Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

Jim Morrison skrev: 2023-05-02 09:47:16
SirDIFalot skrev: 2023-05-02 09:19:38 Madhawk säger att han fått bekräftat att vi lagt närmare 30 miljoner på truppen i år och en mer förväntad nivå nästa år bör vara en budget likt det Modo haft. Dom inledde säsongen på 17,5 miljoner och har krupit över 20 miljoner på slutet.

(Jag är inte hans källa)
Med tanke på detta överlägsna försprånget/övertaget KG har haft mot sina kollegor så är det fan inte bra jobbat. Visst, vi var en match ifrån men i ärlighetens namn var det mycket individuella prestationer som gjorde att vi ens tog oss till final.

Titta på HV ifjol, så hanterar man ett ekonomiskt övertag på korrekt sätt.
Det är oerhört lätt att sitta och dömma med facit på handen, hade inte bytt trupp med Modo i aug/sep förra året, det tror jag inte heller många andra hade gjort
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Nytt på hemsidan så antar att vi har klart med att Krüger fortsätter...

"Beträffande lagbygget för herrtruppen pågår arbetet för fullt och vår intention är att, med kapten Krüger i spetsen, bygga vidare på stommen ur årets trupp. En del kompletteringar är redan klara och kommer att presenteras inom kort. Vår strävan är att skapa, med HockeyAllsvenskans mått mätt, ekonomiska ramar som gör oss slagkraftiga.°
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

sauron skrev: 2023-05-02 14:47:48
Jim Morrison skrev: 2023-05-02 14:32:10 Vejdemo lämnar och Arnesson förlänger.

https://hockeynews.se/articles/29028/
Fast enligt den så hade ju KG inte ens snackat med honom än... Utan trodde att han ville till shl.
Också uppgifter till hockeynews som säger att Vejdemo är på väg bort. KG bekräftar ju inte bara.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

bbjs skrev: 2023-05-02 15:09:26 Nytt på hemsidan så antar att vi har klart med att Krüger fortsätter...

"Beträffande lagbygget för herrtruppen pågår arbetet för fullt och vår intention är att, med kapten Krüger i spetsen, bygga vidare på stommen ur årets trupp. En del kompletteringar är redan klara och kommer att presenteras inom kort. Vår strävan är att skapa, med HockeyAllsvenskans mått mätt, ekonomiska ramar som gör oss slagkraftiga.°
Med betoning på intention kanske.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Landsortaren
Inlägg: 16
Blev medlem: 2014-02-28

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Landsortaren »

Man har varit rätt nere nu sedan valborg, det ska erkännas. Spelare som skriver med FBK gör mig illamående och andra rykten ut i kombination med risk för halverad lagbudget.
Har dock bestämt mig för att byta fokus till det positiva. Satan vad kul det var på läktaren i finalen. Och vad det värmer i hjärtat när man nu ser att Arnesson förlänger. Att Krüger stannar är viktigare än alla andra tapp tillsammans, så håll tummarna. Har ett litet företag och ska kolla om det finns någon möjlighet att sponsra med en liten summa. Bli medlemmar och sprid positivism så försöker vi göra det här tillsammans.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av captcash »

Jim Morrison skrev: 2023-05-02 15:15:02
sauron skrev: 2023-05-02 14:47:48
Jim Morrison skrev: 2023-05-02 14:32:10 Vejdemo lämnar och Arnesson förlänger.

https://hockeynews.se/articles/29028/
Fast enligt den så hade ju KG inte ens snackat med honom än... Utan trodde att han ville till shl.
Också uppgifter till hockeynews som säger att Vejdemo är på väg bort. KG bekräftar ju inte bara.
Vore ett mirakel om han stannar, han är alldeles för bra för att harva i HA och har många år kvar i sig som han kan lira utomlands o dra in stålar. Ses igen om typ 4 år där, känner jag iaf. Han är dock min nr2 att behålla efter Krüger!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
dr111DIF
Inlägg: 1018
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Ok, så då har vi prutat ner Arnessons kontrakt lite, följer fler efter?
dr111DIF
Inlägg: 1018
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Avseende det nya avtalet mellan SHL och HA är en viktig del skyddandet av icke etablerade juniorspelare (~<20 seniormatcher).Således kan inte juniorlagen brandskattas på bästa talangerna längre...
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Det jävliga med hans ålder är ju att Vejdemo garanterat kommer skriva typ femårsavtal med någon SHL-klubb. Blir en till Ljungh/Hultström som vi aldrig får se i DIF igen.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Landsortaren skrev: 2023-05-02 15:35:12 Man har varit rätt nere nu sedan valborg, det ska erkännas. Spelare som skriver med FBK gör mig illamående och andra rykten ut i kombination med risk för halverad lagbudget.
Har dock bestämt mig för att byta fokus till det positiva. Satan vad kul det var på läktaren i finalen. Och vad det värmer i hjärtat när man nu ser att Arnesson förlänger. Att Krüger stannar är viktigare än alla andra tapp tillsammans, så håll tummarna. Har ett litet företag och ska kolla om det finns någon möjlighet att sponsra med en liten summa. Bli medlemmar och sprid positivism så försöker vi göra det här tillsammans.

Helt rätt... nu har vi ältat i snart 48 timmar. Dax o höja nivån, resa sig och knyta näven. Kan inte sjunka lika lågt som ett fikarum på "volvo göteborg " eller bajen forum!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2023-05-02 16:39:25 Det jävliga med hans ålder är ju att Vejdemo garanterat kommer skriva typ femårsavtal med någon SHL-klubb. Blir en till Ljungh/Hultström som vi aldrig får se i DIF igen.
Såklart inte Vejdemo vill slösa ett år till på HA när han är i den åldern. Rensfeldt, Brodin och Norman kan jag också gärna vara utan nästa säsong. De kostar mer än de bidrar. Liss ryktas till Kristianstad tydligen. Dags att värva in lite hungrigare spelare som passar bättre in i hockeyallsvenska spelet. Dessa spelare känns lite för trötta. Man ska inte lägga alla sina pengar på centrar utan satsa lite mer på målgörare. Anton Gradin känns som ett perfekt nyförvärv. Perfekt spelare som passar in i HA spelstilen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av rikkard »

Bra att Arnesson förlänger. Tillsammans med Hammarlund är de enda backarna jag vill behålla till nästa säsong. Transatlanterna kostar mer än de smakar. Resten behöver inte ens nämnas.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

rikkard skrev: 2023-05-02 17:53:36 Bra att Arnesson förlänger. Tillsammans med Hammarlund är de enda backarna jag vill behålla till nästa säsong. Transatlanterna kostar mer än de smakar. Resten behöver inte ens nämnas.
Jaa Arnesson är ju verkligen en av väldigt få som hållit en jämn hög nivå HELA säsongen. Aldrig dalat! Extremt sällsynt och den enda övriga som kan skryta med det är Marcus Krüger.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Jim Morrison skrev: 2023-05-02 15:16:22
bbjs skrev: 2023-05-02 15:09:26 Nytt på hemsidan så antar att vi har klart med att Krüger fortsätter...

"Beträffande lagbygget för herrtruppen pågår arbetet för fullt och vår intention är att, med kapten Krüger i spetsen, bygga vidare på stommen ur årets trupp. En del kompletteringar är redan klara och kommer att presenteras inom kort. Vår strävan är att skapa, med HockeyAllsvenskans mått mätt, ekonomiska ramar som gör oss slagkraftiga.°
Med betoning på intention kanske.
Kan ju vara så att K-G spelar lite på honom, kom igen nu vi vill så säg JA du med.... eller så vill K-G bara konfirmera att vi inte har för avsikt att bygga nytt från grunden utan hans gamla budskap gäller - vi har (börjat) byggt långsiktigt oavsett serie.
Det jag inte får ihop är budget för fortsätta med samma stomme i större utsträckning, men som några har sagt vi vet inte hur avtalen ser ut.
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-05-02 17:57:03
rikkard skrev: 2023-05-02 17:53:36 Bra att Arnesson förlänger. Tillsammans med Hammarlund är de enda backarna jag vill behålla till nästa säsong. Transatlanterna kostar mer än de smakar. Resten behöver inte ens nämnas.
Jaa Arnesson är ju verkligen en av väldigt få som hållit en jämn hög nivå HELA säsongen. Aldrig dalat! Extremt sällsynt och den enda övriga som kan skryta med det är Marcus Krüger.
Arnesson-Ytterell var ju faktiskt länge vårat bästa backpar.
Jag förlänger gärna med Ytterell också. Tycker att han tystade tvivlarna, och lär vara mycket billigare än typ Elliott och Schilling.
Låst