund är de enda backarna jag vill behålla till nästa säsong. Transatlanterna kostar mer än de smakar. Resten behöver inte ens nämnas.
Glad fick man ju inte se så mycket av så det är svårt att bedöma var han står. Men Elliot har varit bra gjorde många viktiga mål och hade han fått spelat med en bättre back än shilling så kunde de sett bättre ut bakåt. Men han är nog dyr.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2023-05-02 22:16:11 Jag är nyfiken på överflödet av left backar. Antingen ser man en drös backar som några som kan gå som båda helt enkelt. Eller så ska någon avvaras.

Jag hoppas att Karlsson blir kvar, och någon får flytta över. Re-sign av Ytterell och värv av någon mer prisvärd rightare än Elliott.

Hammarlund - NY
Karlsson - Glad
Arnesson - Ytterell
Hedström - Carnebro
Räknar med att Karlsson går. Och vi har säkert inte för avsikt att bryta med Falk sålänge KG är kvar.

Så nu är det nog mer:
Hammarlund - NY
NY - Glad
Arnesson - Ytterell (hoppas också)
Hedström - Falk
Carnebro

Axel Andersson ryktas in, går han i första eller andralina på förhand?
Nattuggla_
Inlägg: 3190
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2023-05-02 11:46:53
dr111DIF skrev: 2023-05-02 11:35:58
SirDIFalot skrev: 2023-05-02 10:48:05
dr111DIF skrev: 2023-05-02 10:27:22

Avseende budget nästa år så behöver den väl inte vara så klen? Mycket oklart just nu. Signar Lindbom och Lekki med NHL så kan vi räkna in drygt 7 miljoner på det, sedan är det väl cirka 1 milj vardera på Östlund och Odelius om de signar med SHL?

Det är inte våra spelare tyvärr.
Fast de har båda gällande kontrakt över 23/24 med DIF? NHL-klubben kan i Östlunds fall bestämma ifall han spelar i NHL/AHL eller Europa, men de kan inte fritt bestämma vart i europa han spelar, utan det europeiska kontraktet bestämmer det om han lånas ut. För Odelius ännu mer reglerat eftersom han ej är förstarundare. Eventuell SHL-klubb måste väl rimligen isåfall bryta deras gällande europakontrakt om de vill "låna" spelaren från NHL. Sedan december nytt avtal mellan HA och SHL som reglerar detta hårdare, cirka miljonen i ersättning för att bryta kontrakt vill jag minnas att jag läst.

Lekki och Öhgren helt annorlunda eftersom de är kontraktslösa. Avtalet med SHL är ingen utvecklingsersättning utan en standardiserad ersättning för att lösa gällande HA-avtal.
Du kan ha rätt. Ska dubbelkolla.
Kom vi nånstans med det här?
Intressant. Om det stämmer så har vi ju pengar in för både Odelius och Östlund om de ska lira i SHL.
thelinho
Inlägg: 987
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av thelinho »

Sorry men har legat under en sten senaste dagarna.

Ni diskuterar fortfarande Kevin, men var inte han klar för BIK?

Hoppas såklart vi kan behålla honom.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9493
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Kevin Karlsson har en otroligt förmånlig lön sett till den kvalitén vi får ut av honom så att bryta med honom vore kanske det dummaste vi kan göra i det här snäva budget-läget. Även om jag kan förstå att han själv vill bort efter fjolårets behandling. Men jag hoppas att slutspelet kanske blev ett uppvaknande för Garpen/tränartrion och en nystart för Kevin.

I min bok är han solklar förstaback nästa säsong och borde få Schilling/Elliott-minuter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Olon
Inlägg: 220
Blev medlem: 2008-02-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Olon »

Är det verkligen rätt väg att gå att förlänga med en skadeförföljd Ytterell? Man kan tycka att vi hade otur med skador den här säsongen, men man ökar ju sannolikheten för att det ska ske genom att ta in spelare som Alm, Ytterell och Klasen. Blir ju lite risk-reward, där jag köper en sån som Klasen varje dag i veckan - men är mer tveksam till spelare som inte är ordentlig spets på samma sätt.
Låst