Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Rudi skrev: 2023-05-02 07:11:02 Hur troligt att det att Vegas plockar över Lindbom redan nu?
Man hoppas ju självklart att samtliga fem drar på camp och stannar kvar där borta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
wardo
Inlägg: 100
Blev medlem: 2015-03-05

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av wardo »

Rudi skrev: 2023-05-02 07:11:02 Hur troligt att det att Vegas plockar över Lindbom redan nu?
Väldigt stor chans att Vegas vill få över honom. Bara en målvakt på kontrakt nästa år för Vegas om man bortser från Lehner.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av crike »

Det ”värsta” med att juniorerna lämnar tycker jag är att om dom inte slår sig in i Nordamerika och vill hem så kommer dom stå under kontrakt med Kaffe eller Six-fingers…även om vi lyckats gå upp.
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Hampus Falk klar för gnaget enligt Madhawk.
Det var ju en spelare som ryktades hit och ratades ganska friskt av vissa supportrar.
Intressant om det var han eller vi som tackade nej.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Doyle »

Inte nog med deppet att vi inte går upp. Nästa smäll känns etter värre. Som Djurgårdare väljer man alltså att spela för Färjestad, Färjestad!!!!!!!!!!. Är ju i klass med att man väljer att gå till aik i hockeyallsvenskan för att dissa DIF på allvar. Hur tänker man är en fundering som återkommer med jämna mellanrum, herregud😡
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2023-05-02 06:59:41 Snackades återigen om ”Bengan” till Djurgården där Madhawk hör att han vill hem.
Jag är inte helt främmande till den om det är så att han spelar för en låg lön, som ni tidigare varit inne på i tråden.

Men som vi snackat om, iom att ekonomin är ansträngd så tycker jag det är jätteviktigt att våga säga nej om han kräver en topplön på den här nivån.
Den vägen ska vi inte gå.
Han kan spela gratis, det borde flera som kommer hem efter 12-15 år i NHL göra
Donkels-3.0
Inlägg: 1152
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Donkels-3.0 »

Doyle skrev: 2023-05-02 07:28:21 Inte nog med deppet att vi inte går upp. Nästa smäll känns etter värre. Som Djurgårdare väljer man alltså att spela för Färjestad, Färjestad!!!!!!!!!!. Är ju i klass med att man väljer att gå till aik i hockeyallsvenskan för att dissa DIF på allvar. Hur tänker man är en fundering som återkommer med jämna mellanrum, herregud😡
Kaskadspydde när jag nyheten
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Vi visste ju till 100% att junisarna drar. Men man blir förbannad över att andra shl lag kan plocka som dom vill.

- Bengan är ett jävligt osäkert kort. Men han vill hit. Så är väll bara erbjuda ett provisions baserat kontrakt, samt shl bonus. Så får vi hoppas att inte hjärnskakningarna håller borta honom. Om frisk, sp kan han ju inte vara sämre än liss i slutspelet.

- Lite siffror från skåningen. Påstår att modo budget var 17,5 när säsong började. Sen plockade dom in vela, brickley , halloran o neiderb?

Vi avslutade runt 30 milj. Så 8-9 milj mer än modo?

Får hålla hårdare i pengarna nästa säsong. KGs största problem just nu, som många varit inne på. Är kostnaderna för befintlig kontrakt. Framförallt dom som ej levererat, enligt förväntan.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

På jakt efter Davidssonbröderna enligt Högsander. Märkligt med tanke på att vi inte har pengar till en back läsk, och kommer gå in med en budget strax under Säffle nästa säsong.
Senast redigerad av Manijock den 2023-05-02 07:50:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Hepsnastian »

Ang trupp inför nästa säsong så hoppas jag ändå att större delen stannar kvar. Vi tog oss ju ändå till final och en sista avgörande. Det säger ändå mycket om truppen och ledarstaben.
Vi kommer såklart att behöva fylla juniorernas platser.

Krüger
Norman
Brodin
Vejde
Klasen
Rensfeldt
Liss
Blomgren
W.Nilsson

Elliot
Shilling
Hammarlund
Arne
Ytterell

Redan där en dyr trupp. Men kan vi behålla denna stomme vore det bra. 1 år nu i allsvenskan och vet vad det innebär. Bra om vi kan behålla lite kontinuitet.

Sponsorer, jobba!
Senast redigerad av Hepsnastian den 2023-05-02 07:54:40, redigerad totalt 1 gånger.
Nattuggla_
Inlägg: 3134
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Vet inte exakt vad Ytterell och Elliott tjänar.
Men hade hellre förlängt med förstnämnda. Han är här hela sommaren och spelar från start, det är en fördel. Visade ifjol att han kan hantera den rollen. Gjorde större avtryck på mig än Elliott, och förmodligen billigare.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2023-05-02 07:48:44 På jakt efter Davidssonbröderna enligt Högsander. Märkligt med tanke på att vi inte har pengar till en back läsk, och kommer gå in med en budget strax under Säffle nästa säsong.
Hade varit fint, blev väll mästare i Finland? Är som ngn från växjö skulle gå till HA, sannolikheten?

Hoppas det inte bara hamnar under kategorin drömvärvningar, som ifjol. Typ Erik G, Holm, Sören etc (känner igen mönstret).

- Ytterel tror jag på. Bara han håller. Tveksam skadehistorik.

-Eliott hade varit fin med, tror han velat stanna. Där är nog frågan ekonomin. Han måste väll ut från landet 6mån. Ifall han ska spela hos oss/sverige. Mitten av november kan vi plocka in honom (skatt).
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Marcus Davidsson verkar ju haft en riktigt fin säsong i Finland också. Väldigt tvek på att han skulle vara sugen på DIF nu. Speciellt eftersom vissa härinne verkar hävda att lagets enda ekonomiskt realistiska stjärnor nästa säsong kommer vara Berglund och Blomgren...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2023-05-01 18:52:41
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2023-05-01 18:50:01
#10 skrev: 2023-05-01 18:25:10 Jävlar vad tragisk stämning det är här inne….
Yes. Lite av en tävling i spekulationerna över hur dåliga vi kommer bli.

Jag tror inte vi behöver bli så mycket sämre bara för att vi tappar en massa ”namn”. Dessutom hade vi för många juniorer i laget, det märktes att vi vägde för lätt mot Modo.
Det håller jag med om. Många av dom som sitter på feta kontrakt skulle jag gärna bli av med om dom själva vill bryta. För att kunna bygga smartare med en mindre budget. Det är ju nästan ett måste faktiskt.
Var många av de större namnen i vår trupp som var anonyma/ dåliga under slutspelet och i synnerhet finalspelet.

Sedan beträffande juniorerna, självklart tråkigt att de lämnar. Bara tänk om Lindbom kört ett år till med oss…..ojojoj.
Men är det något vi varit bra på så är det att plocka fram nya duktiga juniorer.
Och jag vill inte se att vi bygger ett lag med 6-7 juniorer i laguppställningen.
Det håller inte. Vill inte se att vi bygger ett lag med flertalet 30- plussare.

Vi behöver hitta duktiga spelare i spannet 22-27. Mindre skadebenägna och som fortfarande har mycket av karriären framför sig.
4 segrar kvar
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Döden »

Att junisar skulle dra var ju väntat… men som skrivits tidigare: FBK , smakar illa.

Nu är det bara att vänta medans Hockeysverige glufsar i sig från smörgåsbordet DIF… vi sitter och tittar på och hoppas det blir några resten över.
Låst