Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

nalland skrev: 2024-02-16 09:43:27
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 08:47:38
nalland skrev: 2024-02-16 08:41:05
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:33:55
nalland skrev: 2024-02-16 02:36:08

Om KG har fått många här inne att bete er som mjukglassar så har han gjort ett bra fönster. Du hoppar förmodligen inte under "gnagarsvin".
Vad snackar du om? Vad har det med KGs kompetens att göra?
Exakt. Hans kompetens har inget mer era mjukglasspsyken att göra. Schas.
Välkommen till forumet ❤️
Tack gode gud att ni inte befinner er på våra läktare till vardags ❤
Står på 210an på sommaren och A21 på vintern. Du är välkommen att säga hej även där :)

Nu får det vara nog med att underhålla troll.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av nalland »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 09:45:50
nalland skrev: 2024-02-16 09:43:27
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 08:47:38
nalland skrev: 2024-02-16 08:41:05
Jim Morrison skrev: 2024-02-16 05:33:55

Vad snackar du om? Vad har det med KGs kompetens att göra?
Exakt. Hans kompetens har inget mer era mjukglasspsyken att göra. Schas.
Välkommen till forumet ❤️
Tack gode gud att ni inte befinner er på våra läktare till vardags ❤
Står på 210an på sommaren och A21 på vintern. Du är välkommen att säga hej även där :)
Skam om det är 210:an sommarhalvåret med sådan mentalitet. Är det Grisfot på tråden månne?
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Manijock »

Sammanfattningsvis.... Förlängningen av Krüger slår högre än någonting vi kunnat presentera nyförvärv-wise.

Loponen är baserat på arga upprörda Gurkrövar en skitvärvning för oss.... Vi bildar oss en egen uppfattning över tid va? Han är inte tänkt som en ledande back, och kan mycket väl(med lite tur på skadefronten) hamna som 7-8 i slutspelet. Han ska ta istid från juniorer just nu.

I övrigt grundar sig ilskan på vad andra värvat före oss? Eller? Alltså det vi inte värvat kombinerat med vad andra värvat/spenderat? Rent truppmässigt behöver vi inte mer än mera bredd. Spetsen finns redan. Många gapar efter Costmars ersättare, men de missar att han redan är ersatt. Vi ska väl ändå inte plocka bort Linus Eriksson? Han är till skillnad från övriga juniorer redan färdig för seniorspel.

Så stänger vi tråden.
Senast redigerad av Manijock den 2024-02-16 09:55:15, redigerad totalt 1 gånger.
Nattuggla_
Inlägg: 3126
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-02-16 09:42:49 Jag har skapat ett monster. Det är nu forumet når sin mest aggressiva peak och jag har verkligen min del i det.

Som jag var inne på förut måste jag revidera min initiala åsikt om Loponen. Dom siffror jag satt på och dom matcher jag sett stämde inte överens med mer pålitliga siffror. Jag tror han mycket väl kan bli på en pålitlig back för oss.

KG är inte min typ av sportchef och jag tycker han har varit alldeles för spenderarglad och skapat en skev lönestruktur samt prioriterat fel typ av spelare. Men han behöver inte bli kallad för det ena eller andra för det.

Hädanefter ska jag försöka undvika att bli raljant och hålla så god ton som möjligt. Ingenting gott kommer ur detta och med lite distans är lite mer eftertänksamhet klädsamt, speciellt för mig.

Krossa gnaget!
Mycket bra!
Kan för min egen del bara hålla med.
Jag skriver ofta på känsla 0,1 sekunder efter insläppt mål, värvning eller förlust. Det är till 99% aldrig bra.

I slutet av dagen är vi alla Djurgårdare, och det är väl härligt.
Och hyll till K-G för det Djurgårdshjärtat han har. Hoppas han blir kvar i annan roll.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

nalland skrev: 2024-02-16 09:51:41 Skam om det är 210:an sommarhalvåret med sådan mentalitet. Är det Grisfot på tråden månne?
Det står väl inga nickedockor som gillar allt och alla i DIFs ledning villkorslöst på 210an så vitt jag vet? :)
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av crike »

@Jim, just specifikt gällande det här fönstret är ju inte allt KGs ansvar heller. Dels gissar jag att Wiken varit med på ett hörn, likt spelarrådet men jag kan också tänka mig att Honken till stor del sagt vad han kan tänka sig att få in i omklädningsrummet och inte. Säger han nej till en nordamerikan så lägger ju inte KG någon kraft där.

Trist förstås när vi inte vinner en budgivning eller spelaren själv väljer ett annat lag men som många varit inne på, är man från Nordamerika och står i valet mellan oss och råtta så väljer man nog råtta pga andra Nordamerikaner, det kan lika gärna vara Honkens fel.
Nattuggla_
Inlägg: 3126
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2024-02-16 09:53:14 Loponen är baserat på arga upprörda Gurkrövar en skitvärvning för oss.... Vi bildar oss en egen uppfattning över tid va?
Det kan mycket väl vara så att han gör det otroligt bra och blir kvar, han är trots allt bara 22 år.
Då är det en kanonaffär.

Så ja, jag hoppas han får förtroende och vågar mer i Djurgården.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Jim Morrison »

crike skrev: 2024-02-16 09:58:04 @Jim, just specifikt gällande det här fönstret är ju inte allt KGs ansvar heller. Dels gissar jag att Wiken varit med på ett hörn, likt spelarrådet men jag kan också tänka mig att Honken till stor del sagt vad han kan tänka sig att få in i omklädningsrummet och inte. Säger han nej till en nordamerikan så lägger ju inte KG någon kraft där.

Trist förstås när vi inte vinner en budgivning eller spelaren själv väljer ett annat lag men som många varit inne på, är man från Nordamerika och står i valet mellan oss och råtta så väljer man nog råtta pga andra Nordamerikaner, det kan lika gärna vara Honkens fel.
Nä, så är det ju. Sedan har vi ju satt oss i en sits där vi har väldigt lite utrymme att röra oss i rent ekonomiskt plus att marknaden ser ut som den gör. Vi har ett bra lag nu när alla är friska och ska lätt kunna utmana.

Har en liten förkärlek till Hutchinson bara vilket blev lite jobbigt när just råttorna tog honom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Donkels-3.0 »

Att Hutchison gick till gnaget kan jag definitivt leva med. Ingen spelare som utmärkt sig nämnvärt
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 09:33:13
Fast du har ju ingen aning om hur bra koll en annan här inne har på Loponen till exempel?
"Vad fan vet ni om honom, han har ju inte spelat en sekund".

Nej, men man kanske har sett många Västerås-matcher, eller rent av bor i Västerås och går på alla matcher live?

Det håller jag med om, att vi kan nog alla (de flesta, mig inklusive) bli bättre på hur man formulerar sig.
[/quote]

Nej det var inte det jag menade heller utan att folk drar saker ur röven när det uppenbarligen har låg bärighet.
Fan om folk härinne skulle kommentera vardagslivet så skulle de väl såga sin kollega på jobbet för att det är en kaffefläck på ett dokument. Utan att veta att just den kollegan varit på semester hela veckan. :lol:
Diskussionerna skulle vinna mycket på saklighet, exakthet och lite djupare analyser (även under matchtrådarna) men det landar allt oftare i "han är kass".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2024-02-16 10:33:10 Att Hutchison gick till gnaget kan jag definitivt leva med. Ingen spelare som utmärkt sig nämnvärt
Han är väl dessutom skadad? Men får de stil på honom och han levererar i slutspelet så behöver man inte vara Oraklet i Delfi för att veta hur det kommer låta härinne. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3126
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-02-16 10:35:53 Nej det var inte det jag menade heller utan att folk drar saker ur röven när det uppenbarligen har låg bärighet.
Fan om folk härinne skulle kommentera vardagslivet så skulle de väl såga sin kollega på jobbet för att det är en kaffefläck på ett dokument. Utan att veta att just den kollegan varit på semester hela veckan. :lol:
Diskussionerna skulle vinna mycket på saklighet, exakthet och lite djupare analyser (även under matchtrådarna) men det landar allt oftare i "han är kass".
:lol:
Yes, det håller jag med om.
Nattuggla_
Inlägg: 3126
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Nattuggla_ »

Hur är det med Costmar och Johansson nu. Om någon av de mot förmodan skulle åka ur tidigt och vi är kvar i spel, kan ex Costmar ansluta då?
Om LHC åker ur i en relativt kort kvartsfinal (typ 4-5 matcher) och vi spelar semi, då skulle han tidsmässigt kunna komma in i mitten av våran semifinalserie.
Men hur är lånekontraktet utformat, någon med koll?
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2024-02-16 10:37:21
Donkels-3.0 skrev: 2024-02-16 10:33:10 Att Hutchison gick till gnaget kan jag definitivt leva med. Ingen spelare som utmärkt sig nämnvärt
Han är väl dessutom skadad? Men får de stil på honom och han levererar i slutspelet så behöver man inte vara Oraklet i Delfi för att veta hur det kommer låta härinne. :lol:
Korta kommentarer till Eken på news från KG. Man beslutade att avstå Pitkänen pga osäkerhet kring hur han skulle prestera och framför allt skadebekymmer. Står inget om Hutchinson. Kan mycket väl vara så att vi inte ens var så på, knäskada och inte spelat sedan december känns ju sådär när det är just skadebekymmer vi vill täcka upp för.
Osten östlund
Inlägg: 1689
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-16 10:42:27 Hur är det med Costmar och Johansson nu. Om någon av de mot förmodan skulle åka ur tidigt och vi är kvar i spel, kan ex Costmar ansluta då?
Om LHC åker ur i en relativt kort kvartsfinal (typ 4-5 matcher) och vi spelar semi, då skulle han tidsmässigt kunna komma in i mitten av våran semifinalserie.
Men hur är lånekontraktet utformat, någon med koll?
Jävligt bra fråga.

Kan man det?

Så hade man ju även då t ex kunnat låna Lekki på "pappret ". Åker Örebro så.......
Låst