Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Osten östlund skrev: 2023-06-02 17:44:14 Gällande ekonomi. Visst vi tappade falskärmen vi hade när vi trillade ner (6 milj). Men KG borde ha en del o leka med.

Extra:

- Lindbom o Lekki 2 X 3,5 milj, Nhl pengar
- Öhgren, Lekki , Lindbom 3x 750k , shl pengar
- Arne, slipper lön, samt 500k, shl pengar
- Cam s , ev på väg ut.
Ta de pengarna och skriv 3+1 med Vejde....
MARRUS9010
Inlägg: 22
Blev medlem: 2021-12-27
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av MARRUS9010 »

bbjs skrev: 2023-06-02 22:30:21
Osten östlund skrev: 2023-06-02 17:44:14 Gällande ekonomi. Visst vi tappade falskärmen vi hade när vi trillade ner (6 milj). Men KG borde ha en del o leka med.

Extra:

- Lindbom o Lekki 2 X 3,5 milj, Nhl pengar
- Öhgren, Lekki , Lindbom 3x 750k , shl pengar
- Arne, slipper lön, samt 500k, shl pengar
- Cam s , ev på väg ut.
Ta de pengarna och skriv 3+1 med Vejde....
Håller med dig där verkligen. Tycker verkligen vi ska försöka hålla kvar i Vejde. Hoppas Krugerparken Brodin tjatar kvar honom
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Vejdemo väntar nog in kontraktserbjudande får utlandet tyvärr. Var ju ngr SHL klubbar som var sugna med.

Var ju snack om P. Hörnqvist ( Florida ). Undrar om han blir "årets hemvändare"?

Florida spelar ju fortfarande, samt skulle han väll isåfall behöva spela nästan "gratis" för DIF.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av bbjs »

Osten östlund skrev: 2023-06-03 08:05:25
Var ju snack om P. Hörnqvist ( Florida ). Undrar om han blir "årets hemvändare"?
Från HockeyNews:
HockeyNews skrev: 2023-06-03 08:05:25
Hörnqvist – en erkänd vinnare – är långt från i bakgrunden just nu, berättar Forsling.

– Han är med varje dag i hallen och på is och han hjälper till och pushar alla. Han är nästan som en extratränare för folk som varit skadade och han kör stenhårt. Han är nog i bäst form av alla i laget så han är extremt viktig för oss, säger han
Få hem Bengan med en tredje ring vore nog inte fel.... grym vinnarskalle.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av EspenK »

Vi har tappat topp tre backar men alla tjatar om en forward in…

Snälla!
Vet att man vill vara positiv osv men den här backsidan är en av de svagare jag sett även på allsvensk nivå. Kanske max tre som klarar ett slutspel…
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Doyle »

Fattar inte att vi nerprioriterar backar i laget. Vi har ju Ragge som backtränare o borde ryta till. Vi behöver förstärka upp rejält där för att kunna hävda oss..
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

EspenK skrev: 2023-06-03 08:58:44 Vi har tappat topp tre backar men alla tjatar om en forward in…

Snälla!
Vet att man vill vara positiv osv men den här backsidan är en av de svagare jag sett även på allsvensk nivå. Kanske max tre som klarar ett slutspel…
Om speltiden fördelas rätt så tycker jag att backsidan ser mycket bättre ut än förra säsongen. Hoppas KG har is i magen nu och inte tar in något dyrt ”namn” som ser bra ut på pappret. Kanske att man kan spetsa till lite senare under säsongen om något dyker upp eller vid skada.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2023-06-03 09:22:50
EspenK skrev: 2023-06-03 08:58:44 Vi har tappat topp tre backar men alla tjatar om en forward in…

Snälla!
Vet att man vill vara positiv osv men den här backsidan är en av de svagare jag sett även på allsvensk nivå. Kanske max tre som klarar ett slutspel…
Om speltiden fördelas rätt så tycker jag att backsidan ser mycket bättre ut än förra säsongen. Hoppas KG har is i magen nu och inte tar in något dyrt ”namn” som ser bra ut på pappret. Kanske att man kan spetsa till lite senare under säsongen om något dyker upp eller vid skada.
Tror absolut inte backsidan är klar.

Ska bli spännande att se vilka steg våra backar har tagit. Typ Hammarlund, Kevin, Axel och Odelius

Om inte cam är kvar, värvas en ersättare. Samt svajar backsidan. Kommer det även in ngt vid årsskiftet med!

Ett drömscenario skulle vara.. att vi blir med kostnader för Cam, Falk och Hedström.

Plockar in Eliott på ett nytt artistkontrakt.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Osten östlund skrev: 2023-06-03 09:50:31
Jim Morrison skrev: 2023-06-03 09:22:50
EspenK skrev: 2023-06-03 08:58:44 Vi har tappat topp tre backar men alla tjatar om en forward in…

Snälla!
Vet att man vill vara positiv osv men den här backsidan är en av de svagare jag sett även på allsvensk nivå. Kanske max tre som klarar ett slutspel…
Om speltiden fördelas rätt så tycker jag att backsidan ser mycket bättre ut än förra säsongen. Hoppas KG har is i magen nu och inte tar in något dyrt ”namn” som ser bra ut på pappret. Kanske att man kan spetsa till lite senare under säsongen om något dyker upp eller vid skada.
Tror absolut inte backsidan är klar.

Ska bli spännande att se vilka steg våra backar har tagit. Typ Hammarlund, Kevin, Axel och Odelius

Om inte cam är kvar, värvas en ersättare. Samt svajar backsidan. Kommer det även in ngt vid årsskiftet med!

Ett drömscenario skulle vara.. att vi blir med kostnader för Cam, Falk och Hedström.

Plockar in Eliott på ett nytt artistkontrakt.
I sådana fall tror jag vi tar en back som typ August Berg eller Marcus Karlström. Om vi ska spetsa till gör vi det nog senare under säsongen.

Men jag ser verkligen inte poängen nu när Odelius faktiskt stannar.

Karlsson - Odelius
Hammarlund - Andersson
Glad - Ytterell
Carnebo

Tycker jag är väldigt fint. Hela top4 har väldigt stor utvecklingspotential från förra säsongen med rätt speltid plus en hel säsong med Ytterell.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-06-03 10:07:24
Osten östlund skrev: 2023-06-03 09:50:31
Jim Morrison skrev: 2023-06-03 09:22:50
EspenK skrev: 2023-06-03 08:58:44 Vi har tappat topp tre backar men alla tjatar om en forward in…

Snälla!
Vet att man vill vara positiv osv men den här backsidan är en av de svagare jag sett även på allsvensk nivå. Kanske max tre som klarar ett slutspel…
Om speltiden fördelas rätt så tycker jag att backsidan ser mycket bättre ut än förra säsongen. Hoppas KG har is i magen nu och inte tar in något dyrt ”namn” som ser bra ut på pappret. Kanske att man kan spetsa till lite senare under säsongen om något dyker upp eller vid skada.
Tror absolut inte backsidan är klar.

Ska bli spännande att se vilka steg våra backar har tagit. Typ Hammarlund, Kevin, Axel och Odelius

Om inte cam är kvar, värvas en ersättare. Samt svajar backsidan. Kommer det även in ngt vid årsskiftet med!

Ett drömscenario skulle vara.. att vi blir med kostnader för Cam, Falk och Hedström.

Plockar in Eliott på ett nytt artistkontrakt.
I sådana fall tror jag vi tar en back som typ August Berg eller Marcus Karlström. Om vi ska spetsa till gör vi det nog senare under säsongen.

Men jag ser verkligen inte poängen nu när Odelius faktiskt stannar.

Karlsson - Odelius
Hammarlund - Andersson
Glad - Ytterell
Carnebo

Tycker jag är väldigt fint. Hela top4 har väldigt stor utvecklingspotential från förra säsongen med rätt speltid plus en hel säsong med Ytterell.
Dock bara en back som klarar av grundläggande markeringsspel... Helt klart oroväckande! Övriga typer är ju enkom puckbackar. Vet att du och några till drömmer om en tillvaro med 100% puckinnehav, men undertecknad är tämligen övertygad om att vi kommer få jobba utan puck ibland.... Då måste vi kunna vara starka runt kassen. Glad och stundtals Kevin känns bra! Hammarlund, om han blir bättre på att använda sin storlek.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev: 2023-06-03 10:50:32 Dock bara en back som klarar av grundläggande markeringsspel... Helt klart oroväckande! Övriga typer är ju enkom puckbackar. Vet att du och några till drömmer om en tillvaro med 100% puckinnehav, men undertecknad är tämligen övertygad om att vi kommer få jobba utan puck ibland.... Då måste vi kunna vara starka runt kassen. Glad och stundtals Kevin känns bra! Hammarlund, om han blir bättre på att använda sin storlek.
Absolut, men jag tycker ju att dom backarna är bra defensivt också. Speciellt Odelius tycker jag är lite felbedömd vad gäller defensiven (bara för att han dessutom är duktig med puck)

Det här skrev jag i en annan tråd;
Jim Morrison skrev: 2023-05-05 10:32:58 Men enligt objektiv statistik var Odelius faktiskt bland dom bästa i ligan defensivt eftersom, när han var inne på isen, så hade motståndarlagen minst antal farliga lägen mot oss (xG against) minst antal passningar in i vårt slott (on ice passes to slot against) och minst antal kontrollerade ingångar i vår zon (on ice controlled entries against)

Om det inte är en bra defensiv back så vet jag inte vad som är det.

Liknande finns att läsa om exempelvis Kevin och Hammarlund;



Stats är inte allt men det ger en lite mer rättvis bild än att bara titta själv. Här jämförs dom med backar i samma liga och ligger i absoluta toppskiktet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

Vejdemo klar för Leksand i alla fall. Fyraårskontrakt!!!

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Morwiin
Inlägg: 693
Blev medlem: 2018-09-21

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Morwiin »

Vad i helvete Vejdemo? 4a år oxå! Ja tydligt att ingen av våra förra spelare vill spela med oss mera då dem skriver rekord långa kontrakt med andra :/
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Glory1 »

Det här är det absolut värsta med HA, se våra talanger och spelare vi tidigare fostrat välja plastlag runt om i landet, vidrigt :x

En spelare i sin prime vi hade kunnat haft som en stöttepelare annars
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Andspe »

Jim Morrison skrev: 2023-06-03 12:05:43 Vejdemo klar för Leksand i alla fall. Fyraårskontrakt!!!

Ja vad är det! 4år? Ja… han har inga tankar på att spela för oss igen. Kanske tror han att vi för evigt kommer vara i HA?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Låst